וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור, כאוס ופורנו עינויים: עדויות מזוויעות בהפקת הסדרה החדשה של יוצר "אופוריה"

2.3.2023 / 14:30

הפקת "The Idol", הדרמה החדשה והמדוברת מבית היוצר של HBO וסם לוינסון, נקלעה במהירות לסחרור ועברה מהפך דרמטי. תחקיר חדש מתאר את התקציב המנופח, חוסר הבהירות ובעיקר הטון האלים והאפל של הסדרה. איש הפקה: "במקום סאטירה על המציאות, הסדרה הפכה להיות התגשמות שלה"

טיזר לסדרה "The Idol" של הוויקנד וסם לוינסון/HBO

בתוך שנה טלוויזיונית שלא ממש מצליחה להתרומם עד כה, "The Idol" מבית היוצר של סם לוינסון ("אופוריה") הייתה אמורה להיות אחד מרגעי השיא של 2023. רשת הכבלים היוקרתית HBO דאגה להעצים את ההייפ סביבה עם שורה של טריילרים תזזיתיים ומעורפלים שקידמו את בואה של הסדרה, שסומנה כיורשת, או לכל הפחות כאחותה המופרעת, של "אופוריה" הסוערת. אלא שתחקיר נרחב של "רולינג סטון" מטיל צל כבד על ההפקה והמתרחש בה, ולא בפעם הראשונה מעורר סימני שאלה סביב בחירותיו השנויות במחלוקת של לוינסון עצמו. עדויות של חברים בצוות ההפקה מציירות השתלשלות אירועים תמוהה וקודרת.

את "The Idol" יצר לוינסון עם אייבל טספיי ("דה וויקנד"), והיא מגוללת את סיפורה של כוכבת פופ מבטיחה (לילי-רוז דפ) המוצאת את עצמה נסחפת בקסמו של בעל מועדון לילה פופולרי בלוס אנג'לס (אייבל), שמנהיג בסתר כת אפלה ומפוקפקת. HBO עצמה התיישרה עם הקו של שני היוצרים ושיווקה את הסדרה בהתאם: "מהמוחות החולניים והמעוותים של לוינסון ודה וויקנד, מגיע סיפור האהבה המטונף בתולדות הוליווד".

מי שקיבלה על עצמה את האתגר לעמוד בהגדרה המפוצצת הזו היא איימי סיימיץ ("מאהבת בתשלום מראש"). הרקורד של סיימיץ כבמאית אינדי וכמי שמתמקדת בסיפורים המתוארים מנקודת מבט נשית, הפך אותה למועמדת אידיאלית בעיני לוינסון וטספיי לבימוי ששת פרקי העונה הראשונה. הבעיות, כך על פי התחקיר, החלו ממש עם תחילת העבודה על ההפקה. סיימיץ נאלצה לעבוד בתוך לו"ז צילומים צפוף במיוחד, להתמודד עם תסריטים חצי כתובים ואף לשכתב ולכתוב בעצמה את התסריטים לפרקים האחרונים של העונה. אייבל עצמו נעדר לתקופות ארוכות בשל סיבוב ההופעות העולמי שאליו יצא במקביל להפקת הסדרה, לוינסון נעדר בשל הצורך להשלים את צילומי העונה השנייה של "אופוריה" וסיימיץ עצמה התחייבה לתפקיד בסדרה "סוויט טות': נער עם קרניים" של נטפליקס, ותוכננה להיעדר מהצילומים לתקופה. כל זאת כשמעל ההפקה מרחפת הציפייה של HBO להצלחה דומה לזו של "אופוריה".


יעניין אתכן גם:
הסדרה "פליישמן בצרות" מתיימרת לעשות כל כך הרבה - ומצליחה בענק
ההדלפה, השמועות ומי בטוח לא חוזר: כל מה שאנחנו יודעים על "הלוטוס הלבן" עונה 3
"קולין מהנהלת חשבונות": הבעיה עם הסדרה הכיפית הזו - היא פשוט קצרה מדי
שמרו במועדפים: סדרות מומלצות לחודש מרץ 2023

עוד בוואלה!

"זה הרגיש כמו גיהנום": מה לעזאזל קורה מאחורי הקלעים של "אופוריה"?

לכתבה המלאה
הוויקנד בהופעה חיה בקואצ'לה, 2017. Amy Harris/Invision/AP, AP
החזון שלו ניצח. הוויקנד/AP, Amy Harris/Invision/AP
"התחושה הייתה של 'מה HBO יעשו כבר? יורידו את השאלטר?'", מסביר גורם אחר בהפקה שהתראיין לתחקיר, "'כן, בטח. אם הם רוצים עונה שלישית של אופוריה, הם ייתנו לו מה שהוא רוצה. אנחנו נצלם מה שנרצה ואם יש להם בעיה עם זה, זאת בעיה שלהם'"

אלא שכל אלה היו רק זוטות לעומת הבעיה האמיתית שאליה נקלעה סיימיץ, כשההפקה הגיעה להפסקה מתוכננת באפריל 2022. מאחורי הקלעים התברר שטספיי לא היה שבע רצון מה"אופי הנשי" שהסדרה הלכה אליו. וכך, ללא כל התראה מוקדמת וכש-80% מהצילומים המתוכננים כבר נעשו, הכריזה ההפקה על פרידה מסיימיץ. בעקבות טענותיו של טספיי החליט לוינסון לגנוז כמעט לחלוטין את העבודה שנעשתה על ידי סיימיץ, ובמקביל הכריז על שורת ליהוקים חדשים לסדרה, ביניהם: האנק עזריה ("משפחת סימפסון"), המפיק המוזיקלי מייק דין, וגם ג'ני, כוכבת להקת בלאקפינק, בתפקיד המשחק הראשון שלה אי פעם.

כצפוי, הבשורה על הצטרפותה של ג'ני יצרה באזז עצום בקרב מעריצות הלהקה, ואף זכתה לתגבור עם הופעתה של דמותה בטריילרים. יחד עם זאת, גורמים בהפקה חשפו כי ג'ני זכתה בפועל לזמן מסך זעום. "היו לה משהו כמו שלוש או ארבע שורות טקסט בפרק", סיפר גורם בהפקה, "הם לא נתנו לה לדבר יותר מדי. התפקיד שלה היה בעיקר לשבת ולהיראות יפה". במקביל התבשרו מרבית חברי הקאסט, רובם שחקנים צעירים שקיוו לפרוץ בזכות הסדרה כמו כוכבי "אופוריה", כי לא יתבקשו לחזור עם חידוש הצילומים. מי שבכל זאת חזרו הם השמות הגדולים שלוהקו לסדרה מלכתחילה, כמו הזמר טרוי סיון.

שינוי הכיוון הפרסונלי התבצע על רקע מהפכה דרמטית בטון ובסגנון של הסדרה. "זה מאוד מתסכל לראות את איימי עושה ככל יכולתה כדי להביא מוצר שהיא תוכל להיות סוג של גאה בו, ואז להסתובב ולראות את סם מקבל צ'ק פתוח להפוך אותו ל'עונה שלוש של אופוריה עם כוכבי פופ'", סיפר מקור בהפקה. יחד עם זאת, הקשיים והשינויים התכופים נמשכו גם לאחר המהפך. גורמים רבים מעידים על תחושה של כאוס, חוסר בהירות מוחלט לגבי מה מצלמים, ובשלב מסוים אפילו על כך שלוינסון הפסיק לשלוח תסריטים לרשת עצמה. "התחושה הייתה של 'מה HBO יעשו כבר? יורידו את השאלטר?'", מסביר גורם אחר בהפקה שהתראיין לתחקיר, "'כן, בטח. אם הם רוצים עונה שלישית של אופוריה, הם ייתנו לו מה שהוא רוצה. אנחנו נצלם מה שנרצה ואם יש להם בעיה עם זה, זאת בעיה שלהם'".


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

סם לוינסון, יוצר הסדרות "אופוריה", "איידול". Leon Bennett/Getty Images, GettyImages
העלה משמעותית את כמות העירום והסקס. סם לוינסון/GettyImages, Leon Bennett/Getty Images
"מה שהצטרפתי אליו היה סאטירה אפלה של תהילה ומודל התהילה במאה ה-21. הדברים שאנו גורמים לטאלנטים ולכוכבים שלנו לעבור, הכוחות שמציבים אנשים באור הזרקורים וכיצד ניתן לתמרן את זה בעולם שלאחר טראמפ. אבל במקום סאטירה על המציאות, הסדרה הפכה להיות התגשמות שלה"

ואכן, הגרסה החדשה של לוינסון יישרה לחלוטין קו עם הרצונות של שותפו, טספיי. בדומה לנעשה ב"אופוריה", החזון החדש של לוינסון לסדרה היה אפל ומיני הרבה יותר, במקרים רבים במהפך מוחלט להתפתחותם של קווי עלילה ודמויות. מסיפור על אישה שמגלה את עצמה דרך המיניות שלה, הפכה הסדרה לסיפור על גבר שמתעלל באישה שאוהבת אותו על כך. בחלק מהמקרים הגיעו הדברים לכדי קיצוניות מזעזעת. כך, על פי עדותם של שלושה גורמים בהפקה, בשלב מסוים כלל התסריט סצנה שבה דמותו של טספיי מפצחת באגרופים את פניה של דמותה של דפ, שבתגובה מחייכת ומבקשת להיות מוכה שוב, ובכך גורמת לגבר המכה לזקפה.

במקרה אחר, דמותה של דפ אמורה הייתה לשאת ביצה בתוך איבר מינה, ובמקרה שזו תיפול
דמותו של טספיי תסרב "לאנוס אותה" - בעוד היא מתחננת בפניו לעשות זאת, משום שזה מפתח להצלחתה. בשני המקרים הסצנות לא צולמו בסופו של דבר (במקרה של האחרונה, בעיקר משום שלא הייתה דרך ריאליסטית לצלם אותה מבלי לגרום לדפ להכניס ביצה לאיבר מינה), אבל עצם הכוונה מטלטלת בפני עצמה. יש לציין שדפ עצמה הגיבה לכתבה וכינתה את לוינסון "הבמאי הטוב ביותר שאיתו עבדתי אי פעם", והוסיפה ש"מעולם לא הרגשתי יותר נתמכת או מכובדת בתוך מרחב יצירתי. דעותיי והדגשים שלי תמיד זכו להכרה".

זאת, כאמור, לא הייתה התחושה של חבריה של דפ לצילומים. "חשבנו לעצמנו: מה לעזאזל אנחנו קוראים פה? זה פורנו עינויים", מעיד גורם בהפקה. בנוסף, על אף שגם בגרסה של סיימיץ הסדרה כללה סצנות עירום ומין, הגרסה של לוינסון העלתה דרמטית את המינון של אלה. חבר צוות אחר מספר: "מה שהצטרפתי אליו היה סאטירה אפלה של תהילה ומודל התהילה במאה ה-21. הדברים שאנו גורמים לטאלנטים ולכוכבים שלנו לעבור, הכוחות שמציבים אנשים באור הזרקורים וכיצד ניתן לתמרן את זה בעולם שלאחר טראמפ". אלא שכלשונו: "במקום סאטירה על המציאות, הסדרה הפכה להיות התגשמות שלה".

העדויות הללו מתחברות עם אלה מתוך הפקת "אופוריה", שכבר הדליקו מספר נורות אזהרה באשר להתנהלותו של לוינסון. כזכור, לקראת סיומה של העונה השנייה של הדרמה, התפרסמו עדויות על נטייתו של היוצר להציג את הכוכבות שלו שוב ושוב בעירום, גם אם אין לכך צידוק עלילתי. אחת מכוכבות הסדרה, סידני סוויני, העידה שבחלק מהמקרים הביעה חוסר הסכמה עם הדרישה ממנה להתפשט, ושלוינסון קיבל את דעתה. יחד עם זאת, גם אז העידו גורמים בהפקה על תחושות של אי נעימות וסליזיות מוגזמת, כמו גם על טענות דומות בנוגע לתסריטים חסרי בהירות וימי צילום בני 17 שעות שהוגדרו כגיהנום.

לילי-רוז דפ בפסטיבל הסרטים בטורונטו 2021. Emma McIntyre/Getty Images, GettyImages
דמותה הייתה אמורה לאחוז בביצה באיבר מינה. לילי-רוז דפ/GettyImages, Emma McIntyre/Getty Images

המהפך הדרמטי בהפקה הוביל מטבע הדברים גם לגידול משמעותי בתקציב הסדרה. במקור הועמדו לרשותה של סיימיץ 54 מיליון דולר (כתשעה בממוצע לפרק), אך אלו תפחו ל-75 מיליון בשל אילוצי הפקה. מאז עזיבתה צמחו ההוצאות כל כך עד שבשלב זה איש אינו יודע להעריך מהו תקציב הסדרה, בעקבות תוספות הכוכבים והשלמות הצילומים הרבות. כל זה מגיע על רקע התהפוכות בחברת האם של HBO, וורנר מדיה-דיסקברי, שקיצצה בשנה האחרונה ארבעה מיליארד דולר בהוצאות בשורה של מהלכים אגרסיביים, כולל פיטורי עובדים, ביטול פרויקטים ומחיקה של כותרים רבים מתוך קטלוג החברה - במטרה לקבל עבורם זיכויי מס. הידוק החגורה הזה לא ממש משפיע על לוינסון, שנהנה ממעמד מיוחד בעקבות ההצלחה העצומה של "אופוריה".

את החוויה כולה מסכמים אלו ששרדו אותה מתחילתה עד סופה כסיוט של ממש. אף שמסיבת סיום צילומים רשמית נערכה ביולי, הצילומים עצמם נמשכו עד עמוק אל תוך ספטמבר, כאשר שוב ושוב מתגלה הצורך בהשלמות ובתיקונים נוספים. "הרגשתי כל כך מרוקנת בסוף", העידה עובדת בהפקה, "אני לא יכולה שתהיה לי עבודה שתגרום לי לבכות בכל יום כי היו לי רק שעתיים לישון, ובגלל שאני נמשכת למאה כיוונים שונים כי אף אחד לא מבין מה הוא עושה או מה אנחנו מצלמים". אחרים נשבעו לא לעבוד עוד עם לוינסון לעולם, כשאחד מהם אף מגדיל ואומר: "אני לא חושב שאוכל לצפות שוב באופוריה אחרי שעבדתי בשבילו והבנתי איך הוא מתייחס לצוות שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully