וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותחת, יעילה, מרתקת: הסדרה הבלשית החדשה של התאגיד שייכת לליגת העל

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 11:19

עם תסריט ריאליסטי, שפע פיתולים, גיבורים מסקרנים ומשחק נפלא, סדרת ההמשך של "תיק נעדר" מביאה את הבלש אברהם אברהם וצוותו לחקירה מסועפת של חשד לאונס סדרתי. בעידן רווי בסדרות בלשיות, היא מספקת את הסחורה במלואה

טריילר לסדרה "האיש שרצה לדעת הכול"/כאן 11

נדיר שסדרה ישראלית זוכה להמשך אחרי הפסקה של חמש שנים. נדיר לא פחות: גם אחרי כל הזמן הזה, היא שומרת על רמה גבוהה במיוחד, ומספקת את הסחורה במלואה.

"האיש שרצה לדעת הכול" היא המשכה של "תיק נעדר" הנפלאה מ-2019, אבל בשינוי אדרת. השם החדש מתייחס לספר של דרור משעני, יוצרו של הבלש אברהם אברהם, גיבור הסדרה, ובדרך התחלף כמעט כל הקאסט - ועל כיסא הבמאית והתסריטאית התיישבה מיכל ויניק ("ולריה מתחתנת").

כל מי שמחטט בקטלוג של נטפליקס יודע שיש אינספור סדרות בלשיות משוכפלות ועד כמה רק מעטות מהן באמת מעניינות. הרנסנס של הז'אנר בישראל בשנים האחרונות, עם סדרות כמו "בלאקספייס", "פמת"א" ו"ילדים ביער", למשל, ממחיש עד כמה יש ביקוש לסחורה כזאת גם אצלנו. ובין הבלשים הישראלים בטלוויזיה, אברהם אברהם הוא מהטובים ביותר: חרוץ, אמפתי, אנושי ונחוש.

הפעם אברהם (מוריס כהן הנפלא) נתקל באתגר קשה במיוחד: סדרת תקיפות מיניות אלימות במלונות. כמה חודשים לאחר אונס של אישה בשם מלי (עינת הולנד) במלון בנתניה, שחקירתו מובילה למבוי סתום, מתרחשת תקיפה מינית אלימה נוספת במלון אחר של אותה הרשת, הפעם בבת ים. לצוות החקירה של אברהם מתווספת אורנה דניס (נטע ריסקין), שמתמחה בחקירת עבירות מין, ושהייתה מופקדת גם על חקירת האונס בנתניה. האם מדובר באותו תוקף? זה לא ברור.

נטע ריסקין, מוריס כהן, הסדרה "האיש שרצה לדעת הכל". כאן 11,
מוריס כהן ונטע ריסקין, מתוך "האיש שרצה לדעת הכול"/כאן 11

כך או כך, הם לא היחידים שמנסים להתחקות אחר התוקף: קובי (אימרי ביטון), בן זוגה של הנאנסת מנתניה ומאבטח, הוא האיש שרוצה לדעת הכול. הוא מצותת לחוקרים ומנסה ללקט בעצמו פיסות מידע במטרה לתפוס את האנס. ככל שזה נמשך, הגבולות מיטשטשים, וקובי עלול לחצות אותם.

אברהם הוא המוביל הרשמי של הסדרה, אבל שני הקודקודים האחרים - אורנה וקובי - משמעותיים יותר ממנו בשלושת הפרקים הראשונים. בצוות המשטרתי חברים גם שני שוטרים נוספים בגילומם של אורי לזרוביץ' וטום באום, שנדמה שתפקידם עוד לא התגלה במלואו.

עוד בוואלה!

8 מחשבות שעולות לראש במהלך הצפייה בעונה השלישית של "ברידג'רטון"

לכתבה המלאה
אימרי ביטון, הסדרה "האיש שרצה לדעת הכל". כאן 11,
הבלש האלטרנטיבי. אימרי ביטון, מתוך "האיש שרצה לדעת הכול"/כאן 11

יש מי שזה יאכזב אותו אולי, אבל לעומת סדרות אחרות, "האיש שרצה לדעת הכול" היא לא סדרה אלגורית על מצב המשטרה או הפוליטיקה הישראלית, ובכלל לא מנסה לנסח אמירה על המצב הישראלי. להיפך: היא מרוכזת מאוד בעלילה שלפניה, ובה במידה שהיא מקומית כך גם היא אוניברסלית. יחד עם זאת, זה לא יהיה נכון לומר שאין בה מעבר לעלילה.

הציר העיקרי שלה הוא חקירה של שלל היבטים של אלימות גברית וניצול לרעה של יחסי כוח, מאונס ותקיפה ועד מטרידנים סדרתיים. באמצעות הניסיון של דניס נפרשת התדירות של המעשים האלה (היא חוקרת "אלפי תיקים בשנה"). הציר השני הוא ציר החקירה של קובי, אדם שנואש מהמשטרה ומחליט לגלות בעצמו את האמת, ובעצם מסמל חברה שבה מנגנון אכיפת החוק פשט את הרגל.

האווירה אפרורית, אמנם, אבל זה חלק מהעניין. העיקר: "האיש שרצה לדעת הכול" היא סדרה שעשויה לעילא, לפי כל כללי הז'אנר: משחק נפלא, תסריט ריאליסטי, נטול התחכמויות ורצוף פיתולים ומסיחים בחקירה. הלוואי שלא יעברו חמש שנים עד הפעם הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully