וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ווסטוורלד" עונה 3 פרק 6: עולמות מדממים

20.4.2020 / 16:46

מאחת הדמויות האיומות של "ווסטוורלד" הפכה שרלוט הייל לאחד ממוקדי הרגש הכי יפים של הסדרה. מהלכיה בפרק הזה הזכירו את אופיה המקורי של המארחת שמאכלסת את גופה, אבל אם מעלליו של וויליאם מעידים על משהו, זה שריבוי אישיויות עלול להיגמר בדם. ספוילרים

טריילר ווסטוורלד עונה 3 פרק 6/HBO

ספוילר "ווסטוורלד" עונה 3 פרק 6

"לחיות חיים של אדם אחר זה משהו שיכול לשנות אותך. עולמות מדממים"
(ברנרד-ארנולד לקונלס-דולורס, הפרק הקודם של "ווסטוורלד")

אחד המרכיבים הכי יפים בעונה החדשה של "ווסטוורלד" הוא הדבר שהיו ממנו הכי פחות ציפיות לכך: שרלוט הייל (טסה תומפסון). משבר הזהות של הדולורס שמאכלסת אותה הופך אותה לפגיעה ומרגשת מאוד. המאבק הנפשי שלה רוחש מתחת לשאר המאבקים של העונה, זה שבין דולורס לסראק או בינה לבין מייב.

"סראק יפגע במשפחה שלי", שרלוט אומרת לדולורס. לא משנה שדולורס מזכירה לה שזאת לא המשפחה שלה. עבור שרלוט, דולורס שבתוכה, ההיטמעות הזו הושלמה באופן שאפילו שרלוט האמיתית לא הגיעה אליה, לכאורה. כמו שסראק אומר לה, "שרלוט הייל האמיתית לעולם לא הייתה לוקחת את הזמן לבדוק מה קורה עם הבן שלה". אבל אנחנו יודעים שהוא לא לגמרי צודק. גילינו לאחרונה שהתגובה הראשונה של שרלוט אחרי הטבח בווסטוורלד הייתה להקליט את עצמה שרה לבנה. זו עדות לאופן הצר שבו סראק ורחבעם תופסים את בני האדם. טראומה כמו הטבח הייתה יכולה לשנות את האדם מקצה לקצה, להפריך את כל התחזיות לגביו. אך זה משהו שרחבעם לא לוקחת בחשבון, מתעקשת לדחוק את בני האדם לתוך מתווים ששורטטו מראש.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

ווסטוורלד עונה 3 פרק 6. HBO,
הצלת העונה. "ווסטוורלד" עונה 3 פרק 6/HBO

כמו שחזתה השיחה בין ברנרנולד לקונלורס, דולורס השתנתה בתוך גופה של שרלוט. מטמורפוזה יפה גם בפני עצמה, גם כקריאת תיגר סמלית על רחבעם וגם כתזכורת לראשית ימי הסדרה, לאופיה המקורי של דולורס. היא הייתה בחורה מתוקה, טובת לב וחכמה, ובאופן אירוני נדמה שבגופה של שרלוט הייל היא מצליחה למצות את זהותה האמיתית יותר מכפי שהיא עושה בגופה המקורי. משפחת הייל הפכה לשלה, היא תכננה לעקור עמם אל מקום שבו אף אחד לא יוכל למצוא אותם. גם לא דולורס.

"כשאתם סובלים - אז אתם הכי אמיתיים", אמר פעם וויליאם. הנה שרלוט סובלת סבל כבד וממשי, שללא ספק רק יחדד את תודעתה כתואמת שרלוט. כשהיא מופשטת מעורה ומשיערה (אבל איכשהו לא מבגדיה), מותם של בנה ובן זוגה ללא ספק ילבה בה תחושות נקם. האם רק נגד סראק או גם כלפי דולורס, שהביאה אותה אל הדרך הזו?

עוד בוואלה!

ווסטוורלד עונה 3 פרק 5: לב המאפליה

לכתבה המלאה
ווסטוורלד עונה 3 פרק 6. HBO, צילום מסך
נוח על משכבך, ניית'ן. "ווסטוורלד" עונה 3 פרק 6/צילום מסך, HBO

אם יש משהו שהפרק לימד אותנו, זה שמלחמה עצמית יכולה להיות משהו מאוד מדמם. עברו של וויליאם מגיע לבקר אותו (כך לראשונה אד האריס וג'ימי סימפסון יכולים לחלוק מסך ביחד), ובאקט סימבולי החליט האיש בלבן לטבוח בכל זהויותיו האחרות בזו אחר זו. מצהיר שאין לעבר חשיבות יותר.

כמובן, לא בטוח עד כמה יהיה לו קל להתנער מההיסטוריה הפרטית שלו. היא הטילה בו מומים פיזיים ונפשיים. ידו חסרה שתי אצבעות מהפעם שבה דולורס החליפה את אחד הקליעים באקדחו עם כדור משומש, מה שגרם לכלי הנשק להתפוצץ בידו. וכמובן, הרג בתו הוא לא משהו שוויליאם יוכל פשוט להסיט הצדה. הפארק הוא חלק עצום מהאיש הזה, עד כדי כך שמי שמלווה אותו אל המפגש במציאות הרבודה הוא בן דמותו של קראדוק (השחקן ג'ונתן טאקר), סמל בקונפדרדוס. בעונה השנייה כשהוא ואנשיו הובסו על ידי דולורס, טדי מיאן להוציא אותם להורג לפקודתה אלא נתן להם להשתחרר. הם הגיעו אל לאס מודאס, העיירה שבה מתגוררת משפחתו של לורנס (קליפטון קולינס ג'וניור), המארח שהיה שותפו של וויליאם לרבות מהרפתקאותיו. כאשר וויליאם ולורנס שבו לשם, קראדוק שבה אותם יחד עם שאר אנשי המקום.

מעשיו של קראדוק הציתו אז משהו בוויליאם. הוא התעלל באשתו של לורנס לנגד עיניו בדיוק כשם שוויליאם עשה, ונדמה היה שהמראה הזה מהצד גורם לאיש בשחור להכות על חטא. לבסוף הוא דקר את קראדוק בצווארו עם בקבוק שבור, הלעיט אותו בגליצרין, ולורנס ירה בו ופוצץ אותו. סביר להניח כי עצם נוכחותו של קראדוק עכשיו, מעבר לכך שרמזה לנו כבר מההתחלה שמדובר בהזיה של וויליאם, מציפה מחדש את אותם חשבונות נפש מאז.

ווסטוורלד עונה 3 פרק 6, אד האריס. HBO,
מתנער מעברו. "ווסטוורלד" עונה 3 פרק 6/HBO

מפגש הוויליאמים היה סאגה פוקחת עיניים. וויליאם הצעיר והטוב מהעונה הראשונה סיפר לדולורס איך תמיד ברח מילדותו אל הספרים, ואיך ההרפתקאות המשותפות שלהם הם כמו לקיחת חלק פעיל בספרים האלה. אבל מתברר שהוא חסך ממנה ומאיתנו, וכנראה גם מעצמו, את האמת. גם כנער קיננה בו אפלה, וכל מה שביקורו בווסטוורלד עשה הוא את מה שלוגן הבטיח לו שיקרה - חשף את האדם האמיתי. "האם החיים פשוט קרו לך או שבחרת אותם?" שואל אותו עכשיו חמיו, ג'יימס דלוס. וויליאם עונה את מה שאנג'לה אמרה לו כאשר נכנס לראשונה בשערי ווסטוורלד: "אם אתה לא מבדיל, האם זה משנה?"

המסקנה של וויליאם בסוף הסשן הפסיכולוגי המוזר הזה היא ההפך ממה שאמור היה לקרות, יש לשער. "אני האיש הטוב", הוא אומר לדלוס. כך בדיוק אמר לטדי בעונה הראשונה. "אני אלוהים. איל תעשיה. פילנתרופ. איש משפחה. נשוי לאישה יפהפיה. אב לבת יפהפיה. אני האיש הטוב, טדי". אלא שמאז כל כך הרבה פריטים ברשימה הזו כבר נמחקו. אשתו לא הייתה בין החיים כבר כשאמר את זה. בתו מתה מידיו. החברה שלו נלקחה על ידי דולורס ואז על ידי סראק. אבל וויליאם עדיין נלחם.

ווסטוורלד עונה 3 פרק 6. HBO, צילום מסך
מפגש פסגה. "ווסטוורלד" עונה 3 פרק 6/צילום מסך, HBO

והאמת, נראה שיותר מאי פעם האג'נדה שלו מיישרת קו עם זו של המארחים. הוא האיש הטוב, הם האנשים הטובים. או על כל פנים, סראק הוא האיש הרע. בנאום היפה והמריר (והמאוד-"מטריקס"י) שלו בתחילת הפרק, וויליאם מדבר על האופן שבו האנושות מכלה את כדור הארץ ואז שואלת מהי משמעות הקיום. "רוצה לדעת מה המטרה שלך לדעתי?", הוא אמר. "זה ברור. אתה כאן, יחד עם כל השאר, כדי לזרז את המוות האנטרופי של הפלנטה הזאת. לשרת את הכאוס. אנחנו רימות שאוכלות גופה".

בהתחשב בכך שדולורס בדיוק השיתה כאוס על העולם, האם לשרת אותו משמעו לשרת אותה? ברנרד וסטאבס הגיעו לשחרר אותו, ואמנם הם פועלים עצמאית לכאורה, אבל זה קרה בשליחותה של דולורס (כזכור, קונלס הראה לברנרד את "מתקן לחינוך מחדש 036" על הטאבלט שלו בפרק הקודם), ובאופן כללי הכל נעשה במסגרת תוכנית-על שהגתה דולורס, ובה יש לברנרד תפקיד קריטי שאנחנו עדיין לא יודעים מה הוא. "אתה היחיד שאנחנו לא יכולים להחליף", אמר לו קונלס מעט לפני שפוצץ את עצמו.

ווסטוורלד עונה 3 פרק 6. HBO, צילום מסך
דולורס שאחרי קונלס. "ווסטוורלד" עונה 3 פרק 6/צילום מסך, HBO

אפרופו, קושיה חשובה: לפני שוויליאם נלקח למוסד, שרלוט דקרה אותו באצבעה. עכשיו אנחנו יודעים מה היא בדיוק עשתה: השתילה בו מעקב, מין חלבון שהמחשבים במתקן מסווגים הפעם כ"לא מזוהה". "המעקב בדם של החבר שלנו השתלם", אומרת שרלוט לדולורס, "יש לי את המיקום שאת מחפשת". אבל אם דולורס לא ידעה עד עכשיו לאן נלקח וויליאם (סונורה, מקסיקו), איך לעזאזל ברנרד וסטאבס ידעו לאן להגיע? איך לקונלס היה וידאו של המקום בלי לדעת היכן הוא נמצא? יותר מזה, אם שרלוט היא זו שדאגה לאשפז את וויליאם, מוזר שלא ידעה לאיזה מוסד לוקחים אותו.

אולי עוד נקבל הבהרות לגבי כל זה, אבל האם ייתכן שסיפור האשפוז של וויליאם נועד לא רק כדי לנקום בו על ההתעללות בדולורס לאורך שלושים שנים, אלא כדי לאתר את המתקן עצמו? האם ז'אן מיי, אחיו של סראק, עדיין מאושפז שם? קונלס הראה לברנרד את המקום בדיוק אחרי שדולורס ראתה אותו בקבצים על אודות סראק.

ווסטוורלד עונה 3 פרק 6. HBO, צילום מסך
האם אחיו עדיין בחיים? "ווסטוורלד" עונה 3 פרק 6/צילום מסך, HBO

איחוד 2.0

דולורס-קונלס נמצאת עכשיו בידי אנשיו של הצרפתי. בדמותה האוון-רייצ'ל-וודית המוכרת היא נפגשת בתוך הסימולציה עם מייב. אמנם זוהי לא דולורס הראשית, ואמנם רק גרסאות ממוחשבות שלה ושל מייב, אבל זהו המפגש הראשון בין השתיים בתצורותיהן המקוריות (טוב, סוג של) מאז שנתקלו זו בזו בפארק אחרי הטבח, בפרק השני של העונה השנייה. הפעם שלפני כן הייתה עונה שלמה לפני כן, גם כן בפרק השני. המפגש האחרון היה קבוצתי: מייב הייתה אז עם הקטור, ארמיסטיס וסייזמור, ואילו דולורס עם טדי. כולם כבר מכירים את כולם. הקליימקס האמיתי יגיע במפגש האמיתי בין השתיים, בעולם מחוץ להדמיה ובגופיהן שלהן.

הקטור כנראה לא יהיה אחד מהנוכחים. בסצנה מרעישה, מפתיעה ואמוציונלית (ושוב, מאוד "מטריקס"ית) הוא מאבד את חייו במפתיע כאשר שרלוט מועכת את הפנינה שלו. זו הפעם הראשונה שבה אנחנו רואים שיחידת הבקרה עשויה מחומר גמיש יחסית, כלומר קל מאוד להרוס אותה (אולי פחות לבני אדם, אבל לא לרובוטים). לא בכדי היא מוגנת כל כך בקפידה על ידי הכיסויים הלבנים חסיני הכדורים והאש. כדאי לזכור: עדיין יש תקווה להקטור. סראק הורה לאנשיו לשגר מהפארק באמצעות לוויין את המידע של שלושה מארחים ואז להשמיד את כל היתר. זה אומר שהפנינים המקוריות לכאורה עדיין קיימות, ואם "ווסטוורלד" תרצה להשיב אותן ביום מן הימים, יהיה באפשרותה לעשות את זה.

ווסטוורלד עונה 3 פרק 6. HBO, צילום מסך
פרידה/צילום מסך, HBO

בינתיים נראה שהקטור לא יהיה זמין מיידית, אבל למייב יש שתי פנינים נוספות שסראק חילץ את המידע שלהן מהפארק. מי הן? ובכן, אחת מהן אנחנו יודעים בוודאות גדולה (אם אתם מעדיפים להימנע מספקולציה/ספוילר, דלגו לקטנות בסוף). כאשר שרלוט מעלה את הנתונים במחשב שלה, לכל מארח ישנו קוד. מעריצי הסדרה כבר עלו על כך שאחד הקודים הוא של בת טיפוחיה וחברתה הטובה של מייב, קלמנטיין (אנג'לה סרפיאן). זה יהיה איחוד מרגש ללא ספק, אבל מעניין מה יהיה מצבה של קלם. היא עברה כריתת אונה, כלומר קדחו לה בראש, מה שאומר שמצבה לא היה מזהיר מלכתחילה. לאחר מכן שרלוט הייל האמיתית הכניסה לה את הקוד שמאפשר למייב לשלוט במארחים באמצעות מוחה, מה שעזר לנטרל את התקוממות הרובוטים בעונה הקודמת. עם כל מה שקורה שם, מי יודע מה מייב ואנחנו נקבל (בהנחה הסבירה שזו אכן קלמנטיין, ו"ווסטוורלד" לא השתמשה סתם באותו קוד בלי קשר לכלום).

שאלת השאלות היא מיהו המארח הנוסף. הפמליה של מייב כללה גם את ארמיסטיס (אינגריד בולסו ברדל), ואחרי ביקורה בשוגון וורלד הצטרפה אליהם האנאריו (טאו אוקאמוטו). ההימור הכי מושכל יהיה שמדובר באחת מהן, מאחר שכבר היו אנשי שלומה של מייב. אופציות אחרות הן שמדובר במוסאשי המקורי (הירויוקי סנאדה), שליווה את החבורה בשוגון וורלד, וקצת פחות סביר - לורנס חביבנו, שמעט לפני מותו מייב גרמה לו להיזכר במעלליו של וויליאם כלפיו.

ווסטוורלד עונה 3 פרק 6. HBO, צילום מסך
המארחים והקודים. "ווסטוורלד" עונה 3 פרק 6/צילום מסך, HBO

קטנות

כבר ראינו לא פעם את המדפסות מכינות מארחים חדשים, בעיקר בטוויית העיניים, אבל היה מגניב לראות את הגבות משודכות בזו אחר זו.

בחיכו של וויליאם מותקן עכשיו "עירוי", אותו מכשיר שיש בפיו של כיילב ובאמצעותו מחילים עליהם מציאות רבודה כדי להתמודד עם הבעיות הפסיכולוגיות שלהם. הפסיכולוגית של וויליאם אומרת זאת בפירוש: "השתמשנו בזה בהרחבה על חיילים לשעבר שסובלים מהפרעת דחק פוסט-טראומטית".

הנה הנאום השלם של וויליאם: "האנושות היא שכבה דקה של בקטריה על כדור בוץ שמוטח בריק. אם היה אלוהים, הוא היה מוותר עלינו לפני הרבה זמן. הוא העניק לנו גן עדן והשתמשנו בכל דבר עד תום. חפרנו כל טיפת אנרגיה ושרפנו אותה. כילינו ופלטנו, השתמשנו והרסנו. אחרי זה אנחנו יושבים כאן בערמת האפר המסודרת הזו, אחרי שסחטנו כל דבר בעל ערך מכוכב הלכת הזה, ואנחנו שואלים את עצמנו: 'למה אנחנו כאן?'. רוצה לדעת מה המטרה שלך לדעתי? זה ברור. אתה כאן, יחד עם כל השאר, כדי לזרז את המוות האנטרופי של הפלנטה הזאת. לשרת את הכאוס. אנחנו רימות שאוכלות גופה".

seperator

העונה השלישית של "ווסטוורלד" משודרת בימי שני ב-HOT, yes וסלקום tv.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully