וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים של שלכת 2016: המדריך לעונת הסתיו הטלוויזיונית - חלק ט'

סקירת סדרות הסתיו החדשות בחו"ל נמשכת, הפעם עם דרמת בית חולים שמערבת טכנולוגיה עילית, עיבוד אמריקאי לדרמת מתח נורבגית מצליחה, קומדיה על קבוצת תמיכה לחטופי חייזרים וקומדיית אימה על התרחשויות על טבעיות בעיירה קטנה

צילום מסך

Eyewitness

מה: הדרמה הנורבגית "עדי ראייה" (ששודרה ב-yes וזמינה ב-VOD) מקבלת עיבוד אמריקאי - שני נערים חוזים ברצח מחריד, אבל שומרים את הדבר בסוד כי לא היו אמורים להיות היכן שהיו. בין היתר עם ג'וליאן ניקולסון ("הסקס של מאסטרס") וגיל בלוז ("אלי מקביל").

למה כן: למרות שמדובר בעיבוד אמריקאי לסדרה סקנדינבית, התוצאה לא ממש גרועה וזה כבר מפתיע. האווירה העגמומית, התאורה שלא ממש מאירה, הצד המכוער והמוזנח של ארה"ב - כולם עוברים טוב ומאפשרים להישען לאחור וליהנות מסדרת מתח סבירה למדי.

למה לא: כי המשחק של חלק מהקאסט מזעזע ולא ברור איך השחקנים עברו את האודישן הראשוני. בנוסף, יש לפחות שני קווי עלילה לא אחידים ברמתם (שבאחד מהם משחקות שתי שחקניות גרועות שבמקרה גם מגלמות אחיות) ובימינו, לאף אחד אין סבלנות לכזו רמה של חובבנות. עדיף כבר לדבוק במקור הנורבגי.

Pure Genius

מה: הסדרה הרפואית החדשה של ג'ייסון קייטימס ("אורות ליל שישי", "הורים במשרדה מלאה") מתרחשת בבית חולים הייטקי במיוחד בעמק הסיליקון בקליפורניה. במוקד עומד איל הון צעיר (אוגוסטוס פרו) שמגייס מנתח ותיק (דרמונט מולרוני) בעל עבר מפוקפק, כדי שיעמוד בראש המתקן הרפואי המתקדם ופורץ הדרך שהקים. השניים מכניסים לשימוש שיטות טיפול וטכנולוגיות רפואיות שלא נוסו מעולם בתחום.

למה כן: אם אתם פריקים של סדרות בתי חולים, "Pure Genius" תספק את כל המרכיבים הדרושים לכם: דרמות רפואיות, מערכות יחסים, ענייני משפחה וכו'. הטוויסט הטכנולוגי שמרחף מעל הכל מעניק לה רעננות מסוימת על סדרות אחרות מהז'אנר.

למה לא: היא צפויה מאוד, בנויה על בסיס מעגלי כך שכל פרק מציג בעיה שנפתרת בסיומו, ונטולה לחלוטין דמויות שאינן קלישאה. ג'יימס בל (אוגוסטוס פרו), המיליונר העשיר במרכז הסדרה, הוא דמות מעצבנת מאין כמוה. מי שאינו פריק של סדרות בתי חולים יתקשה למצוא כאן מרכיב כלשהו שמצדיק להישאר איתה לאורך זמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

Stan Against Evil

מה: קומדיית אימה של רשת הכבלים IFC ("פורטלנדיה") במתכונת דומה לזו של "תיקים באפלה". שריף לשעבר (ג'ון מקינגלי, "סקרבס") בעיירה קטנה חובר אל מחליפתו הצעירה (ג'נט וארני, "הכי גרועים שיש") כדי לחקור תקריות על טבעיות שמעוררות סערה במקום. הם עצמם נמצאים בקו האש מתוקף תפקידם, מאחר ששורה ארוכה של נשים שנשרפו על המוקד 400 שנה קודם לכן, באות לנקום בבעלי התפקיד.

למה כן: חובבי קומדיות האימה שפחות מתחברים אל מראות הזוועה המופרזים (אולי) של "אש נגד כוחות הרשע" (ע"ע), יקבלו כאן גרסה מעודנת יותר.

למה לא: אוי, אוי, אוי. איזה פספוס ואיזה בזבוז של שחקנים טובים. אי אפשר להתעלם מהדמיון בין "Stan Against Evil" ל"אש נגד כוחות הרשע", אפילו השמות של שתי הסדרות דומים, וההשוואה לסדרה הכיפית של סם ריימי מבהירה עד כמה "Stan" מיותרת. בדיחה רודפת בדיחה וכולן גרועות באופן אומלל. הלצות מפגרות במובן הבסיסי של התואר, על העיירה שנשכחה מאחור ונגועה בסקסיזם עצום - כמו אז, עם הנשים שהועלו על המוקד, כך היום. עיקר ה"הומור" בסדרה נובע מהמיושנו??ת האקסצנטרית של העיירה ותושביה, ואם מוסיפים לכך עלילה שראינו באלף ואחת סדרות על טבעי אחרות, אין שום צורך ביצירה החדשה הזו.

People of Earth

מה: קומדיה של רשת הכבלים TBS בהפקת גרג דניאלס (יוצר "המשרד" האמריקאית) וקונאן אובריאן, העוקבת אחר קבוצת תמיכה לחטופי חייזרים, לפחות על פי טענתם. ווייט סנאק מ"הדיילי שואו" מוביל את הקאסט, ולצדו אנה גסטייר ("SNL"), אוסקר נונז ("המשרד") ואחרים.

למה כן: בפעם האחרונה שבה שיתוף פעולה בין גרג דניאלס לבין כתב "הדיילי שואו" הניבה סדרה, קיבלנו את "המשרד", ולזכותה של "People of Earth" ייאמר שהיא מתחילה טוב ומגובש בהרבה מאשר העיבוד האמריקאי לסדרה של ריקי ג'רבייס. דניאלס אמנם לא יצר את הסדרה החדשה אלא רק מפיק, אבל הנטייה שלו לניואנסים אנושיים ומצחיקים ניכרת מאוד, מה שמרשים בסדרה שמתעסקת לא מעט גם בחוצנים ובאנשים די מטורללים.

למה לא: ההתפתחויות הביזאריות בסדרה עלולות לא להיות לטעמם של כמה מהצופים. מעבר לכך, על סמך שלושת הפרקים הראשונים מסתמן שהיצירה אמנם חביבה, אבל גם לא היסטרית או משמעותית במיוחד.

seperator

ימים של שלכת - חלק א': "Atlanta", Speechless", "Queen Sugar", "Mary + Jane", "Borderline".

ימים של שלכת - חלק ב': Better Things", "Quarry", "High Maintanance", "One Mississippi", "Start Up" "The Collection".

ימים של שלכת - חלק ג': "The Good Place", "Designated Survivor", "Notorious", "נשק קטלני" ו"החיים עצמם".

ימים של שלכת - חלק ד': "Son Of Zorn", "Aftermath", "Easy", "Conviction" ו"טיימלס".

ימים של שלכת - חלק ה': "No Tomorrow", "Van Helsing", "לא בטוחה", "Frequency", "Freakish".

ימים של שלכת - חלק ו': "Channel Zero", "Man With A Plan", "Falling Water", "Chance", "American Housewife".

ימים של שלכת - חלק ז': "בול", "Shoot the Messenger", "תחנת ברלין", "Travelers".

ימים של שלכת - חלק ח': "Goliath", "The Great Indoors", "God Girls Revolt", "Graves".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully