וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: 18 המערכונים הכי מצחיקים מהעונה ה-49 של "סאטרדיי נייט לייב"

22.5.2024 / 10:11

תוכנית הקומדיה האמריקאית האגדית SNL חתמה את עונתה ה-49. על אף שהייתה פושרת למדי בכללותה, היא בכל זאת הניבה כמה מערכונים מאוד מצחיקים, ואפילו כמה כאלה שללא ספק יירשמו בדברי הימים של התוכנית. צפו

מערכוני "סאטרדיי נייט לייב" עונה 49. NBC, עיבוד תמונה
כולל כמה קלאסיקות מיידיות. "סאטרדיי נייט לייב" עונה 49/עיבוד תמונה, NBC

החלום של וושינגטון (נייט ברגצי)

העונה ה-49 של "סאטרדיי נייט לייב" החלה בזמן ששביתת השחקנים עוד הייתה בעיצומה, כך שהתוכנית לא יכלה להיעזר בהם לטובת הנחיית התוכנית. תחת זאת ניתנה הזדמנות לכל מיני קומיקאים פחות מוכרים, והבולט שבהם היה ללא ספק נייט ברגצי. המערכון הזה בכיכובו הפך לוויראלי, ובצדק. הוא מבריק כבר בשלב התסריט, שיורה חצים כלפי ההתעקשות של ארצות הברית על שיטות מדידה שונות ונטולות היגיון ביחס לשאר העולם, אבל הביצוע חתום-הפנים של ברגצי ממחיש שיש לו מקום עם הגדולים.

באד באני בתפקיד שרק (באד באני)

הזמר הלטיני מגיע אל המשרד של שלישיית פליז דונט דיסטרוי בתחפושת מלאה של שרק, ומשם הכל רק מסלים. הקרשנדו, החל מ-1:40, שווה הכל.

סרטים ביתיים (דקוטה ג'ונסון)

הרעיון גם ככה מאוד חכם, לצפות בסרטים ביתיים ישנים ולגלות דברים שממש לא היית רוצה לגלות, אבל הביצוע נוטה לשלמות, כולל בראבו עצום למחלקת התלבושות, והרעיון ששני ההורים צופים בכל זה בשלווה ובנחת מעלה את הכל בכמה וכמה דרגות.

עוד בוואלה!

זו הייתה יכולה להיות סדרה מותחת על סטוקינג. במקום זה היא עושה משהו גדול בהרבה

לכתבה המלאה

רוסט (דקוטה ג'ונסון)

המערכון הכי טוב של פליז דונט דיסטרוי העונה הוא פשוט שורה של ירידות הדדיות בינם לבין דקוטה ג'ונסון. מאחר שהם כתבו גם עבורה וסיפקו לה את הנשק שהיא מפנה אליהם, מדובר בירידות עצמיות מהמעלה הראשונה, כולל התייחסות לכך ששלושה רבעים מהנוכחים בחדר הם ילדים להורים מהתעשייה ההוליוודית.

מהפנט בית הספר (איו אדבירי)

איו אדבירי זכתה בפרס האמי על תפקידה הדרמטי בסדרה "הדוב" (נתעלם מכך שהיא זכתה כשחקנית קומית, סיווג אידיוטי מלכתחילה), אבל בפרק בכיכובה ב-SNL היא המחישה לכל מי שלא יודע עד כמה היא מחוננת בתחום שממנו הגיעה. במערכון המסוים הזה היא גילמה בדבקות ובשלמות תלמיד בית ספר חנון שמנצל את בואו של מהפנט לכיתתם כדי לחשוף כמה אמיתות בפני עמיתיו. השילוב האקראי של הלהיט "No Air" עוזר למערכון לטפס למחוזות סוריאליסטיים שרק מוסיפים לו.

סמים בקמפוס (איו אדבירי)

סטודנטים בקולג'ים בארצות הברית הפכו מאז אוקטובר לישויות נלעגות ובלתי נסבלות - בהכללה כמובן - כך שהמערכון הזה שלועג לקפוצי התחת שבהם הוא לא רק משעשע אלא גם מרגיש קצת כמו נקמה ראויה.

סי-ג'יי רוסיטאנו פוגש את קולין ג'וסט

כל אימת ששרה שרמן מגיחה ב"עדכון סוף השבוע", אפשר להיות בטוחים שקולין ג'וסט יהפוך לשק החבטות שלה - וזה תמיד ממש מצחיק. הפעם היא הגיעה לא כעצמה אלא כנער גמלוני שזכה בהגרלה להיות קהל בתוכנית. קוראים לו סי-ג'יי רוסיטאנו, הוא גדל עם אמו בלי שיכיר את אביו, המכונה "אל דיאבלו דה לוס המפטונס". אפשר לנחש איך זה ממשיך מכאן (זה מתחיל בדקה 5:50).

פגישת משאבי אנוש (שיין גיליס)

קונספט חכם שמבוצע מצוין: נציגים של משאבי אנוש מאגדים את עובדי המשרד כדי לעשות סדר במה מותר ומה אסור, ומגלים שאנשי הצוות פחות או יותר חיים על פי סט של חוקים משל עצמם.

הסניקרס של טראמפ (שיין גיליס)

הפארודיה הכי טובה על דונלד טראמפ בעונה הזו הגיעה דווקא במסגרת מערכון לא ממש פוליטי, אלא כזה שמדגים עד כמה תפיסת העולם הפנטזיונרית שלו היא גם מגוחכת וגם מעין כוח על. גיליס מחקה אותו מצוין.

שוד בנק (ג'וש ברולין)

שודדי בנק נתקלים בבעיה קשה בדמות זוג שכנראה צורך את המידע שלו מסרטי פורנו. מחורפן ומצחיק, וברולין לא מהסס להעז לטובת הקומדיה.

מולין רוז (אריאנה גרנדה, ג'וש ברולין)

קונספט קטן שמציג קטעים שנותרו על רצפת חדר העריכה של הסרט "מולין רוז'", עם בואן יאנג ואריאנה גרנדה (האורחת המוזיקלית של הפרק) שנכנסים לנעלי יואן מקגרגור וניקול קידמן. הם מבצעים מחרוזות שירים רנדומליות לחלוטין, וליתר ביטחון גם מכניסים תמיד את השיר שבוודאות לא יוסר מפאת זכויות יוצרים - "יום הולדת שמח". חלק גדול מהכיף הוא הנסיונות של השניים לא להישבר, מה שאריאנה מצליחה לעשות טוב יותר מבואן.

ג'ומנג'י (קריסטן וויג)

הרעיון חמוד אבל הביצוע הוא זה שהופך את המערכון למצחיק: אישה שמתוודעת אל חבריו של בן זוגה מסרבת לשחק איתם במשחק לוח מחשש שיקרה מה שקרה ב"ג'ומנג'י". הכל נעשה כיפי יותר ככל שהחבורה מתעצבנת יותר, ובפרט אנדרו דיסמוקס שזורח כאן.

תשיגי בחזרה את הבחור (ריאן גוסלינג)

התוכנית שהנחה גוסלינג כנראה הייתה הטובה ביותר העונה, אם כי במקרה הזה תפקידו מאוד שולי. תחת זאת מככב בו מי שהיה האורח המוזיקלי בפרק, זמר הקאנטרי כריס סטייפלטון, כמושא שיר נקמה של אחת משלוש נשים (בגילומה של חברת הקאסט החדשה קלואי טרוסט), שלוקחת את הדברים הרבה יותר מדי רחוק.

האירוסין (ריאן גוסלינג)

גוסלינג תמיד נוטה לצחקק כל אימת שהוא מנחה את SNL. לא פעם זה סתם מעצבן, כמו במקרה הזה, ויש גם את הרגע שבו קלואי פיינמן נכנסת לפני שהיא אמורה. אבל אפילו הטעויות האלה לא גורעות מהמערכון, פשוט כי הוא כתוב מצוין. גוסלינג מגלם בחור שהתארס בלי שבעצם רצה, ומוצא אוזן קשבת - שבהחלט לא רוצה להקשיב - בבעלה של החברה של ארוסתו. גם כאן, דיסמוקס מעולה.

פפירוס 2 (ריאן גוסלינג)

התוכנית עם ריאן גוסלינג שפעה כל כך הרבה טוב עד שמערכון כל כך מרשים ומושקע נשאר בחוץ מפאת חוסר זמן, אבל זוכה להצלחה גדולה ביוטיוב, ולמעשה צבר יותר צפיות מרוב המערכונים שכן נכנסו לתוכנית העונה (מעל חמישה מיליון וחצי עד כה), כך שהוא בהחלט לא נעלם לתהומות הנשייה. מדובר במערכון המשך ל"פפירוס" מ-2017, שבו גוסלינג גילם אדם נורמטיבי שמתאבסס על הפונט הדל של "אווטאר" עד שהוא ממש הורס את חייו. ההמשך מצליח בפחות משבע דקות להציג מחדש את הגיבור האומלל אחרי כל השנים האלה, להפתיע עם טוויסטים, להחזיר לתפקיד אורח חבר קאסט מהעבר, ולבסוף גם להציע גאולה. כדי להעריך אותו באמת כדאי לחזור לפני כן למערכון המקורי.

ביוויס ובאטהד (ריאן גוסלינג)

בניגוד למקרים אחרים, במקרה הזה העובדה שמשתתפים במערכון נשברו הפכה אותו לאיקוני. בלעדיהן הוא אמנם היה מבדר וחמוד, אבל איתן הוא קורע מצחוק. היידי גרדנר בפרט איבדה את זה לגמרי, למרות שהיא ידעה בדיוק מה היא הולכת לראות היא פשוט לא הצליחה לעצור בעד עצמה ואז גם נדרש לה המון זמן להתעשת ולהמשיך. מדהים שהניצבים הצליחו לשמור על פנים חתומות לאורך כל הזמן הזה. זו בדיוק המעלה הגדולה של השידור החי, תחושת ה"סכנה" בידיעה שלפעמים הדברים עלולים להשתבש, ועד כמה זה כיף כשזה קורה.

סקובי-דו (ג'ייק ג'ילנהול)

האימפקט על הצופה הישראלי הממוצע אולי לא יהיה גדול במיוחד, כי "סקובי-דו" מעולם לא הייתה איקונית בישראל כשם שהיא בארצות הברית. עם זאת, המערכון מבסס טוב את התמימות לפני שהוא חותך ממנה בחדות ברוטלית ומבדחת.

קולין ג'וסט ומייקל צ'ה מחליפים בדיחות

מדי סיום עונה מגישי "עדכון סוף השבוע" מתקילים זה את זה במה שהופך בקביעות לאחד הקטעים הכי קורעים של התוכנית כולה: כל אחד מהם מקריא בדיחות שהאחר כתב בניסיון לגרום לו להיראות רע ככל האפשר. בשנה שעברה צ'ה ליהק שחקנית שחורה קשישה כדי שתגלם לוחמת זכויות אדם בזמן שקולין מספר בעל כורחו בדיחות פוגעניות כלפי אפריקאים אמריקאים, ואילו הפעם צ'ה זימן רבנית אמיתית כדי שתשב ותשמע את כל הדברים שקולין נאלץ לומר על יהודים (ועל אשתו, סקרלט ג'והנסון). קולין לא נשאר חייב ומאלץ את צ'ה לומר כמה וכמה דברים מפוקפקים, בראשם לקחת צד בסכסוך בין קנדריק לאמאר לדרייק.

כל פרקי העונה של "סאטרדיי נייט לייב" עלו ליס ויאודי בסמוך לשידור בארצות הברית וזמינים במלואם בשירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully