וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצר "טהרן": "יש לי עשרות חברים מאיראן וכולם מאושרים שהנשיא נהרג"

20.5.2024 / 15:35

דני סירקין, במאי ואחד מיוצרי "טהרן", מגלה כי חשבו לשלב בעונה 4 מתקפת טילים מאיראן לפני שקרתה ("על הפלת מסוק הנשיא לא חשבנו"), מבהיר בהומור כי אם המוסד חיסל את ראיסי "זה הישג גאוני", נפרד מאיש הצוות שלהם שנרצח ומסכם: "לצערי המילה שלום מטונפת בארץ"

השחקניות גלן קלוז וניב סולטן מרואיינות ע"י שגיא בן נון לוואלה! תרבות, לקראת העונה השנייה של הסדרה "טהרן" של כאן ואפל טיוי פלוס, בכיכובן/וואלה!

מותם של נשיא איראן, איברהים ראיסי, ושר החוץ אמיר עבדוללהיאן, בהתרסקות מסוק שנשא אותם אתמול (ראשון) במחוז אזרבייג'אן שבצפון המדינה, העלה בקרב רבים את החשד שמדובר בחיסול של המוסד. "אם המוסד חיסל, זה הישג גאוני, ואם המוסד חיסל אני מקווה שאף אחד לא יידע לעולם שהוא חיסל - זה הכי טוב", אומר לוואלה דני סירקין, במאי ואחד מיוצרי הסדרה "טהרן" של כאן ואפל, העוסקת כזכור בסוכנת של המוסד שנשלחה למשימה חשאית בטהרן במטרה למנוע מהמדינה התחמשות גרעינית. "הוא יעד לגיטימי של ישראל לכל דבר. למה לא? שמע, זה הישג עצום קודם כל לעם האיראני. הבנאדם הזה עשה נזק קודם כל ובעיקר לעם האיראני. הוא רוצח בדם קר. יש לי עשרות חברים קרובים איראניים שיעיים שאני מתכתב איתם וכולם מאושרים שהבנאדם הזה מת".

אם תרחיש כזה של מות נשיא איראן היה קורה בסדרה "טהרן" וישראל הייתה חשודה בחיסולו, מה היה צריך לקרות הלאה בתסריט?

"הווו. בוא נראה איך אני אצא מזה. תשמע, הסיפור של העונה הרביעית שהתחלנו לכתוב עוסק בנושאים שקרובים לזה. בוא נגיד כזה דבר: הסלמה זה דבר שלא טוב לישראלים אבל הוא בטח טוב לתסריטאים ולאנשים שעושים דרמה. אז בתרחיש כזה בסדרה היינו הולכים להסלמה. אני יכול להגיד לך שבמחשבות שלנו לעונה ארבע התחלנו ללכת להסלמה. במחשבות לעונה ארבע לגמרי דובר על התקפות של טילים מאיראן לישראל. זה דברים שלגמרי חשבנו עליהם. כי אמרנו, מה הדבר הבא הנוראי שיכול לקרות? אז אמרנו, הרבה לפני שזה קרה באמת, התקפות טילים מאיראן על ישראל".

ועכשיו אחרי שזה קרה במציאות, ויתרתם על הרעיון הזה?

"תראה, בוא נגיד שההפלה המזהירה הזאת של הטילים על ידי ישראל נותנת לנו רעיונות חדשים, שגם עליהם חשבנו קודם אבל עכשיו הם נכנסים לאיזה קונטסט. זה הבעייה והיתרון בסדרה הזאת, שכל הזמן המציאות משתנה אבל בעצם התמונה היא אותה תמונה. כל עוד יש משטר כזה באיראן ישראל הם תמיד ישמחו שנהיה האויב שלהם ותמיד יהיה איזה סוג של מלחמה, ובצד השני, לצערי הרב כל עוד ישראל לא עושה מאמץ להשתלב פה במרחב ולעשות שלום - אז כנראה שנמשיך להילחם. זה הולך לשני הצדדים. שלום נעשתה מילה פשוט מטונפת בישראל. ולמה? למה? יש לנו שלום עם מצרים ואנחנו לא צריכים להחזיק כוחות בסיני עכשיו. יש לנו שלום עם ירדן. תראה איזה עומק אסטרטגי השלום נותן. אני לא חושב שאפשר לעשות שלום עם איראן, אבל יש אחרים שאפשר לעשות איתם שלום כדי שביחד נילחם באיראן".

הבמאי והתסריטאי דני סירקין. באדיבות המצולמים
דני סירקין, במאי ואחד מיוצרי הסדרה "טהרן"/באדיבות המצולמים

מכל האירועים שקרו כאן באחרונה, כולם התרחשו אחרי שסיימתם את הצילומים - טבח השבעה באוקטובר, מלחמת עזה, התקפת הטילים מאיראן ויירוטם - ועכשיו מות נשיא איראן, מה מתוך כל אלה יתכתב במיוחד עם עלילת העונה הרביעית?

"לגבי מות נשיא איראן, בעונה 2 הראינו חיסולים של בכירים מאוד ב'טהרן'. כשאנשים ראו את זה אז - אנשים עיקמו את האף. בסוף המציאות עולה על כל דמיון. אני אגיד לך בכנות, על להפיל מסוק של נשיא איראן - לא חשבנו. חשבנו על המשך המאבק בין ישראל לאיראן. כל עניין ירי הטילים נותן כר מאוד רחב לפעילות עלילתית. אם עונה אחת מתחילה בזה שישראל מפציצה את הכורים וכבר ראינו שיש איראנים שמנסים להפציץ את ישראל אז אפשר להתעסק בהגנה ולא רק בהתקפה. אנחנו עוד בשלב הפיתוח והמחשבות, אבל מתקפת הטילים הזאת נותנת הרבה חומר למחשבות. בינתיים עוד לא כתבנו את עונה ארבע".

מאז ה-7 באוקטובר, היה משהו בעלילת העונה השלישית שנראה פחות רלוונטי או לא מתאים?

"לא, לא. הכל רלוונטי, חוץ מזה שאין התייחסות ספציפית למה שקרה ב-7 באוקטובר, הסדרה רלוונטית לחלוטין. זה מאוד משמח אותנו. אנחנו מוכיחים שהסדרה שלנו תמיד רלוונטית, בטח לאור איך שהסתיימה העונה השנייה".

העונה השלישית של "טהרן" סיימה את צילומיה בשנה שעברה, עוד לפני טבח ה-7 באוקטובר. היא כבר מוכנה לשידור "על המדף", היתה אמורה לעלות בשבועות האחרונים, אך בעקבות המלחמה עלייתה נדחתה שוב ושוב וכפי הנראה תעלה רק ב-2025. לצד ניב סולטן שתשוב לתפקיד הראשי, לעונה השלישית הצטרף הכוכב הענק יו לורי ("האוס"), שיגלם את אריק פיטרסון, מפקח גרעין, ועוד יצטרפו ששון גבאי, בהר פארש, פניקס ראי וירדן תוסייה כהן. בעוד שעליית העונה השלישית מתעכבת שוב ושוב, סירקין אומר כי "בינתיים, ככל שקורים דברים כאלה בישראל, באפל טיוי עונות 1 ו-2 של הסדרה עולות בדירוגים והיא בין 20 הגדולות. וזה נחמד".

על פי פרסומים, אפל אסרה לשדר את העונה עד שהמלחמה תסתיים. זה נכון?

סירקין: "יש לנו עונה שלישית מוכנה על המדף. אפל והתאגיד שוקלים מתי הכי נכון לשדר את זה. היינו אמורים לשדר את זה לא מזמן. אני חושב שמתלבטים מתי לעלות עם זה בעיקר כדי לראות מה יהיה בין ישראל לאיראן ומה הטיימינג הכי נכון לשדר את זה. בתחילת המלחמה לתאגיד לא היה שום משבצת שידור לשדר את זה. הם גם לא רצו לשדר את זה. אני מקווה שזה ישודר יותר מוקדם ממאוחר. אנחנו כמובן רוצים שזה יהיה באוויר".

עוד בוואלה!

מותחת, יעילה, מרתקת: הסדרה הבלשית החדשה של התאגיד שייכת לליגת העל

לכתבה המלאה
טהרן עונה 2. כאן 11, צילום מסך
ניב סולטן בסדרה "טהרן"/צילום מסך, כאן 11

בערוצים אחרים מחזירים ריאליטי הארד קור כמו "האח הגדול" וסרטי מסעות טבע בעולם של מר חדשות דני קושמרו. אז למה זה כן חוזר לאוויר - ודרמה איכותית מוערכת ועטורת פרסים כמו שלכם עדיין לא? זה מחשש שזה יהיה טריגרי מדי?

"אני באמת לא יודע אם זה בגלל ששידור 'טהרן' יכול להית טריגרי. התכניות שציינת הם אסקפיזם. אפילו ב'בואו לאכול איתי', שזאת תכנית נהדרת, לא אומרים מילה על המצב. יכול להיות שחלק מהשיקולים שלהם לעכב את עליית הסדרה שזה קרוב מדי למציאות. זה עדיין מתגלגל ואנחנו צריכים לראות מה יהיה. אני לא יודע מה יהיה השיקול שלהם. קיוויתי שהעיכוב לא יהיה יותר מכמה שבועות או חודשים ספורים, אבל במצב של ישראל אי אפשר לדעת".

בשבת הארורה של מתקפת הפתע של החמאס נרצח המוזיקאי, מעצב הפסקול והסאונדמן ליאור ויצמן בן ה-32, שנולד וגדל בשדרות. ויצמן עבד ב"טהרן" כסאונדמן ועורך דיאלוגים וגם עבד בצוות של "פאודה". ב-7 באוקטובר יצא לרכיבת אימון באופניים באיזור שדרות, ולאחר מתקפת החמאס נתקל בכביש 34 בחוליית מחבלים שירו בו. הוא הותיר אחריו אישה ובן. "ב-5 באוקטובר בערב, יומיים לפני שנרצח, פגשתי את ליאור. איבדנו אדם מקסים וחייכן ואיש מיוחד במינו. זה נורא".

הצילומים אמנם הסתיימו לפני ה-7 באוקטובר, אבל האם ואיך יו לורי הגיב בשיחות אתכם לטבח החמאס ולמלחמה שפרצה?

"ברור. הוא חמוד כזה. הוא דאג לנו אחרי ה-7 באוקטובר, כמו הרבה חברים שלנו בעולם שדאגו לנו והתקשרו לראות שאנחנו בסדר ושהיקרים לנו חיים. גם המון המון איראנים שעבדנו איתם התקשרו אלינו ותמכו בנו. וגם השחקנים האיראנים שלנו הביעו תמיכה מוחלטת בישראל אחרי ה-7 באוקטובר. זה אפילו יותר חשוב מהשחקנים האמריקאיים והאנגלים. הרבה מהם גם הביעו זעזוע ממה שקורה לאזרחים בעזה אחר כך, זה לא אומר שהם לא תומכים בישראל אלא שהם רק חושבים שישראל יכולה לעשות דברים אחרת. (בנימה צינית) זה מטורף - לאנשים יכולים להיות דעות מורכבות בעולם הזה! וואו!".

בתוך כך, אומר סירקין כי המלחמה פגעה בתעשייה גם בקושי למכור סדרות ישראליות לחו"ל. "אני שומע מחברות הפקה אחרות שכל מיני משקיעים, שהיו אמורים להשקיע כספים בסדרות ישראליות, מושכים את ההשקעות שלהם. לשמחתי לנו ב'דנה ושולה הפקות' זה לא קרה, אבל אני שומע את זה על ימין ועל שמאל מאחרים. קשה עכשיו למכור סדרות ישראליות לחו"ל. אצלנו ב'שולה ודנה הפקות', שבה אני מרים פרויקטים בינלאומיים, והכוונה לא ל'טהרן' אלא לדברים אחרים, אפילו בפיתוחים - אנחנו משתדלים לצמצם את האלמנט הישראלי שבהם. אתה צריך להגיב לשוק שאתה נמצא בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully