וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורשות: 9 סדרות שיכולות להפוך ל"משחקי הכס" הבאה

21.5.2019 / 22:39

עם ירידתה של סדרת הפנטזיה הענקית מהמסכים, נשואות כעת העיניים אל כמה וכמה סדרות שמעוניינות לתפוס את מקומה בליבנו. לא מעט מהן מבוססות על סדרות ספרים אהובות ומצליחות, עם עולמות נרחבים, דמויות ויצורים שעומדים להשתלט על המסכים בשנים הקרובות

טריילר לסדרה "השומרים" ("Watchmen") של HBO, דיימון לינדלוף/HBO

בסרטון: טריילר "השומרים".


אחרי כמעט עשור שבו הפכה לסדרה המדוברת והנצפית ביותר בעולם, פינתה "משחקי הכס" את מקומה על המסכים בתום העונה השמינית והותירה אחריה תחושת ריקנות כבדה. מיליוני המעריצים של הסדרה ברחבי העולם אמנם לא יוכלו לחוות שוב את הציפייה לעונה חדשה, או את טירוף הניתוחים, התגובות והפרשנויות שסוחף את הרשת מיד לאחר שידור כל פרק - אבל לרשותם יעמוד שפע הטלוויזיוני עצום עם שלל אפשרויות מסקרנות לעתיד.

לא מעט סדרות כבר הוכתרו במהלך החודשים האחרונים כיורשות פוטנציאליות של סדרת הפנטזיה הפופולרית מבית HBO, עם תקציבים, רוחב יריעה וערכי הפקה שאמורים לעלות אפילו על מה שהתרגלנו לראות בשבע הממלכות. כתבה אחת צרה מלהכיל את כל הסדרות המדוברות שעתידות לעלות על המסכים, ואין כמובן כל ערובה לכך שדווקא אחת מתשע הסדרות שיוצגו כאן לפניכם תצליח לעמוד במשימה הקשה הזאת. אבל גם אם לא יצליחו להותיר חותם בספרי ההיסטוריה כמו "משחקי הכס", כל אחד מהפרויקטים הבאים נושא עמו מטען מסקרן של רוחב יריעה, ציפיות וברוב המקרים גם בסיס מעריצים נאמן ונלהב.

הסדרות שרוצות לרשת את משחקי הכס - פריקוול, השומרים, רשומות קוטל המלך. עיבוד תמונה
יורשות? מימין: "רשומות קוטל המלך", "הלילה הארוך", "השומרים"/עיבוד תמונה

הפריקוולים של "משחקי הכס" (HBO)

בתוך קרב הטלוויזיה הלוהט בין התאגידים החזקים בעולם שמתפתח לנגד עינינו בשנים האחרונות, רק טבעי ש-HBO תמשיך להיאחז בנכס המצליח ביותר שעומד לרשותה. כדרכם של יקומים עם מיתולוגיה והיסטוריה מורכבת, "משחקי הכס" עסקה למעשה בפרק זמן מצומצם בתולדותיה של ווסטרוז. אינספור סיפורים, גיבורים ואירועי ענק מסתתרים אי שם במוחו הקודח של ג'ורג' ר. ר. מרטין, ולא פחות משלוש סדרות פריקוול שונות נמצאות בשלב זה על המדף כדי להכיל אותם.

מבין השלוש, סדרה אחת כבר נרכשה לשידור על ידי HBO והחלה בצילומים באירלנד תחת כותר העבודה "הלילה הארוך" (The Long Night). שתי הסדרות האחרות נמצאות בימים אלה בשלבי כתיבה מתקדמים, והן צפויות לעסוק בתקופות אחרות. בשלב זה HBO טרם הודיעה על החלטה רשמית לאשר אותן לשידור.

תקופת "הלילה הארוך" במיתולוגיה של שבע הממלכות התרחשה אלפי שנים לפני אירועי "משחקי הכס". היה זה שיאו של תור הזהב בווסטרוז, עם ייסודם של הבתים האצילים שאת בניהם למדנו להכיר היטב. הסדרה צפויה להתמקד בתפר שבין עידן הגיבורים לאפלה הראשונה שנפלה על הממלכה ומקורותיהם של המהלכים הלבנים.

כזכור, "משחקי הכס" הציגה לנו בקצרה את הגרסה לפיה המהלכים הלבנים נוצרו על ידי ילדי היער, בניסיון להגן על עצמם מראשוני האדם שביקשו לגרש אותם מאדמתם. שיאה של התקופה הזו היא בנייתה של חומת הצפון על ידי בראן הבונה, האב המיתולוגי של בית סטארק. על פי מרטין, הסיפור הזה מורכב בהרבה משחשבנו, וכהרגלו בקודש של הסופר גם צבוע בהרבה מאוד גוונים של אפור, שיגרמו לנו להעריך מחדש את מה שחשבנו שאנחנו יודעים על טוב ורע ביקום הזה. יחד עם זאת, מכיוון שמדובר בתקופה כה קדומה, הסדרה לא תכלול דרקונים או קרבות שלטון.

ג'יין גולדמן ("אבק כוכבים", "קיק אס", "אקס-מן: ההתחלה") תשמש כשואוראנר ותכתוב את הסדרה בצוותא עם מרטין. שתי מועמדות לאוסקר - מירנדה ריצ'רדסון ("משחק הדמעות") ונעמי ווטס ("מלהולנד דרייב") - יככבו בה, ולצדן בין היתר גם ג'ורג'י הנלי ("סיפורי נרניה"), ג'יימי קמפבל באוור ("דמדומים") ונעמי אקי ("דוקטור הו").

מתי: בשלב זה אין צפי רשמי לעלייתה של הסדרה. יחד עם זאת, ראשי HBO כבר התבטאו בעבר על רצונם בהפסקה של שנה לפחות בין "משחקי הכס" לסדרות האחרות. כך שהמועד הקרוב ביותר האפשרי הוא קיץ 2020.

עוד באותו נושא

"בלעדיכם, לא היינו אנחנו": הפרידה המרגשת של כוכבי "משחקי הכס" מהמעריצים

לכתבה המלאה
משחקי הכס עונה 5 פרק 8.
יחזור אל חיינו בסדרה המקדימה את "משחקי הכס"? מלך הלילה

שר הטבעות (אמזון)

כשג'ף בזוס, הבעלים של אמזון והאדם העשיר בעולם, החליט שגם הוא רוצה "משחקי הכס" - הוא התכוון לכך במלוא הרצינות. בשלהי 2017 רכשה אמזון בתום קרב עיקש את הזכויות של "שר הטבעות" בעסקה של 250 מיליון דולר. העסקה כללה התחייבות ליצירת סדרה בת חמש עונות לפחות, שמוסיפה תקציב של מיליארד דולר לחשבון הכולל.

יצירת המופת הספרותית של טולקין אמנם כבר זכתה לעיבוד בדמות טרילוגיה קולנועית מצליחה, מוערכת ועטורת פרסים (ולטרילוגיית פריקוול מצליחה, אך מוערכת הרבה פחות), אך גם במקרה הזה מדובר ביקום שופע דמויות, אירועים והיסטוריה ארוכה שפותח צוהר לאינספור סיפורים שלא זכו לשזוף את המסך.

בעוד הפרטים על הסדרה נשמרים קרוב לחזה, שרשרת ציוצים של אמזון במרץ האחרון הציגה את גבולות הגזרה של הסדרה. אחת העלילות מהן מורכב "הסילמריליון" (קובץ סיפורים המתעד את ההיסטוריה הארוכה של היקום אותו שברא טולקין) מגוללת את עלילותיה של ממלכת נומנור - המקבילה של טולקין לאטלנטיס המיתולוגית - בפרק זמן המכונה העידן השני (The Second Age), שמקדים באלפי שנים את קורותיהם פרודו, סאם וחברי אחוות הטבעת.

נומנור הייתה ממלכת אבות אבותיו של אראגורן, והתפתחה למעצמה ימית אדירה ומשגשגת. אך ככל שכוחה גדל כך הפכו שליטיה רעבים לכוח, עד שהחליטו לקרוא תיגר על עצם היותם בני אנוש. תחת השפעתו של סאורון הם יצאו להיאבק באלים על מנת להבטיח לעצמם חיי נצח. כעונש על גאוותנותם, שקעה נומנור במצולות.

כמה מניצולי חורבן נומנור נמנו על מנהיגי הקרב המיתולוגי של הארץ התיכונה שבו הובס סאורון. מיד לאחריו נפל שוב אחד מהם, איסילדור, בקסמו של הכוח ובחמדנותו סירב להשמיד את טבעת הכוח, שהובילה למותו ולאובדנה עד שגולום מצא אותה שוב אלפיים שנים לאחר מכן.

מהמעט הזה אפשר להעריך כי הסדרה תגולל את קורותיה של נומנור, תושביה וכן את נפילתה בעקבות יוהרת מנהיגיה. במקביל היא בהחלט עשויה להציג גם את סאורון במלוא כוחו. בתקופת נומנור היה בכוחו של סאורון ללבוש צורה, ולא להסתפק רק בעין בוערת שמביטה בעולם מתוך מורדור.

שני כותבי הסדרה, ג'יי די פיין ופטריק מקיי, מחזיקים ברזומה צנוע למדי, הכולל בעיקר שותפות מינורית בכתיבת "סטארטרק: אל האינסוף". בשלב זה טרם הוכרזו ליהוקים לסדרה.

מתי: אמזון טרם הציגה אפילו לוח זמנים משוער לעליית הסדרה. יחד עם זאת, בהתחשב בכך שצילומיה אמורים להתחיל רק בקיץ הקרוב והקירבה לתאריך העגול של 20 שנים לסרט הראשון שיחול בדצמבר 2021, זוהי בשלב זה ההערכה הפופולרית לעלייתה. נדגיש כמובן כי מדובר בהערכה בלבד.

שר הטבעות: אחוות הטבעת. imdb
אלפיים שנה לפני אירועי הסרט "שר הטבעות"/imdb

The Witcher (נטפליקס)

אף שהיא מוכרת ברחבי העולם בגלל סדרת משחקי הוידאו הפופולרית, גם מקורותיה של "The Witcher" נטועים בסדרת נובלות מצליחה מאת הסופר הפולני אנדז'יי ספקובסקי. וכמו שתי הסדרות הקודמות, גם הפעם מדובר בעולם נרחב בסגנון ימי הביניים, המשופע ביצורים מיתיים, כשפים, אינטרסים מנוגדים ומלחמה גדולה שמרחפת מעל הכל.

העלילה מתרחשת במקום ללא שם המכונה "היבשת", בה התרחש לפני אלפי שנים אירוע שזכה לכינוי "התלכדות הספירות". במסגרת ההתרחשות, גבולותיהם של עולמות מקבילים נחלשו ואיפשרו לפרק זמן קצר את המעבר ביניהם. בעקבות כך הגיעו אל "היבשת" יצורים מיתיים, מפלצות ושדים ועמם גם בני האדם הראשונים.

זמן קצר לאחר הגעתם החלו בני האדם להשתלט על היבשת ולשעבד את תושביה המקוריים - אלפים (Elf) וגמדים - לחיים בגטאות צרים ומתוחמים היטב. מיד לאחר מכן הם התפנו להילחם אלה באלה, ויצרו בכך ממלכות יריבות שנמצאות באופן תמידי על סף מלחמה. האימפריה הגדולה ביותר, נילפגארד מדרום היבשת, נמצאת במהלך עלילת הספרים במסע לכיבוש חלקה הצפוני.

ובעוד בני האדם נאבקים בינם לבין עצמם, גזע של לוחמים קטלניים, רבי עוצמה שמקפיאים את האזורים אליהם הם מגיעים ומובלים על ידי מלך (נשמע מוכר?), מופיעים ומביאים עמם רוחות חדשות של מלחמה.

גיבור הספרים והמשחקים הוא גראלט מריוויה (Geralt of Rivia), צייד מפלצות שנלקח/נחטף בילדותו למסדר סודי למכשפים, בו הוכשר לתפקיד ופיתח לשם כך כוחות על טבעיים. הוויצ'רים נחשבים על פניו לנייטרלים ומרוכזים בתפקידם למצוא ולקטול את היצורים המיתיים על פני היבשת, אך ההתרחשויות סביבו מובילות את גראלט בסופו של דבר לקחת צד. זה פחות או יותר רוב מה שניתן לומר מבלי לספיילר את העלילה.

The Witcher, הנרי קאביל, נטפליקס. נטפליקס,
יאלץ לקחת צד. הנרי קאביל בתחפושת The Witcher/נטפליקס

אחת ממשימותיו העיקריות של גראלט בעלילת הספרים נוגע לאיתור נסיכה בשם סירי, ששורשיה הם קריטיים לעתידה של הממלכה. סירי ניחנת גם ביכולות כישוף שהופכות אותה לדמות חזקה בפני עצמה. בין גראלט לסירי נוצרת מערכת יחסים שנעה בין מנטור לאב מאמץ.

דמויות עיקריות נוספות הן יניפר מוונגנברג (Yennefer of Vengerberg), מכשפה רבת עוצמה ומושא אהבתו של גראלט; טריס מריגולד, מכשפה וחברתם של יניפר וגראלט, שמאוהבת בעצמה בצייד, וכן דאנדליון - המשורר הצבעוני וחברו הטוב ביותר של גראלט. החבורה הזאת תעמוד גם במוקד עלילת הסדרה.

הנרי קאביל ("איש הפלדה") יגלם את גראלט ויהיה השם המוכר בקאסט אלמוני כמעט לחלוטין. את הסדרה יצרה וכתבה לורן שמידט ("דרדוויל", "אקדמיית המטרייה"), ואילו ספקובסקי עצמו משמש כיועץ.

מתי: צילומי הסדרה החלו באוקטובר האחרון. מנכ"ל נטפליקס טד סרנדוס כבר הכריז שהסדרה תגיע למסכים במהלך הרבעון האחרון של השנה, וכי בענקית הסטרימינג מרוצים מהתוצאות עד כה. העונה הראשונה תכלול 8 פרקים.

הנרי קאביל. GettyImages
הכוכב היחיד. הנרי קאביל נטורל/GettyImages

המנדלורי (The Mandalorian; דיסני+)

הכניסה לעולם הטלוויזיה מאפשרת לדיסני להגשים חלום עתיר שנים של מעריצי "מלחמת הכוכבים": להעמיק חקור בעולם הסיפורים והדמויות האינסופי שלה, במגוון תקופות שידעה הגלקסיה הרחוקה-רחוקה. אם עד כה הוצגו תכנים שכאלה בעיקר בחוברות קומיקס, סדרות אנימציה ומשחקי מחשב, "The Mandalorian" היא הסנונית הראשונה שתציג סיפור לייב אקשן שכזה. הסדרה עשויה לשמש גם כרקע לבניית העשור הבא של סרטי "מלחמת הכוכבים".

המנדלורים הם גזע של לוחמים שהתפרסמו כציידי ראשים להשכרה, ששירותיהם נפוצו ברחבי הגלקסיה. הבולטים שבהם הם כמובן בובה פאט ואביו וג'נגו פאט, שרשמו הופעות קצרות ומוצלחות בסדרות הסרטים הפופולריות. הסדרה צפויה להתרחש בין נפילת האימפריה הגלקטית לבין עלייתו של המסדר הראשון - כלומר בתווך שבין הטרילוגיה המקורית לבין החדשה - ולעסוק בקורות שכיר חרב מגזע המנדלור הפועל בקצוות הגלקסיה, הרחק מהישג ידה של הרפובליקה החדשה.

אופיה של הסדרה שואב השראה ממערבוני הספגטי של סרג'יו ליאונה ומסרטי הסמוראים של אקירה קורוסאווה, כאשר נכון לשלב זה - בדומה לסרטים הללו - הגיבור נטול שם. הסדרה לא תדרוש כל רקע מוקדם לגבי "מלחמת הכוכבים", דמויות או פרטי עלילה. יחד עם זאת, צופים בקיאים יהנו לאורכה משלל קישורים ופרטים שייחשפו במהלכה.

עוד בטרם עלייתה לאוויר, "The Mandalorian" מסתמנת כאירוע הטלוויזיוני הגדול ביותר של שירות הטלוויזיה. על פי דיווח בניו יורק טיימס, תקציב העונה הראשונה יעמוד על יותר מ-100 מיליון דולר ל-10 פרקים, שמציבה אותה בדרגה אחת עם הסכומים שהושקעו בסדרות כמו "משחקי הכס" ו"הכתר" בשנים האחרונות.

ג'ון פאברו ("איירון מן") יצר את הסדרה, שאת פרקיה יביימו טאיקה וואיטיטי ("ת'ור: רגנארוק"), דברה צ'או ("ג'סיקה ג'ונס") וברייס דאלאס הווארד (בתו של רון הווארד וכוכבת קולנוע בפני עצמה, "עולם היורה").

פדרו פסקל ("משחקי הכס", "נרקוס") יככב בתפקיד הראשי, ולצדו ג'ינה קראנו ("דדפול"), ג'יאנקרלו אספוזיטו ("שובר שורות"), ניק נולטי ("נסיך הגאות והשפל") ולא אחר מאשר וורנר הרצוג האגדי שיגלם את הנבל בסדרה. גם טאיקה וואיטיטי צפוי לגלם את אחת מדמויות המשנה.

מתי: הסדרה תושק מיד עם עלייתו של השירות בנובמבר הקרוב.

הסדרה The Mandalorian, המנדלורי, מלחמת הכוכבים. דיסני,
האירוע הטלוויזיוני הגדול של דיסני+. The Mandalorian/דיסני

השומרים (Watchmen; HBO)

1986 הייתה אחת השנים המכוננות בתולדות הקומיקס, עם שתי יצירות אפלות שחולל מהפכה בז'אנר. הראשונה הייתה "באטמן: האביר האפל חוזר" של פרנק מילר, שהציגה את איש העטלף בגרסה מבוגרת, קודרת ואלימה הרבה יותר מהגיבור המקורי. הרעיונות של מילר שימשו הן את כריסטופר נולאן בטרילוגיית האביר האפל, והן את זאק סניידר ב"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" המושמץ. היצירה השנייה הייתה "השומרים" מאת היוצר אלן מור והמעצב דייב גיבנוס, שהיא גם הנובלה הגרפית היחידה ברשימת 100 היצירות הספרותיות הגדולות של מאה השנים האחרונות, שנבחרה במגזין טיים.

לאורך השנים במאים רבים בחנו את הרעיון לעבד את 12 חוברות הקומיקס לסרט, אך בזה אחר זה ויתרו. טרי גיליאם אף כינה את היצירה "בלתי ניתנת לעיבוד". זאק סניידר חשב אחרת, והציג לעולם ב-2009 את הגרסה שלו, שזכתה לביקורות מעורבות ובכל מקרה לא התעלתה לרמה של המקור. כעת מגיע תורו של הניסוי הטלוויזיוני הראשון.

העלילה המקורית של "השומרים" התרחשה במציאות מקבילה שמזכירה את שנות השמונים בעולמנו. ההבדל המשמעותי הוא שבמציאות הזו, חבורה של גיבורים במסכות שהופיעו בשלהי שנות ה-30 שינו את מהלך ההיסטוריה המוכר לנו. ארה"ב ניצחה את המלחמה בווייטנאם, ריצ'רד ניקסון נותר נשיא ארה"ב, פרשת ווטרגייט מעולם לא התפוצצה ועוד.

במסגרת הריאליזם היחסי שהעניק מור לעלילה, רק אחד מהגיבורים - דוקטור מנהטן - ניחן בכוחות על. בעזרתו של מנהטן זכתה ארה"ב בעליונות מוחלטת על הגוש הסובייטי, אך עם תחילת העלילה מנהטן מואס בקטנוניות של בני האדם ויוצא לתור את מסתורי היקום. במקביל, ארה"ב מואסת בעצמה בגיבורים ומחוקקת בשלהי שנות ה-70 תקנה שמוציאה אותם אל מחוץ לחוק. בהיעדרם מאבדת המעצמה החזקה בעולם את יתרונה הגדול, והאנושות מתדרדרת לכאוס של פשע ואלימות.

עם תחילת מאורעות "השומרים" נרצח אחד מהגיבורים המקוריים, "הקומיקאי" אדוארד בלייק. אחד מחבריו, רורשארך, יוצא לחקור בעצמו את פשר הרצח ומגלה קונספירציה לרצוח את כל הגיבורים המקוריים. הוא מאחד את ארבעת חבריו שנותרו בחיים בניסיון לגלות את העומד מאחוריה. תוכניתו של הנבל כוללת בימוי פלישת חוצנים שתשמיד מחצית מאוכלוסיית כדור הארץ (נשמע מוכר?) ותאחד את האנושות המפוררת מחדש נגד איום ההשמדה.

דיימון לינדלוף ("אבודים", "הנותרים"), העומד מאחורי העיבוד הטלוויזיוני ומגדיר את עצמו כמעריץ של הקומיקס, הבהיר כי הסדרה לא תעבד את העלילה המקורית - אלא תשתמש בה כרקע לעלילה חדשה. אי לכך, במרכז העלילה החדשה צפויים לעמוד גיבורים חדשים והמציאות עשויה להיות המתיחות בת זמננו, במקום זו של שנות השמונים מוכות המלחמה הקרה. יחד עם זאת, הן רורשאך והן אוזימנדיאס יופיעו בגרסאות מבוגרות יותר גם בגרסה הזו. הטריילר ששוחרר (ראו למעלה) לסדרה מחזק את הגישה הזו עם דמויות של שוטרים במסכות שנועדו למנוע את זיהויים מחשש לחייהם, ושעון שמתקתק לחצות - סמל לכך שהאנושות עומד שוב על סף התדרדרות לכאוס.

כיאה לסדרה מדוברת כל כך, הקאסט כולל לא פחות משלושה זוכי אוסקר - ג'רמי איירונס ("תהפוכות הגורל"), רג'ינה קינג ("סיפורו של רחוב ביל") ולואיס גוסט ג'וניור ("קצין וג'נטלמן") לצדם של דון ג'ונסון ("מיאמי וייס"), טים בלייק נלסון ("הבלדה על באסטר סקראגס"), פרנסס פישר ("פארגו", "הסקס של מאסטרס") ועוד.

מתי: במהלך 2019, כולל בישראל ב-HOT, yes וסלקום tv.

השומרים, Watchmen, HBO, דיימון לינדלוף. HBO,
תתרחש בעולם "השומרים" אבל לא תעבד את הקומיקס בדיוק./HBO

מחזור כישור הזמן (The Wheel of Time; אמזון)

אם חשבתם שסדרת "שיר של אש ושל קרח" ארוכה ומסועפת, כנראה שלא נמניתם על קוראיה של אחת מסדרות הפנטזיה המצליחות אי פעם. למעלה מ-80 מיליון עותקים של 14 ספרי "מחזור כישור הזמן" נמכרו עד היום ברחבי העולם. חלק ניכר מהכרכים מתקרב ל-1,000 עמודים עמוסי מיתולוגיה, דמויות ומאבקי כוחות.

עלילת ספריו של ג'יימס אוליבר ריגני, אותם כתב תחת שם העט רוברט ג'ורדן, מתרחשת בעולם ללא שם ובמרכזה מאבק עתיר שנים בין גיבור המכונה הדרקון לבין ישות מרשעת בשם אדון האופל. הקרב בין השניים לא נגמר לעולם שכן אדון האופל נולד בכל דור מחדש, ובכל פעם נדרש דרקון חדש כדי להביסו וכך הלאה במחזוריות מעגלית אינסופית.

בקרב האחרון, שהתרחש 3,000 שנים לפני עלילת הסרט, הביס הדרקון את אדון האופל, אבל רגע לפני מותו הצליח האחרון להטיל כישוף שמזהם את צאצאיו של הדרקון וגורם לכל גברי העולם לאבד את שפיות דעתם. המאורע הטראומטי גרם לאנושות לחשוש מכשפים וכוחות על-טבעיים, ובכל פעם שאחד הגברים נחשד בכך הוא חוסל מיידית. במציאות שבה העלילה מתחילה, רק נשים היו רשאיות להחזיק בכוחות אלה.

גיבור הספרים הוא איכר בשם ראנד אל'תור, שחייו הפסטורליים משתנים כשהוא פוגש בחבורה מסתורית של נוודים המגיעים לכפר הולדתו הקטן, וסוחפת אותו למסע ארוך ברחבי היקום. במהלך המסע מגלה אל'תור כי הוא נצר לכוח הדרקון וחייו משתנים מן הקצה אל הקצה.

התקציר הזה עשוי להישמע פשטני ודי צפוי, אך התפתחות העלילה מורכבת ומסועפת הרבה יותר ממה שנדמה. מסעו של אל'תור ברחבי היקום העצום של הספר כולל מאבקי כוח, אינטריגות, אהבות ובגידות, עשרות דמויות ואירועים מכוננים. די יהיה רק לומר שג'ורג' מרטין בכבודו ובעצמו הגדיר את עצמו כמעריץ של הסדרה, וספרי "שיר של אש ושל קרח" כוללים כמה וכמה מחוות ל"מחזור כישור הזמן".

רייף ג'דקינס ("סוכני שילד", "צ'אק") ישמש כשואוראנר של הסדרה. יוטה בריסוויץ ("ג'סיקה ג'ונס", "הצמד") תביים את שני הפרקים הראשונים.

מתי: צילומי "מחזור כישור הזמן" מיועדים להיפתח בספטמבר 2019, ומכאן שבתרחיש האופטימי ביותר היא תגיע למסכים בשלהי 2020. אמזון טרם שחררה כל מידע רשמי בנושא.

מתוך כריכת הספר "זיכרון האור", "מחזור כישור הזמן". אופוס הוצאה לאור,
עלילה מסועפת. מתוך כריכת "זיכרון האור" של "מחזור כישור הזמן"/אופוס הוצאה לאור

סיפורי נרניה (The Chronicles of Narnia; נטפליקס)

את מרבית האמור על "מחזור כישור הזמן" ניתן לומר על "דברי ימי נרניה" - סדרת הספרים האהובה מאת ק"ס לואיס, שנמכרה עד היום בלמעלה מ-100 מיליון עותקים. בניגוד ליתר הסדרות בכתבה, עלילה הספרים תורגמה כבר לסדרת אנימציה בסוף שנות ה-70, סדרת דרמה בשנות ה-80 ולטרילוגיית סרטים מצליחה בתחילת שנות האלפיים. אפילו תוכנית רדיו הוקדשה בעבר לקורותיהם של לוסי, סוזן, אדמונד ופיטר בממלכת נרניה הקסומה, ואילו "סאטרדיי נייט לייב" הקדישה שיר קשוח לצפייה בעיבוד הקולנועי ביום ראשון עצל.

העלילה, כפי שמרמז הכרך הראשון "המכשפה, האריה וארון הבגדים", מתארת את סיפורם של ארבעה אחים המתגוררים באחוזה כפרית במהלך מלחמת העולם השנייה, ומוצאים את דרכם אל עולם שופע קסם, יצורים מיתולוגיים וחיות מדברות באמצעות ארון בגדים מסתורי. עם הגעתם מגלים הארבעה כי נועדו לתפקיד דרמטי במאבק על עתידה של הממלכה מול מכשפה רבת עוצמה. זהו רק כרך אחד מתוך שבעה, המתארים את ההיסטוריה הענפה של הממלכה ואת מאבקי הכוחות המתרחשים בה.

מעט מדי ידוע בשלב זה על פיתוח הסדרה, מלבד העובדה שעסקת רכישת הזכויות הוגדרה כיצירה שתימשך מספר עונות, וכן שנטפליקס שוקלת לייצר גם סרטים שישלימו וירחיבו את המתרחש בסדרה. בשלב זה לא ידוע מי ינהל את הסדרה או על ליהוקים לתפקידים כלשהם. מארק גורדון ("האנטומיה של גריי", "להציל את טוראי ראיין") ישמש כמפיק.

מתי: בשלב זה אין אפילו בסיס לניחושים.

סיפורי נרניה: המסע בדורך השחר. יח"צ,
זכתה להמוני עיבודים, למשל זה. "סיפורי נרניה: המסע בדורך השחר"/יח"צ

חומריו האפלים (His Dark Materials; HBO)

אף ש-HBO היא המפיצה של העיבוד לסדרת סרטי הפנטזיה המצליחה מאת פיליפ פולמן, מדובר בהפקה עתירת תקציב של ה-BBC עם קאסט שמבוסס רובו ככולו על ילידי הממלכה המאוחדת.

במוקד העלילה עומד מסעם של וויל פארי וליירה בלאקווה, שני ילדים שיוצאים יחד לתור עולמות מקבילים ומשופעים בקסם, מכשפים, שדים וגם דובים משוריינים. במהלך מסעם הם מוצאים את עצמם מול כוחות אפלים, לומדים את האמת על אודות הנבואה לגבי גורל הוריהם, ונקלעים למלחמה עצומה שמתפשטת אל בין העולמות השונים.

במקור תוכנן העיבוד הטלוויזיוני כמיני-סדרה בת שמונה פרקים, אך עוד לפני ששודר הפרק הראשון כבר הוכרז על הזמנתה של עונה שנייה, מהלך שמלמד הרבה על הפוטנציאל הרב-עונתי שתולות בסדרה שתי ענקיות הטלוויזיה.

דפני קין המוכשרת ("לוגאן") תגלם את ליילה, ולצדה ג'יימס מקאבוי (סדרת סרטי "אקס-מן"), רות ווילסון ("הרומן"), לין-מנואל מירנדה ("מרי פופינס"), ג'ורג'ינה קמפבל ("מראה שחורה"), וויל קין ("הכתר"), קלארק פיטרס ("הסמויה") ועוד.

מתי: במהלך 2019, כולל בישראל ב-HOT, yes וסלקום tv.

רשומות קוטל המלך (The Kingkiller Chronicle; שואוטיים)

אם מחפשים קווי דמיון ל"משחקי הכס", סדרת הספרים מאת פטריק רותפס מספקת כמה וכמה כאלה. שני הספרים הראשונים ועבי הכרס בסדרה - "שם הרוח" ו"פחדיו של האדם החכם" - יצרו קהילת מעריצים נלהבת ואדוקה שהתעמקה ביקום הנרחב, הדמויות והמיתולוגיה, וציפתה יחד לבואו של הספר השלישי והאחרון.

אולם מאז 2011, אז יצא הספר השני, מתקשה רותפס לספק את הכרך האחרון וממשיך להבטיח שהוא מגיע מבלי לציין תאריך ברור, תוך שהוא מייצר סיפורי צד ונובלות משלימות במהלך אותו פרק זמן. חלק מהמעריצים איבדו סבלנות והחלו לרדוף את הסופר ברשתות החברתיות, עוקצים אותו שוב ושוב על הסחבת בסיום העלילה. ואם כל אלה לא הספיקו, בוודאי כבר ניחשתם - ג'ורג' מרטין הוא גם מעריץ של סדרת הספרים הזו.

במהלך התקופה שמאז פרסום הספר השני נרכשו זכויות העיבוד של היצירה לסרט קולנוע בבימויו של סם ריימי ("ספיידרמן המופלא"), אבל לאחר רכישת הזכויות לסדרת הטלוויזיה עבר ריימי לביים את העיבוד למסך הקטן, וכעת נראה שהסיכויים של הסרט להתקיים לצד הסדרה קלושים עד אפסיים.

משחקי הכס עונה 5. HBO באדיבות yes,
לא הוא, קוטל מלך אחר. מתוך "משחקי הכס"/HBO באדיבות yes

"רשומות קוטל המלך" מתאר את קורותיו של קוותה (Kvothe), לכאורה בעל מסבאה אפור בעיירה זעירה ושכוחת אל, אבל למעשה גיבור שהטיל על עצמו גלות מרצונו מטעמים מסתוריים. קוותה מגולל את סיפורו בגוף שלישי, הכל מאירוע מכונן שאירע בילדותו, התבגרותו ברחובות ערים אכזריות, דרך לימודיו באוניברסיטה לכישוף, מסעותיו לחבלי ארץ מסוכנים, מפגשים עם יצורים מיתולוגיים ואהבה אחת בלתי מושגת.

ומה לגבי החשש המובן מעוד סדרה שתחלוף על פני חומר המקור שלה ותאבד את דרכה לקראת סוף הדרך? רותפס חשף כי עלילת הסדרה תתרחש למעשה דור שלם לפני היוולדו של קוותה, ותחקור את העולם שיצר באמצעות משפחתו של קוותה, שנודעה ברחבי הממלכה כלהקת מוזיקאים נודדים.

ג'ון רוג'רס ("רובוטריקים") יכתוב את התסריט לסדרה בליוויו הצמוד של רותפס. לין-מנואל מירנדה, שמגדיר את עצמו כמעריץ מושבע של הספרים, יפיק ויכתוב את המוזיקה, שמהווה חלק חשוב בעלילה. בשלב זה לא הוכרזו ליהוקים נוספים.

מתי: העונה הראשונה תכלול 10 פרקים וצילומיה צפויים להתחיל בסוף השנה. שואוטיים לא סיפקה עדיין תאריך רשמי לעלייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    13
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully