וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצלחה באירן וההשקעה שפספס: גידי גוב נערך להופעה שטרם חווה מעולם

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 10:45

ההיסטריה שחטף בתחילת דרכו, ההצלחה המפתיעה של "זהו זה" באיראן, הרצון להקליט חומרים חדשים והקריאה לממשלה לפצות אמנים. לרגל מופע מיוחד עם תזמורת המהפכה באופרה הישראלית, גידי גוב ומנהלי התזמורת מדברים על מוזיקה ודברים נוספים. בונוס: "נערה במשקפיים" בחזרה

גידי גוב בריאיון לוואלה! תרבות לקראת הופעתו עם תזמורת המהפכה, ינואר 2022. מראיין: שגיא בן נון/צילום סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: יותם רונן, עריכה: ניר חן

לערב קסום אחד, גידי גוב יהפוך לזמר של המהפכה. תזמורת המהפכה, אחד ההרכבים היותר מגניבים, מעניינים ויצירתיים שפועלים כיום בארץ בניהולם האומנותי של רועי אופנהיים וזהר שרון, יוצאת למסע חדש עם גוב האגדי, במופע חד פעמי שיעלה מחר (חמישי, 12 בינואר) במסגרת סדרת המהפכה באופרה הישראלית. במופע ישיר גוב בעיבודים חדשים ומקוריים שנוצרו במיוחד למופע להיטים מקריירת הסולו שלו בעיבודים חדשים ומקוריים שנכתבו במיוחד למופע הזה. כמו במופעים אחרים של תזמורת המהפכה, גם הפעם ישולבו במופע הקרנות וידאו עם נגינה תזמורתית חיה, ותבצע גם יצירות חדשות. אופנהיים חתום גם על הניצוח, ושרון חתום גם כאחד המעבדים והמלחינים לצד אבנר קלמר, אורן לוק ואמיר לקנר.

"שמעתי על תזמורת המהפכה לפני כארבע שנים", אומר גידי גוב בריאיון לוואלה! תרבות. "היה פסטיבל סרטים מצוירים ישנים שתזמורת המהפכה כתבה לו מוזיקה. הלכתי לראות את זה ולאט לאט זה התחיל להיות דבר. ואז לפני שנתיים נפגשנו, ודיברנו שנעשה משהו ביחד. אבל היינו תמימים. תוך כדי שסיכמנו הכל והתחלנו - פרצה הקורונה, וחדלנו. לפני כמה חודשים חזרנו לעצמנו, ואמרנו בואו נעשה את זה. זה קסם גדול. זו מין להקה, תזמורת, שעושה דברים אחרים, נקרא לזה ככה. הם גם שרים, גם מנגנים. זה משהו חדש מבחינתי. זה תענוג ענק".

צפו למעלה בריאיון המצולם עם גידי גוב - ולמטה בביצוע מיוחד לשיר "נערה במשקפיים" בחזרות עם תזמורת המהפכה

אחת היצירות המסקרנות תהיה עיבוד חדש ל"תנו לגדול בשקט" ("אפונה וגזר") המשלב בתוכו יצירה מקורית של המלחין אמיר לקנר (איתו עובד גוב גם ב"זהו זה") עם קטעי וידאו מהתכנית "המסע המופלא של אהרוני וגידי". "גידי מוזיקאי גם כשהוא אוכל", אומר לקנר לוואלה! תרבות, ומתכווון לכך שגם בקולות, בביקורות ובאינטונציות שגוב משמיע בלעיסותיו, גם כשטעים לו וגם כשמגעיל לו, יש הרבה מוזיקה. "הרפתקאותיי עם אהרוני מונצחות פה במוזיקה, זה נפלא להסתכל אחורה כמה שנים, זה ערוך יפה. הקשר בין המוזיקה לאוכל יוצא נפלא. באמת נפלא".

גידי גוב בחזרות להופעתו עם תזמורת המהפכה, בית האופרה הישראלית בתל אביב, 10 בינואר 2022. ראובן קסטרו
יעלה ויבוא. גוב/ראובן קסטרו
גידי גוב מבצע את להיטו "נערה במשקפיים" עם תזמורת המהפכה, בחדר החזרות של בית האופרה הישראלית בתל אביב, 10 בינואר 2022/סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: יותם רונן

"אנחנו במשך השנים עושים חיבורים עם אמנים שאנחנו חושבים שהחומר המוזיקלי שלהם אהוב אבל אפשר ללוש אותו בצורה חדשה, על מנת לשמוע את הטקסטים ואת המנגינות באפשרויות חדשות", אומר רועי אופנהיים, מנצח ואחד המנהלים המוזיקליים של תזמורת המהפכה. "החומר של גידי הוא פשוט חלק מהדי-אן-איי שלנו".

זהר שרון, שותפו לניהול התזמורת, מגלה אילו חידושים נוספים יציע המופע מחר. "אנחנו מאוד אוהבים להשתמש בחומרי ארכיון בשביל להביא מבט חדש על משהו שכולנו מכירים, על משהו שהוא חלק מהקאנון שלנו. אחרי שהשתמשנו בטכניקה הזאת במופעים שלנו שמתעסקים בחומרים של התרנגולים והגשש החיוור, הרגשנו שזה יהיה פספוס גדול לא להתעסק גם בפן הטלוויזיוני של גידי גוב שהוא כל כך עשיר. אז יש יצירה שלמה שמתעסקת עם דמויות של גידי גוב מתוך 15 שנים של תכניות 'זהו זה', שמנהלות דיאלוג בינן לבין עצמן ועם גידי על הבמה.

"יש שיר אחד שבעצם משלב שני שירים. ב-1976 גידי הקליט בטלוויזיה הישראלית את 'זמר לספינה', שהלחין דוד זהבי למילים של חיים חפר, ובאלבום 'אין עוד יום' יש לו שיר נפלא שנקרא 'עדיין מחכה לך', וראה זה פלא, גם השיר הזה נכתב על ידי חיים חפר. שניהם שירי געגועים ואהבה, ובעצם חיברנו בין שני השירים האלה, כך שמה שקורה זה שגידי שר על הבמה את 'עדיין מחכה לך', וגידי מ-1976 מופיע ושר את הפזמונים של 'זמר לספינה', ושני השירים האלה מתערבבים אחד בשני".

מי הדמות של גידי האהובה עליכם במיוחד?

שרון: "בילדותי צפיתי המון ב'זהו זה', ואני נזכר שמאוד אהבתי את הדמות שלו כשרלוק הולמס. ואת כל הרגעים שבהם הוא מה שנקרא 'מאבד את זה'. כי זה מרגיש הכי אותנטי. אותה 'שריטה' שרואים שקורית לו לפעמים בתוכניות האוכל, קרתה לו גם ב'זהו זה' עם כמה דמויות".

אופנהיים: "אצלי זה לא דמות אלא גידי עצמו, מ'גידי גוב הולך לאכול' שהיה בערוץ 8 ועד גידי ואהרוני ביחד, אתה רואה את ההתלהבות שלו ואת האינטרקציה עם כל דבר, גם כשהוא היה ב'לילה גוב', זה אותו די-אן-איי גם כזמר, גם כשחקן, גם כקומיקאי וגם כמנחה".

עוד בוואלה!

"פתאום אסי עזר שלף את האיבר. 'זה לא מגרה אותך?', הוא שאל. 'תנסה, מה אכפת לך'"

לכתבה המלאה
גידי גוב בחזרות להופעתו עם תזמורת המהפכה, בית האופרה הישראלית בתל אביב, 10 בינואר 2022. ראובן קסטרו
מאבד את זה. גידי גוב/ראובן קסטרו
גידי גוב בחזרות להופעתו עם תזמורת המהפכה עם רועי אופנהיים, מנצח ואחד המנהלים המוזיקליים של התזמורת, בית האופרה הישראלית בתל אביב, 10 בינואר 2022. ראובן קסטרו
גידי גוב בחזרות להופעתו עם תזמורת המהפכה, בית האופרה הישראלית בתל אביב, 10 בינואר 2022/ראובן קסטרו

איזו דילמה או התלבטות מעניינת הייתה לכם תוך כדי העבודה?

שרון: "כשמתחילים עבודה עם אמן, והיה לנו התנסויות שונות כאלה בעבר, יש אמנים שמאוד רוצים לשמור על הטקסט המקורי שלהם. ויש זמרים או יוצרים שמגיעים אליך ואומרים: 'בואו תתפרעו'. כשאתה מתחיל את הריקוד הזה אתה לא יודע איך זה יהיה, ואחרי שהשמענו לגידי את הסקיצות הראשונות, לשמחתנו הרבה הוא שלח אותנו לעשות שיעורי בית, ואמר 'חבר'ה, בואו נלך רחוק', ננצל את ההזדמנות הזאת, שזה בדיוק מה שאנחנו אוהבים לעשות".

אופנהיים: "לצערנו זה חד פעמי, וקורה בתקופה פסיכית וחסרת דאות. אנשים בבידודים ומתקשרים אליי בשאלה אם יהיו עוד מופעים, אבל לצערנו זה אירוע חד פעמי. המופע התעכב בגלל הקורונה וגם עכשיו, כל יום שעובר עד ההופעה הוא סוג של נצח, כי זה באמת הרכב גדול".

גוב: "זה באמת כיף גדול, אני פשוט נהנה מזה. וידאו זה וידאו, ומוזיקה זה מוזיקה, זה מושקע. תזמורת המהפכה הם אנשים שמאוד אוהבים את מה שהם עושים. פה יש איזו מסירות, דיוק, משהו אחר. אני לא מופיע ברגיל עם תזמורת גדולה וזה באמת משהו נפלא".

גידי גוב בחזרות להופעתו עם תזמורת המהפכה עם רועי אופנהיים וזהר שרון, המנהלים המוזיקליים של התזמורת, בית האופרה הישראלית בתל אביב, 10 בינואר 2022. ראובן קסטרו
גידי גוב עם רועי אופנהיים וזהר שרון, המנהלים המוזיקליים של תזמורת המהפכה/ראובן קסטרו
גידי גוב בחזרות להופעתו עם תזמורת המהפכה, בית האופרה הישראלית בתל אביב, 10 בינואר 2022. ראובן קסטרו
גידי גוב/ראובן קסטרו

גידי, בסוף השבוע הלך לעולמו יורם טהרלב, מענקי היוצרים הישראליים, שבין השאר כתב הלהיט "יעלה ויבוא" איתו פרצת לראשונה ב-1973 בפסטיבל הזמר והפיזמון.

"ראיתי את יורם טהרלב מתראיין לפני כמה שנים, בבגרותו לאחר שכבר לא כתב שירים, והוא אמר: 'מי יזכור אותי, אולי יישאר שיר אחד'. נשארו מאה. אין שיר שהוא כתב שאתה לא מכיר אותו ויודע לשיר אותו. וזה נפלא. לדעתי הוא באמת חלק מגדילתנו כאן בארץ. כתב באמת המון שירים. הוא לא היה נחשב למי שכתב רק שירי מולדת או רק שירי אהבה או רק שירי טבע. פתאום שמתי לב שיש לו עשרות אם לא מאות שירים שכולנו גדלנו עליהם.

"בשיר 'יעלה ויבוא' הייתי היסטרי. בני נגרי אמר לי 'בוא תשתתף בפסטיבל הזמר'. הייתי בכוורת לפני. אמרתי לו, בסדר. שמעתי את השיר. אני לא חושב שנפגשתי אז עם טהרלב, ושרתי את זה. הייתי מאוד מאוד היסטרי".

יש לך רצון להקליט עוד מוזיקה מקורית חדשה?

"בוודאי. שירים מתבשלים ומוקלטים ונדחים בגלל הקורונה. ברור שאני לא מייצר שירים כמו שהייתי בגיל עשרים ולא טס אבל מדי פעם מגיע משהו, אני מקליט וזה כיף גדול".

גידי גוב בחזרות להופעתו עם תזמורת המהפכה, בית האופרה הישראלית בתל אביב, 10 בינואר 2022. ראובן קסטרו
גידי גוב ותזמורת המהפכה/ראובן קסטרו
גידי גוב בחזרות להופעתו עם תזמורת המהפכה, בית האופרה הישראלית בתל אביב, 10 בינואר 2022. ראובן קסטרו
גידי גוב/ראובן קסטרו

גידי, אתה אהוב לא רק על ידי תזמורת המהפכה אלא כנראה גם על ידי משמרות המהפכה. כמו שפרסמנו בוואלה! לפני שבועיים, מערכון של "זהו זה" שלועג לשר הביטחון גנץ ולצבא שאינם יודע היכן אתרי הגרעין האירניים תורגם לפרסית והפך ללהיט באיראן ובחיזבאללה. הפתיע אותך?

"אנחנו שלאגר באיראן. קודם כל להצטרף לעם גדול כמו האיראנים, זה קסם בעיני. הם 80 מיליון. ואפרופו אוכל, יש להם אוכל לא רע. אושפאלו, כל מיני דברים כאלה. בעצם זה בוכרי. זו אומה נפלאה. ורואים שם 'זהו זה'. תשמע, מי יכול היה לבקש יותר?".

נראה שבזמן האחרון, אתם ב"זהו זה" יותר נשכניים ובועטים פוליטית מהעבר.

"אנחנו מחפשים כל הזמן דווקא להשתעשע. למשל, מישהו שמטריף מישהו עם מכונת כביסה. פוליטיקה לדעתי זה פחות מרתק. זה קצת צפוי. אתה יורד על זה ועל זה. אבל אם צצים פתאום מקרים... לעתים יוצא בממשלה שמישהו באמת אומר איזה משפט שאתה תוהה עליו או שיש באמת את כל העניין של 'אין, אנחנו מחסלים את האיראנים'".

ארגון השחקנים שח"ם הוציא לפני כמה ימים מכתב לממשלה, שבה אמר בין השאר: "ממשלת ישראל מפקירה אמנים ואמניות. בניגוד למה שציפינו ממשלת השינוי ולעומת הפיצויים שניתנו בממשלה הקודמת - האטימות, ההתעלמות וקשיחות הלב של הממשלה הזו זועקת לשמיים".

"אין לי מושג על ההודעה הזאת, אבל הופעות רבות בוטלו. המצב הוא לא נהיר וחד משמעי. אני חושב שכל מי שנפגע, באופן מוכח, ענייני, שהייתה לו הצגה ואין לו מחר הצגה, צריך לעזור לו, הממשלה צריכה. אבל לא מדובר רק בשחקנים. מדובר בכל מה שחדל ועצר במדינה הזאת, בוודאי שהמדינה צריכה לעזור. אני חושב שהמדינה כרגע מבחינת משרד הבריאות, משרד האוצר ובנט, הם כמו העולם - טיפה לא יודעים מה רוצה הווירוס הזה. פיצויים בוודאי שצריך לתת לכולם. אם אפשר לעזור לכולם בהמון תחומים שנעצרו. אין ספק שהממשלה צריכה לדאוג, מעבר לזה בעיקר שיביאו את כל בדיקות האנטיגן, שהבנתי שאין להן שום ערך והן לא שוות כלום. בכל מקרה הן עושות מישהו שמח ועשיר, אז חבל שלא השקעתי במניות של זה. אם יש דבר אחד בקורונה שאני מצטער עליו זה שלא שמתי כסף על מטושים. מי ידע שזה הולך להיות שלאגר כזה? הייתי צריך למכור את הבית שלי ולקנות מיליארד מטושים. אותו דבר עם הבדיקות האלה".

כבר עשית חיסון רביעי?

"כן. לדעתי הגוף שלי מופצץ. אני לא יודע מה זה עושה אבל ארבע זריקות של כל דבר שהוא זה הרבה. אני מלא כולי נוגדן. אתה יכול לקרוא לי: 'גידי נוגדן גוב'".

כרטיסים למופע של גידי גוב ותזמורת המהפכה, במחירים שבין 160-220 שקלים, ניתן לרכוש באתר האופרה הישראלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully