וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדרום תיפתח הטובה: פסטיבל הקולנוע ערבה חוזר עם הלהיטים של ונציה וקאן

15.10.2024 / 15:08

הפסטיבל הדרומי ישוב בנובמבר עם כמה מהסרטים הבולטים של השנה החולפת, כולל "אנורה" ו"החדר הסמוך" בבכורות ישראליות, לצד הקרנה של קלאסיקות כמו "שיער" לזכרו של טריט וויליאמס ו"שבעת הסמוראים" של קורוסאווה במלאת 70 שנה לצאתו. כל הפרטים

"אנורה" של שון בייקר. פסטיבל קאן, אתר רשמי
"אנורה" של שון בייקר/אתר רשמי, פסטיבל קאן

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ערבה ה-13 ייפתח בנובמבר הקרוב, ויציג כמה מהסרטים הבולטים של השנה החולפת בפסטיבלי הקולנוע הגדולים בעולם - כך עולה מהתוכנייה שלו, המתפרסמת היום (שלישי). את הפסטיבל תפתח הדרמה ההיסטורית "אני עדיין כאן" של הבמאי וולטר סאלס, זוכה פרס התסריט בפסטיבל ונציה, ונציג ברזיל לתחרות על פרס האוסקר לסרט הבינלאומי הטוב ביותר. זאת תהיה הקרנת הבכורה של הסרט בישראל.

בין היתר, יוקרנו בבכורה ישראלית במהלך הפסטיבל הדרומי סרטים כגון "אנורה" של שון בייקר, זוכה דקל הזהב בפסטיבל קאן האחרון, בכיכובה של מייקי מדיסון; "החדר הסמוך", הסרט החדש דובר האנגלית של פדרו אלמודובר, זוכה פרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה, בכיכובן של ג'וליאן מור וטילדה סווינטון; "סחורה יקרה מכל", סרט השואה המונפש של מישל הזנצוויס ("הארטיסט"); "כשהואר נשבר" של רונאר רונארסון האיסלנדי, שפתח את מסגרת "מבט מסוים" בקאן; "מאושר לנצח" של קוניי איגראשי היפני, שפתח את מסגרת "ימי ונציה" בפסטיבל ונציה; "כלת ההר" של מאורה דלפרו האיטלקייה, זוכה פרס חבר השופטים בפסטיבל ונציה, ונציג איטליה לאוסקר הבינלאומי; "הקשרים שלנו" של קרין טרדייה הצרפתייה, שהוקרן בפסטיבל ונציה האחרון; וכן "שמבהאלה" של מין בהאדור בהאם הנפאלי. לישראלים, זאת תהיה הזדמנות ראשונה לראות את הסרטים הללו על מסך גדול.

מתוך הסרט "חלב". אלה ברק,
מתוך הסרט "חלב"/אלה ברק
"סחורה יקרה מכל" של מישל הזנוויציוס. באדיבות פסטיבל חיפה,
"סחורה יקרה מכל" של מישל הזנוויציוס/באדיבות פסטיבל חיפה

זאת ועוד: במהלך הפסטיבל יוקרנו גם "כל מה שאנחנו מדמיינים כאור" ההודי, זוכה הפרס הגדול של חבר השופטים בפסטיבל קאן; "חלב" הישראלי, סרטה המדובר של מאיה קניג בכיכובה של הילה רוח, זוכה פרס אופיר לתסריט הטוב ביותר; "פרה פרה" של לואיז קורבוזייה, "יהלום פרוע" הצרפתי של אגאת רידינגר ו"הסיפור של סולימאן" של בוריס לוז'קין - שלושה סרטים צרפתיים שהוקרנו בפסטיבל קאן האחרון; "שלושה קילומטרים מסוף העולם" של עמנואל פארבו הרומני, שהוקרן בקאן ואף זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל סראייבו; וכן "כלב שחור" של הבמאי הסיני הו גוואן, שאף הוא הוקרן בקאן.

בגזרת הקלאסיקות, פסטיבל ערבה מציע השנה כמה הקרנות מעניינות מאוד, בהן "פריז, טקסס" של וים ונדרס, במלאת 40 שנה לצאתו; "השיחה" של פרנסיס פורד קופולה, המציין 50 שנה לצאתו; "גלוריה" של ג'ון קסאווטס, לזכרה של ג'נה רולנדס שהלכה לעולמה השנה; המחזמר "שיער" בבימויו של מילוש פורמן, לזכרו של טריט וויליאמס שהלך לעולמו השנה גם הוא; וכן "שבעת הסמוראים" של אקירה קורוסאווה, מגדולי הסרטים של כל הזמנים, שציין השנה 70 שנה לצאתו.

"כל מה שאנחנו מדמיינים כאור" של פיאל קפאדיה. באדיבות פסטיבל ירושלים לקולנוע,
"כל מה שאנחנו מדמיינים כאור" של פיאל קפאדיה/באדיבות פסטיבל ירושלים לקולנוע

בפסטיבל יוצגו גם כמה סרטי אנימציה לכל המשפחה: "עם הזרם" של גינטס זילבאלודיס, "קיריקו והמכשפה" של מישל אוסלו ו"הצב האדום" של מייקל דודוק דה-ויט; ותיערך לראשונה תחרות לקולנוע ישראל קצר ובו יוצגו שבעה סרטים: "מזל דגים" של לי דרור, "שכבות" של כליל כובש, "פנס בודד" של טלילה פרנק, "גבול" של רוני בהט, "לשחות עם כנפיים" של דפנה אוודיש גולן, "פרנצ'" של דילן יוסף שטרית, ו"דג חם" של יעל רייספלד.

  • עוד באותו נושא:
  • קולנוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully