וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכר את היריבות באירוויזיון 2016: הפיינליסטיות האוטומטיות

הספירה לאחור לקראת אירוויזיון 2016 נמשכת ויניב דורנבוש עושה עבורכם סדר בכל המדינות שינסו למנוע את הניצחון מחובי סטאר. חלק אחרון: גרמניה, צרפת, שבדיה, אנגליה, איטליה וספרד

צילום: יניב דורנבוש

(בסרטון: החזרה השנייה של חובי סטאר)

seperator

צרפת: Amir - J'ai cherché

איזה מזל שיש את צרפת השנה ומובטח לנו נציג ישראלי בגמר גם אם הלא ייאמן יקרה - וחובי סטאר לא יעפיל לגמר. למה לא ייאמן? תקראו עד הסוף ותגלו. עמיר חדד הצליח להפוך למאמי הלאומי שלנו, וכל זאת בלי לייצג את ישראל על במת המוזיקה הגדולה והמוגזמת של אירופה. אבל לפני עמיר - בואו נדבר רגע על צרפת באירוויזיון. צרפת שייכת לדור המייסדים והיא משתתפת בתחרות מ-1956. רק פעמיים הצרפתים ויתרו על השתתפות והשנה זו הפעם ה-59 בה הם ישתתפו. עד שנות ה-80 צרפת נחשבה למדינה מצליחה, ולכך התווסף עוד רצף של טופ 10 מ-1988 עד 1995, אבל מאז - שום דבר משמעותי, למרות שצרפת נמנית על חמש הגדולות שמקומן בגמר מובטח לנצח נצחים.

בארבע השנים האחרונות צרפת סיימה במקום ה-22 ומטה ולפני שנתיים סיימה בפעם הראשונה במקום האחרון, והמאוד מאוד לא מוצדק. בעיניי לפחות ארבעה שירים מבין תשעת האחרונים היו ראויים לטופ 10, אך אירופה לא הסכימה איתי, וזה מוביל אותנו בחזרה לעמיר חדד. בדירוג האישי שלי וגם בסוכנויות ההימורים הממתק הזה במקום השני בסיכויי הזכייה. אבל יש לא מעט חובבי ויודעי דבר שטוענים שלמרות האהבה הגדולה שהשיר הזה מקבל, הוא בקושי יצליח להיכנס לטופ 10, כי הצרפתים תמיד מפשלים.

אם צרפת בכל זאת תעשה את הלא ייאמן ותזכה - זו תהיה הזכייה השישית של הצרפתים והם ישתוו לשבדיה, אבל הזכייה החמישית והאחרונה הייתה ב-1977, עמיר אפילו לא היה קיים אז.

הימור: טופ 10, הציפייה לזכייה הבאה תימשך, וחבל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

גרמניה: Jamie-Lee Kriewitz - Ghost

אמרתם "חמש המדינות שמעפילות אוטומטית" (מעכשיו נקרא להן "ביג 5") - אמרתם תוצאות גרועות. גרמניה, שגם היא נמנית על דור המייסדים של התחרות, היא הסיבה לכך שיש את הביג 5 (לשעבר הביג 4), מדינות שבלי השתתפותן היכולת של האירוויזיון לכלכל את עצמו מוטלת בספק. זה קרה ב-1996 כשגרמניה הודחה בשלב המקדים, ביחד עם גלית בל, צלקת שעדיין לא הגלידה אצל חובבי האירוויזיון המבוגרים מספיק כדי לזכור את זה.

למרות רצף נראה של טופ 10 בשנים 1998-2001, גרמניה מכירה בעיקר את המקומות הנמוכים, כולל להקת הפופ קסקדה שהיתה מועמדת להופעה בצמרת, אך מה לעשות - הופעה חיה זה לא הינדוס באולפן, והגרמנים סיימו במקום ה-21 המביש. אבל לא מביש כמו השנה שעברה - 0 נקודות שקיבלו הגרמנים הובילו אותם אל המקום ה-27 והאחרון. מכיוון שהשנה חזרנו למתכונת של 26 מדינות בגמר, גרמניה תחזיק בשיא של המקום הנמוך ביותר אי פעם באירוויזיון לעוד שנים ארוכות.

למרות שאני אוהב את השיר ומדרג אותו במקום ה-9 שלי, בסוכנויות ההימורים וגם בקרב החובבים עצמם פחות מביעים התלהבות, והזמרת החמודה מדורגת במקום ה-22 בסיכויי הזכייה.

הימור: מרכז טבלה ומטה, גם כאן חבל.

וכך זה נראה בהופעה חיה:

בריטניה: Joe and Jake - You're Not Alone

אמרתם כשלונות של הביג 5 - אמרתם בריטניה. נציגי הממלכה המאוחדת שהצטרפה לתחרות ב-1957 השתתפו 58 פעמים בתחרות ופרשו ממנה רק פעם אחת - ב-1958. לצד חמש זכיות הם הגיעו למקום השני שימו לב - 15 פעמים. תוסיפו שלוש פעמים את המקום השלישי, ועוד 18 פעמים במקומות 4-10. סך הכול 40 הופעות בטופ 10. היסטרי.

ואז הגיעו שנות ה-2000. למעשה זה קרה כבר ב-1999 אצלנו בירושלים, הבריטים מסיימים בפעם השלישית בתולדותיהם מחוץ לעשירייה. ב-16 השנים הבאות הם יבקרו בעשירייה רק פעמיים - מקום שלישי ב-2002 ומקום חמישי ב-2009 בעזרתו של לורד אנדרו לויד וובר. בשנים האלה הבריטים מגיעים שלוש פעמים למקום האחרון (2003 עם 0 נקודות, 2008 ו-2010), ב-2012 המקום ה-25 ולפני אחרון, ובשנה שעברה מקום 24 בלבד.

השנה, בניסיון להפסיק את רצף הכישלונות, הם ערכו לראשונה מאז 2009 קדם לבחירת השיר. הניסיון הזה יוכתר ככישלון - אסופת השירים, שאפילו חובבי אירוויזיון מתקשים להכניס לפלייליסט שלהם, שודרה בערוץ נידח וסוכנויות ההימורים לא מתרגשות מהמאמץ, ומדרגות את צמד הגברברים במקום ה-20. אצלי הם במקום ה-24, ואולי כדאי שמישהו יחשוב ברצינות על לבעוט את בריטניה אל מחוץ לביג 5 אם זה היחס שלה לתחרות.

הימור: מקום 21 במקרה הטוב, מתקשה לראות מישהו מתקשר ומבזבז שקל על הצבעה לשיר הזה.

גרסת ההופעה החיה:

ספרד: Barei - Say Yay!

55 פעמים הספרדים השתתפו באירוויזיון, אליו הצטרפו ב-1961. הם משתתפים מאז ברצף וללא הפסקות, אך בארון הגביעים שלהם רק שתי זכיות - ב-1968 והזכייה המרובעת ב-1969, ביחד עם הולנד, בריטניה וצרפת, מכיוון שלא היה אז חוק שובר שיוויון. גם הספרדים לא נהנים מיתרון בשל מעמדם המיוחד בחמש הגדולות, וב-19 השנים שחלפו מאז שהשתתפותם בגמר הובטחה, הם הגיעו לעשירייה הראשונה רק שבע פעמים, לרוב בתחתית העשירייה.

השנה הם שולחים שיר באנגלית בלבד, בלי מילה בספרדית, מה שעורר מחלוקת בקרב שומרי השפה, דבר שרואים אותו גם אצלנו בשנתיים האחרונות. מדובר בשיר פופי מקפיץ שעובד טוב, ואם הזמרת תרסן את עצמה ולא תצווח במעבר לפזמון כפי שעשתה בקדם הספרדי - השיר הזה יכול להגיע גבוה, אבל קשה לי להאמין שנראה זכייה שלישית של ספרד. בסוכנויות ההימורים, הספרדים במקום ה-15 בסיכויי הזכייה. אצלי היא במקום החמישי, בכפוף כמובן לריסון עצמי. אגב, בארבע השנים האחרונות הספרדים מסיימים לסירוגין במקום העשירי ובמקום נמוך מ-20, השנה לפי הרצף הזה - תור המקום העשירי.

הימור: הרצף יימשך, טופ 10 נמוך.

גרסת הקדם הספרדי:

איטליה: Francesca Michielin - No Degree of Separation

גם איטליה נמנית על דור המייסדים, אבל היא השתתפה עד כה ב-41 תחרויות בלבד, בגלל שלא השתתפה בתחרות מ-1998 עד שחזרה ב-2011, וכללה גם מיני פרישה לפני כן. עם חזרתה של איטליה לתחרות הוחלט להרחיב את ארבע המעפילות אוטומטית לחמש, והיחידה שעושה כבוד למעמד הזאת - היא איטליה. בחמש השנים מאז שחזרה לתחרות סיימה איטליה בטופ 10 ארבע פעמים, מהן פעם אחת במקום השני ובשנה שעברה במקום השלישי, עם ניצחון בטלווטינג וחובבי אירוויזיון לא מעטים שעד היום מחרישים בכי אל תוך הכרית.

אבל אם בשנה שעברה נשלחו איל וולו, שזכו בפסטיבל סן רמו עם השיר הזוכה, השנה נשלחת פרנצ'סקה מיקיילין לנסות לתקן ולסחוף גם את המצביעים וגם את השופטים. האם זה יעבוד? בסוכנויות ההימורים מדרגים אותה במקום השביעי בסיכויי הזכייה. למרות שזו בערך הפעם ה-298 שאני שומע את השיר לרגל כתיבת הטור, אני לא מצליח לזכור אותו. אין בו עוצמה ורגש שמצופים מבלדה, והוא נופל ברמתו עשרות מונים מהשיר של 2015 שזה בכלל לא בר השוואה. 19 בדירוג שלי, בעיקר בגלל הפזמון הלפני אחרון באנגלית המאולצת.

הימור: למרות הסוכנויות, אין השנה טופ 10.

שבדיה: Frans - If I Were Sorry

שבדיה, אחת המדינות המצליחות ביותר בתחרות, הצטרפה אליה ב-1958. למעט שלוש פרישות קצרות לשנה אחת בלבד, היא משתתפת קבועה בתחרות והיום קשה לדמיין אותה בלעדיה. מאז המצאת חצאי הגמרים שבדיה נעדרה מהגמר פעם אחת בלבד, אבל למרות שש זכיות ויותר מ-30 הופעות בטופ 10, מקומם של השבדים בצמרת לא מובטח כמו שנהוג לחשוב. מ-2004, הפעם הראשונה שבה נערך חצי גמר, שבדיה סיימה חמש פעמים במקום ה-14 ומטה, ופעם אחת, כאמור, ב-2010, אפילו לא הגיעה לגמר.

השנה שבדיה שולחת שיר שאין איך להגדיר אותו חוץ מ"מעצבן". בעצם יש - מעיק. ומשעמם. הכי אנטיתזה לשבדיה שיש. בפעם האחרונה שהם ניסו משהו כזה - זה עלה להם בהדחה בחצי הגמר. השנה מקומם מובטח בגמר, אבל הישג גבוה - לא. אמנם בסוכנויות ההימורים מעניקים לפרנס את המקום החמישי בסיכויי הזכייה, אבל אצלי הוא מדורג במקום ה-21, וגם זה פתאום נראה לי גבוה מדי. הוא שר את השיר במבטא בריטי מזויף, הרי גם בשירים של אמנים בריטיים לא שומעים מבטא כזה, ובאופן כללי הוא נראה כמו מישהו שבא לכם לקלח.

דיברנו כאן כמה פעמים על סדרות חשבוניות ורצפים, אז שימו לב לסדרה החשבונית של שבדיה: מקום 3 ב-2011, זכייה ב-2012, מקום 14 ב-2013, מקום 3 ב-2014, זכייה ב-2015. לפי הרצף הזה השנה תור המקום ה-14.

הימור: הרצף המופלא יישמר במידה כזו או אחרת.

הקליפ הרשמי:

ואיפה חובי סטאר?

האם יש לנו כאן חדשות בשבילכם, או מה? באמצע השבוע שעבר ישראל נכנסה למעגל החזרות לקראת התחרות ומהשנייה הזו - טירוף בסוכנויות ההימורים. החינמון הבריטי "Metro" הגדיר את החזרה שלו כ"הטובה ביותר", סקר עיתונאים שערך אתר "esctoday" הכתיר את החזרה של חובי כטובה ביותר באותו היום (מתוך עשר מדינות שערכו חזרה), והסוכנויות מגיבות בהתאם. מיד אחרי החזרה הסטאר הישראלי עלה בדירוגים למקום ה-17, התייצב במקום ה-13, ובלילה שבין שישי לשבת נצפה במקום העשירי. זה מאוד מזכיר את מה שקרה לפני שנתיים לקונצ'יטה וורסט, ממצב שבו אף אחד לא שם לב אליה - לזינוק בחזרות עד לזכייה. אפילו נדב גדג' לא נשם כזה אוויר פסגות בהימורים. אז האם חובי יסיים כמו מיי פיינגולד שהתחרתה בקונצ'יטה בחצי הגמר ולא צלחה אותו, או שמא אנחנו צריכים להתחיל להכין חדרי אירוח לקראת מאות מיליוני התיירים שיציפו את תל אביב? בחמישי בחצות נתחיל לגלות את התשובות.

seperator

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully