וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמים, הפצע בנפש והמוות שהיכה בגיל צעיר: הטרגדיה הכפולה של ניק קייב

13.5.2022 / 0:00

ג'תרו לזנבי - בנו של המוזיקאי ניק קייב - היה דוגמן שנועד לגדולות שהתמכר לסמים, קרס נפשית - ובסופו של דבר מת במלון עלוב ומטונף, 7 שנים אחרי מות בן נוסף של קייב. זה סיפורה המלא של הטרגדיה הבלתי נתפסת שנחתה על קייב שאף אמור להגיע להופיע בישראל באוגוסט

בווידאו: שערורית הנוסעים היהודים בלופטהנזה והטרגדיה של ניק קייב - ירדן ויזל מתקתקת את החדשות/צילום: צלמי וואלה!, רויטרס,Shutterstock ,© Dan's Deals LLC, חשבון הפייסבוק של כרמל שאמה הכהן וחשבון האינסטגרם של ניק קייב

העולם הזדעזע השבוע מהטרגדיה הנוראית שפקדה את המוזיקאי האוסטרלי ניק קייב כשבנו ג'תרו לזנבי הלך לעולמו בגיל 31. על מותו נודע ביום שני אולם כעת מתברר שמת ימים ספורים לפני כן, ביום שישי, כשגופתו נמצאה במלון דרכים זול ומלוכלך במלבורן שבו לנים הומלסים. סיבת המוות עדיין לא ידועה. לג'תרו יש היסטוריה ארוכה של מחלות נפש והתנהגות אלימה. הוא מת יום לאחר ששוחרר מהכלא בעקבות הרשעתו בתקיפת אמו בגלל ויכוח על סיגריות.

זוהי טרגדיה שנייה שהיכתה במוזיקאי האוסטרלי, שלפני שבע שנים איבד בן נוסף, ארת'ור, שנפל מצוק בגיל 15 בעודו בהשפעת LSD. בהודעה קצרה לתקשורת מסר קייב: "בצער רב, אני מאשר שהבן שלי, ג'תרו, מת. נהיה אסירי תודה לפרטיות המשפחה בשלב זה".

הדוגמן והמוזיקאי ג'תרו הוא בנו הבכור של קייב. המוזיקאי הידוע הביא אותו לעולם עם הדוגמנית האוסטרלית בו לזנבי, והחליט לקרוא לו על שם אחת הלהקות האהובות עליו, ג'תרו טאל. בנו השני, לוק, נולד עשרה ימים לאחר ג'תרו לאשתו הראשונה, ויויאן קרניירו. ג'תרו גדל באוסטרליה ואמר שלא פגש את אביו אפילו פעם אחת עד שהיה בן שבע או שמונה. "זאת הייתה תקופה קשה, אבל בסופו של דבר זה יצא נהדר", סיפר קייב בריאיון בשנת 2008, "לצערי, לא יצרתי קשר רב עם ג'תרו בשנותיו הראשונות, אבל עכשיו יש לי מערכת יחסים מצוינת איתו". ג'תרו סיפר בריאיון ב-2012, בעודו בן 19, על חייו הקשים כמי שגדל בלי אבא. "לא היו לי חיים קלים", אמר אז לאיוונינג סטאנדרד, "זה לא התחיל כל כך נהדר, להיות עם כל השיט הזה עם אבא שלי ולהיות בצל שלו".

ניק קייב ובנו ג'תרו לנסבי לזנבי לנזבי. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
טרגדיה כפולה. ניק קייב ובנו ג'תרו/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

לאחר שעבר בצעירותו לבריטניה, ג'תרו הפך לדוגמן מצליח שעבד בין השאר עם חברות האופנה ורסאצ'ה ובלנסיאגה ועם הצלם ומעצב האופנה הדי סלימאן. בשנת 2005 הופיע בשבוע האופנה בעיר הולדתו, מלבורן, ובאפריל 2006, בעודו בן 15 בלבד, פתח את שבוע האופנה האוסטרלי בסידני. עם ייחוס כנצר של רוקר אגדי ולוק מהפנט שאי אפשר להתעלם ממנו, עד שנת 2009 עורר ג'תרו גלים מפריז ועד מילאנו וכתבי אופנה היללו אותו וכתבו שהוא נועד לגדולות. בנוסף, הוא עבד על פרויקטים מוזיקליים עצמאיים וגם ניסה מזלו במשחק ובצילום.

לאחר קריירה מרשימה בדוגמנות בנעוריו, משהו מאוד לא טוב עבר עליו. בתחילת העשור הקודם הוא נזרק מתצוגת אופנה של רשת בתי הכלבו היוקרתית האוסטרלית Myer בשל "התנהגות לא יציבה" בחזרה. בשנים לאחר מכן, ג'תרו צנח מפסגת הדוגמנות ושקע בסמים. בשנת 2018 הורשע בתקיפת חברתו. לאחר מריבות על סמים ועל כסף, הוא בעט בה, תקף אותה ואיים לרצוח אותה. בסופו של דבר שוחרר בערבות אך מהר מאוד חזר לתקוף את חברתו ולפיכך נגזר עליו עונש מאסר.

בחודש אפריל הורשע ג'תרו בתקיפת אמו בחצר ביתה לאחר שרב איתה משום שסירבה לקנות לו סיגריות. "בעודו עומד מול אמו, תפס ג'תרו את כתפיה", נכתב אז בדו"ח המשטרתי. "הוא זינק קדימה, תקף עם ברכו את אמו בפניה ובאפה - וגרם לה לדימום ולפציעות". אמו המבועתת רצה לפאב הקרוב והזעיקה את המשטרה. עורך דינו טען שהוא סובל מסכיזופרניה ששיבשה את שיקול דעתו. ג'תרו נכלא ושוחרר בערבות בסוף השבוע שעבר, יום לפני שמת, ולאחר שקיבל צו הרחקה מאמו למשך שנתיים וחויב לעבור גמילה מסמים. השופטת הורתה לו לעבור גמילה מסמים ולהימנע ממגע עם אמו במשך השנתיים הקרובות, וכך אמרה לו: "מאוד חשוב שהדרך שלך לשיקום תהיה יותר חיובית ולכן תהווה פחות סיכון לקהילה בכלל ולאמא שלך בפרט".

עוד בוואלה!

טרגדיה בלתי נתפסת: בן נוסף של הזמר ניק קייב הלך לעולמו בטרם עת

לכתבה המלאה
ג'תרו לנסבי. GettyImages
ג'תרו לזנבי/GettyImages

בעיתון האוסטרלי "דיילי מייל" נחשף שלשום כי העבר הפלילי של ג'תרו עשיר מכפי שחשבו. מתברר כי נעצר לא מעט פעמים בעקבות שורה של גניבות קטנות, עבירות סמים ואלימות במשפחה. ממסמכי בית משפט שהגיעו לידי הדיילי מייל האוסטרלי עולה כי בנובמבר 2021 המשטרה עצרה את ג'תרו לאחר שנתפס גונב מסופרמרקט שקית צ'יפס וחבילת בקר בשווי 12 וחצי דולר. מאוחר יותר באותו יום נתפס שוב כשגנב אוכל - הפעם היה מדובר בשתי פשטידות בשר ושייק בשווי 11 דולר בלבד.

סימני שאלה רבים עדיין מרחפים סביב נסיבות מותו. הוא יובא למנוחות בטקס פרטי בשבועות הקרובים.

ניק קייב. ניב אהרונסון, מערכת וואלה! NEWS
טרגדיה כפולה. ניק קייב/מערכת וואלה! NEWS, ניב אהרונסון

זו כאמור הפעם השנייה שבה בן של ניק קייב הולך לעולמו בטרם עת. ביולי 2015 בנו ארת'ור נפל מצוק במזרח סאסקס שב אנגליה, ומת מפצעיו. בהודעה אחרי מותו, תיאר אותו קייב כ"ילד יפה, שמח ואוהב". חקירה העלתה שארת'ור נטל LSD לפני הנפילה. חוקר מקרי המוות קבע שמותו הייתה תאונה. השפעת מותו של ארת'ור על קייב ומשפחתו באה לידי ביטוי בסרט התיעודי משנת 2016, " One More Time with Feeling" ובאלבומיו " Skeleton Tree" מאותה שנה ו-"Ghosteen" מ-2019. גם הסרט החדש "This Much I know to Be True" נוצר בעקבות מסע ההחלמה של קייב לאחר המוות הראשון של בנו. הסרט יצא בטיימינג בלתי נתפס - יומיים לאחר שנודע על מות בנו ג'תרו. בסרט החדש קייב שר ומספר על דרכו להשלמה והחלמה, ואף אומר שעכשיו הוא יותר מאושר מכפי שהיה בעבר. המציאות, למרבה ההלם, היכתה בו באופן בלתי נתפס.

במסיבת עיתונאים שקיים בישראל לפני הופעתו בהיכל מנורה בנובמבר 2017, קייב התייחס לאסון שעבר ולהשפעתה על המוזיקה. "הייתי במקום אפל מאד אחרי מות בני", אמר. "הרגשתי צורך עז להופיע לאחר מכן. לא הייתה אופציה אחרת מלבד להופיע. לא הבנתי איך בדיוק אופיע. החיים יכולים להסתיים לפתע ויש לי הרגשה של דחיפות להופיע מול כמה שיותר אנשים. חשבתי שבאמצעות ההופעות האלה אעשה טוב, שייצא משהו טוב מהנסיבות שנקלעתי אליהן. זה גרוטסקי שיש אנשים שמנסים לעצור אותי מלהופיע. שיש כמה שמותר להם להקשיב למוזיקה ויש כמה שלא".

ג'תרו לנסבי. GettyImages
ג'תרו לנזבי/GettyImages

בריאיון לתקשורת הגרמנית, קייב אמר בעצבנות כי הוא לא יצא מגדרו כדי לחנך את ילדיו איך לחיות את חייהם. "אני פשוט עושה את מה שאני אמור לעשות. אני עושה הרבה מזה", אמר, "אני מאוד אוהב לבלות עם הילדים שלי. האם אני מועיל להם? בין אם אני מזיז אותם בכיוון הנכון או לא, אני לא כל כך מודאג מזה".

באותו ריאיון אמר שכל הבנים שלו ידעו שהוא אוהב אותם. "אני לא יודע אם אני רואה בזה את התפקיד שלי או שאני לא רואה בזה תפקיד של אף הורה - להשפיע על החשיבה של הילדים שלהם. אני חושב שאם הורים יעמדו קצת מאחור ויאפשרו לילדים שלהם להתפתח, כנראה שזה יהיה טוב יותר לילדים שלהם". קייב אמר עוד כי הורים צריכים לסמוך על ילדיהם שיקבלו את ההחלטות הנכונות. עם זאת, הוסיף בציניות: "לקבל עצה ממני זה כמו להימדד על ידי קברן".

לאחר המוות הראשון של בנו, חלפו 18 חודשים עד שקייב חזר להופיע. עדיין לא ידוע אם הטרגדיה החוזרת שאירעה לקייב תוביל אותו לבטל או לדחות את סיבוב ההופעות שלו, שאמור להיפתח בעוד שלושה שבועות ולכלול גם הופעה בישראל (ב-23 באוגוסט), שבה הוא אהוב במיוחד. בשלב זה ההופעות לא בוטלו אולם מכיוון שהאבל של המוזיקאי טרי מאוד, ייתכן שטרם קיבל החלטה. ההופעה החמישית של קייב והבאז סידז בישראל נדחתה מספר פעמים בעקבות התפשטות הקורונה. בתעשייה מעריכים שאם קייב לא ידחה את ההופעות בעקבות הטרגדיה - הן יהיו עוצמתיות במיוחד והמוזיקאי האדיר ינתב את הכאב הנורא שהיכה בו שוב לביטוי אמנותי יוצא דופן.

  • עוד באותו נושא:
  • ניק קייב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully