וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה כדאי לראות בקולנוע ביום השבתון?

8.4.2019 / 0:24

יום הבחירות הוא יום שבתון, וסביר להניח שרבים ינצלו זאת כדי לבלות באולמות, בהם יוצגו שלל להיטים ותיקים וכן גם כמה טרום בכורות. הנה עשרה סרטים מומלצים במיוחד, שיעזרו לשכוח ממה שיהיה, או לחלופין להזכיר שתמיד יכול להיות רע יותר

טוליפ מדיה

שתי הבהרות חשובות, לפני שמתחילים -

1. מדובר ביום שבתון, לא ביום הקולנוע או משהו בסגנון. לכן, מחירי הכרטיסים, העמלות, הפופקורן וכל היוצא בכך הם בדיוק כמו בכל מועד רגיל. עם זאת, הנחת השלייקס בתוקף גם ביום ג' הזה, כך שפנסיונרים יכולים ליהנות מכל הסרטים בעשרה שקלים בלבד.

2. אלא אם מצוין אחרת, הסרטים מוקרנים ברחבי הארץ ולאורך כל שעות היום. זה נכון בעיקר לגבי הלהיטים הגדולים. באשר לתוצרים המאתגרים יותר - גם שעות ההקרנה שלהם יכולות להיות מאתגרות יותר.

מדריך קולנוע ליום הבחירות. עיבוד תמונה
בוחרים בקולנוע/עיבוד תמונה

שהאזאם

להיט גיבורי העל של DC, אימפריית הקומיקס המושמצת שממשיכה במגמת השיפור שלה. הסרט עוסק בילד נטוש וטהור לב היורש שלל כוחות-על מהמלך שלמה, אדון האלים זאוס וכיוצא בכך, ומנצל אותם כדי להילחם במדען שהתכבד גם הוא ביכולות מיוחדות, אך מנסה להשתמש בהן כדי לזרוע שנאה והרס בעולם.

מיועד ל - קהל שבוי של סרטי גיבורי-על; חובבי פנטזיות אייטיז סטייל "ביג"; ומי שמחפשים בידור הוליוודי כיפי עם כפית של מסרים מעוררי השראה, משהו שמן הסתם הולם את יום הבחירות.

עוד באותו נושא

אם אתם מעדיפים להישאר בבית ולראות סרט בנטפליקס, יש גם מדריך בשביל זה

לכתבה המלאה
שהאזאם. טוליפ מדיה,
מתוך "שהאזאם"/טוליפ מדיה

דמבו

העיבוד של טים ברטון לקלאסיקת האנימציה של דיסני, והפעם עם שחקנים בשר ודם. הסרט החדש מרחיב ואף מנפח את העלילה המקורית, מוסיף דמויות וקווי עלילה והופך אותה למשל נגד קפיטליזם תאגידי וניצול של בעלי חיים בשבי.

מיועד ל - מעריצים ומעריצות של טים ברטון; מי שאינם חסידים טהרנים של הסרט המקורי ונכונים להתמודד עם וריאציה שונה לחלוטין שלו; ופעילים למען זכויות החיות.

דמבו הפיל המעופף. צילום מסך
מתוך "דמבו"/צילום מסך

רקסי המלך

סרט אנימציה בלגי-בריטי, דובר אנגלית במקור ומדובב לעברית, העוסק באחד מכלבי הקורגי שהיו למלכה אליזבת השנייה. בשל תככים בחצר המלוכה הוא נזרק מן הארמון, ונאלץ להתחיל חיים חדשים בתור כלב רחוב, ומשם למצוא את דרכו חזרה לחיים היפים שהיו לו.

מיועד ל - חובבי כלבי קורגי וחצר המלוכה, הורים שמחפשים סרטי אנימציה קצת יותר אדג'יים מהרגיל וילדים שמסוגלים לעכל קומדיות מונפשות לא ילדותיות בכלל.

הטריילר של "רקסי המלך"

לשחות או לא להיות

אחד הלהיטים הצרפתיים הגדולים של השנה האחרונה, המתאר כיצד קבוצת לוזרים במשבר אמצע החיים גואלת את נשמתה במקום לא צפוי - בריכת השחייה האמנותית.

מיועד ל - חובבי קומדיות צרפתיות משעשעות אך נבונות, חובבי שחייה צורנית ומי שמחפשים אמירות אופטימיות על כוחו של הקולקטיב.


ריאיון עם ז'יל ללוש, במאי הסרט.

ריאיון עם גיום קאנה, כוכב הסרט.

לשחות או לא להיות. רד קייפ,
מתוך "לשחות או לא להיות"/רד קייפ

בוקר טוב ילד

סרטו של שרון בר-זיו, שגם מככב בצד קרן מור, כזוג הורים שלא משים מן המיטה של בנם, חייל שעלה על מטען בעזה ונכנס לתרדמת, אך הוריו בטוחים שהוא עוד יתעורר.

מיועד ל - חובבי סרטים ישראלים נטולי יומרות צעקניות, אך מלאות חמלה, אנושיות ואותנטיות, ושוחרי דרמות קאמריות מינוריות, שכתובות מעולות ומבוצעות נהדר.

ריאיון עם במאי הסרט, שרון בר-זיו.

בוקר טוב ילד. טרנספקס,
מתוך "בוקר טוב ילד"/טרנספקס

נערה

דרמה בלגית מדוברת ושנויה במחלוקת, על נערה שנולדה בגוף של בן, אבל לא מוכנה לוותר על חלומה להפוך לבלרינה.

מיועד ל - שוחרי סרטים מפעימים, ומי שגם ביום כזה יש להם את אורך הרוח הדרוש כדי להתמודד עם סצינות שגורמות להחסרת פעימה.

ריאיון עם במאי הסרט, לוקאס דונאט.

הסרט נערה. סרטי נחשון,
מתוך "נערה"/סרטי נחשון

עם הגב לקיר

אפוס פשע אמריקאי, על שני שוטרים לבנים המעורבים בתקרית גזענית, מוצאים את עצמם בלי פרנסה ונאלצים לעבור לצד השני של החוק כדי לגמור את החודש.

מיועד ל - מי שעדיין שמרו נאמנות לווינס ווהן ומל גיבסון, המככבים כאן, למרות כל הפרשיות בהן היו מעורבים; מי שאהבו גם את "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" ואין להם בעיה עם יצירות שמותחות את גבולות התקינות הפוליטית; וחובבי אפוסים משטרתיים כמו של פעם, בשנות השבעים, שלוקחים את הזמן ומשרטטים בתנועות מכחול רחבות את החברה האמריקאית.

מתוך הסרט עם הגב לקיר. יונייטד קינג,
מתוך "עם הגב לקיר"/יונייטד קינג

הלבוי: עלייתה של ממלכת הדמים

התנעה מחדש של סדרת הסרטים על פי מעלליו של גיבור הקומיקס המגניב. זה הסרט היחיד ברשימה שטרם ראינו, והוא עולה בהקרנת טרום-בכורה בשלישי, לפני הפצתו המסחרית הרחבה בסוף השבוע. אנחנו מרשים לעצמנו להמליץ עליו, גם כיוון שסרטי "הלבוי" המקוריים היו טובים, וגם כיוון שבמאי העיבוד המחודש הוא ניל מרשל, הבריטי המוערך שהיה בעבר הבטחה גדולה בזכות "כלבי מלחמה" ו"המדרון" ותמיד מעניין לצפות בפירותיו האמנותיים. חבל רק שההקרנות הן בעיקר בשעות הערב, מול המדגמים, ולא לאורך היום, כשנוח יותר להגיע לקולנוע.

מיועד ל - חובבי סרטי קומיקס עם צבע ואופי, ומי שלא מתכוונים לצפות במדגמים.

הטריילר של "הלבוי" החדש

האחים סיסטרז

הזדמנות אחרונה לראות על מסך גדול את סרטו דובר האנגלית הראשון של הקולנוען הצרפתי המהולל ז'אק אודיאר, שנכשל כלכלית ברחבי העולם, התאדה במהרה מן האולמות ובסופ"ש הקרוב כבר יעלה ל-VOD. מדובר במערבון על שני אחים שכירי חרב היוצאים לשליחות האחרונה שלהם, ובסופו של דבר מתברר כי אחרי כל המרדפים והפיצוצים, כל מה שהם רוצים זה חיבוק מאמא.

מיועד ל - חובבי מערבונים איכותיים, מיוחדים, רגישים ומלנכוליים; מעריצים של פיניקס/ג'ון סי.ריילי, ג'ייק ג'ילנהול/ריז אחמד, שכולם מככבים כאן ומפגינים תצוגות שיא; ושוחרי הבמאי הצרפתי, שכבר הפעים עם "גיבור בזכות עצמו", "לבי החסיר פעימה" ו"נביא", ומתברר שבכוחו להפציץ גם באנגלית.

"האחים סיסטרז" יוקרן בסינמטק ירושלים ב-14:30.

האחים סיסטרז. קולנוע לב,
מתוך "האחים סיסטרז"/קולנוע לב

דבש שחור

הזדמנות כמעט אחרונה לצפות בסרטו התיעודי של אורי ברבש, מן הוותיקים והחשובים ביוצרי הקולנוע המקומיים שעדיין פעילים. הדוקו הזה עוסק בשירתו של אברהם סוצקבר, מגדולי משוררי הידייש בזמננו. הפרויקט נעשה במסגרת סדרת "העברים" של יאיר קדר, שבקרוב נראה סרט נוסף במסגרתה - הפעם של רפאל בלולו על ז'קלין כהנוב, שיוקרן בפסטיבל דוקאביב הקרוב.

מיועד ל - כל מי שמתעניין בתרבות הידייש, ובשירה בכלל.

"דבש שחור" יוקרן בסינמטק תל אביב ב-14:30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully