וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר 2023: התחזית המלאה

עודכן לאחרונה: 11.3.2023 / 3:31

"הכל בכל מקום בבת אחת" ירשום הישג היסטורי, "אלביס" יזנב מאחוריו, "אהבה בשחקים: מאווריק" ייצא עם פרס ניחומים ונטפליקס, כרגיל, ייצאו מרוצים. התחזית המלאה לקראת טקס האוסקר בלילה שבין ראשון לשני

טריילר הסרט "הכל בכל מקום בבת אחת"/יונייטד קינג

הניצחון המוחץ של "הכל בכל מקום בבת אחת"

טקס האוסקר יתקיים בתחילת השבוע, בלילה שבין ראשון לשני שעון ישראל. אלא אם יקרה משהו לא צפוי, אפשר להכריז כך: מזמן לא היה אוסקר שכל כך קל לנבא, ומזמן לא ראינו ניצחון סוחף כמו של "הכל בכל מקום בבת אחת". אם התחזיות יתגשמו, הסרט אמור לזכות בשישה אוסקרים לכל הפחות, רובן בקטגוריות המרכזיות.

למה זה כל כך יוצא דופן? לא היה בשנים האחרונות ואפילו בעשורים האחרונים סרט שלקח כל כך הרבה פסלונים ובקטגוריות כל כך מרכזיות. "חולית" זכה בשנה שעברה בשישה פרסים, אבל כולם היו בקטגוריות "טכניות". "לה לה לנד" זכה בשישה אוסקרים גם כן לפני כמה שנים, כולל בקטגוריות הבימוי והשחקנית הראשית, אבל לא זכה בפרס הסרט "נער החידות ממומביי" קטף שמונה אוסקרים לפני כעשור וחצי, כולל בקטגוריות הסרט והבימוי, אבל לא זכה באף קטגוריית משחק. הבנתם.ן את הפרינציפ.

עכשיו, בוא נפרוט לפרוטות את ההישגים הצפויים ל"הכל בכל מקום בבת אחת". נתחיל עם מה שבכיס שלו, אלא תקרה סנסציה: הוא יזכה בפרס הסרט הטוב ביותר, ובפסלון לבימוי יזכו היוצרים שלו, דן קוואן ודניאל שיינרט, הידועים כ"הדניאלז". מדובר בשני קולנוענים צעירים, שלא היו מוכרים לקהל הרחב עד השנה, אבל עכשיו הפכו לשמות הכי חמים בהוליווד. השנה הם יעקפו בסיבוב את המתחרה המרכזי מולם, סטיבן ספילברג, שהיה יכול להיות אבא ואפילו סבא שלהם, וביים בערך חמישים סרטים יותר מהם.

עוד זכייה ודאית: קי הוי קוואן בפרס שחקן המשנה. למרבה האירוניה, השחקן פרץ כילד פלא בשנות השמונים ב"אינדיאנה ג'ונס והמקדש הארור" של אותו ספילברג. מאז הוא די נעלם, עד שהתקמבק השנה עם "הכל בכל מקום בבת אחת", והאקדמיה אוהבת סיפורי קאמבק.

מתוך "הכל בכל מקום בבת אחת". יונייטד קינג,
כל הפסלונים אצלו. מתוך "הכל בכל מקום בבת אחת"/יונייטד קינג

עכשיו נעבור לזכיות הפחות ודאיות. מישל יאו, כוכבת הסרט, ניצבת כמועמדת מובילה לזכייה בקטגוריית השחקנית הראשית. התפקיד שלה עוצמתי, ייחודי ומרגש, והיא שחקנית מוערכת עם רקורד מרשים, כך שהפסלון הוא גם סוג של מפעל חיים. חוץ מזה, לתת את הפרס לבעלת מלאכה שמתמחה בין השאר באמנויות לחימה ומפגינה זאת גם ב"הכל בכל מקום בבת אחת" זו בחירה "מגניבה" שמסמנת את האקדמיה כצעירה ולא מאובנת. נוסף לכך, כמובן שגם לא מזיק לתת את הפסלון לשחקנית בת שישים שהמוצא שלה במלזיה - מבחינה פוליטית, זה הצעד הכי נכון.

לאור כל זה, אפשר להמר בסבירות של תשעים אחוז כי יאו תתכבד בפרס. המכשול היחיד שעומד מולה הוא קייט בלנשט, שחקנית מהוללת גם כן, שעושה ב"טאר" טור דה-פורס, אבל את הסרט הזה ראו הרבה פחות אנשים, ויאו נראית בלתי ניתנת לעצירה.

הקרב הכי מסקרן של "הכל בכל מקום בבת אחת" הוא בקטגוריית שחקנית המשנה. המועמדת המובילה כאן היא אחת מן השחקניות שלו - ג'יימי לי קרטיס. הכוכבת הוותיקה מעולם לא זכתה בפרס, ולמעשה אפילו לא היתה מועמדת לו. היא בת לאצולה הוליוודית - טוני קרטיס וג'נט לי, שגם הם מעולם לא קיבלו אוסקר. כמו במקרה של יאו, גם הפסלון שלה יהיה סוג של מפעל חיים.

אנחנו מהמרים על קרטיס, אבל יש לה שתי מתחרות חזקות - שתי שחקניות אהודות המשתתפות בסרטים מוערכים שכמעט ואין להם הזדמנויות לנצוץ בקטגוריות אחרות. מדובר באנג'לה באסט מ"הפנתר השחור: וואקנדה לנצח" וקארי קונדון מ"רוחות אינשירין". כל אחת מהן יכולה לחולל את אחת ההפתעות הראשונות של הטקס - פרס שחקנית המשנה הוא בדרך כלל אחד מן הראשונים בתור.

עוד בוואלה!

או שתצאו באמצע מהסרט הזה, או שתחשבו שזה אחד הסרטים הטובים שראיתם

לכתבה המלאה
מתוך "הכל בכל מקום בבת אחת". יונייטד קינג,
הזכייה הנכונה בזמן הנכון. מתוך "הכל בכל מקום בבת אחת"/יונייטד קינג

"הכל בכל מקום בבת אחת" מתחרה מול "רוחות אינישירין" גם בפרס התסריט המקורי, באחד הקרבות הכי מעניינים של הערב. מצד אחד, התסריט של "הכל בכל מקום בבת אחת" נחשב לאחת המעלות המרכזיות שלו, בגלל העיסוק היצירתי בעולמות מקבילים והדיון המרגש בהגירה, זהות ויחסים בתוך המשפחה. מצד אחר, גם התסריט שכתב מרטין מקדונה ל"רוחות אינישרין" מבריק ושנון, וזו תהיה הזדמנות לתת פרס ניחומים לסרט מוערך שלא יקבל את הפסלונים לסרט או לבימוי. הימור: "רוחות אינישרין" יזכה.

"הכל בכל מקום בבת אחת" מועמד גם בקטגוריית העריכה ויש לו סיכוי סביר לזכות אף בה, אבל כאן המועמד המוביל וההימור שלנו הוא "אהבה בשחקים: מאווריק". הסבר: זה אחד הלהיטים הבולטים של 2022, וכמו שספילברג הגדיר אותו, "הסרט שהציל להוליווד את התחת השנה". צריך לפרגן לו איכשהו, ופרס העריכה נחשב יוקרתי - אולי הכי יוקרתי מבין הקטגוריות "הטכניות".

"הכל בכל מקום בבת אחת" קיבל גם מועמדויות בשתי הקטגוריות המוזיקליות, אך לא ינצח בהן. בקטגוריית המוזיקה המקורית התחרות קשה אך הפייבוריט הוא ג'ון וויליאמס, שותפו הקבוע של סטיבן ספיבלרג שהלחין גם את "הפייבלמנים" שלו. המלחין הוותיק לא זכה בפרס מאז "רשימת שינדלר" לפני שלושים שנה, ואם יזכה, יהפוך בגיל 91 לזוכה האוסקר המבוגר אי פעם (מחוץ לפרסי מפעל חיים). זה גם יהיה הפרס היחיד של "הפייבלמנים" לאורך הערב.

מישל יאו עם גלובוס הזהב. קווין מזור, GettyImages
ובקרוב - האוסקר. מישל יאו עם גלובוס הזהב בו זכתה מוקדם יותר השנה/GettyImages, קווין מזור

בקטגוריית השיר המקורי, הזוכה הכמעט ודאי הוא "Naatu Naatu" מן הלהיט ההודי "RRR", שלא מועמד בקטגוריית הסרט הבינלאומי מהטעם הפשוט שהודו בכלל לא הגישה אותו. קטגוריה נוספת בה ירשום "הכל בכל מקום בבת אחת" הפסד נדיר היא התלבושות - כאן הפייבוריט הוא "אלביס".

ואם הגעתם עד לכאן, אולי תרצו לשאול - מה פשר האהבה ל"הכל בכל מקום אחת"? קודם כל, זה באמת סרט טוב, וזה לא מזיק. דבר שני, וכבר נגענו בכך קודם לכן: זה גם סרט מודרני ומעודכן, מה שמתאים לשאיפות ההתחדשות של האקדמיה. יש בו דמות מרכזית של צעירה לסבית אסייתית, שילוב מנצח מבחינת תקינות פוליטית, ומעל כל זה, הוא גם זכה להצלחה קופתית. בשנה שבה כמעט כל הסרטים המדוברים התרסקו, "הכל בכל מקום אחת" נרשם כאחד המועמדים היחידים שהשם שלהם אומר משהו לקהל הרחב בכלל ולמצביעי ומצביעות האקדמיה בפרט.

מתוך "הכל בכל מקום בבת אחת". יונייטד קינג,
אם עוד לא ראיתם, יש לכם סוף שבוע שלם לעשות את זה. מתוך "הכל בכל מקום בבת אחת"/יונייטד קינג

ההצלחה המרשימה של "במערב אין כל חדש"

יש כמה נביאים משוגעים המשוכנעים כי למרות הכל, "הכל בכל מקום בבת אחת" לא יזכה בפרס הסרט הטוב ביותר. לפי הנבואה שלהם, הזוכה בו יהיה "במערב אין כל חדש", סרט המלחמה הגרמני שכבר זכה בפרס האקדמיה הבריטית וזמין בנטפליקס, הפלטפורמה החזקה בעולם, שהקידום שלה אף פעם לא מזיק.

כמי שכבר נפל לא פעם (המון פעמים, למעשה) בתחזיות האלה, אני חייב לקחת את התחזיות האלה בחשבון, ובכל זאת אסתכן ואהמר נגד "במערב אין כל חדש". אם "להציל את טוראי ריאן", "דנקרק" ו"1917" לא זכו באוסקר לסרט הטוב ביותר, למה שהוא יזכה?

ובכל זאת, "במערב אין כל חדש" ייצא כאחד המנצחים הגדולים של הערב, עם שני פרסים יפים - הוא הזוכה הוודאי בקטגוריה הבינלאומית, ובסבירות גבוהה מאוד גם בקטגוריית הצילום. הזוכה בה אמור להיות הצלם שלו, ג'יימס פרינד - הישג מרשים לבעל מלאכה שעד השנה היה אלמוני בתעשייה.

"במערב אין כל חדש" מועמד גם בקטגוריות "טכניות" אחרות, אבל לא פייבוריט. פרס הסאונד אמור ללכת ל"אהבה בשחקים: מאווריק", מה שאומר כי גם הוא ייצא עם שני פסלונים. פרס האפקטים, מצידו, צפוי לנחות בידיים של "אווטאר: דרך המים", כי בכל זאת - לבלוקבסטר כל כך גדול מגיע משהו. "בבילון", מצידו, צפוי לקבל את הפרס היחיד שלו על עיצוב ההפקה, ופרס האיפור ועיצוב השיער אמור להתגלגל לעברו של "אלביס".

מתוך "במערב אין כל חדש". נטפליקס,
שתיים אפס לגרמניה ולנטפליקס. מתוך "במערב אין כל חדש"/נטפליקס

פרס השחקן הראשי

ואם כבר מדברים על "אלביס", זו ההזדמנות להגיע לקצפת שעל הדובדבן - הקטגוריה הכי תחרותית ופתוחה של הערב, בין השאר כי "הכל בכל מקום בבת אחת" ו"במערב אין כל חדש" לא פונקציות בה.
בקטגוריית השחקן הראשי, יש לא פחות משלושה מועמדים עם סיכויים שווים וטיעונים חזקים בעדו של כל אחד מהם.

מועמד אחד: ברנדן פרייז'ר על תפקידו ב"הלוויתן". הוא כבר זכה בפרס גילדת השחקנים על התפקיד הזה, הוא סיפור קאמבק כמו שהוליווד הרי אוהבת, והוא עובר בסרט טרנספורמציה פיזית וייסורים גופניים, וגם את זה מחבבים באוסקר.

מועמד שני: קולין פארל על תפקידו ב"רוחות אינישרין". הוא כבר זכה בגלובוס הזהב בקטגוריית הקומדיה על התפקיד הזה, והוא אושיה אהודה בתעשייה שמעולם לא זכתה בפרס והגיע זמנה.

מועמד שלישי: אוסטין באטלר על תפקידו ב"אלביס". הוא כבר זכה בגלובוס הזהב בקטגוריית הדרמה ובפרס האקדמיה הבריטית על התפקיד הזה, והוא נחשב לתגלית השנה ולאחד הכוכבים העולים בהוליווד, ובאוסקר תמיד משתוקקים להיות מי שנותנים את החותמת הרשמית על תארים שכאלה.

חשוב מכך: באטלר מגלם אליל מוזיקלי בסרט ביוגרפי, מה שרק בעשרים השנה האחרונות הביא אוסקרים לג'יימי פוקס על תפקידו כריי צ'רלס ב"ריי", למריון קוטיאר על תפקידה כאדית פיאף ב"החיים בוורוד", ולרמי מאלק על תפקידו כפרדי מרקיורי ב"רפסודיה בוהמית". בקיצור: הכל פתוח, אבל אם נלך לפי תקדימי העבר, הזוכה הוא באטלר.

תזכורת: הימרנו על "אלביס" גם בקטגוריות התלבושות והאיפור ועיצוב השיער, אז יחד עם פרס השחקן הראשי, המשמעות היא שהוא ייצא מהטקס עם שלושה פרסים.

מתוך הסרט "אלביס". טוליפ מדיה,
כיכבת בסרט ביו מוזיקלי? התקבלת לאוסקר!/טוליפ מדיה

פרס התסריט המעובד

וכמעט שכחנו את קטגוריית התסריט המעובד. בדרך כלל היא החזקה והתחרותית מבין קטגוריות התסריט, אבל השנה היא חלשה בצורה יוצאת דופן. "במערב אין כל חדש" עשוי לנצח גם כאן, אבל נהמר על "נשים מדברות" של שרה פולי, שתהיה בכך אחת הקולנועניות היחידות שזוכות בפרס בטקס הזה. ואם אתם שואלים מה זה "נשים מדברות": זה הסרט היחיד מבין המועמדים הבולטים לאוסקר השנה שלא הופץ בארץ, לא הוקרן בשום פסטיבל וגם לא זמין אצלנו בפורמט ביתי, אבל באמריקה הוא כבר ב-VOD. למי שסקרן/ית, צירפנו טריילר:

סרט האנימציה הארוך וסרט התעודה הארוך

נסיים עם קטגוריה קלה לחיזוי וקטגוריה קשה. בקטגוריית סרט האנימציה הארוך התוצאות ברורות כבר מזמן: "גיירמו דל טורו מציג: פינוקיו" הוא הזוכה בסבירות של מאה אחוז. בקטגוריית סרט התעודה הארוך הכל פתוח, וכמעט כל אחד מן המועמדים יכול לזכות. בעיקר אמורים הדברים לגבי "אש האהבה" ו"כל היופי ושפיכות הדמים", אבל הזוכה כנראה יהיה "נבלני", על האופוזיציונר הרוסי אלכסיי נבלני, שמרצה כרגע עונש מאסר בשל מאבקו בפוטין. מבין כל המועמדים, הדוקו הזה נחשב לסרט הכי אקטואלי ורלוונטי מסיבות ברורות, ויהיו אנשים שיצביעו בעדו אפילו אם לא ראו אותו.

מתוך הסרט "נבלני". CNN,
הזוכה בדוקו? מתוך "נבלני"/CNN

סיכום:

"הכל בכל מקום בבת אחת" יזכה בחמישה-שישה סרטים. "אלביס" יזכה בשלושה, אם כי רק אחד בקטגוריה "מרכזית". "במערב אין כל חדש" ו"אהבה בשחקים: מאווריק" יזכו בשני פרסים כל אחד.

אם נעבור מסרטים לאולפנים, האוסקר הזה יהיה ניצחון גדול של שני גופים. המנצח הגדול יהיה A24 שהתחיל כאולפן קטן של סרטי אינדי להיפסטרים, והלך והתחזק בשנים האחרונות עד שהגיע השנה לשיא עם "הכל בכל מקום בבת אחת", שיקפיץ אותו סופית כמה ליגות. דיסני, יוניברסל וכל השאר רק יכולים לחלום על שישה אוסקרים כעת.

גם נטפליקס ייצאו שמחים בחלקם, עם האוסקרים של "במערב אין כל חדש" ו"פינוקיו" ואולי גם זכייה כלשהי בקטגוריות הסרטים הקצרים - עוד צעדים קטנים בהשתלטות על הוליווד.


טקס האוסקר יועבר בשידור חי ובלעדי ב- yes MOVIES DRAMA בלילה שבין ראשון לשני.

הגרסה הערוכה והמתורגמת תשודר ב- yes MOVIES DRAMA ביום שלישי, 14/3, בשעה 21:00.

גזרו ושמרו (ותצחקו עלינו אחר כך): התחזית המלאה בכל הקטגוריות

הסרט הטוב ביותר: "הכל בכל מקום בבת אחת"

הבמאים הטובים ביותר: דן קוואן ודניאל שיינרט ("הכל בכל מקום בבת אחת")

השחקן הראשי הטוב ביותר: אוסטין באטלר ("אלביס")

השחקנית הראשית הטובה ביותר: מישל יאו ("הכל בכל מקום בבת אחת")

שחקן המשנה הטוב ביותר: קי הוי קוואן ("הכל בכל מקום בבת אחת")

שחקנית המשנה הטובה ביותר: ג'יימי לי קרטיס ("הכל בכל מקום בבת אחת")

התסריט המקורי הטוב ביותר: "רוחות אינישרין"

התסריט המעובד הטוב ביותר: "נשים מדברות"

הצילום הטוב ביותר: "במערב אין כל חדש"

העריכה הטובה ביותר: "אהבה בשחקים: מאווריק"

עיצוב ההפקה הטוב ביותר: "בבילון"

עיצוב התלבושות הטוב ביותר: "אלביס"

האיפור ועיצוב השיער הטובים ביותר: "אלביס"

האפקטים הטובים ביותר: "אווטאר: דרך המים"

הסאונד: "אהבה בשחקים: מאווריק"

המוזיקה המקורית הטובה ביותר: "הפייבלמנים"

השיר המקורי הטוב ביותר: ""Naatu Naatu

הסרט הבינלאומי הטוב ביותר: "במערב אין כל חדש" (גרמניה)

סרט הדוקו הטוב ביותר: "נבלני"

סרט האנימציה הארוך הטוב ביותר: "גיירמו דל טורו מציג: פינוקיו"

הסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר: "Le Pupille"

סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר: "The Boy, the Mole, the Fox and the Horse"

סרט הדוקו הקצר הטוב ביותר: "The Elephant Whisperers"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully