וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

24 הסדרות שאנחנו הכי מצפים להן ב-2024: אדוני האוויר, אלזבת, פולאאוט, הרוזן ממונטה קריסטו

עודכן לאחרונה: 1.1.2024 / 19:09

סדרת ההמשך ל"אחים לנשק" ו"הפסיפיק", הפרויקט המסקרן של יוצרי "משחקי הכס" בנטפליקס, הסדרה החדשה של יוצרי "ווסטוורלד", שלל עיבודי ספרים (כולל "הרוזן ממונטה קריסטו", "ילד בולע עולם" ו"ג'נטלמן במוסקבה") ועוד סדרות שיגיעו אל המסך שלנו בשנה הקרובה

טריילר לסדרה "אלזבת'"/פרמאונט פלוס

שביתות התסריטאים והשחקנים בהוליווד ב-2023 הביאו לעיכוב משמעותי מאוד, בין מאי לנובמבר, בהפקות של סדרות חדשות וגם עונות טריות לסדרות שאנחנו מחכים להן. "הלוטוס הלבן", "האחרונים מבינינו" ו"אופוריה", למשל, יגיעו כולן רק ב-2025.

"בית הדרקון", שלא הושפעה מהשביתות מאחר שהיא מופקת בבריטניה, זכתה להמשיך כרגיל וצפויה להגיע מאוחר יותר השנה. גם "התעשייה" המשיכה כרגיל מאותה סיבה וצפויה לחזור השנה, מחוזקת בקיט הרינגטון (ג'ון סנו מ"משחקי הכס") ושרה גולדברג (סאלי מ"בארי"). מלבדן יגיעו גם העונות האחרונות של "תרגיע", "החברה הגאונה", "מה שקורה בצללים", "קוברה קאי", "אקדמיית המטרייה" ואולי גם "דברים מוזרים" תצליח להשתחל פנימה לפני 2025. וגם עונות חדשות של "בלש אמיתי", "שר הטבעות: טבעות הכוח", "ברידג'רטון", "אויבות", "בנות לנצח", "Hacks", "הדוב", "רוחות רפאים", "בית הספר היסודי אבוט", בתקווה "ניתוק", ואפילו הסנסציה התיעודית "הג'ינקס", העוסקת ברוברט דרסט והייתה החלוצה הטלוויזיונית שפתחה את טירוף הדוקו-פשע המלווה אותנו מאז שעלתה ב-2015.

בנוסף לכל אלה צפויות כמובן להגיע סדרות חדשות, שבהן עוסקת הכתבה הזו, עם מגוון ז'אנרים שנע בין קומיקס לדרמה, קומדיה ומלחמה, על טבעי ומתח. החל מכאלה שעל הנייר מוכיחות שלא לגמרי נמאס לנו ממארוול, דרך עיבודים לקלאסיקות כמו "הרוזן ממונטה כריסטו", ועד לדרמות יחסים עטורות כוכבים.


כל הסדרות השוות של החודש

מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

נטלי פורטמן באוסקר. Getty Images, עיבוד תמונה
לראשונה בטלוויזיה. נטלי פורטמן/עיבוד תמונה, Getty Images

אקו (Echo)

ז'אנר: גיבורי על
גוף שידור: דיסני פלוס
מתי: רביעי, 10 בינואר 2024

מארוול לא בדיוק סיפקה את הסחורה בשנתיים האחרונות. עצם הכמות הגבוהה של תכנים גם בקולנוע וגם בטלוויזיה הפחיתה מתחושת האירוע והריגוש, והתוצרים עצמם לא היו משהו שמצדיק לא את האירוע ולא את הריגוש. "אקו" עושה רושם מעט אחר, ודיסני פלוס גם נוהגת איתה בצורה שונה: במקום פרק בשבוע כמו תמיד, כל חמשת פרקיה ינחתו בשירות בבת אחת. בנוסף, מובטח לנו כי למרות שהגיבורה הוצגה קודם בסדרה "הוקאיי", הספין אוף בכיכובה עומד לגמרי בפני עצמו וידידותי כלפי צופים שלא בדיוק עקבו אחרי כל המתרחש בפאזה המי-כבר-סופר של יקום מארוול.

העלילה עוקבת אחר דמותה של גיבורת על החירשת אקו, היא מאיה לופז, ומציגה את סיפור המקור שלה. כאשר היא נרדפת בידי אימפריית הפשע של ווילסון פיסק, היא שבה אל עיר הולדתה. הדבר כופה עליה להתמודד עם עברה, להתחבר מחדש לשורשיה האינדיאנים ולאמץ את המשמעות של משפחה וקהילה, אם אי פעם תרצה להתקדם הלאה. אלקווה קוקס שבה לגלם את הגיבורה, ולצדה צ'סקה ספנסר ("דמדומים"), וינסנט ד'אנופריו ושלל פרצופים מוכרים מ"כלבי שמורה", בראשם דברי ג'ייקובס, זאק מקלרנון וגרהם גרין (בהתאמה: אלורה, השוטר ביג ומקסימוס). צ'ארלי קוקס צפוי להפציע אף הוא בתפקיד דרדוויל.

עוד בוואלה!

הסדרות הטובות של 2023 - 10 הגדולות: יורשים, פארגו, האחרונים מבינינו

לכתבה המלאה

Monsieur Spade

ז'אנר: בלשי
גוף שידור: AMC
מתי: 14 בינואר 2024

הסדרות של AMC לא מגיעות אוטומטית לישראל, ולמעשה כבר זמן רב אחת כזו לא עשתה את דרכה ארצה (כולל "ריאיון עם ערפד", "מכשפות מייפייר" וסדרות הבת של "המתים המהלכים"), אבל אפשר לבקש מגופי השידור בישראל לדאוג שזו תגיע? היא נשמעת מסקרנת מכדי לוותר עליה.

קלייב אואן ("רצח בקצה העולם", "הניק") נכנס לנעלי סאם ספייד, הבלש האיקוני של דשיל האמט, בסדרה חדשה של AMC. ב-1963, כעשרים שנים אחרי אירועי "הנץ ממלטה" (שזכה כידוע לעיבוד קולנועי קלאסי בכיכובו של המפרי בוגארט), סם ספייד פרש בעיירה הקטנה בוזול שבדרום צרפת. אלא ששורת רציחות במנזר מקומי מפרה את השלווה. גם זהות יוצרי הסדרה מסקרנת: סקוט פרנק (יוצר "גמביט המלכה" ו"חסרי אלוהים" של נטפליקס) וטום פונטנה ("אוז", "רצח מאדום לשחור", "העיר על הגבעה").

אדוני האוויר (Masters of the Air)

ז'אנר: דרמה מלחמתית
גוף שידור: אפל טיוי פלוס
מתי: שישי, 26 בינואר 2024

"אחים לנשק" ו"הפסיפיק", שתי סדרות המלחמה עטורות הפרסים והשבחים שהפיקו סטיבן ספילברג, טום הנקס וגארי קורצמן ב-2001 וב-2010 בהתאמה, הפכו לקלאסיקה על-זמנית כמעט מיידית. עכשיו צלע שלישית מצטרפת לפאזל ההירואי-טראגי הזה - הפעם מהאוויר, ובאפל טיוי, בניגוד לקודמות שהופקו ב-HBO. עלילת הסדרה מגוללת את סיפורם של חיילי חיל האוויר השמיני האמריקאי, שהובילו את התקיפות המכריעות מעל ברלין, דרזדן והאנובר, בעודם מנהלים קרבות אוויר אימתניים בגובה 25 אלף רגל מול המפציצים הגרמנים. עלות כל אחד מעשרת פרקי הסדרה נאמדת בין 20 ל-27 מיליון דולר. הקאסט כולל בין היתר את אוסטין באטלר ("אלוויס"), בארי קוגן ("רוחות אינישרין", "סולטבורן"), קאלום טרנר (סרטי "חיות הפלא", "פשע במעגל סגור"), שוטי גטווה ("חינוך מיני", דוקטור הו החדש) וגם סויר ספילברג, הבן של.

מר וגברת סמית' (Mr. & Mrs. Smith)

ז'אנר: אקשן
גוף שידור: אמזון פריים וידאו
מתי: 2 בפברואר 2024

זו הייתה אחת הסדרות הכי מבטיחות של השנים האחרונות: שניים מהקולות המקוריים, המצחיקים והכנים בטלוויזיה של ימינו, דונלד גלובר ("אטלנטה") ופיבי וולר-ברידג' ("פליבג") חברו כדי ליצור ולככב בעיבוד טלוויזיוני חדש לקומדיית האקשן שפירקה את נישואיהם של בראד פיט וג'ניפר אניסטון (הוא כיכב בו לצד אנג'לינה ג'ולי והשניים התאהבו). למרבה הצער, וולר-ברידג' פרשה מההפקה עקב חילוקי דעות יצירתיים, אבל גם ככה מדובר ברימייק מסקרן, בפרט מאחר שאת מקומה בחזית תפסה מאיה ארסקין, המוכרת יותר כקומיקאית (בפרט "PEN15" שגם הייתה שותפה ליצירתה), אבל לאחרונה גם הפגינה את יכולותיה הדרמטיות כשדיבבה את גיבורת הסדרה המעולה "הסמוראית כחולת העין".

העלילה בסדרה החדשה מזכירה יותר את הרעיון שמאחורי "האמריקאים" מאשר את הסרט המקורי שעליה העיבוד מתבסס. גלובר וארסקין מגלמים את ג'ון וג'יין, שני זרים בודדים שהסוכנות מצוותת ביניהם כך שיהפכו לזוג נשוי - שותפים גם להרפתקאות ריגול וגם לחיי נישואין.

יום אחד (One Day)

ז'אנר: דרמה
גוף שידור: נטפליקס
מתי: 8 בפברואר 2024

ספרו עטור השבחים של דיוויד ניקולס, שראה אור גם בעברית בהוצאת כנרת זמורה דביר וכבר עובד לקולנוע בכיכובה של אן האתאוויי, מגיע עתה אל המסך הקטן כסדרה בת 14 פרקים. אמביקה מוד ("זה הולך לכאוב") וליאו וודול ("הלוטוס הלבן") מככבים בתפקידי אמה ודקסטר. הם נפגשים לראשונה במסיבת סיום הלימודים באוניברסיטה, ואף שהם מבלים ביחד יום אחד בלבד שאחריו דרכיהם אמורות להיפרד, הם לא מסוגלים להפסיק לחשוב זה על זה. הסדרה, כמו בספר, חוזרת אליהם שוב ושוב באותו יום בשנה במשך שני עשורים, עם המריבות והפיוסים, התקוות וההזדמנויות המוחמצות, הצחוק והדמעות. וכאשר מבצבצת המשמעות האמיתית של היום המכריע הזה בחייהם, עליהם להתעמת עם טבע אהבתם ועם טעם חייהם.

אמביקה מוד, ליאו וודול, הסדרה "יום אחד" (One Day). Ludovic Robert/Netflix,
ליאו וודול ואמביקה מוד, "יום אחד"/Ludovic Robert/Netflix

אווטאר: כשף האוויר האחרון (Avatar: The Last Airbender)

ז'אנר: פנטזיה
גוף שידור: נטפליקס
מתי: 22 בפברואר 2024

סדרת האנימציה האהובה והמהוללת קורמת (שוב) עור וגידֵי לייב אקשן. המעשה עוסק באחים קטארה וסוקה, בני שבט כשפי מים מהים הדרומי, שמגלים את אנג, כשף אוויר בן ה-12 שמזה מאה שנים היה קבור בקרח. שלושתם יוצאים למסע שנועד לעזור לאנג להפוך לאווטאר ששולט בכל ארבעת האלמנטים: מים, אדמה, אש ואוויר. כמובן, זה לא יהיה פשוט מאחר שכוחות נגד מנסים לפעול נגדם.

כולם מקווים שהסדרה תתעלה על העיבוד הקולנועי המושמץ של מ' נייט שאמאלאן, אבל אירועים בהפקה מעלים חששות שגם הפעם המעריצים יזכו למפח נפש: יוצרי הסדרה המקורית, מייקל דנטה דימרטינו ובריאן קוניצקו, שימשו גם כשואוראנרים של העיבוד בנטפליקס, אבל פרשו במהלך ההפקה עקב חילוקי דעות יצירתיים והעידו על אווירה שלילית. את מקומם תפס אלברט קים ("סליפי הולו").

שוגון (Shogun)

ז'אנר: הרפתקאות
גוף שידור: דיסני פלוס (במקור בהולו)
מתי: 27 בפברואר

רימייק למיני-סדרה ההיסטורית של NBC מ-1980, המבוססת על רומן רב מכר בעל אותו שם מאת ג'יימס קלאוול, שמבוסס בעצמו באופן חופשי על סיפורו האמיתי של הימאי הבריטי ויליאם אדמס. העיבוד הטלוויזיוני החדש יקווה מאוד לחזור על ההישגים של קודמו: הישן זכה באמי למיני-סדרה הטובה ביותר, פרס סדרת הדרמה הטובה ביותר בגלובוס הזהב ופרס הפיבודי. ההבדל המשמעותי בין שני העיבודים: כמתבקש מהתקופה, הנוכחי מתמקד בנקודת המבט היפנית ולא בזו של המלח הבריטי.

העלילה מתרחשת בשנת 1600 ביפן, עת הארץ על סף מלחמת אזרחים. הלורד יושי טוראנאגה נלחם על חייו כשמועצת יורשי העצר יוצאת נגדו, אך מזלו משתנה כאשר ספינה זרה נטרפת על חופי יפן, ולספן יש מידע שעשוי לעזור לטוראנאגה.

אלזבת' (Elsbeth)

ז'אנר: בלשי
גוף שידור: פרמאונט פלוס
מתי: 29 בפברואר

קולם של בני הזוג רוברט ומישל קינג היה חסר מאוד בשנה האחרונה. עם האנטישמיות הגואה בארצות הברית ובעולם, העיסוק הנרחב בבינה מלאכותית, המשפטים של דונלד טראמפ ולאחרונה גם פסילתו מלרוץ במדינות שונות - יוצרי "האישה הטובה" ו"הטובות לקרב" ללא ספק היו עושים כמה וכמה מטעמים מהאירועים הללו.

עכשיו הם חוזרים עם סדרה חדשה שבתקווה תספק גם את הפרשנות שלהם על האירועים השונים. היא מתמקדת בדמותה של אחת מדמויות האורח האהובות בשתי הסדרות, עורכת הדין המשונה אך היעילה אלזבת' טסיוני, שבניגוד לעלילות שתי הסדרות הקודמות, שהתרחשו בשיקגו, פועלת בניו יורק. קארי פרסטון שבה לגלם את דמותה, והעלילה מתרחקת מעט מהעולמות המשפטיים, לפחות על פניה: אלזבת' מסייעת למשטרת ניו יורק לפתור מקרים סבוכים. וונדל פירס ("הסמויה", "ג'ק ריאן") כאן אף הוא.

שתי הסדרות הקודמות שודרו ביס, כך שאפשר להניח ולקוות שגם החדשה תגיע אליה, במיוחד לנוכח עסקת הרכש שיש לחברה עם פרמאונט.

The Regime

ז'אנר: סאטירה
גוף שידור: יס, הוט וסלקום טיוי (במקור של HBO)
מתי: 3 במרץ 2024

אחרי ההצלחה הגדולה של "הסודות של איסטאון", קייט ווינסט שבה לככב במיני-סדרה נוספת של HBO, הפעם מקורית לגמרי ועם נימה שונה בתכלית - סאטירה עמוסת מסתורין. העלילה מגוללת את סיפורה של שנה בחייהם של דיירי ארמון במדינה בעלת שלטון ריכוזי, בזמן שהמשטר הנוקשה מתחיל להתפורר. את הסדרה יצר וויל טרייסי, שכתב את הסרט המדובר "התפריט" וגם עבור הסדרה "יורשים". לצד ווינסלט משחקים גם יו גרנט, מתיאס שונארטס ("חלודה ועצם"), אנדראה רייסבורו ומרתה פלימפטון.

פאלם רויאל (Palm Royale)

ז'אנר: קומדיה
גוף שידור: אפל טיוי פלוס
מתי: 20 במרץ 2024

קומדיה המבוססת על הספר "Mr. & Mrs. American Pie" מאת ג'ולייט מקדניאל, ושעלילתה מתרחשת על רקע ניצני ממשלו של ריצ'רד ניקסון בשנות השבעים. אחרי שנבגדה על ידי בעלה והודרה מהמעגל החברתי שאליו השתייכה, יוצאת מקסין סימונס (קריסטן וויג, "סאטרדיי נייט לייב", "מסיבת רווקות") למה שנראה כמו משימה בלתי אפשרית: להמציא את עצמה מחדש ולהתברג בצמרת החברתית הגבוהה של פאלם ספרינגס. הוויתורים והבחירות שעליה לעשות בדרך ישנו את מי שהייתה לפני שהחלה בתהליך. מלבד וויג כולל הקאסט עתיר הכוכבים את קרול ברנט האגדית ("סמוך על סול"), אליסון ג'אני ("הבית הלבן"), לורה דרן ("שקרים קטנים גדולים") וגם ריקי מרטין. כן, ההוא. טייט טיילור ("העזרה") ביים את עשרת פרקי הסדרה.

קריסטן ויג, הסדרה "פאלם רויאל". אפל טיוי פלוס,
קריסטן ויג, הסדרה "פאלם רויאל"/אפל טיוי פלוס

בעיית שלושת הגופים (The Three-Body Problem)

ז'אנר: מדע בדיוני
גוף שידור: נטפליקס
מתי: 21 במרץ 2024

הסדרה השנייה (אחרי "החוג לאנגלית") במסגרת חוזה תשע הספרות שחתמה נטפליקס עם דיוויד בניוף וד"ב וייס, יוצרי "משחקי הכס", היא עיבוד לטרילוגיית רבי המכר של ליו צשין, זוכה פרס הוגו היוקרתי לרומן הטוב ביותר. העלילה, שמשתרעת על פני מיליוני שנים (!), מתארת את המפגש הראשון אי פעם בין האנושות לבין אוכלוסיית חייזרים מפותחת, ועושה זאת באמצעות קפיצות זמן בין העבר, ההווה והעתיד. על רקע המהפכה התרבותית בסין, פרויקט צבאי סודי שולח אותות לחלל בתקווה ליצור קשר עם חייזרים. חברה חייזרית על סף הכחדה מיירטת את השדרים ומחליטה לפלוש לכדור הארץ. הקהילה האנושית מתפצלת בין הכנה למלחמה לבין נכונות להושיט יד ולקבל את הכובשים החדשים כברכה לשחיתות הפושה בכדור הארץ.

מ"משחקי הכס" ייבאו בניוף ווייס את ג'ון בראדלי, הלא הוא סאמוול טארלי, ומלבדו כולל הקאסט גם את אייזה גונזלס, בנדיקט וונג וג'ונתן פרייס. יצוין שיש גם עיבוד טלוויזיוני סיני לספר, והוא זמין רשמית במלואו ביוטיוב עם תרגום לאנגלית (שני פרקים ראשונים בחינם והשאר עם מינוי).

פולאאוט (Fallout)

ז'אנר: מדע בדיוני
גוף שידור: אמזון פריים וידאו
מתי: 12 באפריל 2024

החוזה של יוצרי "ווסטוורלד", בני הזוג ג'ונתן נולן וליסה ג'וי, עם אמזון פריים כבר הניב יצירה אחת: "הפריפריאל", סדרה שחודשה לעונה שנייה ואז בוטלה לפני שהצליחה באמת למצות את הפוטנציאל שלה - גם מבחינה יצירתית וגם מבחינת באזז. עכשיו יגיע ניסיון נוסף, שכבר על פניו נראה כמו משהו שצפוי לעשות הד גדול יותר: עיבוד לסדרת משחקי הווידאו הפופולרית באותו שם.

העלילה מהדהדת שני עיבודים טלוויזיוניים טריים יחסית (למשחק וידאו ולספר, בהתאמה) שמעריציהם ממתינים לעונות השניות שלהם: "האחרונים מבינינו" ו"סילו". היא מתרחשת 200 שנים אחרי שאפוקליפסה גרעינית החריבה את העולם, בזמן שתושבי לוס אנג'לס גרים במקלטים תת קרקעיים כדי להימנע מבוזזים, מוטנטים וקרינה. אלא שאז הם נאלצים לחזור אל האדמה ולעולם המוזר והאלים שמצפה להם על פני השטח. אלה פרנל ("הצהובות") מככבת בתפקיד הראשי ולצדה בין היתר וולטון גוגינס ("משפחת ג'מסטון", "צדק פרטי"), קייל מקלכלן ("טווין פיקס") ומייקל אמרסון ("אבודים").

נולן וג'וי מפיקים את הסדרה, שיוצריה הם ג'נבה רוברטסון-דוורט ("קפטן מארוול", "טומב ריידר") וגרהם וורנר, שבאמתחתו בעיקר קומדיות כמו "המשרד" האמריקאית ו"עמק הסיליקון", מה שאולי אומר שנקבל קצת הומור באפוקליפסה המסוימת הזו.

The Boroughs

ז'אנר: על טבעי
גוף שידור: נטפליקס
מתי: במהלך 2024

בזמן ש"דברים מוזרים" מצלמת ומפיקה את עונתה האחרונה, יוצריה, האחים דאפר, אחראים גם על סדרה נוספת עבור נטפליקס, איתה יש להם חוזה עתיר מיליונים. הסדרה החדשה בהפקתם פועלת גם היא בעולמות העל טבעי - הפעם עם קשישים במקום ילדים. בקהילת גימלאים ציורית במדבר ניו מקסיקו, קבוצה של גיבורים לא מובנים מאליהם מוכרחים להתאגד כדי להביס איום מעולם אחר ולמנוע ממנו לגנוב את הדבר היחיד שאין להם: זמן. יוצרי הסדרה הם ג'פרי אדיס וויל מת'יוס (שיצרו עבור נטפליקס את "הקריסטל האפל: עידן המרד" וזכו עליה בפרס האמי). הם גם משמשים כשואוראנרים של הסדרה החדשה.

פרנקלין (Franklin)

ז'אנר: דרמה תקופתית
גוף שידור: אפל טיוי פלוס
מתי: במהלך 2024

דמותו של בנג'מין פרנקלין גנבה את ההצגה כשהייתה על המסך במיני-סדרה עטורת הפרסים "ג'ון אדמס" מ-2008 - לא מעט בזכות משחקו של טום ווילקינסון, שהלך לעולמו ממש שלשום - ועכשיו מגיע השלב המתבקש (שלמעשה, מפתיע שלא הגיע עד עכשיו): מיני-סדרה עלילתית המוקדשת לפרנקלין עצמו.

הסדרה מתמקדת בשמונה השנים שבהן האב המייסד של ארצות הברית היה בשליחות בצרפת. בזמן שמלחמת העצמאות עוד ניטשת וכשהוא עצמו כבר מעל גיל 70, פרנקלין עזר לנסח את הברית האמריקאית-צרפתית נגד האנגלים, ומספר שנים אחרי כן היה אחד מחותמי חוזה פריז, שסיים רשמית את מלחמת העצמאות. לאורך כל הזמן הזה הוא חמק ושיטה במרגלים ושאר בוגדניים - גם מחוץ וגם מבית.

את פרנקלין מגלם מייקל דגלאס ולצדו בין היתר גם השחקנים הבריטיים דניאל מייז ("בשירות החוק", "ידיד הדייגים") ואדי מרסן ("שרלוק הולמס"), והצרפתים לודיווין סנייה ("בריכת שחייה"), אסד בוואב וטיבו דה מונטלמבה (שניהם מהסדרה הצרפתית הנהדרת "עשרה אחוז").

מייקל דגלאס, הסדרה "פרנקלין". אפל טיוי פלוס,
מייקל דגלאס, הסדרה "פרנקלין"/אפל טיוי פלוס

האוהד (The Sympathizer)

ז'אנר: קומדיית ריגול שחורה
גוף שידור: יס, הוט וסלקום טיוי (במקור של HBO)
מתי: אביב 2024

ספרו זוכה הפוליצר של וייט תאן נוון, שראה אור גם בעברית בהוצאת בבל ומשכל, מגיע אל המסך הקטן כמיני-סדרה שיצר לא אחר מאשר הבמאי הדרום קוריאני הגדול פארק צ'אן-ווק ("שבעה חטאים", "החלטה לעזוב"), יחד עם דון מקלאר הקנדי.

גיבור הסדרה נקרא פשוט "הקפטן" (בגילומו של האוסטרלי ממוצא וייטנאמי, הואה שואנדה, "קאובוי ביפופ"), מרגל מטעם צפון וייטנאם בקרב הצבא של הדרום בזמן המלחמה מול ארצות הברית. כשהמלחמה מסתיימת ב-1975, הקפטן נאלץ לברוח לאמריקה, שם הוא ממשיך לרגל אחרי פליטים דרום וייטנאמים ולדווח בחזרה לווייט קונג. אבל כמה זמן הוא יכול להמשיך בהעמדת הפנים? רוברט דאוני ג'וניור, שגם מפיק את הסדרה, מגלם מספר תפקידים של יריבים הצצים בדרכו של הקפטן, כולם מייצגים זרועות שונות במוסדות האמריקאים. סנדרה או ("להרוג את איב") כאן אף היא.

Parish

ז'אנר: דרמת פשע
גוף שידור: AMC
מתי: במהלך 2024

עיבוד אמריקאי לסדרה של ה-BBC מ-2014, במקרה הזה בכיכובו של ג'יאנקרלו אספוזיטו המעולה (גאס פרינג מ"שובר שורות" ו"סמוך על סול"), שיורד הפעם כמה דרגות טובות בסולם הפשע, לפחות לכאורה. אספוזיטו מגלם את גרסיאן "גריי" פאריש, נהג מונית שחייו סוטים ממסלולם כאשר נוסע לא שגרתי נכנס לרכבו. איתו צף עברו של פאריש, זה שהוא היה בטוח שהשאיר מאחור. גם עם אריקה הימל ("מעורבת כזה"), פולה מלקומסון ("דדווד", "ריי דונובן"), סקיט אולריך ("ריברדייל") וכן בראדלי וויטפורד ("הבית הלבן") מגיח.

שודדי הזמן (Time Bandits)

ז'אנר: קומדיית מד"ב
גוף שידור: אפל טיוי פלוס
מתי: במהלך 2024

טאיקה וואיטיטי השיל בחודשים האחרונים כמה מהפרויקטים המרכזיים שלו בזה אחר זה: "כלבי השמורה" נגמרה, "מה שקורה בצללים" תגיע אל סיומה אחרי העונה הבאה וגורלה של "לו הייתי פיראט" לא נראה מדהים. אבל היוצר הניו זילנדי המבריק לא נשאר חסר מעש, חלילה: הוא מופקד על הרימייק ל"שודדי הזמן" הפרוע של טרי גיליאם מ-1981.

הסרט המקורי, בכיכובם של שון קונרי, שלי דובאל וג'ון קליז, גולל מסע מטורף בזמן של חבורת גמדים, שנעה במרחבי ההיסטריה ופוגשת בדמויות כמו נפוליאון, רובין הוד והמלך אגממנון. בעיבוד החדש עומדת במוקד חבורה של שודדים והליהוק החדש שלהם: נער חנון וחובב היסטוריה. ליסה קודרו ("חברים") מככבת. וואיטיטי ביים את פרק הפיילוט וכתב את הסדרה, לצד שותפו ל"מה שקורה בצללים" ג'מיין קלמנט ועמם איאן קלמנט (יוצר-שותף של "קרועים").

Agatha: Darkhold Diaries

ז'אנר: גיבורי על
גוף שידור: דיסני פלוס
מתי: סתיו 2024

זו הייתה אגת'ה כל הזמן הזה, והיא תהיה גם בסתיו 2024, כחלק מהפאזה החמישית של יקום מארוול. הנבלית הבלתי נשכחת מ"וונדהויז'ן", בגילומה הנפלא של קתרין האן, זכתה לסדרת בת משלה. כמיטב המסורת, לא הרבה ידוע על העלילה, אבל היא תציג תא חדש של מכשפות, תחזיר עוד פרצופים מוכרים מ"וונדהויז'ן", כמו דברה ג'ו ראפ ואמה קולפילד, ותכלול שירים חדשים שכתבו קריסטן אנדרסון-לופז ורוברט לופז, הזוג זוכה האוסקר שאחראי בין היתר על השיר "Agatha All Along" מהסדרה המקורית. ג'ק שייפר, שיצרה את "וונדהויז'ן", אמונה גם על הספין-אוף.

ג'נטלמן במוסקבה (A Gentleman in Moscow)

ז'אנר: ריגול
גוף שידור: שואוטיים/פרמאונט פלוס
מתי: במהלך 2024

עיבוד ספרותי נוסף, הפעם לרומן מאת אמור טאוולס - שב-2018 ראה אור גם בעברית בהוצאת מטר - בכיכובם של הזוג הנשוי יואן מקגרגור (עם שפם רוסי עסיסי) ומרי אליזבת ווינסטד (שהכירו בעונה השלישית של "פארגו"). ב-1922 קובע בית דין בולשביקי שהרוזן אלכסנדר רוסטוב הוא אציל חסר תקנה, וגוזר עליו מעצר בית ב"מטרופול", מלון מפואר הניצב מול הקרמלין. רוסטוב, גבר נועז, משכיל ושנון שלא עבד מעולם, חייב כעת לגור בעליית גג, בעת שהעשורים הסוערים ביותר בהיסטוריה הרוסית מתרחשים מחוץ לכתלי המלון. בניגוד לצפוי, תנאי חייו המצומצמים מעשירים את עולמו הרגשי, ומפגישים אותו עם אנשים ותעלומות שישנו את נפשו ואישיותו.

Renegade Nell

ז'אנר: הרפתקאות
גוף שידור: דיסני פלוס
מתי: במהלך 2024

סדרת הרפתקאות תקופתית שיצרה סאלי וויינרייט ("עמק האושר", "ג'נטלמן ג'ק") בכיכובה של לואיזה הארלנד (אורלה מ"נערות דרי")? כן, בבקשה. נל ג'קסון, צעירה שמופללת ברצח, נאלצת להפוך לשודדת דרכים יחד עם שתי אחיותיה היתומות. עד מהרה היא מבינה שלגורל יש עבורה תוכניות גדולות אף יותר. גם עם ג'ואלי ריצ'רדסון ("ניפ/טאק"), אדריאן לסטר ("הנוכלים") וניק מוחמד ("טד לאסו").

לואיזה הארלנד בסדרה "Renegade Nell". דיסני פלוס,
לואיזה הארלנד בסדרה "Renegade Nell"/דיסני פלוס

Eric

ז'אנר: מתח
גוף שידור: נטפליקס
מתי: במהלך 2024

בנדיקט קמברבאץ' חוזר לטלוויזיה עם סדרה חדשה שנים אחרי "שרלוק" ו"פטריק מלרוז", הפעם בסדרת מתח שיצרה הכותבת הבריטית הנחשבת אבי מורגן ("נפרדנו כך", "אשת הברזל") עבור נטפליקס. העלילה המשונה מזכירה קצת את "ילדותי" עם ג'ים קארי: בניו יורק של שנות השמונים, וינסנט, אחד הבובנאים המובילים בניו יורק של שנות השמונים ויוצר תוכנית טלוויזיה אולטרה-פופולרית לילדים, נאבק להתמודד עם היעלמות בנו בן ה-9, אדגר, כשהיה בדרכו לבית הספר. אכול רגשות אשמה, וינסנט נאחז בציורים של בובת מפלצת כחולה בשם אריק שצייר בנו, ומשוכנע שאם רק יצליח ליצור בובה בדמותו ולהעלות אותה בטלוויזיה, אדגר יחזור הביתה.

היונים השחורות (Black Doves)

ז'אנר: מתח
גוף שידור: נטפליקס
מתי: במהלך 2024

שורה של שמות גדולים ומבטיחים התקבצה לטובת הסדרה הזו, מותחן ריגול שיצר ג'ו ברטון ("המאבק של קנזו", אף היא בנטפליקס) ובכיכובם של קירה נייטלי ("שודדי הקאריביים"), בן ווישו ("זה הולך לכאוב", "שערורייה אנגלית למדי") ושרה לנקשייר ("עמק האושר", "ג'וליה"). העלילה עוקבת אחר הלן ווב (קיירה נייטלי), אשה ואמא שנונה, מסורה, עם שתי רגליים על הקרקע - ומרגלת מקצועית. במשך 10 שנים היא מעבירה את הסודות של בעלה הפוליטיקאי לארגון האפל שבו היא עובדת: היונים השחורות. כשמאהבה הסודי נרצח, המפעילה שלה, ריד החידתית (לנקשייר) ממנה את סאם יאנג (ווישו), מתנקש חלקלק וחובב שמפניה עם כישלון מבצעי גדול בעברו, כדי שישמור על הלן, חברה ותיקה שלו. העלילה מתרחשת בלונדון של תקופת חג המולד, כך שאפשר אולי לצפות לה בשלהי 2024.

קולט קירה נייטלי. GettyImages
אם ומרגלת. קירה נייטלי/GettyImages

הגבירה באגם (Lady in the Lake)

ז'אנר: מתח
גוף שידור: אפל טיוי פלוס
מתי: במהלך 2024

עוד זיווג מסקרן של כשרונות: סדרה שיצרה הישראלית עלמה הראל (זוכת פרס גילדת הבמאים האמריקאית על "האני בוי") בכיכובן של נטלי פורטמן, שמגיעה לראשונה לטלוויזיה, ולופיטה ניונגו, על פי ספרה של לורה ליפמן באותו שם. בבולטימור של שנות ה-60, רצח לא פתור גורם לעקרת הבית והאם מאדי שוורץ (פורטמן) לצאת לחקירה עצמאית, ובכך להמציא מחדש את חייה כעיתונאית חוקרת. מעשיה מביאים אותה למסלול התנגשות עם קליאו שרווד (ניונגו), אישה חרוצה שמלהטטת בין אמהות, מספר משרות ומחויבות נלהבת לקידום האג'נדה הפרוגרסיבית השחורה של העיר. הקאסט כולל גם את ברט גלמן, שחקן "דברים מוזרים" ו"פליבג" שהפך לאחרונה לפעיל בולט נגד האנטישמיות.

הרוזן ממונטה כריסטו (The Count of Monte Cristo)

ז'אנר: הרפתקאות
גוף שידור: France Télévisions (ערוץ השידור הציבורי הצרפתי)
מתי: במהלך 2024

הקלאסיקה האדירה של אלכסנדר דיומא, שכמובן זכתה להמוני עיבודים לאורך השנים, מקבלת אחד נוסף. הפעם זוהי הפקה צרפתית-איטלקית עתירת תקציב, דוברת אנגלית, בבימויו של הבמאי הדני עטור הפרסים בילה אוגוסט ("פלה הכובש", "פר בר המזל") ובכיכובו של סאם קלאפלין הבריטי ("דייזי ג'ונס והסיקס", "אנולה הולמס").

העלילה האיקונית עוקבת אחר אדמונד דנטס, בחור הגון בן 19 שמופלל על לא עוול בכפו ונכלא במצודה נודעת לשמצה על אי בודד. הוא מצליח לברוח ממנה ויוצא למסע נקמה במטרה להרוס את חיי אלה שפגעו בו וגנבו את אהובתו, מרצדס (אנה ז'יררדו, "בחזרה לבורגונדי"). ג'רמי איירונס, שכבר כיכב בעיבוד לקלאסיקה אחרת של דיומא, "האיש במסכת הברזל", וגם שיתף פעולה עם אוגוסט פעמיים לאורך העשורים (ב"בית הרוחות" ו"רכבת לילה לליסבון"), נמצא כאן אף הוא. אגב, בנוסף לסדרה צפוי לצאת השנה גם עיבוד קולנועי צרפתי לספר, בכיכובו של פייר ניני ("הבטחה עם שחר", "פרנץ").

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully