וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם כל הכבוד לבראנג'לינה, הסדרה הזו טובה מהרבה מהסרט בכיכובם

8.2.2024 / 16:18

כמעט שני עשורים אחרי שהסקס-אפיל של שני הכוכבים הגדולים בעולם יצר פיסת רכילות בלתי נשכחת, מגיעה הסדרה שלוקחת את הפוטנציאל של הסיפור המקורי ומצליחה לממש אותו. הרבה בזכות שני הכוכבים החדשים, שמפיקים זוגיות אותנטית ונוגעת ללב הרבה יותר ובכך מייצרים חיבור הרבה

טריילר לסדרה "מר וגברת סמית'" (Mr. & Mrs. Smith)/אמזון פריים וידאו

קשה מאוד לדמיין אירוע כמו "מר וגברת סמית'", הסרט מ-2005, מתרחש היום. לא בגלל שמדובר ביצירת מופת בלתי נשכחת (אף שהיה כיפי ועשוי טוב מכפי שחלקנו אולי זוכרים), אלא בגלל הפרמיס הבלתי אפשרי: שני הכוכבים הכי גדולים בעולם, בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי, על מסך אחד. לא רק שני האנשים היפים ביותר, אלא גם המבוקשים ביותר, המדוברים ביותר, אלה שכולם רוצים לשבת איתם לבירה או האפשרות השנייה. ואם זה נשמע נדיר, אז העובדה שמתוך ההפקה הזאת הם גם יתאהבו זה בזו, ויובילו לפירוק נישואיו של פיט מג'ניפר אניסטון, הפכה את הכל למיתולוגיה. פיקנטריה שהאפילה על הסרט והפכה לאנקדוטה הזכורה ביותר ממנו.

אמרנו קשה מאוד? אבל לא בלתי אפשרי. הידיעה על הרימייק של הסרט בפורמט של סדרה, בכיכובם של דונלד גלובר ("אטלנטה") ופיבי וולר-ברידג' ("פליבג") הצליחה לייצר באזז מרשים בפני עצמו. שני יוצרים מחוננים וכוכבי על בזכות עצמם, עם פוטנציאל כימיה אדיר כצמד שבמרכז הסיפור, שגם ייהנו הפעם מהחופש היצירתי שמאפשרות להם שמונה שעות של סדרה במקום שעתיים של סרט. אלא שבהתאם לטרנד ההולך ומתעצם בהוליווד, וולר-ברידג' הודיעה על עזיבת הפרויקט כבר בשלביו המוקדמים בטענה ל"חילוקי דעות יצירתיים" עם גלובר. וכך בבת אחת, נדמה היה שההתרגשות הגדולה סביב הפרויקט מתפוגגת.

לעולם לא נדע אם הגרסה של וולר-ברידג' וגלובר הייתה מצדיקה את הציפיות הגדולות, אבל החדשות הטובות הן שאנחנו יודעים מה קרה בלעדיה. פרנצ'סקה סלואן, שנמנתה עם כותבי "אטלנטה" של גלובר, החליפה את וולר-ברידג' כיוצרת-שותפה, ועל המסך נכנסה לנעליה מאיה ארסקין (היא "הסמוראית כחולת העין" וכוכבת הקומדיה המהוללת "PEN15", אותה יצרה יחד עם שותפתה למסך, אנה קונקל). על פניו, זוגיות הרבה פחות מסעירה ומעוררת ציפייה מזו המקורית, אבל אולי זה מה שמאפשר לה לצלוח את האתגר הזה בקלות רבה יותר, ולהפוך את הפרמיס של הסרט המקורי ליצירה הרבה יותר טובה וחכמה.

בראד פיט, אנג'לינה ג'ולי, הסרט "מר וגברת סמית'". TM and © 2005 by Regency Entertainment (USA), Inc. and Monarchy Enterprises S.a.r.l,
סרט מיתולוגי מהסיבות הבלתי ענייניות. אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט, הגרסה הקולנועית של "מר וגברת סמית'"/TM and © 2005 by Regency Entertainment (USA), Inc. and Monarchy Enterprises S.a.r.l
דונלד גלובר, מאיה ארסקין, הסדרה "מר וגברת סמית'" (Mr. & Mrs. Smith). David Lee/Prime Video,
כימיה אותנטית ומעוררת אמפתיה. "מר וגברת סמית'"/David Lee/Prime Video

בדומה לעלילה המקורית, גם הפעם עומדים במוקד שני בני זוג שמסתירים מהעולם את עיסוקם האמיתי כפעילי שטח של ארגון ריגול מסתורי, הנשלחים לבצע שלל משימות חיסול ברחבי העולם. אלא שבניגוד לסרט - שם הגיבורים עבדו בארגונים מתחרים בלי שהיו מודעים לעיסוק האמיתי של בן זוגם - הפעם שניהם נכנסים ביודעין לתוך נישואים פיקטיביים מבלי להכיר זה את זו, כחלק מהיותם עובדי אותו ארגון ביון. אם העלילה הזאת מזכירה לכם את "האמריקאים" הנפלאה, זה ממש לא מקרי.

גלובר היה מודע היטב לדמיון של החזון שלו לדרמת המרגלים, וכבר בפרק הראשון הוא דואג לקרוץ לכיוונה. זה קורה כשג'יין (השם הפיקטיבי שנושאת דמותה של ארסקין) מסבירה לג'ון (השם הפיקטיבי של דמותו של גלובר) ש"נישואים מושכים פחות תשומת לב. הסבירות שתערוק פוחתת אם אתה מסתמך על בן זוג. זו טקטיקה נושנה של הקג"ב". כמו ב"האמריקאים", גם "מר וגברת סמית'" ("Mr. & Mrs. Smith") מתעתעת בפוקוס שלה. לכאורה זה העיסוק מסכן החיים של השניים, אבל בעצם זו הזוגיות שמתפתחת ביניהם - בתחילה בעל כורחם, ולאחר מכן כסיבה להמשיך.

עוד בוואלה!

הסדרה החדשה של הוט משלבת בין המצחיק מאוד לעצוב מאוד

לכתבה המלאה
מאיה ארסקין, הסדרה "מר וגברת סמית'" (Mr. & Mrs. Smith). David Lee/Prime Video,
על גבול האנטיפתית. מאיה ארסקין, "מר וגברת סמית'"/David Lee/Prime Video
דונלד גלובר, הסדרה "מר וגברת סמית'" (Mr. & Mrs. Smith). David Lee/Prime Video,
ספונטני ומחויב. דונלד גלובר, "מר וגברת סמית'"/David Lee/Prime Video

הסידור הבלתי שגרתי הזה מוצג לנו כבר מפרק הפתיחה, כשראיון הקבלה של השניים משמש כהדגשה לשוני הגדול ביניהם. ג'יין היא טיפוס אלפא, מאורגנת, שואפת לשלוט בכל סיטואציה, אנטי-סוציאלית על גבול האנטיפתית ולוקחת את החיים ברצינות תהומית, לא מאמינה באהבה ומנוכרת לאביה. ג'ון, מנגד, הוא ספונטני, מציג את עצמו לעולם כהרבה פחות חכם ממה שהוא באמת, רוצה במשפחה ואהבה ומחויב לקשר עם אמו. יצירות אחרות יכולות להפוך את כל אלה לקלישאות של "הפכים נמשכים", אבל כאן משיכות החבל בין השניים מצליחות להיראות אותנטיות וגם נוגעות ללב.

כבר במשימה הראשונה תוהה ג'יין "מה לדעתך יקרה אם ניכשל", ג'ון עונה אינסטינקטיבית "בנישואים שלנו?", והיא משיבה לו "במשימה". זו הצצה חכמה לעולם הפנימי של השניים ולדברים שהם מקדשים מעל היתר. אלה חיים בודדים אחרי הכל, ג'ון וג'יין בחרו בתפקיד המוגדר "סיכון גבוה", בעוד בסוכנות קיימים מי שמשמשים כשליחים או נתוני שירותים אחרים, בלי לסכן את עצמם או לוותר על קיום קשרים חברתיים וחיי פנאי. וכך, הקשר המשמעותי היחיד של ג'ון וג'יין לעולם החיצון הוא צ'אט פשוט עם ישות מסתורית המייצגת את הארגון, שפותחת כל שיחה ב"הייהיי", הכינוי שהם גם מדביקים לה.

דונלד גלובר, מאיה ארסקין, הסדרה "מר וגברת סמית'" (Mr. & Mrs. Smith). David Lee/Prime Video,
משיכות החבל אותנטיות ונוגעות ללב. "מר וגברת סמית'"/David Lee/Prime Video

המבנה הזה של משימות לצד התפתחות היחסים בין ג'ון וג'יין מייצר פורמט מהנה ויוצא דופן. מצד אחד הוא אפיזודי וניתן בהחלט היה לשחרר את פרקי הסדרה בפורמט שבועי, שכן כל פרק עומד בפני עצמו. גם העובדה ששורה של במאים (ביניהם גלובר עצמו) אחראים על הפרקים השונים, מעניקה להם חוויה ייחודית ושונה. אלא שמנגד, דווקא צפייה רציפה מאפשרת את החיבור הרגשי למסע שעוברים בני הזוג ולקשר ביניהם, פרטים קטנים שהולכים ותופסים מקום גדול יותר ככל שחולף הזמן. דרכים שבהן כל אחד משפיע על האחר באופן שקשה להבחין בצפייה עם הפוגות ארוכות.

כך למשל, חוסר היכולת של ג'ון לגדוע את הקשר החזק עם אמו גם בעבודה חשאית שמצריכה התנתקות מוחלטת, היא המפתח לרצון ההולך וגובר שלו להפוך את הקשר עם ג'יין לדבר העיקרי על חשבון עיסוקם. מנגד, האופי המשימתי והאנטי-חברתי של ג'יין גורם לה לדחוף אותו שוב ושוב מעליה, גם כשאינה רוצה בכך. הסוד של מערכת היחסים הזאת הוא בתצוגות המשחק הנפלאות של גלובר וארסקין. זו לא כימיה שמתפוצצת מסקס-אפיל וכריזמה, אלא דווקא אותנטית ומעוררת אמפתיה. זוגיות שהרבה פעמים מבלבלת ומתסכלת, כולל חוסר הבנה הדדי, אבל אז מתחלפת ברגעים קטנים, יפים וחכמים שבהם העולמות הפנימיים נפגשים, ולפתע הם נדמים כמו מי שתמיד נועדו זה לזו.

ג'ון טורטורו, הסדרה "מר וגברת סמית'" (Mr. & Mrs. Smith). David Lee/Prime Video,
שרשרת כוכבים. ג'ון טורטורו, "מר וגברת סמית'"/David Lee/Prime Video
פארקר פוזי, הסדרה "מר וגברת סמית'" (Mr. & Mrs. Smith). David Lee/Prime Video,
האורחים עוזרים להגדיר את הגיבורים. פארקר פוזי, "מר וגברת סמית'"/David Lee/Prime Video

המשאבים הכבדים שעומדים לרשות אמזון פריים וידאו מוכיחים את עצמם בשרשרת הכוכבים האורחים שמפציעים בפרקים השונים: שרה פולסון ("סיפור אימה אמריקאי"), פול דיינו ("באטמן" החדש), אלכסנדר סקארסגארד ("יורשים", "דם אמיתי"), שרון הורגן ("קטסטרופה"), ג'ון טורטורו ("ניתוק", "ביג לבובסקי"), רון פרלמן ("ילדי האנרכיה"), מיקיילה קול ("להרוס אותך"), אורסולה קורברו ("בית הנייר"), ואגנר מורה ("נרקוס"), פארקר פוזי ("בו מפחד", "מחלקת גנים ונוף") ואחרים. כולם מפזרים אבק כוכבים וכישרון רב על התשתית הכישרונית גם כך של הסדרה, ועוזרים לצמד הגיבורים לאפיין את עצמם ואת יחסיהם בזכות שלל סיטואציות - ממפגש מקרי עם זוג מחסלים אחרים של החברה, דרך עשירים אקסצנטריים בודדים ועד יועצת נישואים.

אף שהדגש כאן הוא בהחלט על מערכת היחסים, סצנות הפעולה מצולמות ומבוימות נהדר. העובדה שהמטרות של ג'ון וג'יין נמצאים בכל רחבי העולם, מאפשרת לסדרה להציג את יכולותיה במגוון רחב של לוקיישנים פוטוגניים - עוד יתרון לתקציב הנדיב של אמזון - מבירות ציוריות ועד ג'ונגלים אורבניים ואמיתיים. היא עושה זאת בצורה מרשימה שרוחשת הרבה כבוד לחומר המקור, וגם כאן מצליחה לא פעם להתעלות עליו. סדרות שמנסות להיות גם וגם מפשלות במקרים לא מעטים בשני המקרים. כאן, האקשן, הקומדיה והדרמה משתלבים בצורה הרמונית ומהנה, מבלי להפריע או לסתור אלה את אלה.

נדמה שעיקר הקסם והערך של העיבוד הטלוויזיוני ל"מר וגברת סמית'" הוא הבחירה להעמיק ולהרחיב במערכת היחסים בין השניים. לא כגימיק של שני סוכנים שלא יודעים זה על זה, אלא דווקא מי שמודעים לאתגר כבר מלכתחילה ונדרשים ללמוד לחיות ולהכיל אותו. כולל החיים לצד ישות מסתורית עם אינטרסים משתנים, שלא רואה בזוגיות הזאת כלום מלבד פסאדה. המאבק הזה של ג'ון וג'יין בעצמם, זה בזו ובמערכת, הוא שמייצר את הדרייב להמשיך ולצפות עוד ועוד. להבין אם ואיך יצליחו או ייכשלו לא רק לשמור על חייהם, אלא על עצמם וזה על זו.

seperator

כל פרקי "מר וגברת סמית'" זמינים באמזון פריים וידאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully