וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משחקי הכס" מקבלת סדרת בת נוספת - והיא מעידה על בעיה עמוקה בטלוויזיה

4.4.2023 / 11:37

ענקית הכבלים HBO רוכבת על כנפי ההצלחה עם סדרה נוספת שעלילתה מתרחשת מאות שנים לפני "משחקי הכס" ועוסקת בשושלת טאגאריין. במקום לחקור את העולם רחב הידיים שברא ג'ורג' ר"ר מרטין, נקבל שוב וריאציה לאותו סיפור מוכר. זו בחירה המנוגדת לאופיין של HBO ושל "משחקי הכס"

"בית הדרקון" - טריילר ארוך/HBO

מאז ש"משחקי הכס" ב-2019 הגיעה אל סיומה יש דיבור רב על סדרות בת שיוסיפו להתרחש ביקום שברא ג'ורג' ר"ר מרטין ולהינשא על כנפי הצלחתה ודרקוניה. את אחת מהן כבר קיבלנו, אחרת ירדה מהפרק אחרי שכבר צולם לה פיילוט, ורבות אחרות שהיו בתכנון נכנסו להקפאה בשלב הזה לנוכח הידוק החגורה של וורנר ברדרס דיסקברי.

עכשיו מדווח אתר וראייטי על ספין-אוף חדש שאמנם נמצא בשלבי פיתוח מאוד ראשונים, אך מקבל עדיפות ביחס לאחרים ומעיד, באופן אירוני למדי, על חוסר מעוף מתסכל ששורר ב-HBO. זוהי סדרה נוספת שעלילתה מתרחשת מאות שנים לפני מאורעות "משחקי הכס", ובמקרה הזה גם לפני אירועי "בית הדרקון", והיא מתארת את מסע הכיבוש של אאיגון טארגאריין הראשון ואחיותיו-נשותיו, שהגיעו על גב דרקוניהם וכבשו שש מתוך שבע ממלכות ווסטרוז. אאיגון היה הראשון לכונן ולשבת על כס הברזל, ועמו החלה שושלת טארגאריין שאת צאצאיה למדנו להכיר מאז העונה הראשונה של "משחקי הכס" ב-2011.

"בית הדרקון" עונה 1 פרק 10. Ollie Upton/HBO,
שוב המשפחה הזו? מתוך "בית הדרקון"/Ollie Upton/HBO

נו באמת. טביעות האצבע השמנוניות של הצלחת הענק של "בית הדרקון" ניכרות על הבחירה הזו. קהל של עשרות מיליונים ברחבי העולם המחיש שחסרונותיה של סדרת הבת הקיימת לא מאוד משנים לו. לא קריטי שמדובר גם הפעם במאבק מוכר על כס בדיוק כמו בסדרת האם, לא משנה שזו שוב אותה שושלת צהובת שיער וחובבת גילוי עריות שכבר שבענו ממנה. אז הנה וריאציה נוספת על אותו סיפור שכבר ראינו.

גם אם אתם מחובבי העונה הראשונה של "בית הדרקון", אולי תסכימו שהחזרה אל אותה משפחה היא התגלמותה של צרות אופקים. פשוטו כמשמעו. במקום לנצל את ההזדמנויות הרבות - שחלקן אכן היו בשלבי תכנון כאלה ואחרים בשנים האחרונות - לחקור את העולם רחב הידיים שברא מרטין בספריו הרבים, במקום לשהות קצת בארצות אחרות, חדשות, שזכו לייצוג קטן יותר בסדרות הקודמות (אהמ, דורן), או שהעיבוד הטלוויזיוני המגוחך שלהן חטא למגניבות והעושר של המקור (אהמ, דורן!) - HBO בוחרת לחזור אל המוכח והשמרני.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

עוד בוואלה!

מה שהלב רוצה: "האחרונים מבינינו" העניקה לגיבורים שלה סיבה לחיות

לכתבה המלאה
נחשיות החול, "משחקי הכס" עונה 4. Helen Sloan/HBO,
עיבוד מגוחך. נחשיות החול ב"משחקי הכס"/Helen Sloan/HBO

זו בחירה שלא רק סותרת את האתוס של HBO, שתמיד חרתה על דגלה מקוריות ונועזות אנטי-טלוויזיונית, אלא חוטאת לעצם קיומה המקורי של "משחקי הכס". כאשר זו הגיעה בתחילת העשור הקודם, היא הייתה הימור יקר ואמיץ מצדה של ענקית הכבלים, שעד אז מעולם לא התנסתה בפנטזיה מובהקת. צאצאותיה של "משחקי הכס" אמנם יקרות ממנה, אך הן הימור מתון בהרבה, שלא לומר פחדני. אף אחד לא מצפה מהרשת לשפוך מאתיים מיליון דולר על יצירה אוונגרדית משונה שתהיה קשורה בעקיפין ל"משחקי הכס", אבל מכאן ועד לסדרה נוספת על שושלת טארגריין הדרך ארוכה.

כמובן, הרבה השתנה בנוף הטלוויזיוני מאז 2011. HBO כיום היא חלק ממלחמות הסטרימינג, במסגרת השירות של וורנר ברדרס דיסקברי, ובמסגרת הזו כולן מתחמשות בעיבודים חדשים של קניינים רוחניים העומדים לרשותן - דיסני עם מארוול ו"מלחמת הכוכבים", פרמאונט עם עולמות "מסע בין כוכבים", וורנר עם יקום DC שתכף יושק מחדש ועם סדרה חדשה של "הארי פוטר", כפי שהתבשרנו ממש היום, וכהנה וכהנה. התוצאה היא עוד ועוד מאותו דבר וקהל שכבר מאבד חשק ועניין, ע"ע שלבים 4 ו-5 של יקום מארוול.

בהתחשב בכל זה, אם כבר נגזר על המסכים שלנו לספוג יקומים שרק הולכים ומתרחבים, לא מוגזם לצפות שחלק מההפקות הרבות הללו יצאו מהקופסה וישברו קצת את השטאנץ. זה כבר קורה בסדרות כמו "אנדור" ו"מסע בין כוכבים: סיפונים תחתונים", שקוצרות שבחים רבים, למה שלא נקבל משהו כזה מעולמות "משחקי הכס"? אחרי הכל, הנר הגדול והמשמעותי לרגליהן של יצירות פנטזיה הוא הרפתקנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully