וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכי פרס האמי 2019: "משחקי הכס" זכתה לפני פרידה, "פליבג" הפתיעה

23.9.2019 / 6:00

בטקס פרסי האמי ה-71 שנערך לפנות בוקר (שני) בלוס אנג'לס, גרפה כצפוי העונה האחרונה של "משחקי הכס" את הפרסים המרכזיים עבור דרמה, בכללם בפרס הדרמה הטובה ביותר. ההפתעה נרשמה בגזרת הקומדיה - "פליבג" הביסה את "Veep" וזכתה בפרס הקומדיה הטובה ביותר

קאסט "משחקי הכס" זוכה בפרס האמי 2019, ג'ורג' מרטין. Jordan Strauss/Invision/AP, AP
פרידה. "משחקי הכס"/AP, Jordan Strauss/Invision/AP

הלילה, בין ראשון לשני, נערך בלוס אנג'לס טקס האמי המרכזי ה-71 (ושודר ב-yes), לראשונה בתולדותיו בלי אף מנחה. "משחקי הכס", ששברה את שיא המועמדויות עם 32 בסך הכל, זכתה בפעם הרביעית בפרס הדרמה הטובה ביותר, כפי שעשתה מאז העונה החמישית. זה קרה על אף שהעונה האחרונה התקבלה בעיקומי אף הן בקרב הקהל והן בקרב המבקרים. למעשה, במהלך הטקס הוקרן סרטון של הרגעים הגדולים, והקהל הנרגש קם על רגליו וזיכה את הקאסט בתשואות. יחד עם זאת, "משחקי הכס" זכתה הלילה רק בפרס אחד נוסף מקרב המועמדויות הרבות שלה - פרס השחקן בסדרת דרמה, שלקח פיטר דינקלג'. אלה מצטרפים לעשרה שכבר קיבלה בקטגוריות הטכניות בפרסי האמי המקדימים (לעומת תריסר בשנה שעברה). עם הזכייה הזאת מצטרפת "משחקי הכס" למועדון הארבע, דרמות שזכו ארבע פעמים בפרס האמי - אף אחת עוד לא עקפה את ציון הדרך. קדמו לה "בלוז לכחולי המדים", "פרקליטי אל איי", "הבית הלבן" ו"מד מן".

עונה אחרונה אחרת בסדרה של HBO לא זכתה לאהבה דומה. "Veep", שכבר זכתה שלוש פעמים בעבר, הפסידה הפעם את פרס הסדרה הקומית הטובה ביותר לטובת העונה השנייה והמופתית של "פליבג". הקומדיה של BBC, הזמינה בשאר העולם (כולל בישראל) באמזון פריים וידאו, גברה גם על הזוכה של השנה שעברה, "גברת מייזל המופלאה". פיבי וולר-ברידג', יוצרת "פליבג" והכוכבת שלה, זכתה בפרסים גם על המשחק שלה וגם על הכתיבה, ובנוסף זכתה הסדרה על הבימוי. בהתאם "Veep" הפסידה בכל הקטגוריות שהייתה מועמדת אליהן, בכלל זאת השחקנית הטובה ביותר (ג'וליה לואי-דרייפוס, שזכתה על תפקידה בסדרה חמש פעמים בעבר, ועוד שלוש פעמים על תפקידים אחרים), השחקן הטוב ביותר (טוני הייל) ועוד. הסדרה האחרת שיצרה וולר-ברידג', "להרוג את איב", זיכתה את ג'ודי קומר בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר בדרמה, על תפקידה כרוצחת הפסיכית וילאנל.

"גברת מייזל המופלאה" לא נשארה בידיים ריקות ואספה את פרסי שחקן ושחקנית המשנה הטובים ביותר בסדרה קומית - אלכס בורסטין וטוני שלהוב; והשחקנים האורחים בסדרה קומית - ג'יין לינץ' ולוק קירבי.

פיבי וולר-ברידג' זוכה בפרסי אמי 2019 על "פליבאג". Jordan Strauss/Invision/AP, AP
הקומדיה, השחקנית הקומית והבימוי בקומדיה. "פליבג"/AP, Jordan Strauss/Invision/AP

באחת הקטגוריות הקשוחות בטקס, פרס המיני-סדרה, זכתה "צ'רנוביל", גוברת על "כשהם רואים אותנו", "הבריחה מדנמורה", "פוסי/ורדון" ו"חפצים חדים". "צ'רנוביל" זיכתה גם את היוצר שלה, קרייג מייזין, בפרס על הכתיבה עבור מיני-סדרה, וכן זכתה בפרס הבימוי. לעומת זאת את פרס השחקן במיני-סדרה לקח ג'ארל ג'רום על תפקידו המדהים כקורי ווייז, שנכלא למשך שנים על לא עוול בכפו, ב"כשהם רואים אותנו". בנאומו הקדיש ג'רום את הפרס לנאשמים החפים מפשע שמתארת הסדרה: "זה עבור הגברים שאנחנו מכירים עכשיו כ'חמישיית המזוכים'".

בקטגוריית הסרט זכה "בנדרסנאץ'" האינטראקטיבי של "מראה שחורה" וגבר בין היתר על "דדווד: הסרט". דרמת הפשע "אוזרק" אמנם לא זכתה בפרס הדרמה הטובה ביותר, אבל גרפה את פרס הבימוי עבור הכוכב שלה, ג'ייסון בייטמן, ואת פרס שחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרת דרמה, ג'וליה גארנר.

HBO קיבלה השנה מספר שיא של מועמדויות, 137 סך הכל. ומתוכן זכתה ב-34 בסך הכל. נטפליקס אחריה עם 117 מועמדויות, מתוכם לקחה 27 פסלונים. בזכות "פליבג" ו"גברת מייזל המופלאה", אמזון ספרה הלילה 15 פרסים על שמה.

עוד לפני הטקס הלילה, בסוף השבוע שעבר, נערך טקס פרסי האמי הקריאייטיבי, שבו בין היתר הוענקו פרסים לשחקנים אורחים, לסדרת האנימציה, הדיבוב, יצירות הדוקו, הריאליטי, תוכניות ילדים, ליהוק, צילום ועוד ועוד. להלן כל הזוכים בקטגוריות המרכזיות בטקס הלילה ובקודמיו.

עוד באותו נושא:

הריאיון שלנו עם ג'וליה גארנר, הזוכה באמי על "אוזרק", על הקשר הישראלי שלה

עוד בוואלה!

הקומדיה האלוהית: לא ציפינו שהעונה השנייה של "פליבג" תהיה כל כך מושלמת

לכתבה המלאה
ג'ודי קומר זוכה בפרס האמי 2019 על "להרוג את איב". Chris Pizzello/Invision/AP, AP
כבד לה. ג'ודי קומר זוכה באמי על "להרוג את איב"/AP, Chris Pizzello/Invision/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully