וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהו יום הבוחר: עשרה שירים ישראלים לשמוע בכיף בדרך לקלפיות

עודכן לאחרונה: 23.3.2021 / 8:33

אם כבר חוזרים להצביע בפעם הרביעית בשנתיים, הכנו לכם - ימנים ושמאלנים כאחד - פלייליסט מגוון של שירים עם קשר רופף לבחירות, דמוקרטיה ומפלגות. בקלפי זה הקול שלכם שיכריע, אבל כאן - המנגינה היא שקובעת

בווידאו: פרומו למשדר הבוקר המיוחד של וואלה! ו-103fm/עיצוב גרפי: אביחי ברוך

נאום בחירות - מאיר אריאל

שורת מפתח: "לא תצביעו בעדי. למה? כי יהיה לכם טוב, בלי פצע, בלי מכאוב / הכל בול, הכל קרוב, בלי מיעוט, בלי רוב / אף אחד לא מת ברחוב, ורק חושבים איך לאהוב"

למה עכשיו: נאום הבחירות של מאיר אריאל מסביר מצוין מה יקרה אם כן תצביעו לו - בין היתר, תעמדו כל בוקר מול המראה ותשאלו "מי אני? מה אני? בשביל מה אני?" - ולמה זה לא יקרה. חבל, אולי הפסדנו פוליטיקאי משופשף.

תהיה לי ראש הממשלה - שרית חדד

שורת מפתח: "אתה תהיה לי ראש הממשלה של מדינת האהבה. נברא עולם יפה יותר ממה שיש, ומחדש שוב נתאהב ונתרגש"

למה עכשיו: הבטחת הבחירות הטובה מכולן מגיעה משרית חדד. בינינו, הרי מדובר ביחידה שיכולה להקים קואליציה מקיר לקיר.

עוד בוואלה!

שלום ותודה: 20 שנה ללהיט ששינה לנצח את פני הפופ הישראלי

לכתבה המלאה

לבחור נכון - אמיר דדון

שורת מפתח: "מתי אלמד לבחור נכון? להאמין, לראות שטוב, בלי להביט שוב לאחור - לבחור נכון"

למה עכשיו: אחרי שעוד כנסת התפזרה, ייתכן שישראלים רבים מכלל צידי המתרס שואלים את עצמם איפה הם טעו בפעם הקודמת. ובזו שלפניה, וגם בזו שלפניה. הפעם, בדרך לביקור נוסף בקלפיות, קשה שלא להזדהות עם השיר של אמיר דדון.

דמוקרטיה (מתוך "קזבלן")

שורת מפתח: "הדמוקרטיה היא קידמה אשר דורכת במקומה / ותגלה אם רק תביט: הולכת היא אחורנית"

למה עכשיו: ללא הכרעה וללא תפקוד, שיטת הממשל הכי פחות גרועה ממשיכה לזכות ליחסי ציבור גרועים. ובכל זאת, למרות שעברו כמעט 50 שנה מצאת הסרט האהוב, במיטבה היא חגיגה. הצרה היא כשהיא מתמקדת בשאלה למי יש יותר כבוד.

בחירות 2017 - שלום גד, אביב גדג' ושירלי קונס

שורת מפתח: "שקל ועוד שקל ועוד שקל, שפל ועוד שפל ועוד שפל / זה הזמן להתפזר, זה הזמן להתערער, וללכת לבחירות מהר מהר"

למה עכשיו: מהי מערכת בחירות רביעית אם לא פזמון חוזר? נכון, ב-2017 דווקא לא היו בחירות, אבל במציאות הנוכחית מדובר בנתון אקראי. אילו הבלדה המושלמת הזאת הייתה נכתבת ב-2021, היא הייתה מזכירה גם סגר ועוד סגר ועוד סגר.

המפלגה של הנמוכים - קרח תשע

שורת מפתח: "שוב לילה, נפגשים בסנטר ומלכלכים, ככה על קירות ועל גינות של אחרים. למה הבנים האלה כל כך הפוכים? שם קמה, קמה שם המפלגה של הנמוכים"

למה עכשיו: לא מוצאים מצע שקולע בדיוק לטעמכם? הנה המפלגה היחידה שלא תגנוב את קולותיכם, לא תחבור למחנה הנגדי, לא תביא שלום ולא תשמור עלינו. פנינת הבריט-פופ הישראלית קוראת לכם לבחור בה: "עכשיו אתם גם מוכרחים, עכשיו גם אתם שייכים, עכשיו גם אתם נמוכים".

תלבשי לבן - הדודאים והפרברים

שורת מפתח: "בקיץ הזה תלבשי לבן - תחשבי מחשבות בהירות / אולי תקבלי מכתב אהבה, אולי נעשה בחירות / אני אבחר בך, ואת בי תבחרי, וביחד נהיה לרוב - אם בקיץ הזה תלבשי לבן, ותתפללי לטוב"

למה עכשיו: זה הדימוי הכי אופטימי של בחירות שמצאנו, ועם שובה של עונת החתונות - אין בעצם מתאים ממנו. המילים והלחן של נעמי שמר הופכים את הבחירה - ראיתם מה עשינו כאן? - לקלה במיוחד.

אני אדם פשוט - ישי ומיכאל סוויסה עם רועי כפרי

שורת מפתח: "איני חכם גדול, איני מבין פליני / אני בוחר תמיד בפתק הלבן / כי איש בי לא מאיץ, וכלום לא מדאיגני / אני רוצה להישאר אדם קטן"

למה עכשיו: בחידוש לסבתא יפה ירקוני בפרויקט "צו השעה" החזירו האחים סוויסה את השיר הנושן הזה לתודעה, שמוקדש למי שיילך לקלפי גם בלי דחף גדול מדי.

בחירות - תומר בן אפרים

שורת מפתח: "כשהמילים זולות, התמונות מרגשות, הסכר פרוץ / הסיסמאות קלושות, והתרומות זורמות, עכשיו זה לחוץ / כי עוד מעט בחירות, להיות או לא להיות"

למה עכשיו: כי בישראל תמיד עוד מעט בחירות, וזה תמיד להיות או להיות. הגיטריסט העקשן והנלהב של תחילת המילניום ניסח את זה מצוין (ועם קליפ איקוני!).

שישי שבת - זקני צפת

שורת מפתח: "לא תבואי שישי-שבת, זהו יום הבוחר"

למה עכשיו: נכון, יום הבוחר הוא תמיד יום שלישי, וזה לא הדבר המקושקש היחיד בשיר הזה, אבל בכל זאת מדובר בקלאסיקה. אנחנו העולם! צאו להצביע!

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2021

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully