וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסדרה של נטפליקס אכפת יותר מהנוסחה מאשר מה שעושה דרמה טובה - לב

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 9:44

עלילת "הזוג המושלם" כל כך סטנדרטית, כך שהצלחת הסדרה יכולה להישען אך ורק על כתיבה מרתקת, על דמויות עגולות בעלות רבדים וניואנסים, ומשחק מרשים. אבל קורה ההפך. הכתיבה כל כך לא מרשימה, הדמויות פלקטיות ואין שום עומק, מורכבות או התפתחות

טריילר לסדרה "הזוג המושלם"/נטפליקס

מדי זמן מה מגיעה למרקענו סדרה שמגוללת את סיפורם של אנשים עשירים ויפים בלוקיישן מהמם, שמסתבכים בחקירת רצח, וכך אנחנו מגלים שהפלא ופלא - גם בחייהם של הטחונים והשווים הדברים לא מושלמים כלל וכלל, ולמעשה הכל מלמטה רקוב. בשנים האחרונות ראינו את HBO לבדה מייצרת שתי סדרות מעולות מהסוג הזה, "הלוטוס הלבן" - סאטירה מלאת קסם על מלון נופש יוקרתי והנופשים בו, ו"שקרים קטנים גדולים", דרמה קומית אפלה על סודות אלימים בשכונת יוקרה אמריקאית.

כמובן שאם משהו מצליח, מיד יקום מי שינסה לשכפל את ההצלחה הזאת, וכך קיבלנו את הסדרה "הזוג המושלם" שעלתה בנטפליקס בשבוע שעבר, בכיכובם של לא פחות מניקול קידמן, לייב שרייבר ודקוטה פנינג. נטפליקס היא חברה שיורה לכל הכיוונים, יותר מחויבת להזמנת סדרות חדשות מאשר לחידושן לעונות נוספות. כמו במקרים רבים, גם כאן אנחנו רואים הוכחה לכך שבנטפליקס שמים דגש על הנוסחה, ולא טורחים להשקיע במה שבאמת עושה סדרת דרמה טובה - הלב.

אם "הזוג המושלם" מנסה להזכיר לנו את הסדרות הנפלאות של HBO, היא מצליחה רק בכך שאי אפשר להפסיק להשוות בינה לבין הטובות ממנה, ולהתאכזב. גם קשה לא להיזכר בסדרה נוספת מהשנים האחרונות, "תשעה זרים גמורים" של הולו (ובישראל באמזון פריים וידאו) - גם היא מתרחשת בלוקשיין נופש מהמם, גם היא מפוצצת בשחקנים מהאיי ליסט ובראשם ניקול קידמן (שהובילה גם קאסט "שקרים קטנים גדולים"). כמוה, גם "הזוג המושלם" מתבררת כסדרה חסרת חן ונשמה, נשכחת לחלוטין, שכלום לא יישאר ממנה אפילו יום אחרי הצפייה.

מייגן פייהי, הסדרה "הזוג המושלם". נטפליקס,
מביאה הרבה לתפקיד לא גדול. מייגן פייהי, "הזוג המושלם"/נטפליקס

עלילת "הזוג המושלם" סובבת את משפחת ווינברי העשירה מננטקט, אי יוקרתי בארה"ב. הזוג המוש שעל שמו נקראה הסדרה הם גריר (קידמן) וטאג (שרייבר), ולהם שלושה בנים, שאחד מהם עומד להתחתן עם אמיליה (איב יוסון, "אחיות רעות"). רק שבבוקר של החתונה נשטפת לחוף גופה, ועכשיו כולם חשודים, ולכולם יש סודות שהם מנסים לשמור.

זו עלילה כל כך סטנדרטית, שהצלחת הסדרה יכולה להישען אך ורק על כתיבה מרתקת, על דמויות עגולות בעלות רבדים וניואנסים, ומשחק מרשים. אבל הכתיבה כל כך לא מרשימה, לא בדיאלוגים ולא בדרך שבה הסיפור נפרש לפנינו והאמת נחשפת בהדרגה. והדמויות הן ממש מה-שאתם-רואים-זה-מה-שתקבלו. אין עומק, רק עדות של דמויות אחרות (זה לא מספיק שכולם יגידו לנו שגריר היא "מפחידה" או "לא כדאי לך להסתבך איתה", צריך שגם נרגיש את זה, נראה את זה).

מאוד ברור מההתחלה מי הדמויות שאנחנו אמורים לאהוב ואיתן להזדהות, ומי מניאק שיש לחשוד בו - וכך זה אכן נשאר לאורך הסדרה, ללא מורכבות או התפתחות. השחקנים עושים בגדול עבודה טובה עם מה שקיבלו, ויצוינו לטובה מייגן פייהי ("הלוטוס הלבן") בתפקיד מריט, השושבינה, שמצליחה להביא הרבה לתפקיד הלא גדול שלה, ודונה לין צ'מפלין ("האקסית המטורפת") ומייקל ביץ' ("משמרת שלישית") - שמגלמים את חוקרי המשטרה. שניהם המקור היחיד לחינניות והומור של אנשים אמיתיים בסדרה.

עוד בוואלה

באמצע הסדרה הזו יש מהפך מפתיע - והוא חשוב כל כך

לכתבה המלאה
דונה לין צ'מפלין, מייקל ביץ', הסדרה "הזוג המושלם". Liam Daniel/Netflix,
קצת חינניות והומור, תודה לאל. דונה לין צ'מפלין ומייקל ביץ', "הזוג המושלם"/Liam Daniel/Netflix

זאת שאמורה להיות המובילה של הקאסט הזה, ולשאת את הדרמה על כתפיה, היא ניקול קידמן, מבכירות שחקניות הוליווד. היא לוהקה כאן לתפקיד שדומה לו עשתה כמה פעמים בעבר - מלכת הקרח, אישה שמחזיקה הכל באגרוף קמוץ, מורחת חיוך מושלם על פניה כדי שלא יראו את האמת הפחות יפה מאחורי פני החרסינה שלה.

קשה להגיד את זה על שחקנית ותיקה ואהובה, שידוע לנו מה איכויות הכישרון שלה, אבל קידמן לא מצליחה לתת לנו פה יותר ממשחק משמים וקפוא. האם היא כבר עייפה מלשחק את התפקיד הזה, או שכל כך נוח לה בו שהיא כבר עושה אותו אוטומטית? אולי אלה הפנים המנותחות שלה, השיער הבלונדיני שכל כך ניכר שהוא פאה, או אולי פשוט הקור הניקול קידמני שלה, שמונעים ממנה הפעם לחדור לליבנו? במקום שתיעלם בתוך הדמות שהיא משחקת, היא מרוחקת כל כך שאי אפשר לרגע לשכוח שהיא שחקנית שבאה לעבוד, והיא מבאסת כמעט כל סצנה שבה היא נמצאת.

האפיל של סדרות מהסוג הזה הוא בהצגה של עושר מעבר לכל חלומותיו של הצופה הממוצע, פירוט של חיים פריבילגיים שבהם כמעט כל דבר ייתכן, כי הכסף מאפשר זאת. אנחנו מצפים לראות נופים מדהימים, בתים ענקיים מעוצבים לעילא, אופנה עילית, אוכל דקדנטי, מסיבות מלאות בזוהר ושפע שמסוגו מן הסתם נוכל לפגוש בעצמנו רק בטלוויזיה או בסרטים. אנחנו אמורים להבין שההצגה הזאת של העושר, של משפחות מושלמות ואנשים יפים, רק מכסים על האמת המכוערת שמתחת לפני השטח. אנחנו אולי רק צופי טלוויזיה פשוטים שהולכים בבוקר לעבודה ומתרסקים בערב מול סדרות של נטפליקס, אבל לא תוכלו לעבוד עלינו. אנחנו יודעים לזהות צביעות מצופה זהב. הרי עוד לפני שהתחלנו לצפות בסדרה ברור לנו שאין דבר כזה "הזוג המושלם", ושמהר מאוד נתחיל לראות את הסדקים בציפוי של משפחת ווינברי המתוקתקת.


כל הסדרות השוות שעולות החודש בטלוויזיה

מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

ניקול קידמן, הסדרה "הזוג המושלם". Seacia Pavao/Netflix,
מבאסת כמעט כל סצנה שבה היא נמצאת. ניקול קידמן, "הזוג המושלם"/Seacia Pavao/Netflix

אבל הסדרה שלפנינו לא הולכת עד הסוף אם המרכיבים שברשותה - היא לא מראה לנו עושר מופלג ומנקר עיניים ברמות מגוחכות, או אנשים מרושעים ונקמנים באופן מיוחד, או ניצול ציני אכזרי של החלש יותר כדי לשקף הבדלי מעמדות. הבעיה עם "הזוג המושלם" זה שהיא מדשדשת איפשהו באמצע. היא לא קיצונית על גבול הקאמפיות במפגנים של פריבילגיה שבאה עם כסף ומעמד, כמו שעושה "הלוטוס הלבן". היא גם לא מעמידה בפנינו מראה אכזרית שמגלה לנו אמיתות מכוערות באמת, כמו ב"שקרים קטנים גדולים". הבימוי לא משכיל להדגיש רגעי מפתח כדי להעצים את הדרמה - אפילו הגילויים החשובים של הסדרה בפרק האחרון, שאמורים להיות השיא שלה, מבוימים ומשוחקים במעין שוויון נפש אדיש שכזה.

הסדרה נמצאת כל הזמן איפשהו באמצע הדרך, בלי עליות ומורדות. כתוצאה מכך, היא פשוט משעממת לכל אורכה. יש לה את כל חומר הגלם לעשות משהו עסיסי ממש - חקירת רצח עם חשודים מרובים, הרבה שקרים ובגידות ברקע, הבדלי מעמדות ועושר אגדי, שלא לדבר על הקאסט שבו היא מתהדרת - כל המרכיבים האלה קיימים בה, ובכל זאת היא לא מצליחה ליצור עניין.

seperator

"הזוג המושלם" זמינה במלואה בנטפליקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully