וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באהבה ל"עיר הנצח ירושלים": השיר החדש של יהורם גאון

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 10:24

הזמר וחתן פרס ישראל שהפך לאחד מסמלי ירושלים למרות שאינו חי בה עשרות שנים, מוציא שיר חדש ליום ירושלים, "עם כל אבן מתגוללת". "בכל השירים ששרתי לא מצאתי אהבה גדולה מזו לעיר הנצח המייחלת בהכנעה להיות אבן מאבני הכותל", מסר

יהורם גאון מתראיין באולפן וואלה! NEWS. ניב אהרונסון
יהורם גאון/ניב אהרונסון

לרגל יום ירושלים שיתקיים השבוע, מוציא יהורם גאון שיר חדש, "עם כל אבן מתגוללת" שמו, שכתב יהודה קרני והלחין, עיבד והפיק מוזיקלית אודי תורג'מן. צפו בשיר (מתחת).

גאון, חתן פרס ישראל, הפך ברבות השנים לאחד מהסמלים המובהקים של ירושלים. הוא נולד בעיר, גדל בבית הכרם והקליט שירים רבים שעסקו בירושלים, בהם "הנני כאן", "מעל פסגת הר הצופים", "אני עושה לי מנגינות", "השר משה מונטיפיורי", "אור וירושלים". הוא גם יצר את הסרט "אני ירושלמי" ואף כיהן במועצת העיר שלה.

"שרתי שירים רבים לעיר ירושלים, מלאי ערגה וגעגוע לעיר", מסר גאון. "וכשנתבקשתי על ידי המוזיקאי המחונן אודי תורג'מן למצוא שיר ראוי כדי שיכתוב לו מנגינה, חיפשתי הרבה, עד שמנבכי הזיכרון עלה במוחי, כמו אור בוקר שמפציע, שירו של המשורר המופלא יהודה קרני. ובעוד כל השירים לעיר המופלאה מדברים ברגשות אהבה וכמיהה לעיר, געגוע צורב וחלום, קרני הולך עד הסוף עם תחושותיו ומבקש להיות מעשי באהבתו כי רבה: 'קָחוּנִי עִם הָאֶבֶן הַיְרוּשַׁלְמִית וְשִׂימוּנִי בַּכְּתָלִים וְטוּחוּ עָלַי טִיחַ, וּמֵחוֹמַת הַקִּיר יְרַנְּנוּ עַצְמוֹתַי הַכָּלִים לִקְרַאת הַמָּשִׁיחַ'. אני מודה בכל לב שבכל השירים ששרתי לא מצאתי אהבה גדולה מזו לעיר הנצח המייחלת בהכנעה להיות אבן מאבני הכותל, המצפה מבעד לטיח לבואו של המשיח".

מלחין השיר, אודי תורג'מן' מסר: "שמח לחזור ולשתף פעולה עם יהורם גאון, אחרי יותר מעשור. יהורם האמן שמסמל עבורי יותר מהכול את הארץ הזו, ומי ששר על ירושלים עשרות שירים, מביא שיר חדש מנקודת ראות שונה ובעיקר מהפן האישי ביותר. כאשר יהורם שלח לי את מילות השיר המרגשות של המשורר יהודה קרני, לא היה לי מושג איך לגשת להלחנתו, וכמעט שוויתרתי מהסיבה הפשוטה שלא נראה לי שהשיר 'לחין'. לקח זמן ובסופו של דבר הקסם קרה. יהורם מרגש כמו שרק הוא יודע. תודה על הזכות".

יעניין אתכם גם:

לפני שש שנים, לרגל יום ירושלים ה-50 ולרגל הוצאת ספרו האוטוביוגרפי "עוד אני פוסע", שכתב במשותף עם שי פלד, התארח גאון באולפן וואלה! לריאיון מיוחד. בין השאר אמרנו לו: "אני ירושלמי" זה לא רק שם סרטך אלא אולי גם אחד הדברים הכי מזוהים איתך, למרות שמעל לחמישים שנה אתה לא גר בעיר. והנה, במפתיע, בשנת 2000 אתה מצהיר שאתה תומך בחלוקת ירושלים. האם לדעתך זה עדיין הפתרון הריאלי?

גאון השיב לנו אז: "הלוואי וחלוקת ירושלים היתה יכולה להיות הפתרון. לצערי הרב, שנים של תקווה מלמדות אותך שזה בלתי אפשרי. ואלה שחושבים שזה עניין טריטוריאלי, אם נחזיר את יהודה ושומרון זה לא יעזור בכלל. כי אני הייתי במקום לפני 67', אני הייתי במקום כשהפדאיון תקפו אותנו, את פרוזדור ירושלים, ושחטו שם אנשים, לפני שהיתה יהודה ושומרון, לפני שהיו שטחים, לפני שהיה כיבוש. אז אני לא כל כך תולה תקוות בכך שאם נחזיר ייכון שלום על הארץ ויונים צחורות יעופו ברחבי ובשמי ארץ ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully