וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשימה הסודית של "האח הגדול" הייתה הדבר הכי גרוע שהתוכנית יכלה לעשות

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 9:21

"האח הגדול" חזרה, ולפחות על סמך 12 הדיירים הראשונים שהוצגו אתמול, נראה שקיבלנו את עונת "אנשים שהשבעה באוקטובר נגע בהם", שזה בעצם השמות שגם ככה היו למלהקת ביומן רק עם עריכה שונה של תעודות הזהות. הבעיה התחילה עם משימת ה-AI, ירייה ברגל של התוכנית

פרומו "האח הגדול" 2024/רשת 13

מודה ומתוודה, בגילי המופלג (בעונה הראשונה של "האח" כבר גזרתי את החוגר) האמנתי שאני יודע גזלייטינג מהו, אבל וואלה? פרק פתיחת העונה של "האח הגדול" שם את כל מה שחוויתי בתחום בכיס הקטן. זה התחיל בקולו של "האח הגדול" שנשמע על רקע צילום ישראל ממעוף הציפור סטייל פתיחת משדר האירוויזיון - כאילו, בלי הצפון שעולה בלהבות כרגע - ובו הוא ספק מתנצל ספק מסביר מדוע הבית הכי מצולם במדינה חזר בעונה חדשה. כשהגיע לחלק של "לא חשבתי שאגיד השנה 'נא להתנהג בהתאם'", כבר כמעט האמנתי שאולי למישהו פה באמת לא נעים. אבל אז, רגע אחרי שהסרט הצהוב הופיע על המסך, המוזיקה התחלפה וקיבלנו את קליפ הרגעים הגדולים ביותר מהעונות הקודמות. רוצה לומר, ליבנו עם 125 החטופות והחטופים שנמקים כבר 241 ימים בעזה, אבל היי - אל תשכחו שאתם הולכים לצפות בבית שבו טליה ושחף נפגשו לראשונה. פרופורציות חבר'ה.

מודה ומתוודה 2, אני בעד הקמפיין שניהלו משפחות החטופים נגד חזרת "האח הגדול" לחיינו אבל זה כי אני אתמוך בכל דבר שהם יעשו. מעבר לזה, אין לי שום בעיה עם זה ש"האח הגדול" חזרה למסך, היו לנו "מאסטר שף", יש "רוקדים עם כוכבים", אפילו "פקין אקספרס" שודרה, ככה לפחות טוענים. בתכל'ס? הריאליטי היחיד שלא צריך לחזור לעונה שנייה הוא זה על הכוורת של מירי רגב, אבל ברור שגם זה יקרה (מירי בתגובה: בן, זה לא טוב, למחוק). כבר שמונה חודשים שהמדינה המפוצלת גם ככה קיבלה פיצול נוסף, ובו יש את כל מי שחייו נפסקו בשבעה באוקטובר ויש את כל השאר, והטלוויזיה שלנו מוקדשת ברובה לכל השאר.

אז כן, הלוואי שהשמות של החטופות והחטופים היו היחידים שמדברים עליהם כל היום, אבל אם כבר הכל מתנהל במעין שג-רע אז שיהיה גם "האח הגדול". וכן, אין אירוניה כמו זאת שבה אנשים בוחרים להיכלא בבית סגור בזמן שאחרים רק מתחננים שיוצאים אותם לחופשי, או מונולוג מרגש של גיא זו-ארץ על אחיינו שנרצח בנובה שמתחלף ב"פרסומת של דקה בלבד ואנחנו חוזרים", ולירון ויצמן שמבקשת מכולם להעביר "טלפונים לשקט" (כאילו, אל תשכחו להשאיר את התראות פיקוד העורף). אבל נראה שהטעם הנכון של קיץ 2024 הוא "אירוניה בחמיצות מוגברת" ועם זה אנחנו (אולי) ננצח.

גיא זוארץ זו-ארץ האח הגדול לירון. רשת 13, צילום מסך
מונולוג מרגש מתחלף ב"עוד דקה נשוב". גיא זו-ארץ ולירון ויצמן, "האח הגדול"/צילום מסך, רשת 13

תשנאו אותה יותר או פחות (גם מי שאוהב את "האח" חייב להגיד שהוא שונא כדי לצאת בסדר), אבל כבר יותר מ-15 שנה ש"האח הגדול" היא הצייטגייסט הישראלי. למעשה, כבר בעונה הראשונה ב-2008 היא חזתה את הסמי מלחמת אזרחים שאנחנו חווים. אלו היו ימי "הבובלילים נגד הפרידמנים" הנאיביים. אז נכון, עינב בובליל לא הפכה לפנתרה שחורה ובמקום היא כוכבת רשת שאולי אפילו שותה באותו קפה עם 'הפרידמנית המתה' שפרה קורנפלד, אבל המתיחות העדתית שנראתה אז כמו טלוויזיה טראשית מדי, היא היום פשוט יציאה לרחוב. כמי שמסמלת את רוח התקופה, היה ברור שעונת 'חרבות ברזל' תנסה להביא ליהוק שיתכתב עם המצב במדינה, אבל לשמחתי, לפחות על סמך 12 הדיירים הראשונים, נראה שנחסכה מאיתנו עונת "ביביסטים נגד רלביסטים". במקומה קיבלנו את עונת "אנשים שהשבעה באוקטובר נגע בהם", שזה בעצם השמות שגם ככה היו למלהקת ביומן רק עם עריכה שונה של תעודות הזהות.

מה שבטוח נעצר בשבעה באוקטובר היא היצירתיות של עורכי התוכנית, כי כמות הפעמים שבהן נאמרה בפרק המילה "AI" הרגישה כמו לולאה בזמן ליום ההוא לפני שנתיים שבו הראינו לאמא בפעם הראשונה את צ'ט GPT ("תשאלי מה שבא לך והוא ידע את התשובה!"). המשימה הסודית של "זהו איזה מהמתמודדים שייכנס לבית הוא בעצם AI" הייתה הדבר הכי גרוע שיכלו לעשות ב"האח הגדול", בעיקר כי היא הדגישה כמה תעודות הזהות של כל אחד ואחת מהם היו יכולות להיכתב על ידי בינה מלאכותית (ואפשר גם בלי הבינה).

הפספוס גדול כפליים כשחושבים על זה ששני הדיירים הראשונים שנכנסו לבית הם בעלי פוטנציאל היסטרי למשימת סודית שכולה מחווה ללהיט האייטיז "תאומים" עם ארנולד שוורצנגר ודני דה ויטו. ואם כבר הזכרתי את הדיירים, בוא נדבר עליהם באמת, אבל רגע, אומרים לי פה שאנחנו צריכים לצאת להפסקה של פרסומת אחת בלבד. כל הכבוד רשת 13, שנים חשבנו שאין דבר יותר מעיק מהפסקת פרסומת בלתי נגמרת, אבל הוכחתם לנו שדווקא יש - משדר פתיחה שנעצר כל שלוש דקות לטובת הפסקה לפרסומת אחת בלבד.

עוד בוואלה!

הסדרה השולית הזו הפכה ללהיט עולמי כל כך גדול כי הנוסחה שלה עובדת

לכתבה המלאה
12 מתמודדים ראשונים של "האח הגדול" 2024. רן יחזקאל,
כל אחד ואחת מהם היה להיכתב על ידי בינה מלאכותית. "האח הגדול"/רן יחזקאל

12 הדיירים הראשונים

חיים טוויטו: מתחילים באווירת רטרו. לא היה לנו מתמודד נמוך קומה מאז אלעד צפני בעונה 3. בניגוד לצפני, חיים שונא את המילה 'גמד' ובכללי אין לו סבלנות לדעות של אחרים ולכן הוא מסתובב עם איירפודס. תעודת הזהות שלו התמקדה כולה בהיותו נמוך קומה והסתיימה באמירה שלו שחשוב לו לא לסיים את העונה כדייר "נמוך הקומה" מה שנקרא - מכאן אפשר רק לעלות. אגב, העובדה שהוא עורך תוכנית בערוץ 14 נשארה מחוץ לתעודת הזהות, כנראה מישהו רצה לשמור את הפוליטיקה בווליום נמוך (סליחה).

עידן גלפר: גיבור ישראל אמיתי שחזר מחצי שנת מילואים בעזה על כל הטראומות הכרוכות בכך. מועמד מוביל לריאליטי ה"עידן עמדי הבא של ישראל" ועם לוק שכולו צועק 'אלירז שדה בשנים שעוד היה לו פוטנציאל'. מגדיר את הכניסה ל"אח" כטיול אחרי צבא, אז נקווה שהטראומה הצבאית שלו לא כוללת פחד מאורות בוהקים. כנראה הראשון שינהל רומן בבית, עדיין לא ברור עם מי.

קורלי לרוסה: בת להורים שהיגרו ממאוריציוס וגאנה לצורך עבודה וגדלה ב"דרום דרום תל אביב" (בתור מי שגר בדרום תל אביב לא יודע איפה זה הדרום דרום הזה). בוגרת ריאליטי ברבים ("אקס פקטור", "טיול לחמישה") ואקסית של שחר סאול. לדבריה היא (קורלי) ממש ביישנית אבל האלטר אגו שלה 'קוקו' ממש לא. הראשונה בבית שתיכנס לריב אבל היי, לפחות היא מוגנת מהטרדות של שפי פז בתקופה הקרובה.

עידן גלפר - בן 29, רווק מאשדוד, מתכנת בחברת הייטק, מתמודד "האח הגדול" 2024. מיכה לובטון,
מועמד מוביל לריאליטי ה"עידן עמדי הבא של ישראל". עידן גלפר, "האח הגדול"/מיכה לובטון

פרידה עוזיאל: אם לא הייתי רואה אותה ב"כוכב הבא", היא הייתה המועמדת המובילה להיות 'דיירת ה-AI'. השילוב בין 'בחרתי את השם פרידה כי התאהבתי בפרידה קאלו' (ע"ע סיפורה של כל צעירה עם גבות שעירות) והסיפור על הפרחה מנתיבות היה מחשיד מדי. בעברה גם זוגיות עם דודו פארוק אז יש לה חיבה לאנשים מזויפים. יכולה להיות דיירת מעניינת אם לא תודח בפרקים הראשונים (אבל כנראה תודח בפרקים הראשונים).

נועם וברק מדר: יש לנו תאומים! אמרתי שאנחנו בליהוק רטרו, לא? נועם וברק נכנסים לנעליים הלא גדולות בכלל של ליאון ובוריס שניידרובסקי ונעלי הבובה הקצת יותר גדולות של רינת ושירן גיטר. בני 24 מנתיבות שעובדים באבטחה ואפילו נראים קצת כמו הבטחה, בהנחה שלא יחליטו להעביר את העונה בהתחזויות אחד לשני.

הדר שירי: בת 24 מרמת אפעל שמנהלת את חנות המשקפיים של ההורים אבל רואה בעצמה מנכ"לית. היא התקבלה ללימודים באוניברסיטת ברקלי אבל לא נאמר אם היא באמת למדה שם אז תרשו לי לקחת בערבון מוגבל. כל עונה צריכה את בת העשירים חסרת המודעות ונראה שזה בדיוק התקן שהיא הולכת למלא. בין הדרישות המחמירות שלה לבן זוג אפשר למצוא את 'לא תל אביבי', 'לא קורקינטים' ו'לא גופיות כאלה שרואים את הצד'. רוצה לומר - גר בארסוף, נוסע בפורש ולובש רק חליפות ארמני. כנראה שתנהל רומן עם עידן ותעזוב אותו בסוף העונה כשתבין שהוא מתנייד על קורקינט.

דני צ'רבוננקו: דוגמן שמתגעגע לאיטליה כי "שם יש כבוד לדוגמנים". הוא גם כדורגלן לשעבר (רוצה לומר - אני סטרייט, אחי) וגם מעצב תכשיטים (אתה בטוח שאתה סטרייט?). יודע לדבר איטלקית שוטף וכעיקרון רק מחכה לרגע שבו יפתחו את הבריכה בבית והוא יעביר את העונה עם הריבועים שלו בחוץ.

ברק מדר - בן 24 רווק מנתיבות, מאבטח. נועם מדר - בן 24 רווק מנתיבות, מאבטח, מתמודדי "האח הגדול" 2024. מיכה לובטון,
עובדים באבטחה ונראים קצת כמו הבטחה. נועם וברק מדר/מיכה לובטון

בן אדם: אם 'גאליס' הייתה חלק מהילדות שלכם כנראה התרגשתם לראות אותו, אני התרגשתי פחות. למרות החיבה שלי לשם בן, מדובר במועמד מוביל לתואר 'הדייר המטרחן של העונה', עם כמות אג'נדות בלתי נגמרת שהולכות להתנפץ בזו אחר זו על קרקע המציאות. מקפיד להביא ציטוטים מהסבתא המרוקאית שלו שנפתחים ב"הסבתא המרוקאית שלי אומרת" וכמי שגם לו הייתה סבתא מרוקאית (זכרונה לברכה) אגיד שהיא אמרה לי שמותר להביא ציטוטים ממנה גם בלי לציין עדה.

אור בן דוד: לאור יש תעודת זהות שיכולה למלא את החוסרים של כל השאר. בגיל 29 הוא גרוש עם ילד בן 6 (לפי לירון ויצמן הוא התגרש בגיל 24 אחרי תשע שנות נישואים, מה שאומר שהוא התחתן בגיל 15 וזה שווה בדיקה), אם זה לא מספיק, הוא גם הדרבוקאי של איתי לוי וחולה על האדמה שאמא שלו דורכת עליה. בלי קשר, הוא יחמיץ את החתונה שלה בשביל הופעה של עופר ניסים ומסתפר שלוש פעמים בשבוע. בקיצור, הראשון שיריב בבית על המקלחת ושטיפת כלים.

אמילי קופר: יש לה שם זהה לגיבורה של "אמלי בפריז" וביוגרפיה זהה לזאת של עדן גולן. היא גדלה להורים ממוצא רוסי, השתתפה בגרסה הרוסית של "דה וויס" וב"גוט טאלנט" ישראל ועוסקת בפיתוח קול. משווה את עצמה לנועה קירל ואנה זק ואני מקווה בעיקר שתספיק להיות בבית מספיק זמן כדי להשמיע את הקול שלה, כי היא ככל הנראה תתחרה בפרידה על תואר המודחת הראשונה.

גאיה הראל (דיירת ה-AI): מסתבר שהפעם האחרונה שה-AI של רשת נחשף לטלוויזיה הייתה בתקופת "רמת אביב גימל", אחרת אין הסבר לכך שהוא כתב דמות שמרגישה כמו שרון לינוביץ' ונראית כמו דוגמנית מקטלוג איקאה. חיים ועידן, שצריכים לגלות את הזהות שלה, אמורים לעשות זאת בקלות, מה שאומר שהם בוודאי יחשדו בקורלי.

מלאני למברסקי מגלמת את גאיה הראל, מתמודדת AI, "האח הגדול". רשת 13, צילום מסך
דמות שמרגישה כמו שרון לינוביץ' ונראית כמו דוגמנית מקטלוג איקאה. מלאני למברסקי כגאיה הראל, מתמודדת ה-AI ב"האח הגדול"/צילום מסך, רשת 13

תוכנית ראשונה מאחורינו, מה שאומר שיש בסך הכל רק עוד מלאנתלפים פרקים לפנינו. הערב כניסת דיירים שנייה שבה אולי מישהו יחצה את גיל 35, ואולי יהיה עוד דייר עם אלטר אגו שיוכל לשחק עם קוקו. בכל מקרה, קארין ארד תהיה כאן בהמשך השבוע עם סיכום אירועי השבוע הראשון. האם יהיה כיף? לא בטוח, אבל זה לא שיש לנו משהו טוב יותר לעשות.

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully