וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכר את היריבות באירוויזיון 2016: המדינות הנורדיות

הספירה לאחור לקראת אירוויזיון 2016 נמשכת ויניב דורנבוש עושה עבורכם סדר בכל המדינות שינסו למנוע את הניצחון מחובי סטאר. והפעם: נורבגיה, פינלנד, דנמרק ואיסלנד

בימוי: אלעד וייסמן ויואב צפיר

פינלנד: Sandhja - Sing It Away

את סקירת הגוש הצפוני נפתח עם אחת המדינות הוותיקות ביותר וגם הכושלות ביותר בתחרות הזמר של האירוויזיון. השנה תשלח פינלנד את השיר ה-50 שלה לתחרות. שישה שירים פיניים הגיעו אל המקום האחרון בגמר ועוד אחד סיים אחרון בחצי הגמר בשנה שעברה. לא מספיק רע עבורכם? 11 פעמים סיימה פינלנד במקום ה-20 ומטה, וחמש פעמים לא העפילה לגמר. בשנים שבהן היה נהוג להדיח מדינות בשל הישגים לא טובים בשנים הקודמות, פינלנד היתה כל כך גרועה והשתתפה שנה-כן-שנה-לא לסירוגין. מלבד הזכייה ההיסטורית וההיסטרית של לורדי ב-2006 וכמה הבלחות בטופ 10 בשנות ה-80', התרומה של פינלנד לאירוויזיון די עלובה.

והשנה תהיה דומה למדי לשנים האחרונות. שיר פופ קליל וקצבי, שנשמע כמו גרסה לעניים של השיר הספרדי, אליו נגיע בטור הבא. אני לא מוצא סיבה לא לאהוב אותו, אבל גם לא סיבה כן לאהוב אותו. למעשה, אחרי דקה וחצי הקול של הזמרת מתחיל לעקצץ באוזניים. סוכנויות ההימורים ואני אוחזים באותה דעה: מקום 12 בחצי הגמר הראשון. אצלי פינלנד מדורגת במקום ה-30 הכללי, בסוכנויות מקום 32 בסיכויי הזכייה בגמר.

הימור: פינלנד תסיים את דרכה באירוויזיון כבר ביום שלישי. סיכוי קלוש מאוד שמשהו אחר יקרה.

וזו ההופעה החיה:

נורבגיה: Agnete - Icebreaker

אם פינלנד היא מדינה כושלת, נורבגיה היא שילוב מעניין של כישלונות והצלחות. ב-54 השתתפויות השיגו הנורווגים שלושה מקומות ראשונים, כולל כמות הנקודות הגבוהה ביותר, 18 הופעות נוספות בטופ 10, כולל בשלוש השנים האחרונות ורק פעמיים הם פספסו את הגמר, אבל יש להם גם 11 הופעות במקום האחרון. השנה נראה שיש להם את השיר המפוספס ביותר. כלומר את שני השירים. אני לא מצליח להיזכר בעוד שיר שהפזמון שלו כל כך מנותק מהבתים, ויותר גרוע - הבתים כל כך הרבה יותר טובים מהפזמון.

השיר מתחיל בקצב קלאבי מרים, בהחלט נשמע כמו משהו שאפשר לנגן במועדונים האהובים עליכם. ואז מתכוננים לפזמון, נשמע כאילו הולך להגיע פיצוץ, הנה השיא מגיע - ואז - בום. משקולת של טון נזרקת לכם על הראש, הקצב הופך לאיטי יותר, וזה נשמע כמו שיר אחר לגמרי. כשהאזנתי לשיר הזה שוב לקראת כתיבת הטור אפילו נפלטה לי צעקה "למההההה". וכך, ממשהו שהיה יכול להיות ראוי לניצחון, נורבגיה מידרדרת אצלי למקום החמישי בחצי הגמר השני ומקום 11 כללי, בסוכנויות ההימורים עוד פחות נדיבים - מקום שביעי בחצי הגמר של חובי סטאר ומקום 22 בסיכויי הזכייה בתחרות כולה.

הימור: משתחלת לגמר ומסיימת במקום טוב באמצע. לו רק נורבגיה היתה בוחרת בשיר אחד בלבד ולא בשניים - היא היתה יכולה להיות מועמדת ראויה לניצחון.

וכך זה נראה בלייב:

איסלנד: Greta Salóme - Hear Them Calling

משום מה יש איזו הילה אירוויזיונית סביב המדינות הצפוניות, אבל אנחנו כבר במדינה השלישית בגוש, וכמו שאתם יכולים לראות - גם כאן מדובר באסופת כשלונות מהדהדים. איסלנד שלחה עד היום לתחרות 29 שירים. רק חמישה מהם הגיעו לטופ 10, כששניים מהם סיימו במקום השני. בשנה שעברה איסלנד לא עלתה לגמר ושברה רצף של שמונה שנים בגמר, אבל חוץ מהמקום השני ב-2009 נציגי האי סיימו במקום ה-15 ומטה.

השנה גרטה סלומה חוזרת לאירוויזיון, הפעם לבד. ב-2012 היא כבר השתתפה כחלק מצמד, שסיים במקום ה-20 הלא מאוד מכובד. זה נראה כאילו הצוות שלה החליט לקחת את האפקטים של מונס זלמרלוב, זוכה השנה שעברה, רק שבניגוד אליו כאן משהו עובד פחות. אצלי היא מדורגת במקום השביעי בחצי הגמר הראשון ובמקום ה-17 הכללי, לא רחוק מהסוכנויות שנותנות לה את המקום התשיעי בחצי ואת המקום ה-17 בסיכויי הזכייה.

הימור: איסלנד חוזרת לגמר ומסיימת בתחתית, אבל אף גבה לא תורם אם היא תסיים את דרכה בתחרות כבר בחצי הגמר.

דנמרק: Lighthouse X - Soldiers Of Love

הדנים החלו להשתתף כבר באירוויזיון השני ב-1957, אבל פרשו ב-1967 ולא חזרו עד 1978. בשק ההישגים שלהם יש שלוש זכיות, עוד 20 הופעות בטופ 10, וגם מקום אחרון וארבעה כשלונות לצלוח שלבים מקדימים. ממש כמו בשנה שעברה, גם הפעם הדנים בחרו לשלוח להקת גברברים צעירים וחמודים, בשיר פופי קליל עם מסר קלישאתי. בשנה שעברה זה היה משהו בסגנון של את הכי יפה כשנוח לך, השנה זה חיילים של אהבה.

אבל מה, בשנה שעברה זה נכשל והדנים לא עלו לגמר אחרי שבע שנים רצופות בגמר, כולל זכייה בתחרות ואירוח האירוויזיון בקופנהגן. מה גרם לדנים לשלוח את אותה התבנית? לאלוהי הסמסים הפתרונים. גם אצלי וגם בסוכנויות השיר מתנדנד בין עלייה לכישלון, אצלי הם במקום התשיעי בחצי הגמר ובסוכנויות במקום העשירי, ומתנדנדים שם כל הזמן בין 10 ל-11, שכבר לא מוביל לשום מקום מלבד בחזרה הביתה. בדירוג הכללי שלי הם במקום ה-23 ובסוכנויות במקום ה-28 בסיכויי הזכייה.

הימור: עולים ומסיימים נמוך מאוד בגמר.

הפוני של חובי

רגע לפני חובי, לכל מי שמתכנן לכתוב "אבל מה עם שבדיה???": אליה נגיע בטור האחרון, עם המדינות שמשתתפות אוטומטית בגמר. ועכשיו לנציג שלנו. השבוע חובי חוזר לטפס במעלה הדירוג ומבין שירי חצי הגמר השני הוא מדורג שמיני בסוכנויות, ובמקום ה-23 בסיכויי הזכייה. מבט על המשתתפות בחצי הזה מראה כאילו יש שבע מדינות בטוחות שכמעט לא משנה מה - הן יהיו בגמר, וישראל תהיה בין חמש מדינות שמתמודדות על שלושת המקומות הנותרים. במועדוני החובבים באירופה עדיין לא מאמינים בשיר, ואחרי 38 מדינות ושאר העולם - יש לחובי רק 2 נקודות. הישראלי השני שלנו, עמיר חדד - מוביל במקום הראשון עם 369 נקודות. השבוע חובי ימריא לשטוקהולם ויתחיל בחזרות, גם אנחנו נהיה שם לסיקור התחרות מהשטח. עד אז - נאחל לחובי המון בהצלחה.

seperator

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully