וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקום 3 זה כמו ניצחון לחלוטין": נועה קירל והמשלחת הישראלית מסכמים

יניב דורנבוש, ליברפול

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 9:17

אחרי ערב ארוך ועמוס אירועים שוחחו נועה קירל ודורון מדלי עם העיתונאים על ההתעלות והניתוק שחשה, מאות אלפי העוקבים שנוספו לה, והקהל הישראלי ש"אין כמוהו בעולם". דורון מדלי: "מקום שני בשופטים, זה משוגע!"

נועה קירל מבצעת את השיר "יוניקורן" בגמר אירוויזיון 2023 בליברפול, אנגליה/Corinne Cumming / EBU / כאן 11

"טוב, מקום שלישי ברוך השם! איזו שמחה, איזה אושר, איזו תחושה מטורפת לייצג את המדינה בכבוד, כל כך מרגש, עם האנרגיה המדהימה מהקהל", כך אמרה לנו בלילה שבין שבת לראשון נועה קירל בבית המלון שבו היא מתאכסנת לאחר שסיימה במקום השלישי המכובד מאוד בגמר אירוויזיון 2023.

שאלנו את נועה מה עובר בראש כששומעים בפעם הראשונה שמקבלים 12 נקודות, על כך השיבה: "תוך כדי (דורון) מדלי התיישב לידי והסביר לי, כי אני לא כל כך מבינה, וגם הרגשתי כאילו אני יושבת בסלון וצופה באירוויזיון. לי נותנים את הדוז פואה? זה היה בלתי נתפס, ממדינות מאוד חזקות, אפילו מפולין. התחושה משוגעת ואני עד עכשיו לא מעכלת".

ומה עבר לנועה בראש ברגע שירדה מהבמה? "בעיקר אופוריה, ממש היו לי דמעות בעיניים והדמעה הייתה אמיתית. הביצוע היה ממש מעולה, ואני לא אומרת את זה על עצמי, אבל עבדתי מאוד קשה כדי להגיע ליום הזה. הייתה לי תחושה שעשינו את זה, אבל גם הקלה - זהו, אין את זה יותר".

נועה נשאלה גם אם היא חזתה את המקום השלישי בשיר "שלושה בנות", עם המשפט האייקוני - "אומרים שלוש, נועה". אביה של נועה, אמיר קירל, הבטיח שכעת יכתבו שיר על אחד. קירל הזכירה לנו את המשפט מהשיר "טרילילי טרללה" - "ובמוצ"ש הולך להיות פנומנלי", ואכן כך היה. "אני מאוד מאמינה בגורל ובזה מה שצריך לקרות, אבל באמת שהמקום השלישי זה הרבה יותר ממה שחשבתי וזה מטורף לראות את המדינות הסקנדינביות שמעלינו, להיות בין שבדיה ואיטליה, היא יכולה להיות אמא שלי והוא יכול להיות אבא שלי, באמת. מישהי שלא רק ניצחה באירוויזיון אלא היא הכי זכירה ועשתה היסטוריה".

נועה קירל נרגשת בסוף ביצוע השיר "יוניקורן" בגמר אירוויזיון 2023 בליברפול, אנגליה. EBU, כאן 11, צילום מסך
דמעה אמיתית. נועה קירל בסוף הביצוע בגמר אירוויזיון 2023/צילום מסך, EBU, כאן 11

קירל מתרגלת עכשיו לכך שהיא מתחילה להיות מוכרת גם מחוץ לישראל. בתום הגמר היא הלכה לחטוף משהו לאכול, ורבים כבר זיהו אותה וביקשו להצטלם איתה. "זה לא נתפס, תוך כדי השידור נוספו לי 200 אלף עוקבים, זה כוח פסיכי שיש לאירוויזיון. זו חשיפה מאוד מאוד גדולה, אבל להביא גאווה למדינה זה הניצחון האמיתי".

ומה היא חושבת עליכם בבית? "אין קהל כזה בעולם, אני יודעת כל שנייה מה קורה בארץ". קילר זיהתה את הישראלים בקהל ואפילו הלכה להצטלם עם חלקם בזמן שהייתה בגרין רום. "אין תמיכה כמו שמקבלים מהקהל הישראלי, זה הדבר הכי חם ואנרגטי שיש".

אירופה אנטישמית? שאר העולם דווקא בעדנו

במהלך מסיבת העיתונאים נועה עודכנה על כך שבהצבעת "שאר העולם" שנוספה השנה, ישראל קיבלה 12 נקודות גם בחצי הגמר וגם בגמר. על כך אמרה: "זה משוגע! זה נתון שהוא באמת פסיכי. נתנו את הלב מעצמנו, זאת עבודה כל כך קשה וכל כך הרבה זמן. להיות אחרי זה ולדעת שאלה התוצאות, זו תחושה מאוד מספקת".

עוד בוואלה!

"בושה לאומית": נציגת צרפת באירוויזיון הושפלה - והגיבה באצבע משולשת למצלמה

לכתבה המלאה
נועה קירל מבצעת את השיר "יוניקורן" בגמר אירוויזיון 2023 בליברפול, אנגליה. Corinne Cumming / EBU,
גמר האירוויזיון/Corinne Cumming / EBU

הניקוד המלא שישראל קיבלה במופעי האירוויזיון

גמר האירוויזיון - ניקוד השופטים
12 נקודות ניתנו מפולין, צרפת, ארמניה, אזרבייג'ן, ואיטליה.
10 נקודות ניתנו מסרביה, ליטא, ובלגיה.
8 נקודות ניתנו מקרואטיה, ספרד, ויוון.
7 נקודות ניתנו מקפריסין, אירלנד, גאורגיה, ומלטה.
6 נקודות ניתנו מאלבניה.
5 נקודות ניתנו מאסטוניה, שבדיה, ולטביה.
4 נקודות ניתנו מבריטניה, ורומניה.
3 נקודות ניתנו מנורבגיה.
2 נקודות ניתנו מהולנד.
נקודה אחת ניתנה מאוקראינה ושוויץ.
איפסו אותנו 11 מדינות: אוסטרליה, אוסטריה, צ'כיה, דנמרק, פינלנד, גרמניה, איסלנד, מולדובה, פורטוגל, סן מרינו, וסלובניה.

גמר האירוויזיון - ניקוד הקהל
12 נקודות ניתנו מקפריסין, ארמניה, אזרבייג'ן, ושאר העולם.
10 נקודות ניתנו מצרפת, מולדובה, וסן מרינו.
8 נקודות ניתנו מצ'כיה.
7 נקודות ניתנו מספרד, יוון, וסרביה.
6 נקודות ניתנו מהולנד, רומניה, גאורגיה, ומלטה.
5 נקודות ניתנו מאוסטרליה, פורטוגל, לטביה, אלבניה, בלגיה, איטליה, ופולין.
4 נקודות ניתנו מקרואטיה.
3 נקודות ניתנו מנורבגיה, בריטניה, שוויץ, וליטא.
נקודה אחת מאוסטריה, אירלנד, ואוקראינה.
איפסו אותנו 7 מדינות בלבד: דנמרק, אסטוניה, פינלנד, גרמניה, איסלנד, סלובניה ושבדיה.

באשר לחצאי הגמר, ישראל עלתה לגמר מהמקום השלישי בחצי הגמר הראשון עם 127 נקודות, שמונה נקודות בלבד מאחורי שבדיה שעלתה מהמקום השני. פינלנד ניצחה בחצי הגמר השני בפער גדול, עם 177 נקודות. ישראל קיבלה 12 נקודות מאזרבייג'ן, צ'כיה, מולדובה ושאר העולם. מלטה, לטביה וצרפת העניקו לנועה 8 נקודות, סרביה, פורטוגל, קרואטיה ושוויץ נתנו 7 נקודות. 6 נקודות קיבלנו מאיטליה ואירלנד, נורבגיה הוסיפה עוד 5. הולנד - 4, שבדיה - 3, גרמניה - 2, ועוד נקודה אחת מפינלנד. אף מדינה לא איפסה את ישראל.

לורין זינב נורה טלחאווי, הפועלת בשם הבמה לורין, נציגת שוודיה בשנית באירוויזיון 2023 בליברפול, מבצעת בגמר התחרות את שירה "Tattoo". Chloe Hashemi / EBU,
לורין, גמר אירוויזיון 2023/Chloe Hashemi / EBU
דורון מדלי במסיבת עיתונאים אחרי גמר אירוויזיון 2023/יניב דורנבוש

גם דורון מדלי, אחד מיוצרי השיר יוניקורן, התגאה בהישג המרשים: "מקום שלישי זה כמו ניצחון לחלוטין. זה לא מקום שלישי סתם. מי מקום ראשון? שבדיה, מי מקום שני? פינלנד, מי מקום חמישי? נורבגיה. שלוש סקנדינביות שלא סובלות אותנו ואף אחד לא מצביע לנו, ואיטליה מקום רביעי. זה הישג מהגדולים ביותר בישראל. אנחנו משתתפים 50 שנה בתחרות הזאת, זה עוד טופ 5 אחד, פעם שנייה במקום השלישי אחרי הדצים, ולכן מאחורי הקלעים שרנו את 'כאן נולדתי'".

"תשמעו, היה כיף להביא שמחה לישראל, עם כל הקלישאות", הוסיף מדלי. "זה השיר החמישי שלי באירוויזיון. צעדתי עם תומאס ג:סון שכתב את 'אופוריה' ואת 'טאטו', הוא זכה בפעם השנייה באירוויזיון הערב, גם אני רציתי לזכות פעמיים, אבל לכו תדעו".

מדלי לא החסיר אף מחמאה לנועה: "אתם יודעים שעבדתי עם המון זמרים וזמרות בישראל, מהצעירים של 'כוכב נולד' כמו עומר אדם בן ה-16 ועד הוותיקים יותר כמו שלומי שבת. אני לא נתקלתי באדם עם כל כך הרבה יכולות בכזאת פשטות וקלילות. תסתכלו על ההופעה הזו ותריצו אותה הרבה פעמים. זה לא יעלה על הדעת שבן אדם עושה את זה".

"תבינו מה זה להיות מקום שני של השופטים, היא לא אמורה לקבל נקודות מהשופטים. היא זמרת פופ 'זולה', 'פשוטה', שאמורים לזלזל בה מאוד, אבל לא, היא מקום שני בשופטים, זה משוגע!", מדלי הוסיף. "ההישג של השופטים הוא הישג נדיר וחסר תקדים. בחזרה הגנרלית שהייתה שלשום, הזמרים הגדולים כמו צרפת, ספרד, הזמר האיטלקי, הם לא היו טובים. גם לורין לא הייתה טובה בחזרה הגנרלית והיא לא קיבלה דוז פואה מכל המדינות כפי שחשבנו שיהיה".

נועה קירל דורון מדלי. עיבוד תמונה, צילום מסך
"לא נתקלתי באדם עם כל כך הרבה יכולות בכזאת פשטות וקלילות". דורון מדלי ונועה קירל/צילום מסך, עיבוד תמונה

שאלנו את מדלי על הפיכתה של תנועת היוניקורן לאייקון אירוויזיוני, ועל כך מדלי השיב: "בסוף מה שמשנה זה כיבוש התודעה. אם אתה מסתובב בכל מקום ועושים לך את הדבר הזה, ואנשים הכניסו לפסקול החיים שלהם את המושג חד-קרן, זה ניצחון אדיר למוזיקאים ואנשים שכותבים שירים.

"הרגע הכי מרגש היה שהסתכלנו למעלה והייתה שם ציפור, שעליה עמדה בחורה שזכתה באירוויזיון לפני חמש שנים, היא מישראל והיא משלנו. צריך להבין שאנחנו לא שייכים לתחרות הזאת באמת, אבל אנחנו מתעקשים להישאר בה. אנחנו לא אירופים, הרבה אנשים שואלים מאחורי הקלעים מה ישראל עושה בתחרות הזאת. הסקנדינביות לא נותנות לנו נקודות אלא אחת לשנייה, ואני לא מצליח להבין את צוות השופטים הישראלי שבטיפשות גמורה נתן 12 נקודות לשבדיה כאילו לא שמעו שום דבר ממה שאמרתי אי פעם", אמר מדלי והוסיף: "אבל הכל משחק, משחק כיפי, אוי, איזה כיף זה אירוויזיון". ומה כל כך מידבק בדבר הזה שנקרא אירוויזיון? "זה פשוט סם. האירוויזיון הוא סם. הסיפור הפרטי שלי הוא שגדלתי על הדבר הזה. אתם יודעים מה זה לראות את אילנית מגישה נקודות?".

לבסוף מדלי התייחס גם למצב הביטחוני בארץ: "המצב בארץ לא רלוונטי בכלל לאירוויזיון, במיוחד כשזה פנימי שלנו. לפני חמש שנים, בזמן שנטע הייתה על הבמה הייתה מלחמה אמיתית בארץ. עשרות אנשים נהרגו בעזה. רבע מהשופטים חיסלו אותנו. מה שקורה כרגע זה מצב ביטחוני שמטריד אותנו, ומעניינות אותנו המשפחות שלנו, החברים שלנו. יש במשלחת אנשים עם ילדים קטנים בבית והם נמצאים בליברפול ועושים אירוויזיון. זה קונפליקט קשה נפשית אבל ממש לא התעסקנו בתוצאות. זה גם לגמד את עוצמת המציאות בישראל, למי אכפת אם זה ישפיע או לא ישפיע, בוא נשנה את המציאות בישראל, זה הרבה יותר חשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully