הקאמרי הקים קרן עבור עובדים הזקוקים לסיוע: "הם נלחמים על חייהם"
בתקופה האחרונה מגייס התיאטרון תרומות מהארץ ומחו"ל לטובת אלה אשר אינם עומדים בנטל הכלכלי המתגבר. מנכ"ל התיאטרון רן גואטה: "אנחנו מרגישים שזו חובתנו לסייע, עד שנוכל להשיבם לעבודה"
בתקופה האחרונה מגייס התיאטרון תרומות מהארץ ומחו"ל לטובת אלה אשר אינם עומדים בנטל הכלכלי המתגבר. מנכ"ל התיאטרון רן גואטה: "אנחנו מרגישים שזו חובתנו לסייע, עד שנוכל להשיבם לעבודה"
אחרי שנדחה מחודש יוני האחרון בגלל הקורונה, פסטיבל ישראל 2020 צפוי להיערך בחודש ספטמבר הקרוב עם שפע של מופעי מחול, תיאטרון, מוזיקה, מופעי פרפורמנס ואירועים מיוחדים, כולל פסטיבל הג'אז הבינלאומי בירושלים שיתקיים במקביל. לראשונה יועברו ההופעות גם באינטרנט
אנחנו חיים במדינה בקריסה ערכית וכלכלית. התנהלות מושחתת של שנים הביאה אותנו לעמוד חסרי כלים אל מול המשבר: עם ירידת המסך (שוב) על עולם התרבות, שחקנית הקאמרי שרה פון שוורצה בטור מיוחד לוואלה! תרבות על התסכול, הכאב ושברירי התקווה
הקריירה המפוספסת ("התרכזתי בבידור והחמצתי שירה ודרמה"), הביקורת על מקורבו ביבי ("כשל בכל הנוגע לפיצויי הקורונה"), ההפסד באירוויזיון ("אולי הייתי נאיבי וטיפש") ומה הסיכוי לקאמבק בימתי עם גרושתו? השחקן מוטי גלעדי חוזר לבימת תיאטרון באר שבע. ריאיון
בזמן שכולנו שכחנו מתי בפעם האחרונה ישבנו באולם קולנוע או תיאטרון, בדיסני שחררו לצפייה את "המילטון", המחזמר המדובר ביותר של המאה ה-21. החשש מכך שהקסם הבימתי של לין מנואל מירנדה וחבריו לא ישרוד את המעבר למסך הקטן התחלף בקריאות התפעלות מחוויית הצפייה המפעימה
חברת הבידור הענקית שמפעילה מופעי קרקס אמנותיים ברחבי העולם, כולל שש מההופעות המצליחות ביותר בלאס וגאס, הגישה בקשה לעזרה כלכלית ומשפטית מממשלת קנדה בעקבות מגפת הקורונה. לטענת החברה היא לא נמצאת בפשיטת רגל, אך נכון לכרגע היא יכולה להופיע רק במקום מפתיע אחד
שמואל וילוז'ני כועס על "העלבון וההשפלה" שגרמה הממשלה לעולם התרבות, ג'וי ריגר מפחדת להיות לבד יותר מלהיות חולה, ושון מונגוזה נרגש ממחאת השחורים: "הגבר הלבן הדיר שחורים, נשים והומואים. נו מור". ההצגה "מחוברים לחיים" שבה לבימת הקאמרי - ביקרנו בחדר החזרות
היחס לדמות שהוא מגלם ב"פאודה" ("אוהב אותו, הוא קשור אלי"), העבודה עם בן קינגסלי ("התעקש שאקרא לו סר"), והקאמבק הטלוויזיוני של דמותו מ"בנות פסיה". איציק כהן חוזר בהתרגשות לבמת הקאמרי אחרי הפוגת הקורונה ומגלה: "לקחתי הלוואה כדי שאוכל לישון בשקט". ריאיון
כמה חלל צריך בשביל לקיים תרבות במאה ה-21? האם מופע חי יכול למות? מה כוחו של אולם או היכל כשאפשר לצפות בהכל מרחוק? ההגבלות של עידן הקורונה מאתגרות את השאלות האלה משלל כיוונים. צפינו בכמה הצגות אונליין וחזרנו עם תשובות
ניקו ניתאי, שייסד את תיאטרון סימטה ואת תיאטרון קרוב, מת בגיל 88. הוא עמד מאחורי "הנפילה", הצגת היחיד שוברת השיאים שרצה ברצף במשך עשרות שנים, ונודע לקהל הרחב גם בזכות הופעתו בסדרת הילדים "קשת וענן"
"אני לא זוכר בכל שנותיי אירוע כזה דרמטי. זה מזכיר לי את מלחמת המפרץ", אומר השחקן שלמה בראבא לוואלה! תרבות על ביטול הצגת הבכורה של "הקומיקאים" בתיאטרון חיפה רגע לפני תחילתה, בשל הגבלת ההנחיות. וגם: צפו במאות אנשים נשלחים הביתה על ידי מנהל הפילהרמונית
החזון המקורי של הבמאי ארי פולמן הגשים לכדי חוויה פוצעת ורב חושית את המחזה הגנוז של חנוך לוין, המציג את מחול השכול של מלך שאיבד את בנו. עם מוזיקה צורמת ואנימציה, בין פיוט וגרוטסקה, נוצרה הצגה מופלאה
פרסום ראשון: יועמ"ש משרד האוצר דחה בקשת השרה רגב לשלילת תקציב מתמונע בשל ההצגה "אסירי הכיבוש" של עינת ויצמן המבוססת על מכתבי אסירים פלסטיניים. ויצמן: "העלאת ההצגה מסכמת את כישלון רגב ועדת מלשיניה". רגב לוואלה! תרבות: "הישועה לא תבוא ממשרד 'האוצר'"
השחקנית הישראלית בהט קלצ'י שחזרה מחופשה בתאילנד גילתה כי לא תוכל להשתתף בהצגה "דרקונים וזונות" של תיאטרון נוצר שאמורה להתקיים במוצ"ש, בשל הנחיית משרד הבריאות על השבים משם לשהות בבידוד. שחקנית מחליפה הוקפצה ללמוד את התפקיד מאפס בתוך ימים ספורים
המינון בין השירים במחזמר לא פרופורציונלי ביחס לכובד המשקל של הנושא - מהגרים בישראל. ב-45 דקות אי אפשר להגיע לתובנות מרחיקות לכת בעניין כל כך מורכב. היוצרים השאירו את האנדרסטייטמנט מחוץ לתמונה, כך שמה שקיבלנו הן אמירות בנאליות
הקונספט הסיפורי-מוזיקלי "איש'ל ורומנצקה" שכתב חנוך לוין ומוצג בצוותא על ידי דרור קרן (מוזיקה: יוסי בן נון) מבטא קרב מינים משובח שמקבל תיבול אכזרי דרך הסרקזם המופלא והמרושע של דרור קרן החד-פעמי. השילוב הזה בין הצגה לסטנדאפ מפעים ומרתק. אסור להחמיץ
כדי לצפות במחזה "הנעול" שיצר וביים אריאל ברונז מחוויות הבירורקטיה המתישות לבן של ניצול שואה, צריך להגיע עם ראש מאוד פתוח. הלבשת מוזיקה (טובה כשלעצמה) על דיאלוג סתמי היא אקט ילדותי ולא מוצלח, והתחושה היא שבסרט הזה כבר היינו