וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני ויעל מ"חתונמי", יגאל שילון ותחקיר אסי עזר: הכתבות שהכי אהבתם השנה

עודכן לאחרונה: 17.4.2022 / 8:15

התחקיר שחשף הטרדה שעבר לכאורה יהודה נהרי בידי אסי עזר, הסיפור מאחורי הצלחת "משחק הדיונון", ריטה נחשפת בריאיון, יגאל שילון מדבר על השיתוק: הנה 20 הכתבות שאתם (ואנחנו) הכי אהבתם השנה, חומר קריאה לכל מי שאיכשהו פספס או לכל מי שרוצה לקרוא שוב. פסח שמח

1. "פתאום אסי עזר שלף את האיבר. 'זה לא מגרה אותך?', הוא שאל. 'תנסה, מה אכפת לך'"

התחקיר של וואלה! תרבות שהסעיר את המדינה: השחקן יהודה נהרי טען כי המגיש הטריד אותו מינית לפני עשור כשבחן אפשרות ללהקו ל"להיות איתה". "הוא נגע באיבר שלו ואמר 'תראה למה אתה גורם לי'. אמרתי שאני לא מעוניין". נהרי הגיש תלונה במשטרה וזו נסגרה. עזר: "התנשקנו בפגישה. כל השאר לא קרה". בבדיקת פוליגרף שעבר נהרי במסגרת בדיקת וואלה! תרבות, הוא נמצא דובר אמת.

לכתבה המלאה

אסי עזר ויהודה נהרי. ראובן קסטרו
אסי עזר (משמאל) ויהודה נהרי/ראובן קסטרו

2. בוב דילן בן 80 - עשרים השנים הראשונות

לרגל הגעתו לגבורות של אחד המוזיקאים המשפיעים בהיסטוריה, הגיע הזמן לפענח את החידה של האיש המסתורי שהפך מרוברט צימרמן לבוב דילן. מהפוגרום, דרך האמא הדומיננטית ועד לעסקה הגורלית עם השטן. עמית סלונים צלל להיסטוריה המרתקת של דילן - 20 השנים הראשונות.

לכתבה המלאה

בוב דילן במסע הופעות 1975: סרט תיעודי מאת מרטין סקורסזה, Rolling Thunder Revue. נטפליקס,
כבר 80. בוב דילן/נטפליקס

3. אפוקליפסה עכשיו: בזמן שהמגפה מכה בעולם, המגפות מכות בטלוויזיה

שלוש סדרות על מגפה קטלנית שמתפשטת בעולם הגיעו למסך בזו אחר זו. "סלובורן" מתוארת כסדרה שחזתה את הקורונה, "אנה" המהממת מתארת מציאות מחרידה שבה הילדים הם היחידים שנותרו, ואילו "תחנה אחת עשרה" מקשה על הצופים, אבל רק כדי לאפשר לאור לפרוץ מהסדקים.

לכתבה המלאה

מקנזי דיוויס, תחנה אחת עשרה. HBO Max, צילום מסך
סדרת השנה? "תחנה אחת עשרה"/צילום מסך, HBO Max

4. לו יכולתי לרדת מהבמה ולהיות אנונימית - הייתי שמחה: ריאיון מיוחד עם ריטה

הלחצים בתחילת הדרך ("לקחתי הכול קשה"), התסכול מהיחס לנשים מבוגרות ("זמרים יכולים להיות עם כרס והקהל יריע. לאמניות מבוגרות הקהל לא סולח"), הרגע שבו חשבה לוותר על מוזיקה ("אמרתי 'אני פורשת'") והחיבור המחודש עם רמי: רגע לפני גיל 60, ריטה הגיעה לפודאקסט "ועדת תרבות" כדי לדבר על הכול בריאיון אישי.

לכתבה המלאה

ריטה. אלעד מלכה
חגגה 60. ריטה/אלעד מלכה

5. הציניות רוסקה, אהבת האדם ניצחה: ברור שזה השיר הכי גדול של ריטה

כשהיא מקלפת ברגישות את האירוניה מהמילים הקשות של חנוך לוין, המלכה של אמצע הדרך מנצחת את נביא הזעם של התיאטרון הישראלי, לוקחת בעלות על הסיפור וכותבת אותו מחדש עם אהבה: חגגנו לריטה יום הולדת 60 במשדר חגיגי באולפן ואת המקום הראשון קטף השיר "חיה לי מיום ליום". נדב מנוחין התחקה בעקבות המנצח הגדול וניסה לפענח את סוד הקסם של השיר ושל הביצוע האלמותי של ריטה.

לכתבה המלאה

מצעד השירים הגדולים של ריטה באולפן וואלה! ובשיתוף אקו-99, בהגשת מור גלפנד, 24 במרץ 2022. ראובן קסטרו
מקום 1 במצעד. ריטה/ראובן קסטרו

6. יגאל שילון: "במידה מסוימת אני לא מפנים את השיתוק שלי עד היום"

יגאל שילון שב עם "חוזרים לפספוסים" ברשת, ומדבר על השיתוק ("שכבתי כמו בול עץ, ואמרתי לעצמי אתה דפוק לגמרי"), הניתוק ("ביקרו אותי וביקשתי שילכו"), זיופי המתיחות ("הייתי שותף לפשע של יהודה בארקן") ואחיו דן ("למה בני דורו על המסך ודן לא?! זה הורג אותי"). ריאיון מיוחד.

לכתבה המלאה

יגאל שילון בחצר ביתו בתל אביב, 16 במרץ 2022. ראובן קסטרו
חזר למרות הכל. יגאל שילון/ראובן קסטרו

7. כך נטפליקס הפכה את "משחק הדיונון" לסדרה הכי מצליחה בעולם

למרות שאינה מבוססת על מותג קיים או מתהדרת בכוכבים הוליוודיים, "משחק הדיונון" הפכה לתופעת תרבות מדהימה. אין גורם אחד שאחראי לכך, וספק אם יעלה בידן של סדרות אחרות לשחזר את ההצלחה בצורה דומה, אבל הדרך לסדרת הלהיט הקוריאנית של נטפליקס נסללה מבעוד מועד. כך זה קרה.

לכתבה המלאה

משחק הדיונון. נטפליקס,
סוד הקסם. משחק הדיונון/נטפליקס

8. "רבים מחבריי האמנים חוסנו בלית ברירה כדי שיוכלו לעבוד. אני לא כועס עליהם"

מאמין שקורונה היא כמו שפעת ("אני לא הולך כמו כבשה ועושה מה שאומרים לי. חקרתי והבנתי שהחיסונים מזיקים"), משוכנע שביל גייטס עומד מאחורי הכול ("הנביא של פייזר") ולא פוסל להופיע בישראל עם ביטול התו הירוק. מתי כספי מדבר בריאיון נרחב.

לכתבה המלאה

מתי כספי בהופעת העשור לנשף רוק של אביב גפן, 9 באפריל 2022. ניב אהרונסון
מתי כספי/ניב אהרונסון

8. טיפול זוגי: דני ויעל, הפסיכולוגים של "חתונמי", מדברים

דני פרידלנדר ויעל דורון, הפסיכולוגים הכי מפורסמים במדינה, מתקשים לעכל את ההצלחה של "חתונה ממבט ראשון" ומתעצבנים כשאומרים שהם משדכים זוגות לא מתאימים בשביל דרמה. בריאיון זוגי השניים מדברים על כל מה שבין רומנטיקה ואתיקה, ויש להם גם מסר למבקרים שתקפו אותם.

לכתבה המלאה

חתונה ממבט ראשון דני ויעל יעל חתונמי. עודד קרני,
דני ויעל/עודד קרני

10. משולש האהבה הגדול של ג'ורג' האריסון ואריק קלפטון

פאטי הייתה האישה היפה בלונדון כשהתחתנה עם ג'ורג' האריסון, שהשנה מלאו 20 שנה למותו. חברו הטוב אריק קלפטון התאהב בה בטירוף. אחרי שג'ורג' שכב עם אשתו של רינגו, פאטי עזבה אותו עבור אריק, אך זה הכניס להיריון אישה אחרת. קבלו את הטלנובלה הגדולה של הרוקנ'רול.

לכתבה המלאה

פאטי בויד ג'ורג' האריסון. GettyImages
פאטי וג'ורג'/GettyImages

11. בלבול, מחוות וג'ק באוור: כך הגיבה הטלוויזיה האמריקנית מיד אחרי 11 בספטמבר

אחרי מתקפת הטרור עמדו בכירי רשתות הטלוויזיה האמריקניות בפני דילמה אדירה: איך והאם להתייחס לאירוע הגדול ביותר שידעה האומה מזה עשורים? מלבד התייחסויות מהוססות ומרגשות כמו של לטרמן ו-SNL, לא מעט סדרות הגיבו ישירות או בעקיפין. אחת מהן גם הרוויחה מזה בענק.

לכתבה המלאה

מגדלי התאומים אפופי עשן אחרי פגיעת המטוסים, ניו יורק, 11 בספטמבר 2001. רויטרס
פיגועי 11 בספטמבר/רויטרס

12. הוא היה הילד הכי יפה בעולם - וזה מה שהרס לו את החיים

הסרט התיעודי "הנער היפה ביותר בעולם" מביא את סיפורו של ביורן אנדרסון, שבגיל 15 הפך לכוכב בינלאומי בעקבות הופעתו ב"מוות בוונציה" - חוויה שהרסה את חייו. בריאיון, מסבירים יוצרי הדוקו איך הילד הכי יפה בגן הפך לילד הכי עצוב בו

לכתבה המלאה

ביורן אנדרסן. פייר מנווי, GettyImages
ביורן אנדרסון/GettyImages, פייר מנווי

13. חולם שיהיה פה טוב, לא סופר את המבקרים ומחכה לטלפון מאריק: שלום חנוך מדבר

לרגל צאת אלבומו "הרצל לילנבלום", הגיע המוזיקאי האגדי שלום חנוך לפודקאסט של וואלה! תרבות ודיבר על הנטל בלהיות "אגדה חיה" ("יש ציפיות ממני"), המפגש עם אריק ("אילולא נפגשנו, היה לי קשה לפרוץ"), הזיקנה ("הגיל מעסיק אותי") והמיאוס ממלחמות ומהנהגה גברית. ריאיון.

לכתבה המלאה

שלום חנוך בהופעת העשור לנשף רוק של אביב גפן, 9 באפריל 2022. ניב אהרונסון
שלום חנוך/ניב אהרונסון

14. ולא תימלא אוזן משמוע: השירים שנכתבו בעקבות קהלת

מילות החכמה של ספר קהלת, שאותן אנחנו קוראים בסוכות, העניקו השראה לשלל שירים נפלאים, מעפרה חזה ועד גבריאל בלחסן, מנעמי שמר עד ברי סחרוף, מארז לב ארי עד שמוליק קראוס. לרגל החג, חזרנו אליהם.

לכתבה המלאה

פסטיבל שיר היונה. עומר קידר,
ברי סחרוף/עומר קידר

15. הכרה, תיקון, צדק: מתן פרס ישראל לאביהו מדינה הוא רגע היסטורי

החלטת ועדת פרס ישראל מבטאת הכרה בתרומתו הנרחבת של מדינה כיוצר, מבצע ופעיל למען אמנים אחרים לאורך עשרות שנים, אך לא פחות מכך מדובר בהכרה הממסדית המשמעותית ביותר לענף המוזיקלי שהוא מייצג, שבמשך שנים הודר מהבמות המרכזיות של התרבות הישראלית.

לכתבה המלאה

אביהו מדינה, אפריל 2016. ראובן קסטרו
אביהו מדינה/ראובן קסטרו

16. ואם בפרס ישראל עסקינן, הנה ריאיון נרחב עם זוכה נוסף - עודד קוטלר

מאוכזב מהתיאטראות ("נפטרים מהזקנים"), זועם על איבגי ("יש בו איזה חולי"), מסכים שמנהלים נצחיים צריכים ללכת ("זה נכון גם בפוליטיקה") ומתנצל בפני גרושתו לאורה ריבלין ("על הסטירה שאמרה שנתתי"): השחקן הוותיק כבר לא פוחד מהמוות, ומגלה על מה הוא באמת מתחרט.

לכתבה המלאה

עודד קוטלר. ראובן קסטרו
עודד קוטלר/ראובן קסטרו

17. "היה לי חשוב להראות שגם לנשים בנות חמישים יש חיי מין"

פיליפין לרואה-בולייה משחקת כבר משנות השמונים, אבל הפכה לכוכבת בינלאומית רק לאחרונה, הודות ל-"10 אחוז" ול"אמילי בפריז", בה היא מגלמת את הבוסית הצרפתייה. בריאיון לוואלה! תרבות הסבירה למה לא מפתיע אותה שבני עמה נעלבו מהסדרה ולמה שמחה להופיע עם ביקיני.

לכתבה המלאה

מתוך העונה השנייה של "אמילי בפריז". נטפליקס,
פיליפין לרואה-בולייה/נטפליקס

18. "המוות של אמא שלי הוא כמו סכין שנעוצה בגב. לצלם את הסרט היה כמו לחוות 18 הלוויות"

לאחר הזכייה בקאן, נדב לפיד שב לישראל לפני המעבר לפריז לרגל הפצת "הברך". בריאיון, הבמאי מדבר על הטרגדיה המשפחתית והאיומים שהוא מקבל, עונה בתקיפות לביקורות החריפות של עמית סגל ובן דרור ימיני, ומסביר למה טינדר החרימו אותו והוא לא מחרים את בן אנד ג'ריס

לכתבה המלאה

נדב לפיד בקאן, 2021. GettyImages
נדב לפיד/GettyImages

19. בערב שבו נשים עשו היסטוריה הוליוודית, גברים אלימים התעקשו לגנוב את ההצגה

היינו יכולים לזכור את האוסקר הזה כערב שבו נשים וחירשים עשו היסטוריה, אבל האלימות המילולית של כריס רוק והאלימות הפיזית של וויל סמית הפכו את הלילה החגיגי לסיוט. אז למה בכל זאת יצאנו ממנו עם סיבה לאופטימיות?

לכתבה המלאה

כריס רוק אחרי המהלומה שקיבל בטקס האוסקר מידי וויל סמית'. Neilson Barnard, GettyImages
וויל סמית' מכה את כריס רוק/GettyImages, Neilson Barnard

20. הסאטירה בכיכובו של זלנסקי הופכת כעת לטרגדיה

הסדרה שהזניקה את נשיא אוקראינה ממעמד של קומיקאי מצליח ועד לנשיא הנבחר, חזרה לנטפליקס בשל העניין הרב שהוא מייצר. צפייה בה מזכירה כמה כריזמה ואותנטיות יש בזלנסקי, אבל גם מייצרת הקבלות קורעות לב בין הדמות הפיקטיבית לבין זו שמנהלת קרב עצמאות מלב בירתה המופגזת

לכתבה המלאה

  • עוד באותו נושא:
  • שלום חנוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully