וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוקו החדש של נטפליקס אלים, מדהים ועולה על כל דמיון

19.2.2024 / 0:00

"מאהבת, מטרידנית, רוצחת" כל כך פסיכוטי, שלו נכתב כתסריט בהוליווד המפיקים היו זורקים אותו לפח מרוב שהוא מופרך. הטוויסט הגדול בעלילה צפוי להותיר אתכם פעורי פה ולחשוב רק על שלוש מילים: וואט דה פאק

טריילר לסרט התיעודי "מאהבת, מטרידנית, רוצחת"/נטפליקס

את השיר "Every Breath You Take" כתב סטינג בחצי שעה. לאחר שביצע אותו כסולן The Police, הוא כבש את המצעדים. למעשה, השיר הזה אחראי עד היום לרוב התמלוגים המוזיקליים של סטינג. לא מפתיע במיוחד לאור העובדה שב-2019 הוא הוכרז כשיר המושמע ביותר בהיסטוריה של הרדיו, לא פחות.

זהו שיר עם הרבה קסם - קול רך, מלטף, מתעתע. "זוג אחד אמר לי 'זה היה שיר החתונה שלנו'", סיפר סטינג לימים, "חשבתי לעצמי 'ובכן, שיהיה לכם בהצלחה'". כי "Every Breath You Take" אולי נשמע כמו שיר אהבה, והוא אכן עוסק בחיזור, אבל מהסוג הפסיכוטי שמאפיין מטרידנים קיצוניים. הוא כל כך מפחיד, עד שאפילו היוצר שלו הודה כי "לא ידעתי בהתחלה כמה שטניות המילים שכתבתי".

הלהיט הגדול של פוליס יצא ב-1983, כמעט עשור שלם לפני שהאינטרנט הנחית מהלומת מוות על עידן התמימות והביא לעולם שלנו הרבה סטינגים מלחיצים. חדרי הצ'אטים יצרו קיצורי דרך ותופעת הסטוקינג רשמה עלייה אקספוננציאלית עוד הרבה לפני עידן הרשתות החברתיות. באחת מהן, מיוחדת ונדירה, עוסק הדוקו "מאהבת, מטרידנית, רוצחת" ("Lover, Stalker, Killer") שעלה לאחרונה בנטפליקס.

הסרט התיעודי "מאהבת, מטרידנית, רוצחת" (Lover, Stalker, Killer). נטפליקס,
סיפור שומט לסת. "מאהבת, מטרידנית, רוצחת"/נטפליקס

התבנית של הסיפור, של אדם תמים הנופל קורבן לתרמית אינטרנט, מוכרת מלא מעט סדרות וסרטים, בדיוניים ומבוססי סיפור אמיתי, שראיתם בעבר. מכונאי מהמערב התיכון מתנסה לאחר גירושיו בחלק הקליל של החיים, שכולל בעיקר סקס מזדמן וחסר מחויבות, עד שהוא מחליט שהוא רוצה להתמסד שוב. למוסך שלו נכנסת לקוחה, וכעבור מספר ימים הוא רואה אותה באתר היכרויות. הוא מחליט לנסות, אבל כעבור זמן קצר מחליט שדי, הניסוי נכשל. הבעיה: היא לא ממש מקבלת את זה. כאן ניתן לחשוב שתגיע עלילה חד ממדית נוסח "נוכל הטינדר", אבל ההמשך הופך לאלים, מדהים ועולה על כל דמיון.

לסאם הובקינסון, הבמאי של הדוקו בן 90 הדקות, יש חיבה מיוחדת לפשעים מוזרים ולהונאות. לפני שלוש שנים זכה לשבחים בזכות "מישה והזאבים", שגלל שרשרת אירועים מופרעת שהתפרשה על פני יובל שנים. ספק אם גם הוא ידע אז שלידיו ייפול כפרי בשל סיפור מטורף עוד יותר. "מאהבת, מטרידנית, רוצחת" כל כך פסיכוטי, שלו נכתב כתסריט בהוליווד המפיקים היו זורקים אותו לפח מרוב שהוא מופרך. הטוויסט הגדול בעלילה צפוי להותיר אתכם פעורי פה ולחשוב רק על שלוש מילים: וואט דה פאק.

החיסרון של הדוקו הזה הוא החיסרון שיש כמעט בכל דוקו של נטפליקס - ויזואליה. כמו תמיד, כמעט, שוב יש פה בעיקר ראשים מדברים מגובים בתמונות סטילס ובשחזורים זולים. הייחוד של "מאהבת, מטרידנית, רוצחת" לעומת סרטים אחרים בז'אנר טמון בכך שהסיפור פה באמת מיוחד ולא דורש מראה עיניים. למעשה, לו היה מוגש במסגרת פודקאסט הוא היה מרשים ומלחיץ לא פחות. בשל כך, החיסרון בסרטונים אותנטיים פחות משמעותי במקרה הזה.

עוד בוואלה!

הסרט של נטפליקס מהנה אבל יש לו בעיה גדולה אחת: שמו

לכתבה המלאה
הסרט התיעודי "מאהבת, מטרידנית, רוצחת" (Lover, Stalker, Killer). נטפליקס,
בעיקר ראשים מדברים, אבל הפעם אין עם זה בעיה. "מאהבת, מטרידנית, רוצחת"/נטפליקס

נטפליקס העלתה בשנים האחרונות לא מעט סרטי וסדרות דוקו על נוכלים, מטרידנים ורוצחים. אחד מהם, "סיוט נוסח אמריקה", עלה ממש בחודש שעבר ונפל מיד למלכודת הבנאליות. ב"מאהבת, מטרידנית, רוצחת" יש מספר קווים משיקים, אבל הוא פחות קלישאתי ולא נוטה לפרוט על מיתרי הכעס שצומחים מעוול נגד האנושות, אלא דווקא על מנגנוני ההפתעה ובעיקר על המחשבה שזה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו אם רק יבצע פנייה לא נכונה בחייו.

ייתכן שגם אחרי שתראו את הדוקו הזה תחשבו לעצמכם "נו, אמריקה, עם של מטורפים", יכול להיות גם שלא תהרהרו בו יותר מדי אלא תזפזפו לבינג' הבא. מה שדי בטוח הוא שתצפו בו עד הסוף, מאחר שהוא מסופר היטב, מגולל מספר טוויסטים שומטי לסת ובעיקר מהנה. כמאמר שיר מפורסם שאולי פעם שמעתם ברדיו - בכל נשימה שיוציא, אתם תעקבו אחריו.

seperator

"מאהבת, מטרידנית, רוצחת" זמין בנטפליקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully