וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל חיפה 2011: "לא רואים עליך" זכה בתחרות העלילתית

שני גורקביץ'

21.10.2011 / 15:47

סרטה של מיכל אביעד קטף גם את פרס השחקנית שהוענק ליבגניה דודינה, המככבת בסרט יחד עם רונית אלקבץ. רותם קינן קטף את פרס השחקן על תפקידו בסרט "ההתחלפות"

יח"צ - חד פעמי

"לא רואים עליך", סרטה של מיכל אביעד, זכה היום (שישי) בתחרות העלילתית בפסטיבל חיפה ה-27. יבגניה דודינה, המככבת בסרט יחד עם רונית אלקבץ, זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר.

הסרט מגולל את סיפורן של שתי נשים המגלות כי נאנסו לפני יותר מעשרים שנה על ידי אותו אנס סידרתי. המפגש המקרי הופך לקשר משמעותי ומוביל להתמודדות של שתיהן עם הטראומה. בנאום הזכייה שלה אמרה אביעד כי היא מקווה שהסרט "יעשה משהו על מנת להרים קול צעקה גדולה ולהפסיק להשתיק אונס ומעשי אלימות שנעשים בין גברים לבין נשים, בין חזקים לחלשים, בין ישראלים לפלסטינים. שכולנו נזכור שאנחנו רוצים להיות בני אדם לא כואבים, לא מושפלים, ושמגיע לנו".

יבגניה דודינה סיפרה בשיחה עם וואלה! תרבות כי "היה פה מסר מאוד מאוד חשוב להעביר מעבר לעשייה הקולנועית - הטראומה של האונס היא אפילו יותר חזקה מהטראומה של הלם קרב. הסרט הזה הוא לדעתי תמיכה לכל מי שרוצה לגמור עם זה סופית".

מלבד פסטיבל חיפה, "לא רואים עליך" התקבל גם לפסטיבל הסרטים הבינלאומי בריו דה ז'ניירו, לפסטיבל הסרטים הבינלאומי בסלוניקי ויוקרן גם בפסטיבל הסרטים הבינלאומי במונטריאול. בפברואר האחרון זכה "לא רואים עליך" בפרס במסגרת קטגורית הפנורמה של פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בברלין. הסרט יעלה לאקרנים בארץ ב-10 בנובמבר.

מתוך "ההתחלפות" של ערן קולירין. שרון ברקת,
רותם קינן זכה בפרס השחקן. מתוך "ההתחלפות" של ערן קולירין/שרון ברקת

פרס השחקן הטוב ביותר הוענק לרותם קינן על תפקידו בסרט "ההתחלפות" של ערן קולירין. קינן אמר לוואלה! תרבות כי הוא קיווה שהסרט "יזכה במשהו" בגלל שהוא מאוד מאמין בו ואוהב אותו: "אני רוצה שימצא את דרכו ויצליח". הסרט, המגולל את סיפורו של אדם השב לביתו ביום אחד בשעה לא צפויה ומתחיל לבחון את חייו מחדש, הוקרן בפסטיבל ונציה האחרון. אז סיפר הבמאי קולירין כי ההשראה לסרט באה בעקבות הצלחת סרטו הקודם, "ביקור התזמורת".

פרס הצילום הוענק לצלם דוד עדיקא על "עדות" של שלומי אלקבץ. הסרט מורכב ממונולוגים של שחקנים המדקלמים עדויות של אזרחים פלסטינים וחיילים ישראלים על עוולות השהות הישראלית ביהודה ושומרון. עדיקא חלק עם וואלה! תרבות תמונות אישיות וחוויות מהמסע של הסרט לפסטיבל ונציה, שם הוקרן במסגרת מיוחדת. הקרנת הבכורה של הסרט בסינמטק שדרות היתה סוערת במיוחד לאחר ששרת התרבות והספורט לימור לבנת עזבה את המקום במחאה על תכניו.

השנה חולק פרס חדש בפסטיבל, פרס לתסריטאי המצטיין, שהוענק לאסי דיין על סרטו "ד"ר פומרנץ". הקולנוען הוותיק והפרובוקטיבי זכה כבר בפתח הפסטיבל בפרס הוקרה על מפעל חייו. בשיחה עם וואלה! תרבות סיפר דיין כי הוא כבר עובד על סרט חדש.

פסטיבל חיפה 2011: איך ”ההתחלפות” של במאי ”ביקור התזמורת”?
פסטיבל חיפה 2011: אסי דיין רוצה גם פרס נובל
פסטיבל חיפה 2011: ציון ברוך בסרט בורקס, אסי דיין מתפלסף

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אסי דיין. נמרוד סונדרס
גם מפעל חיים, גם תסריטאי מצטיין. אסי דיין בפסטיבל חיפה/נמרוד סונדרס

פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר הוענק ל"לא רחוק מהעץ" של אלון אלשייך שצולם במשך חמש שנים. פרס פסטיבל Other Israel לסרט תיעודי הוענק ל"תלויים באוויר" של רם א. כץ.

בנוסף הוענק בחיפה פרס איגוד המבקרים שחולק לשני סרטים: "מיכאל", סרטו של מרכוס שליינצר האוסטרי על מערכת יחסים בין פדופיל וקורבנו, ו"ילנה" של אנדרי זוויאגניצב; וכן פרס המבקרים לתרומה אמנותית מיוחדת לקולנוע העלילתי הישראלי שהוענק לצלם שי גולדמן שצילם שלושה סרטים שהשתתפו בפסטיבל השנה: "אנחנו לא לבד", "ההתחלפות" ו"ברקיע החמישי".

פרס לסרט הקצר על שם אלי גלפנד הוענק ל"שמונה שמונה" של יואב גרשום. ציון לשבח הוענק לסרט "סטנד אפ" של יוסי צובל ולשחקנים ולאד דובינסקי מ"אף אחד חוץ מאיתנו" ואסי לוי מ"שלום שלי גלעד".

פרס השופטים לסרט אנימציה הוענק ל"יקתרינה הגדולה" של אנה קונצמן וציון לשבח הוענק ל"Howl" של נטלי בטלהיים ושרון מיכאלי. מענק על שם שרון עמרני לדרמת טלוויזיה הוענק לרוני אנג'ל ששון על "לאן שאת נוסעת", שהופק על ידי גל גרינשפן, רועי קורלנד ושמעון שי.

פסטיבל חיפה 2011 - כתבות נוספות:
פסטיבל חיפה 2011: ראיון עם כוכב "חוף מבטחים"
פסטיבל חיפה 2011: ראיון עם ג'ון מאדן, במאי "החוב"
פסטיבל חיפה 2011: ניר ברגמן יביים סרט על יונה וולך
פסטיבל חיפה 2011: הצצה לפרויקטים המבטיחים של הפסטיבל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully