וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מישהו קעקע את הדמות שלי על הגב שלו. לא ידעתי איך לעכל את זה"

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 0:04

קתרין האן חוזרת לתפקיד המכשפה האהובה בסדרה החדשה "אגתה לאורך כל הדרך". בריאיון מיוחד, האן ויוצרת הסדרה ג'ק שייפר מדברות על הפקת הספין-אוף המצופה מ"וונדה-ויז'ן", ההשפעות הרבות שלה, והכימיה המטורפת בין האן לשחקנית אוברי פלאזה

טריילר לסדרה "אגתה לאורך כל הדרך"/דיסני פלוס

מי שעקב אחרי "וונדה-וויז'ן" מבית היוצר של מארוול - הדרמה הסיטקומית אודות מכשפת העל, הסקרלט וויץ' - לא יכול לפספס את אגתה הארקנס. אגתה התחילה את דרכה ב"וונדה-וויז'ן" כאגנס, השכנה החטטנית של וונדה, עד שחשפה את פניה האמיתיות בנאמבר המוזיקלי המטריף (וזוכה האמי) "Agatha All Along", בו גילינו שהיא למעשה מכשפה עוצמתית בדיוק כמו וונדה, שהיא הנבלית הגדולה של הסדרה - ושבאופן כללי, כיף גדול לבלות איתה.

לכן לא הופתענו (וגם שמחנו מאוד) לגלות שדיסני הזמינה סדרה שלמה שמתמקדת רק באגתה שלנו, ובניסיונותיה להשיג את הכוחות המיוחדים שלה, שנלקחו ממנה אחרי שהפסידה לוונדה ברגעיה האחרונים של "וונדה-וויז'ן". לכבוד עליית הסדרה בדיסני פלוס היום (ב'), ישבנו לשיחה עם קתרין האן בכבודה ובעצמו ועם יוצרת הסדרה, ג'ק שייפר (שיצרה גם את "וונדה-וויז'ן").

הכרנו את אגתה בסדרה שבה כל פרק הוא מחווה לסיטקום מסוג אחר ותקופה אחרת, אבל "אגתה לאורך כל הדרך" מתנהגת בפתיחתה כמו סדרה שונה לחלוטין: מותחן משטרה איכותי מהסוג שאנחנו רואים כבר מדי שנה, ובו אגתה כבר לא שכנה משעשעת או מכשפה מרושעת: היא בלשית קשת יום שחוקרת תעלומת רצח. זוהי פרודיה ברורה על המיני-סדרה "הסודות של איסטאון" בכיכובה של קייט ווינסלט, שיצאה ממש במקביל ל"וונדה-וויז'ן", וקצת גנבה לה את ההצגה, בעיקר בפרסי האמי.

ג'ו לוק, אוברי פלאזה, קתרין האן, סשיר זמטה, "אגתה לאורך כל הדרך". Chuck Zlotnick. © 2024 MARVEL,
מתחיל אחרת לגמרי. קתרין האן עם ג'ו לוק, אוברי פלאזה וסשיר זמטה, "אגתה לאורך כל הדרך"/Chuck Zlotnick. © 2024 MARVEL

"הרעיון הזה בא בעיקר ממני", אומרת ג'ק שייפר. "במקור רציתי להוסיף פרודיה על סדרות משטרה גם ל'וונדה-וויז'ן': שהפרקים הראשונים יהיו פרודיה לז'אנרים שונים של הסיטקום, ואז נעשה מחווה לאיזו סדרה כמו 'CSI'. בהמשך הפיתוח של 'וונדה-ויז'ן' התברר שעדיף שנישאר בסיטקומים, ושהמעבר לז'אנר אחר לא שירת את הסדרה הזו. לכן כשניגשתי ל'אגתה', חפרתי ומצאתי את הרעיון המקורי שהיה לי בזמנו, וזה התיישב".

"אני מעריצה של הסדרות האלה", מסבירה שייפר לוואלה! תרבות. "אני אוהבת את 'בלש אמיתי' ואת דרמות הפשע הקודרות האלה. הן היו ממש באופנה. כש'וונדה-ויז'ן' הייתה מועמדת למספר פרסי אמי עשינו את סבב הפרסים עם הצוות של 'הסודות של איסטאון', שיצאה באותה השנה, והתיידדנו עם הצוות של הסדרה. זו באמת מחווה ל'הסודות של איסטאון', אבל זה גם הסדרה 'ההרג', זה הסרט 'הרסנית' עם ניקול קידמן, זה 'בלש אמיתי', זה בעצם כל פרויקט יוקרתי של פשע אמיתי וקודר, שבו הדמות ממש, ממש טובה בעבודה שלה וממש, ממש גרועה בחיים האישיים שלה. אבל החלק של 'הסודות של איסטאון' התיישב בצורה ממש מענגת ומהנה".


כל הסדרות השוות שעולות החודש בטלוויזיה

מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

עוד בוואלה

דירוג כל 236 פרקי "חברים" מהגרוע לטוב - חלק 5: נפלאותיה של אמבטיה מרגיעה

לכתבה המלאה
קתרין האן, "אגתה לאורך כל הדרך". Chuck Zlotnick. © 2024 MARVEL,
"היא למעשה אלמונית בקומיקס". "אגתה לאורך כל הדרך"/Chuck Zlotnick. © 2024 MARVEL

במובן הזה, אגתה הארקנס באמת יושבת טוב יותר על משבצת האנטי-גיבורה המחוספסת, ולא על תקן גיבורת הסיטקומים המקסימה שוונדה מילאה ב"וונדה-וויז'ן". כמו סרטים וסדרות אחרים שיצאו בשנים האחרונות, גם כחלק מהיקום הקולנועי של מארוול, "אגתה לאורך כל הדרך" בוחרת לשים זרקור על הנבלית.

"היא מעניינת דווקא בגלל שהיא לא גיבורה", אומרת שייפר. "היא מסוגלת לבצע מעשים הירואיים רק אם זה מה שישרת אותה, אבל התמקדנו בעצם העובדה שהיא אנוכית ומרוכזת בעצמה בשעה שהיא גם קורעת מצחוק ומבדרת וכריזמטית. בחוסר-השלמות שלה, במגנטיות הטבעית של קתרין ובמסוגלות שלה לעבור בין רגע מקומדיה לדרמה".

על כך מוסיפה קתרין האן בעצמה, בשיחה עם וואלה תרבות: "סיפור מקורותיו של נבל - במיוחד של נבל מצחיק - תמיד מעניין. במיוחד בגלל שראינו אותה בדרך אחת, יהיה מעניין לקבל את ההזדמנות לראות מה עומד מאחורי הדמות שקיבלנו. היא לא בולטת במיוחד, וגם אני לא שמעתי עליה, היא למעשה אלמונית בקומיקסים, אבל אגתה שנכתבה על ידי ג'ק היא דמות ייחודית משל עצמה".

איך היית מציגה את אגתה בפני חברה שלך אם היית במסיבה והיא הייתה ניגשת אליכן? איך היית מרכלת עליה מאחורי גבה?

"הייתי אומרת - איזו מכשפה (Witch). אבל לא הייתי אומרת וויץ'. היא כל כך מרוכזת בעצמה, כל מה שהיא עושה זה לצחוק על אנשים, ואתן לה את זה - היא באמת מצחיקה. אבל היא פשוט מרושעת. היא הילדה הרעה".

אבל את מחבבת אותה?

"אני אוהבת אותה!"

אוברי פלאזה, קתרין האן, פוסטר "אגתה לאורך כל הדרך". MARVEL,
חשד משמח. אוברי פלאזה עם קתרין האן בפוסטר פארודי על "בלש אמיתי"/MARVEL

"אגתה לאורך כל הדרך" לא מתהדרת רק בכוכבת ראשית שיודעת לזגזג בין קומדיה לדרמה במומחיות של אלופה, אלא בקאסט די מרגש: אגדת הברודווי פאטי לופון ("אוויטה", "עלובי החיים"), דברה ג'ו ראפ (קיטי מ"מופע שנות ה-70"), אוברי פלאזה ("הלוטוס הלבן", "מחלקת גנים ונוף"), סשיר זמטה ("סאטרדיי נייט לייב"): כולן שחקניות מצחיקות ומוכשרות שזוכות לעבוד אחת עם השנייה בלב המסחרה המארוולית.

אוברי פלאזה באופן ספציפי, בתפקיד מכשפה יריבה לאגנס, זורחת כשהיא מול קתרין האן - והחיבור בין שתי הנשים מעלה את החשד המשמח שאולי היריבות הזאת מסתירה משהו אחר, מהסוג שלא נהוג לדבר עליו כשהבכירים השמרנים של דיסני יכולים לשמוע אותנו.

"קתרין ואוברי חברות מאז תקופתן ב'מחלקת גנים ונוף'", מספרת שייפר. "היא חתמה על התפקיד בין השאר בגלל שזו הזדמנות לעבוד עם קתרין. היא פשוט הגיעה לסט מוכנה לפעולה, בתשוקה הדדית מצד שתיהן לעבוד יחד באותה הסצנה, אחרי שהן הכירו אחת את השנייה כל כך הרבה זמן והעריכו אחת את השנייה כל כך. המנועים שלהן דלקו בשיא הכוח, במיוחד בסצנות שלהן בפרק הראשון".

ואיך היית מתארת את שיתוף הפעולה שלך עם קתרין?

"קתרין ואני מאוד קשורות בדרך שבה אנחנו עובדות, שתינו מאמינות בהכנה מראש ומאמינות במקצועיות. קתרין נותנת הכל מעצמה לתוך הדברים שהיא עושה, וזה כמעט הוליסטי. 'הנה הגוף שלי, הנה התודעה שלי, הנה נשמתי, הנה לבי'. יש לנו חיבור ואנחנו בוטחות אחת בשנייה, ואני מוקירה את זה. אני מרגישה ממש בת מזל".

קתרין האן, "אגתה לאורך כל הדרך". Chuck Zlotnick. © 2024 MARVEL,
"היא הילדה הרעה". האן, "אגתה לאורך כל הדרך"/Chuck Zlotnick. © 2024 MARVEL

קתרין, אגתה היא למעשה הדמות הראשונה שאת מגלמת מעולם הקומיקס.

האן: "השנייה".

מי הייתה הראשונה?

"הייתי דוקטור אוקטופוס המצוירת ב'ספיידרמן: אל תוך הספיידרוורס'".

מתנצל ששכחתי את זה. מאוד אהבתי את הסרט הזה ואת התפקיד ההוא.

"אני סולחת לך".

אבל עכשיו כשאת עוד יותר עמוק בעולם הזה: מה הייתה האינטראקציה הכי זכורה או משונה שלך עם מעריץ קומיקס?

"ראיתי פעם מישהו שקעקע את הדמות שלי על הגב שלו. המכשפה אגתה הרקנס הייתה מקועקעת לו על הגב. וזה לא היה קעקוע קטן. וזה היה ממש... לא ידעתי איך לעכל את זה. זה היה אינטנסיבי. הרגשתי שיש לי אחריות אמיתית להצדיק את הקעקוע הזה. אני לא לוקחת את זה בקלות ראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully