וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רשלני", "מעליב": יוצר "בלש אמיתי" נגד העונה החדשה של "בלש אמיתי"

21.2.2024 / 10:00

ניק פיצולאטו, שיצר את שלוש העונות הראשונות בדרמת המתח של HBO אך לא היה מעורב ברביעית, לא מסתיר את סלידתו ממנה. עם סיום העונה השבוע הוא פרסם מחדש כמה מהנאצות שהופנו כלפיה על ידי גולשים. כוכבת העונה לא נשארה חייבת

טריילר לסדרה "בלש אמיתי: ארץ הלילה"/HBO

השבוע הסתיימה "בלש אמיתי: ארץ הלילה" - העונה הרביעית של דרמת המתח של HBO (ובישראל ביס, הוט וסלקום טיוי). היא הייתה העונה הראשונה שיוצר הסדרה המקורית, ניק פיצולאטו, לא היה מעורב בה. מי שאחזה במושכות היא הבמאית והתסריטאית המקסיקנית איסה לופז, שלמעשה יצרה את "ארץ הלילה" כיצירה שעומדת בפני עצמה. בעצת HBO, שרצתה לרענן את המותג ולהיעזר בו כקניין רוחני מוכר ואהוב, לופז הפכה את התסריט למשהו שדר בכפיפה אחת עם הסדרה הקיימת, כולל מחוות ואזכורים לאירועי עבר.

פיצולאטו היה קולני נגד העונה הזו כבר מתחילתה, והבהיר לעוקביו ברשתות החברתיות שאין לו חלק בה. ביום שני השבוע, עם סיום העונה, הוא העלה רצף של סטוריז באינסטגרם שבהם חלק כמה מהביקורות הקשות ביותר על "ארץ הלילה". הוא אמנם מחק אותם די מהר, כשם שעשה גם עם פוסטים קודמים שסנטו בסדרה, אך כמובן צילומי המסך כבר נעשו ושותפו בטוויטר.

"אני יכול רק לשער מהי ההרגשה לכתוב את אחד מהדיאלוגים הגדולים בכל הזמנים ולראות אותו נשחט ומנוצל לרעה כך", כתב מישהו ששלח אהבה לפיצולאטו, באחד מהפוסטים שהיוצר שיתף. "הפינאלה אתמול בלילה היה אחד מהדיאלוגים הכי רשלניים שצפיתי בהם אי פעם. מעליב כל כך לקרוא לזה 'בלש אמיתי', ואף מעבר למעליב להשתמש ב'הזמן הוא מעגל שטוח'" - אחת מהשורות הבלתי נשכחות מהעונה הראשונה, שבה כיכבו וודי הרלסון ומת'יו מקונוהי.

בנוסף שיתף היוצר פוסט של צופה שכתב, "HBO הייתה צריכה לדבוק בניק פיצולאטו. היו לכם ג'ודי פוסטר, אטמוספרה מאיימת באופן טבעי וגישה לניק, מקונוהי והרלסון (כולם ממשיכים לקבל קרדיט מפיקים גם אם אינם מעורבים, ו"ת) ובכל זאת לא הצלחתם לסיים טוב או לשמור על מתח שאינו מבוסס על רגעי בהלה זולים".

עוד בוואלה!

"אנחנו מככבים בלהיטים, אבל אנחנו בלתי נראים. לא מזהים אותנו, וזה כיף"

לכתבה המלאה

קאלי רייס, שכיכבה ב"ארץ הלילה" לצד ג'ודי פוסטר, הגיבה בטוויטר על הטינופים של פיצולאטו: "זה חבל. אבל היי, אני מניחה ש'אם אין לך משהו טוב לחלוק, תחרבן על אחרים' זה הגל החדש".

גם עמיתיו של פיצולאטו למקצוע לא אהבו את ההתנהלות שלו. רוברט קינג, יוצר-שותף של "האישה הטובה", "הטובות לקרב", "פני הרוע" ואחרות, כתב בטוויטר: "זה לא מראה טוב עבור שואוראנר, או אפילו שואוראנר לשעבר. וויל לנדמן, איש "אלים אמריקאים".

לופז עצמה הגיבה לעיקומי האף של פיצולאטו כבר לפני מספר שבועות: "אני מאמינה שלכל מספר סיפורים יש יחס מאוד ספציפי, ייעודי וייחודי לסיפורים שהם יוצרים. ויהיו התגובות שלו אשר יהיו, הוא זכאי להן. זו הזכות שלו. כתבתי את 'ארץ הלילה' באהבה עמוקה לעבודה שהוא עשה ובאהבה לאנשים שאהבו אותה. וזו המצאה מחדש, וזה שונה, וזה נעשה מתוך הרעיון של לשבת סביב האש וליהנות קצת, ולחוות קצת רגשות ולחשוב כמה מחשבות. וכל מי שרוצה להצטרף - ברוך הבא".

ג'ודי פוסטר, קלי רייס, "בלש אמיתי: ארץ הלילה". HBO,
לראשונה שתי נשים. ג'ודי פוסטר וקאלי רייס, "בלש אמיתי: ארץ הלילה"/HBO

"בלש אמיתי: ארץ הלילה" הייתה הפעם הראשונה שבה שתי נשים הובילו את החקירה שבמרכז העונה. הסיפור התרחש הפעם באלסקה הקפואה והחשוכה, שם היעלמותם של שמונה מדענים מתחנת מחקר מקומית מובילה לחקירה של הבלשית ליז דנברס (פוסטר), אליה מצטרפת הבלשית אבנג'לין נאברו (רייס), שש שנים אחרי שעבדו יחד בעבר על מקרה רצח קשה. השתיים מנסות לגלות מי עומד מאחורי היעלמות המדענים, ובדרך חושפות את סודות העיירה והמתחים הפנימיים בין תושביה, וכן מתמודדות עם השפעת החקירה על חייהן האישיים.

"ארץ הלילה" קיבלה את הביקורות המזהירות ביותר מכל עונות הסדרה. באתר "רוטן טומייטוז", שמשקלל רחשי ביקורות לחיוב או לשלילה, העונה זוכה ל-"92 אחוזי טריות", לעומת 91 של העונה הראשונה, 84 לשלישית ו-47 לשנייה. גם הרייטינג של העונה היה מצוין, וזכה לנתוני הצפייה הגבוהים ביותר של הסדרה אי פעם, גם בשל העובדה שהוא זמין בשירות הסטרימינג מקס ולא רק בערוץ HBO, בניגוד לקודמות. לעומת זאת, הציונים שהעניקו הגולשים לעונה באתר IMDB הם הגרועים ביותר בתולדות "בלש אמיתי", כולל ציון 5.6 מתוך 10 לפרק האחרון.

  • עוד באותו נושא:
  • פרמאונט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully