הכתבות הגדולות של 2020. דורון שיינר, מערכת וואלה! NEWS
הכתבות הגדולות של 2020/מערכת וואלה! NEWS, דורון שיינר

הכתבות שעשו את השנה

30.12.2020 / 0:49

ראיונות מרגשים עם כוכבי "זהו זה", פרויקטים מיוחדים לרגל 20 שנה לאלבום הבכורה של שלומי שבן ועשור לפינאלה של "אבודים", מונולוגים מטלטלים של עובדי תעשיית התרבות, כתבות מעמיקות על המורשת של ג'ופלין ולנון ושיחת סיכום עם במאי הבית של עובדה. הכתבות שעשו את 2020

השנה שלנו עם כוכבי "זהו זה"

במשך שנים חיכינו לאיחוד של "זהו זה" - והשנה, בחסות הקורונה, זה סוף כל סוף קרה, וההצלחה בכאן 11 היתה כל כך גדולה, עד שהתוכנית מיד חודשה לעונה שנייה.

לאחר שכבר שוחח לפני שנתיים בנסיבות אחרות עם גידי גוב ועם שלמה בראבא, ראיין השנה שגיא בן נון את שלושת החברים האחרים בכנופייה - את אבי קושניר לקראת תחילת העונה השנייה של "זהו זה"; ואת מוני מושונוב ואת דבל'ה גליקמן לכבוד להיטים אחרים בהשתתפותם ("היהודים באים" ו"שטיסל", בהתאמה).

גליקמן היה אחרון אחרון חביב בסדרה, ובהזדמנות זו גם ערכנו לו חידון בהתבסס על הציטוטים מן הראיונות הקודמים עם חבריו. התוצאות היו משעשעות.


לריאיון עם אבי קושניר

לריאיון עם מוני מושונוב

לריאיון עם דבל'ה גליקמן

"זהו זה 2020". חניתה בראונשטיין,
"זהו זה 2020"/חניתה בראונשטיין

עשרים שנה לאלבום הבכורה של שלומי שבן: פרויקט מיוחד

עשרים שנה לאלבום הבכורה של שלומי שבן, שנשא את שמו, היו הזדמנות מצוינת לסקור אותו מכל הזוויות: עמית סלונים ראיין אותו וגם שמע ממנו ניתוחים על כל שיר ושיר, נדב מנוחין הציע ניתוחים משלו ואופיר סגרסקי ענתה על השאלה המורכבת, האם אפשר להיות גם פמיניסטית וגם מעריצה של שלומי שבן.

שלומי שבן. ראובן קסטרו
שלומי שבן/ראובן קסטרו

"עוד מעט אנשים יתאבדו": שבעה מונולוגים של עובדי תעשיית התרבות

התרבות הישראלית שרויה בקיפאון לאורך כמעט כל השנה הארורה הזו, ויש לכך מחיר כבד. בחודש יוני, שלמרבה הצער נרשם בדיעבד רק כפרק הראשון במשבר האינסופי, הביא שגיא בן נון עדויות של שבעה עובדים בתעשייה שמצאו עצמם במצוקה קשה ומבלי שהממשלה מספקת להם פתרונות או אורות כלשהם בקצה המנהרה. הכתבה היתה עצובה בזמן אמת וכיום היא רלוונטית באותה מידה ועצובה עוד יותר.

לכתבה המלאה

"פעמיים בחיים ראיתי את המוות בעיניים, לכן אני לא מפחד ממנו": ריאיון יום הולדת עם דן שילון

שרה נתניהו התפוצצה עליו, ביבי השאיר אותו עם החשבון, דודו טופז התגאה בפניו על מה שיש לו בין הרגליים: לרגל יום הולדתו ה-80, העיתונאי דן שילון נזכר בפני שגיא בן נון ביום שאמו הייתה בטוחה שנהרג ודיבר עימנו על המתיחות עם אחיו יגאל, על ההחמצות של חייו, ועל החרטה שלא קידם נשים.

לכתבה המלאה

דן שילון בביתו בזכרון יעקב, ספטמבר 2020. ראובן קסטרו
דן שילון/ראובן קסטרו

"זו הממשלה הכי גרועה בתולדות ישראל": ריאיון עם ליאור אשכנזי על "שעת נעילה"

אחרי שכיכב ברבים מן הצמתים החשובים של התרבות הישראלית בשני העשורים האחרונים, ליאור אשכנזי הופיע גם בסדרת המלחמה המדוברת "שעת נעילה" (כאן 11). בריאיון עם אבנר שביט לקראת עלייתה, סיפק כותרת שעשתה הרבה רעש על ההבדלים בין שר התרבות חילי טרופר וקודמתו בתפקיד מירי רגב, סקר את הקריירה המפוארת שלו, ודיבר על טראומת הילדות מאירועי המלחמה ועל המחדלים הצבאיים שהסתירו מאיתנו עד היום.

לכתבה המלאה

ליאור אשכנזי , אוקטובר 2020. ראובן קסטרו
ליאור אשכנזי/ראובן קסטרו

האמריקנים החדשים: כך משנים בני המהגרים בארצות הברית את הטלוויזיה

כבר לא מנומסים או נחבאים אל הכלים, לא פוחדים לגעת בפרות קדושות כמו אסלאם ומין, ובעיקר לא סומכים על אף אחד אחר שיספר את הסיפור שלהם. בעוד הדמוגרפיה האמריקאית הולכת ומשתנה, אילן קפרוב בדק איך דור חדש של יוצרים מעניק סוף סוף ביטוי אותנטי לחיי מיעוטים בארצות הברית.

לכתבה המלאה

אמת או חובה. נטפליקס,
מתוך "אמת או חובה"/נטפליקס

ריאיון עם יסמין מועלם, פריצת השנה במוזיקה הישראלית

"אריה", אלבום הבכורה הטרי של יסמין מועלם, הפך אותה לדבר הכי חם שיש. בריאיון לוואלה! תרבות, היא סיפרה לאבנר שביט על הבאסה מהקורונה שהרסה לה את מופע ההשקה ועל השיחות עם אלוהים, ומסבירה איך הבושה במוצאה המזרחי הפכה לגאווה, על מחיקת הטינדר ועל ההכנות לסוף העולם.

לכתבה המלאה

יסמין מועלם. ירדן רוקח,
יסמין מועלם/ירדן רוקח

6518 מילה לרגל חמישים שנה למותה של ג'ניס ג'ופלין

בתיכון קראו לה "שרץ", באוניברסיטה היא זכתה בתואר "הגבר המכוער בקמפוס", היא הייתה מנודה שרק רצתה להרגיש שייכת - ואז הפכה לזמרת האהובה באמריקה והציעה לכולם חתיכה מהלב שלה. לרגל חמישים שנה למותה של ג'ניס ג'ופלין בגיל 27, עמית סלונים התחקה בעקבות דמותה המרתקת והסוערת.

לכתבה המלאה

ג'ניס גופלין - 50 שנה למותה, אוקטובר 2020. AP
ג'ניס ג'ופלין/AP

כשביבי גרם לו לבכות וכשטראמפ גרם לאילנה דיין להחוויר: גלעד טוקטלי מסכם 27 שנה ב"עובדה"

הטראומה מרצח אביו בפיגוע, המפגש עם טראמפ שגרם לאילנה דיין להחליף צבעים, והתגובה ההיא של ביבי. לאחר 27 שנה בהן היה אחראי לכמה מן הרגעים הטלוויזיונים הנצפים והזכורים ביותר על המסכים שלנו. גלעד טוקטלי נפרד מכיסא הבמאי הראשי של "עובדה" בשיחת סיכום עם ניר יהב ואבנר שביט.

לכתבה המלאה

גלעד טוקטלי. ראובן קסטרו,
גלעד טוקטלי/ראובן קסטרו

בוז לכחולי המדים: האם פרשת מותו של ג'ורג' פלויד תשנה את ז'אנר סדרות המשטרה לנצח?

המחאה האדירה בארצות הברית בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד כתוצאה מאלימות משטרתית כוונה לראשונה גם כלפי סדרות משטרתיות. עידו ישעיהו סקר את המחקרים המוכיחים שמדובר בסדרות תעמולה לכל דבר המעוותות את תפיסת הציבור בנוגע למשטרה, ושירטט את העתיד של הז'אנר, שכנראה
יהיה שונה ממה שהכרנו.

לכתבה המלאה

ברוקלין תשע תשע. יח"צ,
מתוך סדרת המשטרה "ברוקלין תשע תשע"/יח"צ

ארבעים שנה לרצח: היום האחרון בחייו של ג'ון לנון

הפעם האחרונה במיטה עם יוקו. הקפה האחרון. הסיגריה האחרונה. תמונת העירום האחרונה. התספורת האחרונה. לרגל ארבעים שנה לרצח שטלטל את העולם, עמית סלונים חזר ל-16 השעות האחרונות בחייו של ג'ון לנון, עד לרגע בו המוזיקה מתה.

לכתבה המלאה

ג'ון לנון - 40 לרצח. GettyImages
ג'ון לנון/GettyImages

25 שנים לרצח יצחק רבין: 25 שירים שנקשרו בחייו, דמותו ופועלו

מאביב גפן עד מירי אלוני, מיפה ירקוני עד עפרה חזה, מישי לוי עד מיטל טרבלסי, מ"שיר הרעות" ועד "דו"ח רצח": לרגל 25 שנה לרציחתו של יצחק רבין, חזר נדב מנוחין לשירים שנכתבו על חייו ועל מותו, ולאלה שהפכו מזוהים עמו ועם זכרו.

לכתבה המלאה

אריק איינשטיין, שלמה ארצי. יח"צ, מערכת וואלה! NEWS
אריק איינשטיין ושלמה ארצי/מערכת וואלה! NEWS, יח"צ

עשור לסוף "אבודים": בחזרה לאחת הפינאלות המושמצות בתולדות הטלוויזיה

הזמן עובר מהר, וב-2020 ציינו גם עשור לפרק האחרון של "אבודים", שבזמנו הותיר טעם מר מאוד. עידו ישעיהו חזר לסיומת הידועה לשמצה הזו והציע לבחון אותה במבט מפויס יותר - כזה שמסוגל להניח בצד את הפינאלה המאכזבת, ולבחון את הסדרה לפי התרומה המצטברת שלה להשבחת המדיום כולו.

לכתבה המלאה

אבודים - פרק אחרון. ABC,
מתוך הפרק האחרון של "אבודים"/ABC

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully