וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ירושלים 2024: הסרט "עיד" הוא הזוכה הגדול

עודכן לאחרונה: 28.7.2024 / 17:29

סרטו של יוסף אבו-מדיעם, בכיכובו של שאדי מרעי, גרף את הפרס הראשי בתחרות העלילתית הישראלית. הסרט "המושל" של דנאל אל-פלג זכה בפרס לסרט התיעודי הטוב ביותר. רשימת הזוכים המלאה

"עיד" של יוסף אבו-מדיעם. עידן ששון, באדיבות פסטיבל ירושלים לקולנוע,
השחקן הטוב ביותר, בסרט הטוב ביותר. שאדי מרעי ב"עיד"/עידן ששון, באדיבות פסטיבל ירושלים לקולנוע

"עיד", סרטו של יוסף אבו-מדיעם, הוא הזוכה הגדול בתחרות העלילתית של פסטיבל הקולנוע בירושלים - כך הוכרז הערב (חמישי). השופטים קבעו כי הסרט, העוסק בצעיר בדואי מרהט שחולם לעסוק בתיאטרון ומתמודד עם טראומה מהעבר, זכאי לפרס "עבור תיאור רגיש, בוגר ואותנטי של שמירה על כבוד עצמי בסביבה נוקשה וכפופה למסורת שעומדת בסתירה לאהבה שלא התממשה, אך שמובילה לפיוס ולמחילה". שאדי מרעי, השחקן הראשי של "עיד", גרף גם את פרס השחקן הטוב ביותר. ציון לשבח הוענק לסרט "כביש הסרגל" של מיה דרייפוס.

עוד על פסטיבל ירושלים בוואלה תרבות
גדולה מהחיים, מכמירת לב, פתטית וסקסית: איזו דיווה מדהימה
זה הסרט הכי עצוב שראיתי השנה. בסוף, מירי אלוני שינתה את הכול
שמעון דותן: "כחייל בשנות השבעים, היה לי ברור שהכיבוש ימיט עלינו חורבן"
אנתוני ברגמן: "תום נשר היא אחת הבמאיות המבטיחות בעולם. היא עוד תעשה את ה'ברבי' הבא"

בתחרות התיעודית הישראלית זכה הסרט "המושל" של דנאל אל-פלג (בהמשך ישודר ביס דוקו), העוסק בממשל הצבאי על ערביי ישראל בעשורים הראשונים של מדינת ישראל. "הסרט שופך אור על פרק חשוך בהיסטוריה שלנו וביחסינו עם האזרחים הערביים-פלסטינים", קבעו השופטים. "הבמאית, הנכדה של הדמות המרכזית, חושפת באומץ את מעשיו של סבה ואורגת את ההיסטוריה 'הגדולה' עם חשיפה כנה של חייו הפרטיים, שמעשירים את הדמות יותר מאשר את התיאבון המציצני של הצופה. יש סרטים טובים ויש סרטים חשובים. 'המושל' של דנאל אל-פלג הוא גם וגם. הוא פוקח עיניים אל העבר שנוגע גם בהווה". ציון לשבח הוענק לסרט "הפקות המזרח" של יניב סגלוביץ' (בהמשך בכאן 11).

עוד בתחרויות הישראליות: בפרס לסרט הביכורים הטוב ביותר זכה הסרט "קרוב אליי" של תום נשר, שגרף גם את פרס השחקנית הטובה ביותר עבור ליה אללוף ואת פרס המוזיקה עבור הפסקול של ג'ינרבה נרבי; פרס התסריט הוענק למאיה קניג על הסרט "חלב"; פרס האנסמבל הוענק לצוות השחקנים של "מכולת". פרס הצילום הוענק לדניאל פלד וגיא רז על הסרט התיעודי "עדה, אמי האדריכלית" (בהמשך ביס דוקו), ופרס העריכה ניתן לשאולי מלמד ונטע דבורקיס על הסרט התיעודי "טאבו: עמוס גוטמן" (בהמשך בהוט 8). פרס הבימוי הטוב ביותר בסרט תיעודי הוענק לשקד אורבך על סרטה "ציפורים משונות" (בהמשך בכאן 11).

מתוך "המושל" של דנאל אל-פלג. בנו רותנברג, באדיבות פסטיבל ירושלים,
הסרט התיעודי הטוב ביותר. "המושל"/בנו רותנברג, באדיבות פסטיבל ירושלים

בתחרות הבינלאומית זכה הסרט הצרפתי "הסיפור של סולימאן" שביים בוריס למקין, ופרס הבימוי הוענק לסרט הרומני "שלושה קילומטרים מסוף העולם" של עמנואל פארבו. ציון לשבח הוענק לסרט "כלב שחור". בפרס לסרט הביכורים הבינלאומי הטוב ביותר זכה הסרט ההודי "סנטוש", של סנדיה סורי. ציון לשבח הוענק לסרט הצרפתי "לה פמפה" של אנטואן שבורלייה.

בתחרות "ברוח החופש" זכה הסרט "הפלישה" של סרגיי לוזניצה, העוסק בהשפעות המלחמה באוקראינה על החברה האזרחית במדינה בפרס לסרט התיעודי הטוב ביותר, ואילו הסרט הצרפתי "רוחות רפאים" של ג'ונתן מילה זכה בפרס לסרט העלילתי הטוב ביותר. ציון לשבח הוענק לסרט הצרפתי "הטעמים של עיראק". בתחרות על שם שנטל אקרמן זכה הסרט "הנרי פונדה לנשיאות" של אלכסנדר הורוואת'.

בתחרות לקולנוע ישראלי קצר, הסרט "שכבות" של כליל כובש זכה בפרס לסרט העלילתי הטוב ביותר, והשחקנית סוול אריאל אור זכתה בפרס למשחק בסרט קצר על תפקידה בסרט זה. הסרטים "פרנצ'" של דילן שטרית ו"בדיקת כשרות" של ריקי רוטר זכו בציון לשבח. בפרס לסרט הסטודנטים הטוב ביותר זכה הסרט "דברים שאין להם שמות" של רייצ'ל שץ. "לב אוחז" של ניקה ז'וקובה ורימה גפן זכה בפרס לסרט האנימציה הקצר הטוב ביותר.

בתחרות לאמנות וידאו וקולנוע ניסיוני זכה "אני לא מפחדת מהאפוקליפסה, אני מפחדת שאתה לא אוהב אותי יותר / 4.33" של ליילה אדרמן טבוקשווילי בפרס לסרט הניסיוני הטוב ביותר. פרס אוסטרובסקי הוענק לסרט "בוני הקטן וחיסול החורף (סוף סוף!)" של יונתן עומר מזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully