וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רן דנקר: "במשך שנים סלדתי מהמילה קאמבק, היום אני מחבק אותה"

עודכן לאחרונה: 6.9.2021 / 13:25

רן דנקר לא דמיין את ממדי ההצלחה של "בית משוגעים", רביב כנר מסביר מה חיבר את הקהל ל"רסיסים" ("השואה והמלחמות"), ריטה מוטרדת מאמנים במצוקה ("חסר להם לחם"), ואורי רוסו חש שנגה ארז והוא "כמו ג'יי זי וביונסה". ראיינו את זוכי המצעד השנתי של וואלה! וגלגלצ

רביב כנר - "רוצה שלום"/עריכה: ירדנה עבודי פוקס וניר חן

"במשך שנים סלדתי מהמילה 'קאמבק', היא הייתה נראית לי מילה נוראית", אומר רן דנקר לוואלה! תרבות זמן קצר לאחר זכייתו במקום הראשון עם להיטו הענק "בית משוגעים" (שכתב והלחין עם ג'ורדי ורון ביטון) במצעד הישראלי השנתי תשפ"א של גלגלצ ו-וואלה ששודר אתמול. השיר נחשב לקאמבק מהדהד של דנקר לאחר מעל לעשור ללא להיטים גדולים. "כשאמרו על מישהו שהוא עשה קאמבק, אמרתי שזה מזעזע להגיד את זה. והאמת היא שעכשיו אני מה-זה מחבק את ההגדרה שעשיתי קאמבק. כי זה באמת מרגיש כמו סוג של קאמבק, בטח למוזיקה. ואני גם לא יכול להתכחש לזה שהרבה שנים לא עשיתי מוזיקה, ואז חזרתי ב-2018 עם אלבום שהוא מאוד מאוד אישי. וכן, יש משהו בלחזור פול גז".

רן דנקר: "אם נדע שאנחנו קצת משוגעים נהפוך לקצת נורמליים"

בתחילת הקריירה היו נשמות טובות שייחסו חלק מהסיבות להצלחתה שלך לזוגיות שלך עם נינט. בהמשך הקריירה היו נשמות טובות שייחסו את ההצלחה המוזיקלית בעיקר לכישרונו של שותפך עילי בוטנר. עכשיו אפילו הנשמות לא יכולות להתעלם שאתה מצליח קודם כל בזכות עצמך.

"בסופו של דבר, תמיד אנשים יחפשו, ומי שיחפש תמיד ימצא. וזה בסדר. אני מאוד מאמין בשיתופי פעולה. גם מאחורי האמנים הגדולים ביותר יש מפיק ועוד כותבים, זה חלק מהעניין. בסופו של דבר, ליצור יצירה טובה ומוזיקה טובה, זה דבר שדורש לא רק את האדם שבפרונט - הזמר, המציג - אלא גם הרבה מוחות מאחור. גם במקרה הזה. אני מאוד גאה בדרך שלי, וחושב ששום דבר לא יכול היה לקרות אחרת עד לנקודה הזאת כדי שאני אביא את עצמי לידי ביטוי במאה האחוז שלי".

(צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

הופתעת מההצלחה המטורפת של הלהיט?

"כן. כשהיינו באולפן, ג'ורדי, רון ביטון ואני, מהר מאוד הבנו שיש לנו משהו טוב ביד, אבל ממש לא צפינו את המימדים של זה. בסופו של דבר זה שיר פופ, יש לזה ביט מדהים של ג'ורדי, וזה שיר סופר אישי כזה. מאוד כיף שזה הפך להיות סוג של המנון".

ברומן הסובייטי "עגל הזהב" של הסופרים אילף ופטרוב יש פתגם: "ברוסיה הסובייטית בית משוגעים הוא המקום היחיד שבו יכול לחיות אדם נורמלי". אולי זה נכון גם לגבי ישראל של ימינו?

"חד משמעית כן. אני חושב שהישראלים כל כך אוהבים את השיר 'בית משוגעים' בגלל שכולנו מבינים שאנחנו בתוך בית משוגעים. כולנו קצת משוגעים. אז בוא נחגוג את החיים ככה. להיזכר בזה שאנחנו קצת משוגעים, דבר שהופך אותנו לקצת נורמליים".

עוד בוואלה!

המוזיקה החדשה של אבבא נשמעת כמו פעם, וזה מה שמרגש

לכתבה המלאה
רן דנקר במצעד הישראלי השנתי תשפ"א של וואלה וגלגלצ, 5 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"בית משוגעים בארץ זה המקום היחיד בו יכול לחיות אדם נורמלי". רן דנקר/ראובן קסטרו

אחרי הניצחון שלך במצעד וואלה! וגלגלצ, יש סיכוי שגם "אקס פקטור" של רשת בהשתתפותך תצליח לנצח ברייטינג ובבאזז את "הכוכב הבא" של קשת, אחרי שסיימון קאוול הבריז לכם ו"הכוכב הבא" נתנו עונה מרשימה?

"'הכוכב' נתנו עונה מרשימה. סיימון - מצוין שהוא לא הגיע לפה. הוא היה מחרב לנו את השולחן לדעתי".

הבעת את הדעה הזאת בפני רשת גם לפני שקאוול הבריז, הזהרת שהוא יחריב את השולחן, או שזה משהו שנוח להגיד רק אחרי הברזתו?

"האמת, שבחדרי חדרים אמרתי את זה, אבל השתדלתי לא להגיד את זה בקול רם, שלא יפטרו אותי לפני שהתחילה העונה. אבל יש לנו עונה מטורפת בעיני, קאדר שופטים היסטרי, מצחיק, מלא באהבה, עוקצני, הכול קיים שם".

גורמים בתעשייה אומרים לוואלה! תרבות ש"אקס פקטור" השאילה הרבה אלמנטים מ"הכוכב הבא".

"אני לא כל כך יכול לענות על זה כי אני לא כל כך יודע להגיד למה בדיוק הכוונה. אני משער שאנחנו בסופו של דבר בתכנית מוזיקה. מה שהיה 'הכוכב הבא לאירוויזיון' - עכשיו זה 'אקס פקטור לאירוויזיון'. מעבר לזה, התכניות האלה בסופו של דבר מסתכמות באנשים".

רן דנקר רביב קנר גלגלצ. ראובן קסטרו
עושים רוטציה על המקום הראשון. רן דנקר ורביב כנר/ראובן קסטרו

רביב כנר: "יהיו עליות ויהיו ירידות. וזה בסדר"

בעוד שבמצעד של גלגלצ ו-וואלה!, בסופו של קרב צמוד, זכית במקום הראשון עם "בית משוגעים" וכנר במקום השני עם "רסיסים", במצעד המתחרה של ynet ורדיו תל אביב הדירוג בדיוק הפוך - רביב ראשון ואתה שני. יכול להיות שמסתתר פה דיל סודי של רוטציה ביניכם?

"נכון, הבנו שיש פה שני שירים טובים וקשה להחליט, אז בוא נעשה רוטציה. שמע, יצא מדהים, זה כיף גדול. הייתה תחרות באמת קשה השנה. יצאו כמה להיטי על בחצי השנה האחרונה וזה לגמרי לא מובן מאליו. נראה לי שזה קשור לזמן של הקורונה, היה לנו הרבה זמן ליצור ואנשים באו רעבים מאוד. אני מאוד רעב".

"גם 'רסיסים' וגם 'בית משוגעים' הם שירים עם הרבה אמת", אומר רביב כנר. "מה שיפה שבסוף זה אמנות. אני מאוד מרוגש, דירוג זה דבר חשוב וכיפי ועושה כבוד - אבל זה לא הכל". דנקר וכנר זכו גם בתואר אנשי השנה לצד נועה קירל. כנר זכה גם בתואר פריצת השנה.

השיר "רסיסים", שיצרו קרן פלס ואבי אוחיון, הוא ההקלטה הראשונה שלך בחייך - והפך למגה להיט. זה מלחיץ כשההתחלה אדירה כזאת? יוצר רף ציפיות בלתי אפשרי?

"השיר היה משהו מאוד ראשוני ובתולי עבורי, ההקלטה הראשונה ששרתי בה באולפן. בסופו של דבר ידעתי מהשנייה הראשונה שנכנסתי לדבר הזה, שיהיו עליות ויהיו ירידות. וזה בסדר גם מדי פעם לרדת, יותר או פחות, בסופו של דבר זו אמנות. אתה יוצר משהו שהוא יותר גדול משיר אחד או שניים. עכשיו אני מתעסק בליצור את זה".

רביב כנר במצעד הישראלי השנתי תשפ"א של וואלה וגלגלצ, 5 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"לא האמנתי ש'רסיסים' ישטוף את המדינה". רביב כנר/ראובן קסטרו

האמנת ששיר כל כך כואב ועצוב ישטוף את המדינה? למה לדעתך זה קרה?

"לא האמנתי שדבר כזה יקרה. מצד שני, עכשיו, בדיעבד, אני יכול מאוד לחבר את זה למדינה ולעם שחווה המון - החל ממלחמת העולם השנייה והשואה דרך כל המלחמות וכל מה שהעם היהודי עבר. אני חושב שזו הסיבה העיקרית שבגללה אנשים התחברו לשיר. זה תופס כל אחד ברגע אחר, בסיטואציה אחרת בחיים, וזה מה שיפה. ומבחינתי זה גם הזוי, לעכל את זה שכל כך הרבה אנשים שומעים את זה ככה".

ספר על הקשר המיוחד שלך עם קרן פלס.

"אני חושב שהקסם של הקשר שלי עם קרן זה בעצם ההבנה שפשוט אפשר ליצור מוזיקה ממקום באמת אמיתי, ולא כדי לרצות אף אחד, ובאמת ללכת עם זה עד הסוף ולהעז. קרן היא סופר מוזיקלית וכשרונית. כותבת מדהים, מלחינה מדהים. אני אישית זכיתי, ובענק".

ריטה מבצעת את "אל נבקש", המצעד השנתי של גלגלצ וואלה תשפ"א/וואלה

ריטה: "מאמינה בממשלה, ומאמינה שיאיר לפיד יהיה ראש הממשלה"

האלבום המשולש "צו השעה" ובו מיטב האמנים הישראליים מבצעים גרסאות כיסוי לשירים ידועים, נבחר לאלבום השנה. האלבום הופק על ידי קרן נכט בעקבות משבר הקורונה שפגע בפרנסת מוזיקאים. ריטה הגיעה לאולפן כדי לשיר את "אל נבקש" מתוכו, שכתבה תמי לוי והלחין משה נגר. הפרויקט לווה בקריאה לקדם "חוק מוזיקה ישראלית", שבין השאר ידאג לזכויות המוזיקאים ויעגן אחוזי השמעות ראויים של מוזיקה עברית ברדיו. "אני חושבת שאין מדינה שהמוזיקה והיצירה לא מעוגנים בחוק, זה דבר מאוד חשוב", אומרת ריטה.

גרסת הכיסוי שביצעת היא לשיר שהלחין משה נגר. לפני קצת יותר משלוש שנים פורסם שנגר, שהיה אחת הדמויות המצליחות הזמר המזרחי, גר בקרוון שעליו לפנות וחי בתנאי מצוקה. זה גורם למחשבה מצערת נוספת שלעתים קרובות קשה מאוד להתבגר ולהזדקן כאמן וכיוצר בארץ הזאת.

"זה נכון. יש כל כך הרבה דוגמאות, שאנחנו מאחורי הקלעים מכירים, על אמנים ויוצרים שנקלעו למצוקה, שיכולה להיות אפילו מחסור באוכל וצריך לעזור להם. חוק המוזיקה ישמור ויגן על היוצרים והאמנים ויסייע להם להתבגר בכבוד. כי מוזיקה זה דבר כל כך חשוב. מוזיקה מרפאת, משמחת ונותנת כל כך הרבה חוסן וחוזק נפשי. נגיד קמת בבוקר נוראי, אתה עצבני ורוצה להרוג מישהו, יורד לאוטו, פותח את הרדיו, ופתאום יש שם שיר שמשפיע עליך טוב. צריך לשמור על היוצרים והאמנים, הם הנשמה של עם ואומה".

הזמרת ריטה. טל עבודי,
מוטרדת ממצוקת אמנים ויוצרים ותיקים. ריטה/טל עבודי

מה חשבת על הביצוע של ואלרי בגמר "הכוכב הבא" ללהיטך "מחכה", שהיה בערבית בחלקו?

"תקשיב, אני כל כך אהבתי את זה. הקשבתי לזה, וכשהיא הוסיפה מילים בערבית פתאום זה קיבל עוד מימד של תפילה בדבר הזה. אני חושבת שואלרי היא זמרת מאוד מרגשת ונהדרת, שמחכה לה קריירה מדהימה ועתיד נהדר כי היא אמנית, היא שרה מהלב ומהנשמה, והיא גם יפה כל כך, אמא'לה מה זה היופי המטורף הזה? זה מאוד ריגש אותי שהיא שרה שיר שלי. גם ריגש אותי ששרו את 'מחכה' בטקס הדלקת המשואות".

באותו יום שבו זוכה במצעד וואלה וגלגלצ הפרויקט "צו השעה" בהשתתפותך, גם עולה הגרסה החדשה של "פרפר נחמד" בכאן חינוכית, שאחת המגישות שלה היא בתך משי קלינשטיין. מה שמעלה את השאלה: האם את בטים אוזה או בטים בץ?

"אני חושבת שאני בטים אוזה. יש לה קול כזה מתוק. הייתי שם בצילומים, הלכתי לראות את משי מצטלמת, ויש למדבבת כזה קול מתוק, אני נמסה מהדבר הזה. כשפנו אל משי, אמרתי לה, משי, את יודעת איזה דבר זה 'פרפר נחמד'. היא לא הכירה את התכנית. אמרתי לה, תקשיבי, זה חלק כל כך נכבד מעולם הילדים שהיה פעם, וזה כבוד גדול שפנו ורוצים אותך בדבר כזה היסטורי".

המנחים של "פרפר נחמד 2021" של כאן חינוכית - משי קלינשטיין, אורי בנאי, אסתר רדא ובן יוסיפוביץ, עם הבובות נולי, אוזה, שבי ובץ. אילן ספירא,
ריטה נמצאת בטים אוזה ב"פרפר נחמד"/אילן ספירא

האם לדעתך הסכמי ממשלת השינוי ימומשו ויאיר לפיד, שכתב לך את הלהיט "שיר אהובת הספן", ימונה כמתוכנן לראש הממשלה הבאה?

"אני מאמינה שכן. האנשים האלה מכבדים הסכמים. כדאי שנחזור ונאמין באנשים שהם מכבדים הסכמים. אנחנו חייבים. אני מאוד מאמינה ביאיר לפיד. אני יודעת שכוונותיו הן טובות. אני מאוד מעריכה את זה שהוא הלך הצידה, כדי שהממשלה הזאת תקום כדי לסדר דברים ולתקן דברים. האנשים בממשלה הזאת מגוונים, וזה רק מראה שכולם מכילים אחד את השני. אנחנו עם כל כך מגוון בסוגי האנשים, ביופי שלנו, ואם נדע להסתכל על זה נכון - זה גם החוזק שלנו. אנחנו באים מכל כך הרבה מקומות בעולם והתאספנו כדי לבנות מדינה יפה ובאמת יכולים להיווצר בה כל כך הרבה דברים נפלאים. אני מאמינה שיאיר יהיה ראש הממשלה עוד שנתיים. אני מאמינה בממשלה הזאת. ואני גם מאמינה בשנה החדשה, שתביא איתה הרבה דברים טובים".

המופע המשותף של ריטה ורמי יתקיים ב-10 בספטמבר בזאפה לייב פארק וב-7 באוקטובר בבריכת הסולטן בירושלים.

חנן בן ארי במצעד הישראלי השנתי תשפ"א של וואלה וגלגלצ, 5 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"גן העדן שנזרקתי ממנו זה הרחם של אימא שלי". חנן בן ארי/ראובן קסטרו

חנן בן ארי: "אף אחד לא יודע את האמת על החיסונים עד הסוף"

אם היתה מופיעה במבחן פסיכוטכני השאלה: לפני שנתיים, במצעד גלגלצ, זכה שיר של הזמר והמוזיקאי חנן בן ארי במקום שלישי. בשנה שעברה, זכה שיר של בן ארי במקום שני. באיזה מקום יזכה השנה? התשובה המתבקשת היתה מקום ראשון, אבל השנה המקום הכי גבוה אליו הגיע היה מקום תשיעי (עם שירו "אמן על הילדים"), וכן קטף את המקומות ה-20 וה-40 (עם השירים "חולם כמו יוסף" ו"שבורי לב", בהתאמה). עם זאת, בן ארי קטף את התואר "הופעת השנה" אחרי שהופיע מול 100 אלף איש ברחבי המדינה השנה. "אני מאושר, כי בסוף, כל השירים שאנחנו עושים זה בשביל להגיע ולהופיע איתם", אומר בן ארי. "אהוד בנאי אמר פעם שאלבום זה תירוץ טוב לסיבוב הופעות. וככה אני באמת מרגיש, שהכל מנתקז לשם, להופעה. אז מבחינתי לזכות במופע השנה זה התמצית של הכל, לשם הכל מגיע. והפרס הכי גדול הוא ש-100 אלף איש הגיעו להופעות בקיץ הקטן הזה, שהתנקזו אליו כל השאיפות של אנשים לראות הופעה אחרי שנה בבית. ועכשיו יש עוד גל קטן של קורונה. זה גרם לי להעריך מחדש ופי כמה את המקצוע שלנו ואת הזכות שלנו לעמוד על במות ולפגוש אנשים. פתאום מחיאות כפיים זה דבר שהוא יקר".

לכל אמן יש את הרגע שהכי מרגש אותו בהופעות. מה הרגע שמרטיט את לבך על הבמה?

"יש רגע חדש בהופעה שלי, בשיר 'אמן על הילדים', שהקהל צועק 'אמן, אמן, אמן'. אנחנו משאירים את הקהל לבד, עוזבים את הכלים, וזה תמיד מסקרן, אתה לא יודע מה תקבל בחזרה. אני מרים ידיים למעלה, המיקרופון מופנה לקהל, לא יודע איזה הדף אקבל בחזרה. והרגע הזה קורה באמצע ההופעה, בשיר מאוד מרגש, וזה תמיד מבחן לאיפה הופעה הולכת".

בשירך "חולם כמו יוסף" אתה שר: "כל אחד מגורש מגן עדן, כל אחד עובר מבול", "כן, גם אותי זרקו לבור". מהו גן העדן שממנו גורשת, ומהו הבור שאליו נזרקת?

"גן העדן שנזרקתי ממנו זה הרחם של אימא שלי. היה לי שם מושלם. ואף פעם לא זרקו אותי לבור, אבל יוסף כל הזמן חלם, וכולם מסביבו אמרו לו - שמע, אתה חי בסרט. חוויתי את זה פעם או פעמיים".

חנן בן ארי שר "חולם כמו יוסף" במהלך המצעד הישראלי השנתי תשפ"א של גלגלצ ו-וואלה!/צילום: אולפן וואלה!, עריכה: ניר חן וירדנה עבודי-פוקס

אתה גר בפרדס חנה-כרכור, יישוב אדום ונטען שנטען עליו שהוא מוקד של מתנגדי חיסונים. מה דעתך על התופעה ועל אמנים שפוטרו או הושעו כי סרבו להתחסן ולהיבדק?

"העיר אדמדמה. אני חייב להגיד שאני לא מכיר את האנשים האלה אישית, לא פגשתי אותם בפרדס חנה ולא התדיינתי איתם על דעותיהם. אני ממליץ לאנשים להתחסן. אני מודע לזה שיש אנשים שמתנגדים לזה בחריפות. השנים יגידו. הרי אף אחד לא יודע את האמת עד הסוף. הנתונים כרגע מראים ששווה להתחסן, ואני בנאדם רציונלי. להגיד לך שאני יודע בוודאות שזאת האמת? לא".

בטקס פרסי אקו"ם שהתקיים בתחילת שבוע שעבר, ובו זכית בפרסים מחבר השנה והשיר המושמע של השנה - "אם תרצי" - אמרת בנאום קבלת הפרס דבר שנשמע כעקיצה: "יושב פה בשורה הראשונה בן אדם שזכה בפסלון קצת יותר יוקרתי מזה, באוסקר, ולא הייתי מתחלף איתו לשנייה. כי אין כבוד ואין זכות יותר גדולה מאשר מלהיות יוצר בעברית". אם טרנטינו יביים סרט על חייך, מי יגלם את הדמות שלך?

"בוא אני אגיד לך משהו ודאי - אני כבר לא אשחק ב'קיל ביל 3'. הסיכויים לזה אבדו. אבל מי הייתי רוצה שישחק אותי? עמוס תמם. תמיד אמרו לי שאני קצת דומה לו, כשהוא עם משקפיים. או השחקן הזה שמשחק את צייד היהודים ב'ממזרים חסרי כבוד' (כריסטוף ואלץ - ש"ב). טרנטינו אוהב אותו".

מה השאיפות לשנה הבאה?

"לכתוב שירים עוד יותר אמיתיים, עוד יותר פנימה, עוד יותר כנים. להופיע מלא. שהקורונה תשב בבית ואנחנו נפגוש אנשים, נרקוד איתם ונשמח איתם".

נגה ארז מבצעת את "End of the Road", המצעד השנתי של גלגלצ וואלה תשפ"א/וואלה

אורי רוסו: "נגה ארז ואני - כמו ג'יי זי וביונסה"

אורי רוסו, הפרטנר והמפיק המוזיקלי של הזמרת נגה ארז, נבחר כמפיק המוזיקלי של השנה. הקורונה דחתה לארז ורוסו גם את הוצאת האלבום שרצו להוציא בתחילת ימי המגפה, וגם סיבובי הופעות רבים שתוכננו להם בעולם. "הכל נדחה והתבטל, והיינו בהלם קטן", אומר רוסו, האיש והכובע, "אבל עכשיו אני אסיר תודה על הדבר הזה. כי בזמן הזה שיפרנו את השירים והאלבום נהיה פי מאתיים יותר טוב ממה שהוא היה אז. כך שכל דבר לטובה. במאה אחוז הדחיה הזאת עשתה טוב להופעות ולשירים".

מעצבן אותך כששואלים אותך מה יקרה עם שיתוף הפעולה ביניכם אם תיפרדו זוגית?

"זה לא מעצבן בכלל, זה ממש מעניין, אני אוהב צהוב".

אם זה חלילה יקרה, תשאב עידוד מזה שרמי וריטה ודץ ודצה בסוף חזרו לשתף פעולה אמנותית גם כפרודים רומנטית?

"אנחנו יותר ג'יי זי וביונסה. מה יקרה אם ניפרד? אנחנו כנראה לא ניפרד, זאת התשובה. אני לא חושש".

אורי רוסו ואחינעם בר במצעד הישראלי השנתי של גלגלצ ו-וואלה! תרבות. ראובן קסטרו
אורי רוסו ואחינעם בר במצעד הישראלי השנתי של גלגלצ ו-וואלה! תרבות/ראובן קסטרו

איזה עצה יש לך לאמנים כמו זוכה הכוכב הבא, תמיר גרינברג, שחולמים לכבוש את העולם?

"וואו, שאלה טובה. אני מאמין ב-10 אלפים שעות אימון. תטחנו חזק, תאמינו, תהיו אותנטיים, וזה אולי יעבוד".

יאן זלקה ואושר סקורצרו מבצעים את "מועבט"/בימוי: ברק איצקוביץ'. צילום: גיא פירו. הפקה: חגית ברק. עריכת וידאו: ניר חן. אפטר: אורן אלבלק. איפור ושיער: בר ארד. סטיילינג: טניה גרסיה. הלבשה: רנואר, Reserved, לי קופר, גולברי, משקפי שמש אירוקה

רון ביטון: "אחרי שאני זוכה בפרס - אני הולך לעשות כלים"

רון ביטון, אחד מיוצרי שיר השנה "בית משוגעים" לצד ג'ורדי ומבצעו רן דנקר וחתום על להיטים גדולים רבים נוספים, נבחר ככותב של שנת תשפ"א. "הזכייה הזאת מסכמת לי שנה מאוד מאוד מטורפת", אומר ביטון, "השנה התחילה ב'יהלומים' של נועה קירל, ואחרי זה הרגשתי שאנחנו יוצאים מהקורונה, אז שים לב לשמות של השירים: 'בית משוגעים' של רן דנקר, 'גן חיות' של ליאור נרקיס ו'טרילילי טרללה' של קירל ואילן פלד. והיה גם 'מיליון דולר' של קירל ו'מועבט' של עדן בן זקן. ידעתי שאנחנו יוצאים מאיזור שקט להמון בלאגן. זו הייתה שנה מאוד מטורפת, מאוד פסיכית, ועבדתי בה מאוד קשה. אני שמח שקטפתי את הפירות עכשיו".

רן דנקר הופתע מהצלחת "בית משוגעים". גם אתה?

"לא חשבתי שהשיר 'בית משוגעים' יקבל כזאת אהבה מבחוץ ושככה יחבקו אותו. אבל זה משהו קוסמי שאין לי שליטה עליו. ברגע שהשיר 'בית משוגעים' יצא החוצה, הוא נהיה כמו ילד, שפתאום הלך מהר, אכל מהר, והתחילו לחבק אותי".

דלית רצ'שטר עם היוצר רון ביטון, הזוכה בתואר כותב השנה במצעד הישראלי השנתי של גלגלצ ו-וואלה! תרבות. ראובן קסטרו
מייחל לאיחוד סאבלימינל והצל. רון ביטון עם המגישה דלית רצ'שטר/ראובן קסטרו

יהודה עמיחי היה גם משורר וגם מורה בתיכון. סשה ארגוב היה גם מלחין וגם עובד בנק. ואתה גם כותב שירים וגם שותף בשלושה מועדונים. המסקנה היא שלא כדאי לשים את כל הביצים בעולם היצירה?

"תמיד כשאני זוכה בפרס או מגיע למקום ראשון, דבר ראשון שאני עושה זה לחזור הביתה ולעשות כלים. אני לא עף על עצמי. זה כמה רגעים כיפים, ותמיד צריך לחזור לקרקע ולעבודה. המון מהלהיטים שלי כתבתי במועדונים שלי, כמו מיליון דולר ופאוץ'. אני שואב הרבה השראה מדי-ג'יים חדשים שבאים לנגן. המועדונים זה אקסטרה מבחינתי, אני מקבל שיעור לסשנים הבאים שלי".

כמי שכתב והלחין את "מועבט" עם עדן בן זקן, מהו שיר המשקאות הכי אהוב עליך - "Red Red Wine" של UB40, "וויסקי באר" של הדורז, "Cigarettes and Alcohol" של אואזיס או שיר משקאות אחר?

"השיר 'משקה יקר' של פאר טסי".

להקת אבבא. יח"צ,
"אם יש מישהו שחושב על איחוד ומתלבט - שיילך על זה". להקת אבבא/יח"צ

בהשראת אבבא: איזה להקות והרכבים הכי הייתם רוצים שיתאחדו?

ולקינוח: ביום חמישי הודיעה להקת הפופ השוודית על הוצאת אלבום ראשון מזה 40 שנה בנובמבר, וחשפה שני שירים חדשים מתוכו, וכן הכריזה על הופעות וירטואליות בלונדון בשנה הבאה. אז שאלנו את זוכי מצעד וואלה! וגלגלצ: איזה להקות או הרכבים ישראליים שעדיין לא התאחדו הייתם רוצים שיתאחדו?

ריטה: "אני רוצה איחוד של להקת 'דודה'. וגם רוצה ש'החלונות הגבוהים' יתאחדו - ג'וזי כץ ולצדה שתי הולוגרמות של אריק איינשטיין ושמוליק קראוס. גם איחוד של התרנגולים עם הולוגרמה למי שלא איתנו".

חנן בן ארי: "הצמד שוקי ודורית, ששרו את 'גן נעול'. אנחנו בעד איחודים. אם יש מישהו שחושב על איחוד ומתלבט - שיילך על זה. אנחנו בעד. שימו את האגו בצד, ותחזרו, אנחנו אוהבים אתכם".

רון ביטון: "מי שהשפיעו עליי בילדות ולא התאחד אף פעם זה הצמד סאבלימינל והצל. אני באתי מההיפ הופ, אז המון מההשפעה שלי באה מההיפ הופ של אותה תקופה. מבחינתי, אם סאבלימינל והצל יוציאו אלבום חדש זה יהיה וואו של הוואו".

אורי רוסו: "נוער שוליים".

רביב כנר: "להקת בנזין".

גם רן דנקר בחר בלהקה שהנהיג יהודה פוליקר. "וואו, וואו. בנזין. יש מתיחות ביניהם? מוזיקה מחברת. אני מאמין שאם תהיה הופעה אחת, יהיה טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully