וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקולה, הפסקת החשמל, ווינדוז 95 וחב"ד: קטעים מעולמה של "חברים" שכנראה לא הכרתם

19.2.2016 / 0:07

התעלול השיווקי שכמעט הרס את "חברים", הפסקת החשמל שחלשה על ערב שלם, צ'נדלר ב"קרוליין בעיר", עלילה שלמה של רוס ב"הרווק", קו עלילה שלא שודר בגלל 11 בספטמבר, פספוסים ופרסי אמי, וגם מה הקשר בין "חברים" לחב"ד? צפו בקטעים שאולי מעולם לא ראיתם לפני ומאחורי הקלעים

טריילר של ספיישל איחוד "חברים"/וורנר

אנחנו ממשיכים עם חגיגות 30 השנים ל"חברים", והפעם עם שלל של קטעים נידחים ואנקדוטות נשכחות של החבורה שאולי לא ידעתם על קיומם. למשל:

עוד בפרויקט 30 שנה ל"חברים":
דירוג כל הפרקים - חלק 1, הפרקים הגרועים: הראשון, ג'ואי ורייצ'ל מתחממים, פרקי הלקט ועוד
דירוג כל הפרקים - חלק 2: השיניים של רוס, הריצה של פיבי, ברוס וויליס, בראד פיט ועוד
דירוג כל הפרקים - חלק 3: בעיות מגדריות, הפרק הראשון המצחיק של הסדרה, האורח האנדרייטד ועוד
דירוג כל הפרקים - חלק 4: הפינאלה של הסדרה, הצעת הנישואין של מוניקה וצ'נדלר ועוד
דירוג כל הפרקים - חלק 5: ה-pivot של רוס, הקינוח של רייצ'ל, האמבטיה של צ'נדלר ועוד
דירוג כל הפרקים - חלק 6: 40 הגדולים של "חברים"
לפני שנתיים יצאתי למסע בעקבות "חברים". מה שגיליתי הדהים אותי
30 שנה ל"חברים": כל השאלות הבוערות על הסדרה האהובה - והתשובות
מהמוזה של ספרינגסטין ועד "90210": התפקידים הראשונים של כוכבי "חברים"
יודעים הכול על "חברים"? בואו נראה אתכם עונים על החידון הקשה

הפרומו הראשון

אחד הפרומואים שקידם את "חברים" לפני עלייתה ב-22 בספטמבר 1994 הציג את חבורת היחסית-אלמונים האלה בלבנים שלהם, פשוטו כמשמעו, מפגינים סקסיות כמתבקש מקאסט צעיר ואטרקטיבי כמוהם. אלא שבאמצע קורטני קוקס מחליטה לשבור את הכלים.

חברים בקליפ לשיר הפתיחה

בזמן אמת ניתן היה לתפוס את הקליפ של להקת הרמברנדטס ללהיטם הגדול - והיחיד - בערוצי הקליפים בטלוויזיה. היתרון הגדול שלו הוא כוכבי "חברים" שהשתובבו בו והפגינו את חמידותם הטבעית. בשלושים השנים שחלפו מאז דעכו ערוצי המוזיקה, כך שקרוב לוודאי שמעטים ממעריצי הסדרה הצעירים בכלל מודעים לקיומו של הקליפ.

הפסקת חשמל

בנובמבר 1994, בזמן העונה הראשונה של "חברים", רשת NBC יצרה אירוע טלוויזיוני מיוחד בשם "חמישי המוחשך" (Blackout Thursday), שחל על שלושה מהסיטקומים הפופולריים של הרשת באותה תקופה: קו עלילה משותף של הפסקת חשמל עבר בין הסדרות השונות לאורך ערב שידורים אחד.

זה התחיל ב"משתגעים מאהבה", כשג'יימי (הלן האנט) התעסקה עם כבלי חשמל על בניין מגורים וגרמה לעלטה בכל מנהטן. אחרי כן הגיע הפרק השישי הבלתי נשכח של "חברים", שבמסגרתו צ'נדלר נתקע בתא כספומט עם הדוגמנית ג'יל גודאייקר, בעוד שאר החברים מעבירים את הזמן בדירה, רוס מנסה לחשוף את רגשותיו בפני רייצ'ל וכולם מנסים למצוא חתול אבוד. הערב הסתיים עם הסדרה הנשכחת "Madman of the People", שבה הדמות הראשית נעצרה על ביזה במהלך הפסקת החשמל. הקומדיה היחידה שלא השתתפה באירוע הייתה גם המצליחה מכולן: "סיינפלד". יוצריה לארי דיוויד וג'רי סיינפלד העדיפו לוותר, וכך בין תשע לתשע וחצי בערב החשמל על המרקע חזר ואז שוב נפל.

זה לא שקרוסאוברים בין סדרות היו עניין נדיר, אבל "יום חמישי המוחשך" היה יוצא דופן בהיקף ובהצלחה שלו. הוא תרם לחיזוק המותג "Must See TV" של NBC והביא לעלייה משמעותית ברייטינג של הסדרות. טוב, מלבד "Madman of the People" היא שרדה עונה מקוצרת אחת.

הצרה עם דיאט קולה

בשנת 1996 יצרה דיאט קולה שיתוף פעולה מאסיבי עם הסדרה "חברים", שהייתה אז בעונתה השנייה וכבר הפכה להצלחת ענק. החברה השקיעה 30 מיליון דולר בקמפיין שנועד למתג מחדש את המשקה כבחירה המועדפת על הדור הצעיר - קמפיין שכלל מגוון אלמנטים, כולל הצבת המוצר בסדרה, פרסומות ייעודיות ותחרות צופים שהגיעה לשיאה בפרק ששודר אחרי הסופרבול באותה עונה.

תחת הכותרת "מי שתה את הדיאט קולה?", התחרות הזמינה צופים לצפות בפרסומות שבועיות ששודרו בפרקי "חברים", שבהן גיבורי הסדרה שותות את המשקה. אם המכסה של בקבוק הדיאט קולה של הצופה תאם לדמות שבפרסומת, הוא זכה בפרס. הקמפיין הסתיים בפרק שאחרי הסופרבול, עם חשיפה דרמטית של הדמות ש"גנבה" את הדיאט קולה מהדירה של מוניקה ורייצ'ל (ספוילר: זו הייתה רייצ'ל).

הקמפיין, שנמשך חמישה שבועות, אמנם היה הצלחה עבור דיאט קולה והגדיל לה את המכירות, אך גרם לתגובת נגד כלפי "חברים". מבקריו טענו שהסדרה הפכה מסחרית מדי ושהליהוק של כוכבים אורחים כבר מוגזם בואכה פאתטי. הדבר הוביל לשתי מסקנות יעילות: יוצרי הסדרה החליטו להתמקד מחדש בדמויות העיקריות ופחות באורחים מפורסמים, והשחקנים הראשיים החליטו לנהל משא ומתן כקבוצה מאוחדת בעתיד, בין אם זה לטובת שכרם ובין אם עבור יחסי ציבור, צעד שתרם להצלחתם המתמשכת.

הנה הפרסומת הראשונה והאחרונה בצמוד, אם כי למרבה הצער באיכות איומה.

עם קצת עזרה מ"חברים": צ'נדלר ורוס ב"קרוליין בעיר" ו"הרווק"

ההצלחה הענקית של "חברים" הובילה לשלל נסיונות לשכפל את ההצלחה ואז לרכוב עליה. NBC עצמה שילבה ב-1995, שנה אחרי בכורת "חברים", שתי סדרות חדשות (ומאוד סתמיות) במשבצת היוקרתית של ימי חמישי: "קרוליין בעיר" ו"הרווק" ("The Single Guy"). השת"פ החל התחיל כבר בשלב הפרומו. מת'יו פרי חבר אל כוכבי שתי הסדרות החדשות לטובת קידומים משעשעים על המסך.

אבל זה לא נגמר כאן. באותה עונה היה ערב טלוויזיוני מיוחד נוסף שכלל רצף התארחויות בין כוכבי הסדרות. ליה תומפסון התארחה ב"חברים" כעוברת אורח שמתלהבת מבן התינוק בידיהם של צ'נדלר וג'ואי, ולאחר מכן ב"קרוליין בעיר" צ'נדלר ניסה להתחיל עם חברתה בספריית הווידאו (היו כאלה פעם). בשני המקרים אלה היו גיחות קצרצרות, אבל הופעת האורח ב"הרווק" התפרשה על פני נתח נרחב ממנו ובמסגרתו רוס וג'ונתן, גיבור "הרווק" מתיידדים ועד מהרה כל אחד מהם חושב שהאחר הוא גיי שמנסה להתחיל איתו. מה שמבדר במיוחד הוא שאחת מכוכבות "הרווק" היא ג'סיקה הכט, הלא היא סוזן מ"חברים". למרבה המזל אין סצנות משותפות בין השניים, מה שעלול היה לפוצץ את הראש של רוס.

ביוטיוב הפרק זמין במלואו (באיכות גרועה כמובן), ואפשר גם להסתפק בריכוז של הקטעים כאן.

כפילים של "חברים" מסתובבים ברחבי מנהטן

אפרופו שימוש באותם שחקנים בסדרות שונות - "חברים", "משתגעים מאהבה" ו"סיינפלד" מתקיימות באותו יקום טלוויזיוני, מה שיוצר כפילים לדמויות של "חברים" המסתובבים ברחבי מנהטן. אנחנו יודעים כמובן שאורסולה מ"משתגעים מאהבה" היא אחות של פיבי מ"חברים" (וכזכור, ג'יימי ופראן מ"משתגעים" אף נקרו פעם ל"סנטרל פרק", בית הקפה של החברים, וטעו לחשוב כי פיבי הוא אורסולה). פיבי יצאה עם דיוויד, האנק עזריה, וב"משתגעים מאהבה" נאט, המלווה של כלבם המתוק של פול וג'יימי היה אף הוא האנק עזריה, כך שבעצם במנהטן יש שניים שהם בני דמותו.

אבל זה לא נגמר כאן. בדירתו הישנה של פול במנהטן גר אחד, קוזמו קריימר. מולו גר ג'רי סיינפלד שיצא פעם עם מריל, אחת נחמדה שגילמה קורטני קוקס, ושניהם אף התחזו לזוג נשוי בכדי לקבל הנחה במכבסה השכונתית. כך שגם יש שתי נשים במנהטן שהן בנות דמותה של קורטני קוקס. ג'רי סיינפלד עצמו התארח גם הוא בסצנה קטנה ב"משתגעים מאהבה", הציר של כל הדברים. הוא אמנם גילם בה את עצמו, אבל זה בדיוק מה שעשה גם ב"סיינפלד".

כל זה מבלי להחשיב בכלל את כל השחקנים הארעיים שהתארחו בשלוש הסדרות בתפקידים שונים, כמו וונדי מאליק, שהייתה מצד אחד וונדי, החברה-הנשקנית של איליין, ומצד שני קרול, מפיקה שפול היה צריך להתחנף אליה בלי שידע.

הקרוסאובר של "משתגעים מאהבה" עם "חברים"

"חברים" ו-11 בספטמבר

בפתיחת העונה השמינית, שעלתה ב-2001, תוכנן קו עלילה שבמסגרתו מוניקה וצ'נדלר מסתבכים עם הביטחון בשדה התעופה מאחר שהם מתבדחים או פולטים דברים שקשורים לפצצות. לנוכח פיגועי 11 בספטמבר באותה שנה קו העלילה הזה נמחק כליל למרות שכבר צולם, והנה הוא במלואו.

מפספסים ומגיבים

קונאן אובראיין הגיע אל סט ה"סנטרל פרק" כדי לשוחח עם החברים וזה היה מאוד חמוד. מי שראה את פספוסי הסדרה כבר נחשף לכל הקטעים, אבל מעניין לראות את הטייק של הקאסט על כל זה. ואם במקרה לא ראיתם את פספוסי הסדרה, יש המונים כאלה והם כיפיים מאוד. חפשו ביוטיוב bloopers לפי מספר העונה.

קאסט "חברים" מפציר בצופים לתרום לחב"ד

במסגרת שירותרום המיועד לגיוס תרומות לחב"ד בארה"ב, שמפעלותיה שם אינם מוגבלים רק ליהודים, כעדותם, נרתמו החברים כדי לעודד את הצופים לפתוח את כיסם. בקטעי פספוסים מאחורי הקלעים מתברר שהאופן שבו מאט לבלאנק הוגה את המילה "חב"ד" הצחיקה שם את אנשי הצוות, אבל זה לא הפריע לו להירתם לטובת הארגון פעמיים נוספות במסגרת הספין אוף שלו שכולנו מדחיקים, "ג'ואי".

צ'נדלר ורייצ'ל מסבירים לכם על ווינדוז 95'

למיטיבי לכת עם הרבה זמן פנוי - מעל 56 דקות של מדריך וידאו לווינדוז 95, כולל מערכונים אינפורמטיביים ביזאריים בכיכובם של ג'ניפר אניסטון ומתיו פרי.

במהלך עשר שנות קיומה של "חברים", כל כוכבי הסדרה מלבד אחד הובילו פרקים של "סאטרדיי נייט לייב". היחיד שלא עשה זאת הוא מאט לבלאנק. קורטני קוקס הנחתה כבר במהלך העונה הראשונה, באפריל 1995. דיוויד שווימר עשה זאת בסמוך לפתיחת העונה השנייה, באוקטובר של אותה שנה. ליסה קודרו הנחתה בדיוק שנה אחריו, באוקטובר 1996, ומת'יו פרי עשה זאת אף הוא באוקטובר - של 1997. ג'ניפר אניסטון היא היחידה מהם שהנחתה פעמיים - גם ב-1999 וגם ב-2004.

כמובן, SNL ניצלה את ההזדמנות לטובת פארודיות על "חברים", וזה תמיד היה בדרגות שונות של גרוע עם חיקויים שרבים מהם היו מביכים. הנה למשל זה עם מת'יו פרי (בתפקיד ג'ואי) מ-1995 וזה עם ג'ניפר אניסטון (בתפקיד רייצ'ל), שב-2004 הציגה "סופים אלטרנטיביים" לסדרה. הרגע הגדול האמיתי הגיע שנים רבות אחרי כן, ב-2016, כשוונסה באייר הנפלאה חיקתה את רייצ'ל, ובאחד המקרים הצטרפה אליה גם אניסטון עצמה, בקטע שמסלים ונעשה מצחיק יותר ויותר. הנה שני הקטעים (בראשון דלגו אל דקה 3:15).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully