וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים מה לראות בסערה? קבלו 5 המלצות לסדרות שוות

עודכן לאחרונה: 21.12.2021 / 8:01

כדי לנצח את הסערה, אנחנו זקוקים לבינג' המושלם. זה שישכיח מאיתנו את הברקים והרעמים. זה שבסופו נוכל לספר לכולם על כמה כיף היה, ואיך הזמן עבר מבלי שנשים לב. למרבה המזל, לא חסרות אופציות מעולות לצפייה - חלקן מהשנה החולפת ואחרות מהשנים האחרונות

הסדרה "ברידג'רטון" בהפקת שונדה ריימס/נטפליקס

בכל פעם מחדש, כשמזג האוויר בחוץ מתקדר והגשם מכה בחלון, נולד לו סוג של דו קרב חשאי. ככל שקר ואפור יותר, כך נתחפר עמוק יותר בפוך, נתפנק בעוד קצת מרק או נשקיע קצת יותר בשוקו. הפוך יהיה רך ומנחם יותר מבשגרה וכך גם הבחירות הטלוויזיוניות שלנו. כי בדו קרב הזה, סתם עוד נחמה אגבית לא תספיק. כדי לנצח את הסערה, אנחנו זקוקים לבינג' המושלם. זה שישכיח מאיתנו את הברקים והרעמים. זה שבסופו נוכל לספר לכולם על כמה כיף היה, ואיך הזמן עבר מבלי שנשים לב. למרבה המזל, לא חסרות אופציות מעולות לצפייה - חלקן מהשנה החולפת ואחרות מהשנים האחרונות.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

ברידג'רטון (Bridgerton)

עד שהגיעה סופת ההוריקן של "משחק הדיונון", הייתה הסבוניה התקופתית של שונדה ריימס ללהיט הגדול ביותר של השנה בנטפליקס, ובצדק. על רקע החברה הגבוהה של אנגליה של המאה ה-18, מביאה עונת החיזור אחר הנערות שהגיעו לפרקן לשרשרת של בגידות, מזימות ותככים - כשבמרכזן עומדת משפחת ברידג'רטון היוקרתית. מעבר לכיף הבורגני א-לה "אחוזת דאונטון" שהיא מביאה עמה, "ברידג'רטון" הרבה יותר נועזת ממנה - הן בבחירות התסריטאיות והן בעיסוק שלה במיניות. הוסיפו לכל אלה ערכי הפקה מרשימים, פסקול מושלם וליהוק נהדר - וקיבלתם ניצחון לשמו. בקרוב צפויה עונה 2 לצאת דרך, כך שאם פספסתם את ההייפ המקורי - זו הזדמנות מושלמת.

הסדרה "ברידג'רטון" של נטפליקס. ליאם דניאל/נטפליקס,
ניצחון לשמו. "ברידג'רטון"/ליאם דניאל/נטפליקס

Only Murders in the Building

אחת ההפתעות המענגות של השנה החולפת הגיעה מרשת הולו (ובחלק הראשון של 2022 צפויה להגיע לישראל רשמית וחוקית עם דיסני פלוס). אחרי שכולנו התמכרנו בשלב כזה או אחר לפודקאסטים של פשע אמיתי, לוקחת "רק רציחות בבניין" את החוויה והופכת אותה בו זמנית לסוג של פארודיה, וגם למקרה פשע אמיתי בפני עצמו, המתרחש כולו בבניין דירות מפואר. גיבוריה - שני גברים מזדקנים שתקופת הזוהר שלהם הרחק מאחוריהם (מרטין שורט וסטיב מרטין) וצעירה מתבודדת בעלת עבר מסתורי (סלינה גומז) - הם סוד הקסם שלה. ככל שהתעלומה במרכז הסדרה מסקרנת ומתפתחת, אלו הסיפורים שלהם ומערכת היחסים הביזארית שנבנית ביניהם שהופכים אותה לחגיגה של ממש. בימים אלה מככבת "רק רציחות בבניין" בצמרת מצעדי השנה של מבקרי הטלוויזיה המובילים, וייתכן בהחלט שתעשה זאת גם במצעד שלנו כאן בוואלה! תרבות.

עוד בוואלה!

"הביטלס: גט באק" היא סדרה מופלאה על משהו שגדול אפילו יותר מהלהקה

לכתבה המלאה

נערות דרי (Derry Girls)

סדרת ההתבגרות הכי מצחיקה בסביבה מגיעה דווקא מאירלנד, ואחרי שקטפה שלל עצום של תארים בממלכה המאוחדת נחתה בסופו של דבר גם בנטפליקס. שם הסדרה נגזר מקיצור שמה של העיר (לונדונדרי) בה מתגוררות ארבעת הגיבורות שלה. הימים הם הימים שלפני הסכמי "יום שישי הטוב" שהביאו לסיומו של סכסוך דמים אכזרי, ודווקא במציאות הזו של מתח וחוסר ודאות - מוצאת "נערות דרי" את כל היופי, האתגרים ובעיקר החלקים הקורעים מצחוק של גיל ההתבגרות, שיושבות כולן על תובנות מבריקות. קצב הבדיחות הרצחני בשילוב הליהוק המושלם והאופי המובחן של כל אחת מבנות החבורה, הופך אותה לאחת הקומדיות הטובות של העשור האחרון. וכל אלה עטופים בפסקול ניינטיז מושלם וממכר. וכיאה לסדרות בריטיות, הפרקים קצרים וקלילים ויחלפו עוד לפני שתרגישו בכך. חבל שהעונה השלישית תהיה האחרונה, אבל מוטב לאהוב ולאבד וגו'.

פליבג (Fleabag)

חלף כבר מספיק זמן כדי שהיצירה הגאונית של פיבי וולר ברידג' תהפוך לשם דבר, ועדיין נדמה שהיא לא מוכרת לקהל הרחב כמו סדרות מדוברות אחרות. ברידג' לא רק יצרה את הסדרה אלא גם מככבת בה בתפקיד הראשי, כאישה צעירה, פרועה ואבודה, שמנסה לנהל את חייה בלונדון על רקע טרגדיה שחוותה בעבר. הסגנון האובר-שיתופי שלה, המתבטא בשבירת הקיר הרביעי, מייצר חוויה יוצאת דופן שהיא בו זמנית גם מצחיקה כמו מעט מאוד דברים שראינו, וגם מועכת לב ומערערת. ברידג' תכננה שהעונה הראשונה של הסדרה תהיה גם היחידה, אלא שאז הבזיק בה רעיון מבריק לא פחות והביא לעונה שנייה מופתית אפילו יותר מזו שקדמה לה. אם עדיין לא זכיתם לצפות בה, הסופה הזאת היא הזדמנות נהדרת להשלים ולהתאהב בעצמכם, ואם צפיתם? זה נראה כמו תירוץ מושלם לחזור ולהיזכר עד כמה היא מושלמת.

יורשים (Succession)

על פניו, הקומדיה השחורה והמשובחת של רשת HBO, לא מתיישבת עם יתר הסדרות ברשימה. כל אחד מפרקיה הוא באורך של כשעה, לוקחים לה לא מעט פרקים כדי להתניע באמת בעונה הראשונה, והיא מרושעת ונכלולית כמו מעט מאוד דברים שנראו על המסך הקטן. אלא שככל שהיא מתקדמת, נפתחת בפנינו מניפה עצומה של תככים, מזימות ומאבקי כוח בתוך האלפיון של האלפיון העליון. וככל שאנחנו מתוודעים אליהם יותר, מתועבים ככל שיהיו, הולכים הגיבורים שלה וגדלים עלינו לאורך זמן. ובעיקר, הכתיבה המבריקה שמאחוריה תשאיר אתכם המומים פעם אחר פעם, במגוון פיתולים ובחירות תסריטאיות שיצרו גלי ענק ברשתות החברתיות. לא לחינם היא הייתה הזוכה הגדולה בטקס האמי האחרון, לא לחינם היא גם נחשבת כיום לסדרה הטובה ביותר בטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully