וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבק כוכבים": פתאום, בעונה השלישית של הסדרה, משהו מופלא קרה

5.10.2023 / 0:24

הקומדיה הרומנטית הבריטית תמיד הייתה חמודה, אבל התקשתה להתעלות מעבר לכך בשל בעיה מרכזית בולטת במיוחד. אך בעונה השלישית "אבק כוכבים" הופכת פתאום למה שתמיד הייתה יכולה להיות, ואגב כך חותרת תחת הז'אנר ומערערת את יסודותיה שלה

טריילר לעונה השלישית של "אבק כוכבים"/BBC

"אבק כוכבים" מעולם לא הסתירה את ההשפעה העיקרית עליה. היא לא הייתה מסוגלת גם אילו רצתה: הסיפור על בחורה פשוטה שמתאהבת בכוכב קולנוע והוא מתאהב בה בחזרה, הוא אחד לאחד "נוטינג היל". ההבדל הוא שכאן זה קורה בשכונה לונדונית הרבה פחות אופנתית ובהיפוך מגדרי: ג'סי (רוז מטפאו הניו-זילנדית) פוגשת בשחקן טום קאפור (ניקש פאטל), והשניים מתאהבים ומתקרבים למרות נקודות המוצא השונות בתכלית.

אולם הייתה ל"אבק כוכבים" (במקור "Starstruck") בעיה כבר מתחילתה. אם מטפאו, שגם יצרה את הסדרה, כובשת לא פחות מאשר יו גרנט, זה לא המקרה עם העזר שכנגדה. פאטל המשעמם והאנמי הוא כל כך לא ג'וליה רוברטס, ומהרגע הראשון היה חולשה חלשה שגרעה מאמינות הסדרה ומנעה ממנה להיות משהו שהוא מעבר לחמוד. בעונה השלישית, שעלתה לאחרונה ביס והוט, המצב משתנה. בן רגע "אבק כוכבים" הופכת למה שתמיד הייתה יכולה להיות: מלבבת וממוגגת מאין כמוה.

אי אפשר לדבר על העונה החדשה בלי לעסוק במשהו שקורה ממש בדקות הראשונות שלה, אז אם עדיין לא צפיתם - שימו לב שספוילרים לפניכם.

ניקש פאטל, "אבק כוכבים". BBC,
נטול כריזמה. ניקש פאטל, "אבק כוכבים"/BBC

אחרי שבסוף העונה השנייה ג'סי וטום התאחדו סוף סוף, פתיחת העונה השלישית מציגה בפנינו מונטאז' של יחסיהם ההולכים ודועכים, עד לפרידה בין השניים ואחריה קפיצה קדימה בזמן של שנתיים תמימות. זו בחירה מסקרנת מפני שהיא חותרת תחת אחת המוסכמות הכי גדולות של הז'אנר שהסדרה חרתה על דגלה, ובתוך כך מערערת את עצם הרעיון ההתחלתי של "אבק כוכבים", את סיפור האגדה שבבסיסה ואפילו את שמה. היא גם הדבר שהופך את השלב הזה בחיי הסדרה לנפלא כל כך.

"אבק כוכבים" תמיד שמרה את רגליה על הקרקע. אפילו טום קאפור שורטט בעליל כבחור רגיל ונורמטיבי שאיכשהו הפך לכוכב ענק, במה שנראה כניסיון לשוות לו מלכתחילה נגישות. עכשיו, כשהחלום - אם לא שלנו אז של הדמויות - על סיפור האהבה בין ג'סי לטום מתפוגג לכדי המציאות העגומה וההגיונית, הסדרה מתפנה לספר סיפור טיפה אחר. כזה שאמנם יש בו פחות כוכבים ויותר אבק, אבל אגב כך הוא שובה לב כמו המובחרות שבקומדיות הרומנטיות שהיא נשענת עליהן.

בעוד ג'סי, מעט לפני יום הולדתה ה-33, לא מצליחה למצוא את עצמה, חבריה כבר מתבגרים ומתקדמים בחייהם, זוגות מתחתנים ונכנסים להריונות. האקס שלה הוא לא כזה שאפשר להימנע מזכרו מאחר שהוא מככב במגזינים ושלטי חוצות. ואם זה לא מספיק, הוא עצמו מאורס עכשיו לאחרת (קונסטנס לאבה) - כוכבת קולנוע כמובן, כמו שהיקום התכוון, אף שחמודה וידידותית בצורה המקשה לא לרצות בטובתה. ובמהלך התקופה התקועה של ג'סי, בחתונה של איאן (אל רוברטס) וקייט, חברתה הטובה ושותפתה לשעבר לדירה (אמה סידי), היא פוגשת את ליאם (לורן מקפדיין, "ויג'יל", "שש ארבע"), בחור סקוטי הממוצב כאופציה רומנטית חדשה עבור הגיבורה.

עוד בוואלה!

העונה השנייה של הסדרה הזו הפכה אותה לאחת הטובות בטלוויזיה

לכתבה המלאה
רוז מטפאו, לורן מקפדיין, "אבק כוכבים" עונה 3. BBC,
שידוך משמיים. רוז מטפאו ולורן מקפדיין, "אבק כוכבים"/BBC

מדהים איך הבחור הטרי מוצלח עשרות מונים מזה שהסדרה רצתה שנריע לו עד כה. ליאם והקשר בינו לבין ג'סי פשוט משדרגים את "אבק כוכבים". גם במקרה הזה, האלמנט המכריע הוא הליהוק. מקפדיין, ולפיכך גם ליאם, ניחן בכל מה שפאטל חסר - כריזמה, הומור וקסם אישי. ומעל הכל: התאמה לג'סי. כן, על פניו הזיווג בין טום לגיבורה היה כזה שצד אחד בו משלים את האחר, הפכים שנמשכים, אבל הקשר האפשרי עם ליאם נראה כמו שידוך משמיים.

היתרון הגדול ביותר של הסדרה מאז ומעולם היה רוז מטפאו בתפקיד הראשי. היא לא נראית כמו גיבורה רומנטית קלאסית של הז'אנר - קרי, דקיקה עם שיער חלק או לפחות גלי - ובכל זאת היא מצודדת, חיננית ומצחיקה, וקל היה להבין מדוע אפילו כוכב קולנוע יישבה בקסמיה. ליאם הוא בדיוק כזה. כבר בפגישתם הראשונה נראה שלפנינו שני אנשים עם אותו ראש, אותו הומור ואותן איכויות כובשות.

אלא שלמרות מערכות היחסים החדשות, הקשר בין ג'סי לאקס בעונה השלישית משחק על שאלת האיחוד המחודש, ומסביב אורבת התחושה ש"אבק כוכבים" לא יכולה לחתור כך תחת יסודותיה. הרי היא לא באמת תאפשר לג'סי להיות עם מישהו שאינו הכוכב שבשם הסדרה, נכון? הקטע, ולא בטוח שזאת כוונת היוצרת, הוא שנוכחותו של ליאם הופכת את דמותו של טום לחיוורת עוד יותר. התוצאה היא חוויית צפייה מתוקה/חמוצה, ולא מהסיבות הנכונות. הלב משתוקק לאיאן, הראש חושש שטום.

אמה סידי, "אבק כוכבים" עונה 3. BBC,
גונבת בקביעות את ההצגה. אמה סידי, "אבק כוכבים"/BBC

גם ככה, ובלי להסגיר מה קורה בסוף, העונה השלישית של "אבק כוכבים" היא בקלות הטובה בתולדותיה. בזמן שהגיבורה שלה עוד מחפשת, הסדרה עצמה מוצאת את עצמה. לא רק במתחמים הרומנטיים אלא בכול, ובפרט בכל הנוגע לקייט. אמה סידי תמיד גנבה את ההצגה בתפקיד החברה הנוירוטית, אך הפעם היא מתעלה במיוחד, כולל הסצנה הכי מצחיקה בסדרה, כנראה, שמגיעה בפרק הראשון: החתן מתחיל לרקוד עם חבריו ריקוד שתכננו מראש בחתונה, והכלה שועטת ועוצרת אותו לאלתר. חשוב אף יותר: היחסים ההפכפכים בין ג'סי לקייט לאורך העונה מזכירים כמו מהקשרים הלא-רומנטיים הטובים ביותר על מסך הטלוויזיה, ומדגישים מהו סיפור האהבה האמיתי והמשמעותי שתמיד קינן בשוליים.

ההתבגרות בליבה של העונה השלישית, השאלות על מה חשוב באמת, מקנות ל"אבק כוכבים" ממד מפוכח. מצד אחד היא משילה כך מעצמה את העור האגדתי שהגדיר אותה עד כה, ומצד שני מצליחה להיות קסומה, מבדרת וחכמה מאי פעם. ואמנם זה נראה כמו מקום מושלם לעצור בו, אבל אחרי עונה כה נהדרת - קשה לא לרצות עוד מהטוב הזה.

seperator

כל שלוש העונות של "אבק כוכבים" זמינות ביס והוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully