וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסמו הרשימות הקצרות לאוסקר: "סינמה סבאיא" לא מועמד

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 15:56

הנציג הישראלי לתחרות לא העפיל לרשימה הקצרה של הסרטים שיתחרו על פרס האוסקר לסרט הזר, וכך גם הנציג הירדני "פארחה", שעורר סערה בישראל. בפנים, בין היתר, "במערב אין כל חדש" הגרמני. במקביל, פורסמו הרשימות הקצרות בשלל קטגוריות נוספות

טריילר הסרט "סינמה סבאיא"/יונייטד קינג

"סינמה סבאיא" של הבמאית אורית פוקס רותם, זוכה פרס אופיר, לא העפיל לרשימה הקצרה של המועמדים לפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר - כך הוכרז היום (רביעי). הרשימה הקצרה, הכוללת 15 סרטים, תצטמצם בעתיד לחמישה שיתחרו על הפרס. ישראל לא היתה מועמדת לאוסקר מאז "הערת שוליים" לפני עשור, ולא הייתה גם ברשימה הקצרה מאז עשה זאת "פוקסטרוט", לפני חצי עשור.

"סינמה סבאיא" עוסק בתשע נשים, יהודיות וערביות, עובדות עיריית חדרה, שנפגשות בסדנה ללימוד צילום וידאו. הבמאית הצעירה רונה (אותה מגלמת דאנה איבגי), מובילה את הסדנה ומלמדת אותן כיצד לתעד את עולמן. הסרט עוסק בנושאים כמו עצמאות, זוגיות, אימהוּת, חופש ופגיעה מינית.

הנציג הירדני "פארחה" - סרטה של הבמאית דארין ג' סלאם, העוסק במלחמת העצמאות וכולל סצינה שמתארת אלימות של חיילים ישראלים, ועורר בשל כך סערה גדולה בישראל - לא נכלל אף הוא ברשימה המקוצרת.

מי שכן נכלל ברשימה, בין היתר, הוא סרט המלחמה הגרמני "במערב אין כל חדש", על פי ספר הפולחן של אריך מריה רמארק, שזמין לצפייה בנטפליקס; "בארדו" המקסיקני של איניאריטו; "EO" הפולני, המתנהל דרך עיניו של חמור; "הולי ספיידר" הדני, "הכפתן הכחול" שייצג את מרוקו וגם המותחן השבדי "הנער מגן עדן", שבו מככבים שלושה שחקנים ישראלים-פלסטינים: תאופיק ברהום, מכרם חורי ומוחמד בכרי. בסרט, שביים טאריק סאלח, מגלם ברהום צעיר מצרי שנשלח בתור חפרפרת לאל-אזהר, האוניברסיטה הסונית האגדית, היוקרתית והעצמאית, שהממשלה מנסה ולא מצליחה לחדור לתוכה. הגיבור מוצא עצמו לכוד בצבת בין הממשלה, הממסד הדתי והאחים המוסלמים, מבין כי מאבקי הכוחות ביניהם עלולים להוביל למלחמת אזרחים, ומגלה עד כמה מצרים מושחתת מן היסוד.

הלהיט ההודי "RRR" אינו מועמד מפני שהודו העדיפה להגיש סרט אחר מטעמה - "מופע הקולנוע האחרון", שדווקא השתחל לרשימה - אך הוא זכה במועמדויות בקטגוריות אחרות, למשל השיר המקורי.

מתוך "במערב אין כל חדש". נטפליקס,
מתוך "במערב אין כל חדש"/נטפליקס

במקביל פורסמו הרשימות הקצרות בשלל קטגוריות נוספות, כגון הסרט הקצר הטוב ביותר, הסרט התיעודי הארוך הטוב ביותר והסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר, סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר, האיפור ועיצוב השיער הטובים ביותר, המוזיקה המקורית הטובה ביותר, השיר המקורי הטוב ביותר, הסאונד הטוב ביותר והאפקטים הטובים ביותר.

עוד בוואלה!

דווקא בשנה שבה הוליווד הרימה ידיים, הקולנוע הישראלי התאושש

לכתבה המלאה

יעניין אתכם גם

מתוך הסרט "הולי הולוקוסט". Go2films,
מתוך "הולי הולוקוסט"/Go2films

נציגות ישראלית נאה נמצאת בקטגוריית סרט האנימציה הקצר: הסרט "מגלשה שחורה" של אורי לוטן, העוסק בילד שמתמודד עם הפחד מהמגלשה בפארק מים.

בכמה פרסומים, הסרט הישראלי "הולי הולוקוסט" הוזכר כמועמד להשתלב בקטגוריית סרט האנימציה הקצר. הסרט, שיצרו אוסי ולד ונועה ברמן-הרצברג, עוסק בשתי חברות, ישראלית וגרמניה, שגילוי משפחתי-היסטורי מטריד מטלטל את הקשר ביניהן. אולם, לבסוף הסרט לא הצליח להשתחל לרשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully