וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שדכנות מודרנית": אני לא מעוניין בדייט שני עם הריאליטי החדש של נטפליקס

אחרי צפייה בכל פרקי העונה של דוקו-הריאליטי היהודי-אורתודוקסי "שדכנות מודרנית", מודרניות לא נראתה כאן. לא תמצאו כאן זיווגים להטב"קים כמובן או אפילו עיסוק בגזענות בקהילה לנוכח משודכת שאביה שחור. הכל פשוט נע על מי מנוחות משמימים ומתישים שגורמים להרגיש כל דקה

טריילר לדוקו-ריאליטי "שדכנות מודרנית" ("Jewish Matchmaking")/נטפליקס

בפרק הראשון של "שדכנות מודרנית" ("Jewish Matchmaking") הדוקו-ריאליטי החדש של נטפליקס שעולה היום (רביעי) בנטפליקס, יוצאת עליזה בן שלום, להלן השדכנית, למצוא שידוך ראוי עבור מספר רווקים ורווקות. המטרה המוצהרת? להביא כמה שיותר זוגות יהודים תחת חופה וקידושין. בן שלום, ילידת פילדלפיה שמתגוררת בפרדס חנה, מדלגת באמצעות פלאי העריכה בין לוס אנג'לס לירושלים, בין קנזס סיטי לברוקלין - הכל למען קידוש השם וכן, גם נתוני צפייה יפים אף פעם לא פגעו באיש.

לכאורה מדובר בכל מה שהטריילר הבטיח לנו, הגרסה היהודית ללהיט "שידוכים סטייל הודו" שבו השדכנית סימה טפירה עושה פחות או יותר את אותו השטיק רק עם מנהגים אחרים. בפועל, הפרק שאורכו כשלושים ושלוש דקות מרגיש כאילו הוא נמשך שעה ועשרים לפחות (סמכו עליי, הסתכלתי בשעון יותר מפעם אחת). בהקבלה לעולם הדייטינג - "שדכנות מודרנית" היא הדייט הנורא הזה שבו צד אחד מדבר ומדבר ומדבר בעוד הצד השני לא מפסיק להביט בצלחת ולשחק עם האוכל עד שלפתע 'חברה טובה' מתקשרת ומבקשת שיבוא לחלץ אותה עם האוטו.

על הנייר "שדכנות מודרנית" היא עוד החלטה עסקית הגיונית של נטפליקס. היא לא רק ספין-אוף לפורמט מצליח, אלא גם עוסקת בקהילה היהודית האורתודוקסית שלמרות מספרה הנמוך יחסית באוכלוסיה, כבר הוכיחה שהיא יכולה לייצר עניין מסביב לעולם. לראייה, ההצלחה הפנומנלית של "המורדת" עם שירה האס. החליפות של נטפליקס בטח דמיינו לנגד עיניהם שילוב משעשע בין הומור יהודי, גפילטע פיש ואמא יהודייה סטייל בט מידלר שרק מחכה שהבת תביא לה הביתה רופא (גם עורך דין זה בסדר). אז איפה הכל השתבש? איך דוקו-ריאליטי תמים למראה, מוצר שכולו מדבר מתיקות ואהבה הפך לתוכנית פסולת שידוך? כזאת שגורמת אפילו לבהייה במסך הבית של נטפליקס להרגיש כמו תוכן אטרקטיבי.

"שדכנות מודרנית" ("Jewish Matchmaking"). נטפליקס,
שאלות שנעות בין הבנאליות ליותר בנאליות. "שדכנות מודרנית"/נטפליקס

עליזה בן שלום, שמביאה איתה לתוכנית יותר מעשור של שידוכים מוצלחים וספר טלפונים שמתפקע משמות של שידוכים פוטנציאלים, נראית כמו אישה חביבה שאף עוברת מסך מצוין. היא מחייכת ללא הפסקה, מלאה בסבלנות בלתי נגמרת גם לרווקים המטרחנים ביותר ואף פעם, אבל אף פעם, לא מתעצבנת. בדיוק בגלל זה היא גם נורא משעממת. נראה שבן שלום הגיעה לתוכנית במטרה להראות פנים מאוד מסוימות של היהדות האורתודוקסית שאליה היא משתייכת, היא עושה יחסי ציבור לדת ואם הייתי צריך לנחש הייתי בטוח שהיא גם מאמינה לעצמה. מבחינתה, הדת היהודית כפי שהיא כתובה בתנ"ך ומפורשת על ידי הרבנים, היא מקור אינסופי לאור ואושר והיא רק רוצה להעביר אותם הלאה. דרישת הסף היחידה כדי להשתתף בתוכנית היא שהרווקה או הרווק יהיו יהודים, בן שלום לא בודקת להם בציציות ולכן תמצאו כאן חילונים שמתוודים על אהבתם לאכילת חזיר לצד חרדים ששומרים נגיעה.

מה שלא תראו כאן כמובן זה להט"בקים - כי אסור - או חלילה שידוך בין יהודי לגוי. ברור, זאת לא אשמת בן שלום, זה הפורמט וזה גם לא משהו שייחודי לדת היהודית. אבל זה גם לא הופך את כל השמרנות הבלתי נגמרת שבן שלום מקדמת לפחות מרתיחה או מיושנת, ומעצם כך רק מתחדדת האירוניה בבחירת שם התוכנית "שדכנות מודרנית". אחרי צפייה בכל פרקי העונה (וזה לא היה קל), מודרניות לא נראתה כאן. אם אתם ממש מתעקשים לראות גיוון על המסך, תיאלצו 'להסתפק' בנאקישה מקנזס סיטי, שאמה יהודייה אשכנזיה ואביה היה שחור ולכן היא מתקשה למצוא שידוך בקרב היהודים הרווקים שסביבה. היה אפשר לקוות שהמשפט הזה של נאקישה יעודד את בן שלום לדבר קצת על הגזענות שנמצאת בקהילה או לפתוח צוהר לדיונים קצת יותר עמוקים עם המשתתפים בתוכנית, אבל לא - הכל נשאר מתקתק ומיסיונרי. הכל נפלא פה, עכשיו איפה הרב ומתי אתם כבר מתחתנים?


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

יעניין אתכם גם:
מדהים איך "יורשים" שכללה את היכולת להפתיע אותנו כל פרק מחדש
"עצבים" ("BEEF"): הסדרה של נטפליקס כל כך טובה כי היא מתגנבת אלינו מלמטה
"יהלומים": הסדרה של היוצרים הישראלים בנטפליקס לא בטוחה מה היא רוצה להיות
"סיטדל": הסדרה היקרה של אמזון הייתה מתרסקת אילולא שני השחקנים הראשיים

עוד בוואלה!

"הדיפלומטית": שמונת הפרקים בסדרה של נטפליקס עוברים כמעט בלי להרגיש

לכתבה המלאה
השדכנית עליזה בן שלום, "שדכנות מודרנית" ("Jewish Matchmaking"). נטפליקס,
עושה יחסי ציבור לדת. עליזה בן שלום ולקוחה, "שדכנות מודרנית"/נטפליקס

הדייטים שאליהם יוצאים המשתתפים משעממים וצפויים בדיוק כמו שהיה אפשר לצפות מאירוע שמתרחש בחסות מצלמות ומחשבה על ההורים שיישבו אחר כך בבית ויצפו בדייט. השאלות נעות בין הבנאליות (באיזה בית כנסת אתה מתפלל?) ליותר בנאליות (מה עושים ההורים?) ונראה שגם הרווקים עצמם רק מחכים שכל האירוע יסתיים כבר. כדי 'להעשיר' את הצופים, אנחנו זוכים מדי פעם לפניני חוכמה יהודית מפי בן שלום, שמדברת כמובן בשבחם של ערכים כמו שמירת נגיעה. באחד הפרקים, השמרנות המודרנית הזאת מקבלת חיזוק מקבוצת פנסיונרים יהודיים שיושבים סביב שולחן ומספקים תובנות על הדייטים של היום. לדעתם, צעירים היום ממהרים מדי להגיע למיטה, והרי ידוע ש"אם תתני למישהו את החלב, אין שום סיכוי שהוא יקנה את הפרה". אין מה לומר, "שדכנות מודרנית" היא תוכנית שידוכים שעושה חשק עז לבקר אצל עורך דין לענייני גירושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully